Pienten lasten äidillä ei ole aikaa hoitaa itseään!
Laiskuutta, sanon minä.
Tuon lauseen kuulin aina vaan ja toistuvasti, mutta oman lapsen saatuani kesti n. puoli vuotta etten jaksanut/välittänyt itsestäni. Sen jälkeen päinvastoin, ajattelin että panostan edes itseeni, se on tärkein pääomani!
Mielipiteitä?
Kommentit (82)
Sen verran hienoja on noi perustelut. Voi kana sentään.
Vierailija:
siitä mistä tulee hyväolo
Nelikymmppinen mies on mies parhaassa iässään, ihan ilman mitään erityistoimenpiteitä, hiustenleikkuuta ja parran siistimistä lukuunottamatta.
Nainen on nelikymppisenä jo täysin mennyttä, ja sitä ennenkään ei kelpaa, jollei puhdista, kirkasta, kosteuta, vahaa, kuori, nypi, meikkaa jne. jne. jne. Me naistet ollaa helvetin säälittäviä, ja sitten nämä meikki-elinat tahtoo tartuttaa taudin lapsiparkoihinsakin.
Mutta jos jollekulle muulle käy samoin, niin hänellähän ei voi mitään muuta syytä olla, kuin että hän on kokonaisvaltaisesti huono ihminen. Hyvin kulkee jutut linjassa...
tunkee ihoonsa lapsesta asti hirveät määrät voiteita eivätkä koskaan anna ihon olla luonnollisessa tilassa.
jamassa kuin miesten!! Tai ylipäänsä miksi naiset näyttää aviomiehiään vanhemmilta kaikesta puunaamisesta huolimatta.... Sama teoria on tullut mieleen. Luin myös jostain naistenlehdestä jutun siitä, ettei ihoa pitäisi kovasti rasittaa. Siinä oli haastateltu eri alojen asiantuntijoita. IhotautiLÄÄKÄRI - nainen - pesi ihoaan vain vedellä ja rasvasi, kosmetolog suositteli hirmuista purnukkamerta.
Vierailija:
Sen verran hienoja on noi perustelut. Voi kana sentään.
Ok, kerroin vaan kuulemastani, eli; kun lasten jälkeen ei jää aikaa kauneudenhoidolle saati itsensä hoidolle muuten - liikunta tms.
Olen kokenut itse asian päinvastoin - koen mielihyvää siitä, että olen hyvin hoidetun näköinen sekä lisäksi pidän vartalostani enemmän kuin koskaan! Se kyllä välittyy kaikkeen- niin parisuhteeseeni, lapseni kanssa olemiseen kuin ystävien kanssa olemiseen!
Hienoa kuitenkin, kun täällä monia itsestään huolehtivia äitejä! (viesteistä päätellen...)
t. ap
Vierailija:
Vierailija:
siitä mistä tulee hyväoloNelikymmppinen mies on mies parhaassa iässään, ihan ilman mitään erityistoimenpiteitä, hiustenleikkuuta ja parran siistimistä lukuunottamatta.
Nainen on nelikymppisenä jo täysin mennyttä, ja sitä ennenkään ei kelpaa, jollei puhdista, kirkasta, kosteuta, vahaa, kuori, nypi, meikkaa jne. jne. jne. Me naistet ollaa helvetin säälittäviä, ja sitten nämä meikki-elinat tahtoo tartuttaa taudin lapsiparkoihinsakin.
*silittää päätä*
Vierailija:
Mutta jos jollekulle muulle käy samoin, niin hänellähän ei voi mitään muuta syytä olla, kuin että hän on kokonaisvaltaisesti huono ihminen. Hyvin kulkee jutut linjassa...
Mitä haet takaa? Taisin juuri kertoa, että ENSIMMÄISEN LAPSEN saaminen on jo niin iso juttu (henkisesti), että siinä unohtaa itsensä, kun asettaa lapsen tarpeet edelle.
t. ap
Vierailija:
Vierailija:Mitä haet takaa? Taisin juuri kertoa, että ENSIMMÄISEN LAPSEN saaminen on jo niin iso juttu (henkisesti), että siinä unohtaa itsensä, kun asettaa lapsen tarpeet edelle.
t. ap
että ekan kanssa ehtii ja jaksaa vielä. Voi käydä vaunukävelyllä, voi nukkua kun lapsi nukkuu jne. Kun tulee toinen, ei pääse rivakoille kävelyille, kun vanhempi ei pysy perässä, ei saa koskaan nukkua tarpeeksi. Lapsenvahtia on vaikeampi saada kahdelle ja kaksi sairastaa kaksi kertaa enemmän. Ja kun menee sitten töihin ja kuskaa lapsia harrastuksissa illat, aika vasta onkin kortilla.
No sitä äitiyden tuomaa viisautta. Vaan eipä vielä ole löytynyt. Sen sijaan kiroilu näyttäis olevan ihan kivasti plakkarissa.
Naaman ja hiusten tällääminen ei vaan tunnu yhtä mielekkäältä ja tärkeältä, sitä voi tehdä sitten myöhemminkin. Pahempi on, jos aivot eivät saa ravinteita.
Mutta jos joku tekee niin kauemmin, niin eipä pärjää silloin ainakaan ap:lle!
Vierailija:
Mitä haet takaa? Taisin juuri kertoa, että ENSIMMÄISEN LAPSEN saaminen on jo niin iso juttu (henkisesti), että siinä unohtaa itsensä, kun asettaa lapsen tarpeet edelle.
t. ap
Vierailija:
jamassa kuin miesten!! Tai ylipäänsä miksi naiset näyttää aviomiehiään vanhemmilta kaikesta puunaamisesta huolimatta.... Sama teoria on tullut mieleen. Luin myös jostain naistenlehdestä jutun siitä, ettei ihoa pitäisi kovasti rasittaa. Siinä oli haastateltu eri alojen asiantuntijoita. IhotautiLÄÄKÄRI - nainen - pesi ihoaan vain vedellä ja rasvasi, kosmetolog suositteli hirmuista purnukkamerta.
Vierailija:
Mutta jos joku tekee niin kauemmin, niin eipä pärjää silloin ainakaan ap:lle!Vierailija:
t. ap
Joku on tyytyväinen siihen, että laittaa puhtaat vaatteet, kampaa tukan eikä haise pahalta. Toinen taas on sitä mieltä, että itsestään huolehtiminen on punttiksella käyntiä, rakennekynsistä huolehtimista sekä kerran kuussa kampaajalla. Joku kolmas tekee kaikki samat kuin toka, mutta sen lisäksi on chick joka päivä....
Minulla ainakin on järjestys lapset, mies minä ja silloinkin vain minä jos se palvelee lasten ja perheen hyvinvointia.
Vierailija:
No sitä äitiyden tuomaa viisautta. Vaan eipä vielä ole löytynyt. Sen sijaan kiroilu näyttäis olevan ihan kivasti plakkarissa.
Olen aina ollut ja tulen olemaan itsestäni huolta pitävä ihminen - niin henkisesti kuin fyysisestikin. Pidän myös muodikkaista vaatteista ja meikeistä. Ja olen pahoillani, jos äitiys ei ole tarkoittanut minulle oman itseni unohtamista!
t. ap
siitä mistä tulee hyväolo