Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pienten lasten äidillä ei ole aikaa hoitaa itseään!

Vierailija
17.01.2007 |

Laiskuutta, sanon minä.

Tuon lauseen kuulin aina vaan ja toistuvasti, mutta oman lapsen saatuani kesti n. puoli vuotta etten jaksanut/välittänyt itsestäni. Sen jälkeen päinvastoin, ajattelin että panostan edes itseeni, se on tärkein pääomani!

Mielipiteitä?

Kommentit (82)

Vierailija
21/82 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pesin vessan kerran päivässä, luonnollisesti meikkaisn ja kerkesin jopa hiuksetkin puleeraamaan. MUTTA nyt kun minulla on kaksi (molemmat alle 3-v), niin hyvä, että kerkeän rauhassa pissillä käydä! Se että pidän perheen ruoassa, kodin niin puhtaana, että pienen tutkimusmatkailijan kärsii nuolasta paikasta jos toisesta. Ja että esikoisella on mieluisaa tekemistä (kodin tuhoamisen sijaan), niin voin sanoa, että ei kyllä jää aikaa oman lärvin laittoon. Hatun nosto niille joilta tämä onnistuu kodin ja lastenhoidon lomassa, minulta ei onnistu!

Vierailija
22/82 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tavallaan tuo on surullista, koska valitettavan usein näkee pariskuntia joissa mies on huomattavasti paremmin pukeutunut, laittanut hiukset yms. ja nainen taas... no, on ollut lähtiessä muutakin tekemistä kuin naaman kampaaminen :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/82 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta, ruokavalio, puhtaus, siisteys ovat tärkeitä asioita. Se, että viitsii edes hetken itseensä satsata on pieni hinta sille miten henkisestikin sitten jaksaa. Minä ainakin rakastan itseäni niiiiiiiin paljon, että haluan pitää itsestäni huolta ja ajattelen itsekkäästi itseäni miltä näytän ja kuinka huolehdin itsestäni:) Ja nainen joka sanoo, että meikkaus on turhamaisuutta eikä jaksa eikä kyllä kiinnostakkaan meikata on yleensä vähän kade meille ihanille huolitelluille mammoille:) äh tää ny vähä provoaa vaan:)

Yleensä ihminen joka aikaa ennnen lapsia meikkasi meikkaa kyllä lasten saannin jälkeenkin. Ja kun on vuosien meikkausrutiini, ni siinä ei kauaa mene kun vetäsee maskit naamaan...ah, mä kuulostankin niiiiin pinnalliselta:)

2n lapsen äitee

Vierailija
24/82 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamuisin menee noin 10-15 minuuttia siihen, kun hoidan perusjutut ja meikkauksen sun muut. Joten ei tosiaan ole ainakaan ajan puolesta mikään elämän prioriteetti, niinkuin joku arveli olevan silloin kun itsestään huolehtii.

Vierailija
25/82 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on mun kauneudenhoitorutiinit.

Vierailija
26/82 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miehet ei sitä ymmärrä, jos ei vaadi.

Muistan itsekin vauva-ajasta, että huikkasin kerran miehen lähtiessä töihin: " Istun varmaan samassa pyjamassa, kun tulet kotiin..." (kuten joka päivä), johon mies vastasi: " no, pääasia että lapsi saa ruokaa" .

Niin, eli se selittääkin miesten ajatusmaailman...

t. ap

Vierailija
27/82 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä viidessätoista minuutissa lukee vaikka monta artikkelia jostain lehdestä. Tai se on puolet jumpan kestosta. Ehkä se myös riippuu ympäristöstä missä elää. Voin toki uhrata 15 minuuttia meikkaamiseen, jos vaikka lähden kauppareissulle, mutta miksi... Kaupassa en tapaa ketään tuttua edes. Ja jos tapaan vaikka itse Brad Pittin, niin so what. Mulla on aviomies jota rakastan ja joka rakastaa mua, miksi yrittäisin hurmata muita miehiä? Ja naisetkaan ei kiinnosta ;). Kai mulla sitten itsetunto riippuu muista asioista kuin omasta ulkonäöstä?

Vierailija
28/82 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

- Eli ensinnäkin vauva tuli meille ASUMAAN! Hyvin pitkälti vauvan ehdoilla mentiin

- Meillä on iso talo ja iso piha + lemmikkieläimiä - myös niille piti järjestää aikaa.

- Vauvan synnyttyä jotenkin " kadotin itseni" . En osaa kuvailla sitä tarkemmin, mutta en vain osannut käyttää aikaa itseeni vaan olin hälytystilassa koko ajan, jos vauva tarvitseekin minua.

Vielä kysyttävää?

t.ap

Vierailija
29/82 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Siinä viidessätoista minuutissa lukee vaikka monta artikkelia jostain lehdestä. Tai se on puolet jumpan kestosta. Ehkä se myös riippuu ympäristöstä missä elää. Voin toki uhrata 15 minuuttia meikkaamiseen, jos vaikka lähden kauppareissulle, mutta miksi... Kaupassa en tapaa ketään tuttua edes. Ja jos tapaan vaikka itse Brad Pittin, niin so what. Mulla on aviomies jota rakastan ja joka rakastaa mua, miksi yrittäisin hurmata muita miehiä? Ja naisetkaan ei kiinnosta ;). Kai mulla sitten itsetunto riippuu muista asioista kuin omasta ulkonäöstä?

Ja sitten ne ukkomiehet on kimpussa kun baariin menee!

