Mun vuokra on 895e, ja Vantaan raja on perustoimeentulotuessa 715e. Voiko joku kertoa että miten pystyn elämään 1.4. alkaen???
Nyt huomoidaan kokonaisuudessaan vuokra perustoimeentulotuessa, mutta Huhtikuusta lähtien jää siis 180e vähemmän rahaa käyttöön!
Elän nyt jo täysin kädestä suuhun, eli ylimääräistä ei ole...Pitääkö minun alkaa varastamaan ruokani kun saan melkein 200e vähemmän rahaa jatkossa??
En voi käsittää miten tällaisen muutoksen voi tehdä eduskunta...
Kommentit (506)
Anna minun imeä tissejäsi niin annan rahaa
Mode kultaa..? Herää jo tähän keskustelun jooko ole kiltti pliis.
Modinen... Vanha kunnon moderiini 😍
Mode mode mode modeee 🥰
Elämä on valintoja. Jos on päättänyt jäädä sossuloiseksi, kärsii mukisematta leikkaukset. Jos haluaa valittaa, hankkii koulutuksen ja töitä.
Ja niitä töitä haetaan muualtakin kuin Vantaalta. Niiden perässä matkustetaan vaikka 50km päivässä!
Eihän tuo ap edes pidä paikkaansa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1.4. jälkeen sulla jää tuhlattavaa joka kuukausi 400 euroa. Kyllä tämä riittää yhdelle ihan reilusti. Mihin rahasi menevät?
Ei riitä jos haluaa ostaa muutakin kuin makaronia ja puuroa.
Höpöhöpö. 400e riittää jo perheen ruokkimiseen.
Joo riittää jos syö kerran päivässä makaronia, puuroa ja paskaa sian lihaa.
Tuolla rahalla saa ihan oikeaa ruokaa.
Yhdelle ihmiselle saa mutta ei millekään 4 hengen perheelle.
Oikotien vuokra-asunnoissa on Vantaalla 561 vuokra-asuntoa, joiden vuokra on 715 euroa tai vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen näitä, jotka ei pääkaupunkiseudulla työllisty. Kaksi lastani, jotka kumpikin vuorollaan halusivat miettiä mitä peruskoulun ja lukion jälkeen tekisivät ja mitä lähtisivät opiskelemaan, saivat heti töitä, kun laittoivat hakemuksia. Kummallakaan ei mitään koulutusta eikä pahemmin työkokemustakaan kuin vähän kesätöistä.
Toinen oli siis keräämässä kärryjä kauppakeskuksessa, ettei sen kummempi duuni, mutta tienasi puolitoista tonnia/kk. Siellä oli jatkuva työvoimapula, koska kärryjen keräily ei monille kelpaa vaikka kuulemma oli ihan mukiinmenevää hommaa ja tuli päivän liikunta samassa.
Tämä vinkkinä ap:lle.
Ja tämä satu tapahtui 80-luvulla?
Ei vaan parin viime vuoden aikana. Kyllä niitä töitä on, kun hakee avoimin mielin eikä dissaa mitään. Nuoriso haki väh
Olen hakenut pk-seudulla tuhansiin töihin mäkkäriiin, siivojaksi, postille, raksalle, kauppoihin, ravintoloihin en ole mihinkään päässyt edes haastatteluun että älä valehtele.
Vierailija kirjoitti:
Elämä on valintoja. Jos on päättänyt jäädä sossuloiseksi, kärsii mukisematta leikkaukset. Jos haluaa valittaa, hankkii koulutuksen ja töitä.
Ja niitä töitä haetaan muualtakin kuin Vantaalta. Niiden perässä matkustetaan vaikka 50km päivässä!
Koulutusta ei hankita vaan sinne haetaan ja tullaan valituksi jos tullaan, itse olen 30 eri amikseen, ammatikorkeaan hakenut enkä ole päässyt.
Vierailija kirjoitti:
Demolaattori kirjoitti:
Olet tiennyt muutoksista jo vuoden ajan niin on ollut reilusti aikaa reagoida.
Muuta halvempaan.
Olen hakenut halvempaa, mutta en ole saanut.
Luottotietoja ei ole.
Ap
Yllätys.
Vaikka ap onkin trolli, niin tällaisia ihmisiä on oikeasti olemassa. Kerran olin kaupan kassalla jonossa, kun toisella asiakkaalla oli loppuneet rahat. Hän yritti kerjätä muilta asiakkailta rahaa, että saisi maksettua energiajuomansa. Veikkaan, että hänellä oli jonkinlainen kehitysvamma, eikä tajunnut tekevänsä jotain väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1.4. jälkeen sulla jää tuhlattavaa joka kuukausi 400 euroa. Kyllä tämä riittää yhdelle ihan reilusti. Mihin rahasi menevät?
Tuolla rahalla saa ihan oikeaa ruokaa.
Yhdelle ihmiselle saa mutta ei millekään 4 hengen perheelle.
Kyllä saa. Meillä 4 hengen perheessä ruokabudjetti 400e.
Vastustin itsekin aluksi leikkauksia, mutta En enää..kun nyt on selvinnyt että todella moni asuu liian isossa, ja liian kalliissa asunnossa.yhteiskunnan piikkiin. Ite olen pienituloinen ja asun 30 neliön kopissa..mutta se riittää minulle varsin hyvin.
Yksinasuvana saat toimeentulotukea 500-600€. Eli jatkossa 320-420€. Kyllä sillä pärjää, kun päälle saa vielä asumistukea yli 300e
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harjavallasta ja Sastamalasta ainakin näkyy saavan yksiöitä hintaan 250 euroa/kuussa. Tuolla säästää jo 500 euroa.
Kuka maksaa muuton 1000€+?
Kuka maksaa vuokravakuuden?
Kuka maksaa muuttolaatikot?
Vuokravakuuden maksaa Kela. Halpa paku alle, muuttolaatikoiksi ilmaiset banaanilaatikot kaupasta.
Tämä ihmisten uusavottomuus on mennyt ihan älyttömäksi. Olen muuttanut lastenkin kanssa useamman kerran töiden ja koulun perässä. En ole koskaan hankkinut maksullisia muuttolaatikoita tai ylipäänsä maksanut muutosta. (paitsi polttoaineet ja kärry) Tällä samalla tavalla on muuttaneet myös tuttavat. Ihan itse haetaan laatikot, pakataan tavarat ja viedään ne toiseen paikkaan. Tai sitten luopuu entisistä ja kyselee somen ilmaisryhmistä sohvan ja sängyn. Mutta eihän nekään kelpaa
Muutaman vuoden sisään ollut muuttoja itsellä ja tyttärellä ja hankkeen, että paras muutossa ja pakkaamisesta on kauppojen kestokassit. Ns euron kassit. Ikean kassit jne. Kestävät hyvin painoakin ja mm astiat ovat kulkeneet särkymättä noissa kestokasseissa hyvin. Helpompaa kantaa vaikka kaksi kestokassia molemmissa käsissä kuin yksi muuttolaatikko. Kaikki pehmeät kuten vaatteet ja vuodevaatteet kulkeutuvat isoissa vahvoissa jätesäkeissä. Muutot sujuneet tosi nopeasti eikä ole esittäneet kukkaroa paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on samansuuruinen vuokra. Elän sillä, että käyn töissä, josta saan palkkaa ja maksan sillä vuokran. Samaa suosittelen sinullekin .
Minulla on 2 ammatillista perustutkintoa, 3 ammattitutkintoa ja 1 korkeakoulututkinto. Ei löydy töitä.
-ei ap
Pistä perseesi myyntiin. Varmasti ostetaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on 400e ruokabudjetti ja syömme ihan tavallista kotiruokaa. Puuroa syömme ehkä kerran kuukaudessa ja pelkkää makaronia ei koskaan.
Se 400e on kaikkeen muuhunkin kuin ruokaan...
Mihin kun kela maksaa laskut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koulutusta ei hankita vaan sinne haetaan ja tullaan valituksi jos tullaan, itse olen 30 eri amikseen, ammatikorkeaan hakenut enkä ole päässyt.
Kannattaa hakea sellaisiin, joihin on mahdollisuus päästä. Esimerkiksi kauppikseen pääsee ilmoittautumalla opiskelijaksi.
Aina vaan jaksatte uudella innolla jauhaa tätä samaa, ei sitten kyllästytä koskaan. Moneen kymmeneen tai sataan kertaan käyty läpi, silti uudestaan ja uudestaan, täällä ne samat tyypit.
Sulla on liian iso asunto. Yhdelle ihmiselle yksiö. Vastustan näitä leikkauksia mutta ymmärrän nyt kun kuulen että asutaan isossa asunnossa.