Vierailija
30/82 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt pienen lapsen äitinä hoidan kauneuttani ihan toisella tavalla kun ennen lasta... MOni ei näin tee, sen olen huomannut

Vierailija
31/82 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan päinvastoin näitten meikkaaja-bimbojen. Hiirulaisilla on hiirulaismiehet itsellään, tokihan osa niistäkin yrittää. Mutta siis jos varmasti haluaa vierasta yrittävän häntäheikin tavata, niin etsii mahdollisimman hyvännäköisen naisen. Sillä on todennäköisesti vastaavan hyvännäköinen mies, joka on tottunut siihen, että naiset lakoaa kun vähän silmää vinkkaa. Kauneus ja itsestään hoitaminen ei todellakaan takaa miestä joka ei petä. Ei tartte kuin lukea seiskaa. Joku Halle Berry tuskin on jättnyt meikkaamatta lähikauppareissulla, vai?

Vierailija
32/82 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikaa. Ei tule mieleen sellaista ajanjaksoa jolloin en olisi huolehtinut itsestäni.

Mua etoo sellaiset äidit jotka repsahtaa lasten myötä ihan kamalan näköisiksi. Kyllä se äiti saa olla nainen, nauttia naiseudesta, tuntea itsensä kauniiksi, antaa välillä harrastuksen viedä, nauttia terveellisestä ja monipuolisesta lounaasta ilman lasten roikkumista jaloissa.

Pitkälle nämät ovat vain ajankäyttö ja persoonallisuus kysymyksiä onko aikaa, kaikkeen on aina aikaa, kunhan osaa ottaaajan haltuun.

Vierailija
33/82 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siivoan jokapäivä

meikkaan joka päivä

puhdistan kasvoni päivittäin

käyn salilla päivittäin

ja kyllä minulla on kolme lasta, mies joka on viikot poissa ja hoitoapuakaan ei ole

Vierailija
34/82 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

vaan päinvastoin näitten meikkaaja-bimbojen. Hiirulaisilla on hiirulaismiehet itsellään, tokihan osa niistäkin yrittää. Mutta siis jos varmasti haluaa vierasta yrittävän häntäheikin tavata, niin etsii mahdollisimman hyvännäköisen naisen. Sillä on todennäköisesti vastaavan hyvännäköinen mies, joka on tottunut siihen, että naiset lakoaa kun vähän silmää vinkkaa. Kauneus ja itsestään hoitaminen ei todellakaan takaa miestä joka ei petä. Ei tartte kuin lukea seiskaa. Joku Halle Berry tuskin on jättnyt meikkaamatta lähikauppareissulla, vai?

Lähipiiristä voin sanoa, että kyllä se on useinmiten nainen joka muuttuu lapsen saatuaan. Eli jos on alunperin hyvännnäköinen pari, niin mies säilyy ja nainen paisuu..

Vierailija
35/82 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

se itsestään huolehtiminen EI OLE ELÄMÄN YLIN ILO! Meneekö kaaliin vai toistanko vielä? Kaikki ei ole sitä mieltä, että täydellinen päivä muodostuu lojumisesta jossain kosmetologin käsittelyssä. Toisten mielestä se voi jopa olla kuolettavan tylsää ja täydellistä ajan haaskausta. Minä nautin naiseudestani ihan sillä lailla, että käperryn tuoliin ja luen tuntikausia hyvää kirjaa. Kamala ajatus, että pitäisi raahautua johonkin ihonpuhdistukseen *puistatus*.

Vierailija
36/82 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyn aina saako lapsetkin tulla

5,3 ja 1 v

Vierailija
37/82 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tyyliini kuuluu se, että myös kahden alle 4-vuotiaan äitinä meikkaan joka aamu, laitan hiukset kuntoon enkä todellakaan poisto kotoa verkkarit tai tuulitakki ylläni, paitsi lenkille.

Ihonhoitoon ja kasvojenpuhdistukseen panostan. Siihen riittää aikaa hyvin iltaisin, kun lapset ovat jo nukkumassa. Se on myös ihan joka aamuinen ja iltainen rutiini, kasvot kuorin tai syväpuhdistan noin kerran viikossa.

Silti ehdin päivittäin viettämään aikaa ja leikkimään lasteni kanssa monta tuntia, teen kaikki päivittäiset kotityöt, ulkoilen useamman tunnin ja muuta vastaavaa. En ymmärrä mikä siinä itsensä kuosissa pitämisessä on niin vaativaa tai aikaa vievää? Enkä usko, että vaikka lapsillani on itsestään huolta pitävä äiti, he olisivat jääneet mistään paitsi. Esim. meikkaaminen onnistuu vaikka seisten lastenhuoneessa, jos tarve vaatii. Samalla olen läsnä lapsilleni ja voin vahtia, että leikit sujuvat hyvässä hengessä.

Sitä en puolestani ymmärrä, että jotkut katsovat äitiyden päteväksi syyksi heittäytyä täysin retuperälle ja laiminlyövät kaiken itsestään huolehtimisen! Kuljetaan iltapäivään nuhruisessa yöpaidassa ja likainen tukka solmitaan hapsottavalle ponihännälle.

Vierailija
38/82 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti normaalista terveydestä on hyvä pitää huolta, että ei ihan nelissäkymmenissä kupsahda verisuonten tukkeutumiseen, mutta sellanen puleeraaminen...

Vierailija
39/82 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tietysti normaalista terveydestä on hyvä pitää huolta, että ei ihan nelissäkymmenissä kupsahda verisuonten tukkeutumiseen, mutta sellanen puleeraaminen...

Vierailija
40/82 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä suurin syy tuo rahan puute.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme