Susiviha on noloa
Se on nolo asia mikä on jääny joihinkin ihmisiin jostain satojen vuosien takaisista tarinoista, se on ymmärtämättömyyttä. Se on oikeastaan pelkoa jotain sellaista kohtaa mistä itse ei ymmärrä yhtään mitään. Yleensähän ihminen nimenomaan alkaa vihaamaan asioita mistä hän ei ymmärrä mitään.
Hän ei ymmärrä miksi luonnoneläimet käyttäytyvät tietyllä tavalla, hän on niin eksynyt oikeasta elämästä ja miten oikea elämä pelaa täällä maanpäällä että hän ei vaan ymmärrä.
Hän ei edes ymmärrä sitä että hän on itsekin petoeläin. Hän pitää petoeläimiä "pahoina" otuksina, eikä hän edes tunnista peilistä että hän on itse myös sellainen.
Hän ei ymmärrä luonnonlakeja eikä mitään muutakaan, hän ei ymmärrä että myös petoeläimillä on kaikilla oma roolinsa tässä kaikkeudessa.
Kaikki on tasapainossa.
Mikä mua eniten huolestuttaa on se, että nämä ihmiset ovat yleensä miehiä, aikuisia miehiä.
Kommentit (563)
Vierailija kirjoitti:
Niin, että sä tuuppaat ne pikkukoululaiset yksin kävelemään susien keskelle ja jäät itse sisälle hautomaan susivihaa?
Tämä ketju kyllä on taas niin elävä todiste maalaisten tyhmyydestä. Niiden samojen ääliöiden, jotka eivät näe mitään ongelmaa siinä, että paikalliset ajelee kännissä huomattavasti useamman lapsen yli mitä susi yhdellekkään on muodostanut uhkaa.
No ne penskat viedäänkin sitten kouluun autolla tai taksilla. Omaan piikkiin.
Sinä pelle älä ala nimittelemään maalla-asuvia rattijuopoiksi... vai onko sinulla laittaa pöytään joku tilasto miten paljon maalaiset ajelee lasten yli päissään verrattuna kaupunkilaisiin? Ettet vaan keksinut piripäissäs itse?
Metsästäjät kaikki p:ltä haisevia juoppoja. Viikonloppuisin ajetaan kännissä naapuriin kylään, koska poliisia ei pikkuteillä näy ikinä.
Oletko miesvauva, kun olet naisten suosimalla vauvapalstalla.
:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, että sä tuuppaat ne pikkukoululaiset yksin kävelemään susien keskelle ja jäät itse sisälle hautomaan susivihaa?
Tämä ketju kyllä on taas niin elävä todiste maalaisten tyhmyydestä. Niiden samojen ääliöiden, jotka eivät näe mitään ongelmaa siinä, että paikalliset ajelee kännissä huomattavasti useamman lapsen yli mitä susi yhdellekkään on muodostanut uhkaa.
Sinä pelle älä ala nimittelemään maalla-asuvia rattijuopoiksi... vai onko sinulla laittaa pöytään joku tilasto miten paljon maalaiset ajelee lasten yli päissään verrattuna kaupunkilaisiin? Ettet vaan keksinut piripäissäs itse?
Oho, nyt taisi osua pahasti kun noin paljon hermostuit :D
Kyllähän se on ihan tilastollinen fakta, että rattijuopumuksesta aiheutuneista onnettomuuks
On tilastollinen fakta, että onnettomuuksista suurin osa tapahtuu taajamien ulkopuolella. On myös tilastollinen fakta että ne tapahtuvat useimmiten kesäkuukausina. Mutta siitä ei taida olla tilastollista tietoa, mistä kotoisin nämä ihmiset ovat. Taajaman ulkopuolella tapahtuva asia kun ei kerro asuinpaikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Maalaiset pitäisi laittaa ruotuun. Etelän rikkaiden pitäisi maksaa landepaukkujen eläminen, eläkkeet, sairaudenhoito jne. Elävät pelloillaan ja tuhoavat ja tappavat kaiken liikkuvan ja paikallaan pysyvän. Ovat täysin vieraantuneet oikeasta elämästä.
Suomen ei todellakaan tarvitse olla täyteen asuttu. Elä siellä missä rahasi riittää äläkä ruikuta muita maksamaan elämääsi.
Mitä vitt...? Miten raha ja eläminen tähän liittyy? Tiedoksesi: me maalla asuvat tehdään töitä ja elätetään teitä kaupunkilaisia välillisesti. Vai mistä luulet mm. viljan, munien, lihan, kasvisten ja juuresten sekä maitotuotteiden sinne sinunkin lähikauppaasi tulevan? Enemmän kaupungeissa elää syrjäytyneitä ja velttoja lusmuja kuin maaseudulla.
Susi on viimeksi tappanut ihmisen Suomessa 1800-luvun lopussa. Meidän kylässä susi tappoi koiran viime viikolla. Koira oli irrallaan pihalla. Itse täytyy huoli lemmikeistään pitää jos maaseudulla elää. Susi on hieno eläin ja kuuluu Suomen luontoon.
"Mikä eläin on maamme vaarallisin? Tilastokeskuksesta löytyy vastaus: ampiainen, joka on tappanut yhteensä 23 ihmistä Suomessa viimeisen 17 vuoden aikana."
Vierailija kirjoitti:
Eihän ryssiäkään tarvitse pelätä.
Itä-rajaltahan niitä molempia tulee etupäässä.
Päivän poliitikot ovat toistaiseksi toivottaneet sudet, sekä ryzyt avosylin vastaan.
Yksi taisi yletä ihan tiedustelupäällikön virkaan saakka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se on ihan tilastollinen fakta,
Ihan tilastollisestikin tyypillinen rattijuoppo on 40-60 vuotias maaseudulle/taajaman ulkopuolella asuva mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän ryssiäkään tarvitse pelätä.
Itä-rajaltahan niitä molempia tulee etupäässä.
Päivän poliitikot ovat toistaiseksi toivottaneet sudet, sekä ryzyt avosylin vastaan.
Yksi taisi yletä ihan tiedustelupäällikön virkaan saakka.
Toisessa maailmansodassa ei Suomessa tuomittu ainuttakaan maanpetos tuomion saanutta hirttämällä.
Kaikki tuomiot laitettiin voimaan ampumalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maalaiset pitäisi laittaa ruotuun. Etelän rikkaiden pitäisi maksaa landepaukkujen eläminen, eläkkeet, sairaudenhoito jne. Elävät pelloillaan ja tuhoavat ja tappavat kaiken liikkuvan ja paikallaan pysyvän. Ovat täysin vieraantuneet oikeasta elämästä.
Suomen ei todellakaan tarvitse olla täyteen asuttu. Elä siellä missä rahasi riittää äläkä ruikuta muita maksamaan elämääsi.
Mitä vitt...? Miten raha ja eläminen tähän liittyy? Tiedoksesi: me maalla asuvat tehdään töitä ja elätetään teitä kaupunkilaisia välillisesti. Vai mistä luulet mm. viljan, munien, lihan, kasvisten ja juuresten sekä maitotuotteiden sinne sinunkin lähikauppaasi tulevan? Enemmän kaupungeissa elää syrjäytyneitä ja velttoja lusmuja kuin maaseudulla.
Työttömyyttä esiintyy enemmän maaseudulla kuin kaupungeissa. Eniten työttömyyttä esiintyy Itä-Suomessa ja Lapissa.
Myös koirat ovat aiheuttaneet viime vuosina kaikkiaan yhdentoista ihmisen kuoleman (Tilastokeskus). Eli kyllä se oma lemmikki on vaarallisempi kuin susi.
Ihan tilastollisestikin tyypillinen rattijuoppo on 40-60 vuotias maaseudulle/taajaman ulkopuolella asuva mies
Tilastossa ei sanota mitään asuinpaikasta, ainoastaan tapahtumapaikasta. Ikähaitarisi meni kylläkin oikein. Mutta oliko kesällä rattijuopoillut mies taajaman ulkopuolella paikkakuntalainen vai kesämökkiläinen vai vaan festareilta lähtenyt random tyyppi, sitä ei tilasto kerro.
127 kirjoitti: "Ihan tilastollisestikin tyypillinen rattijuoppo on 40-60 vuotias maaseudulle/taajaman ulkopuolella asuva mies."
127, osannet esittää lähteen väitteellesi? Linkki?
Ei eläintä tarvitse vihata, jotta sen voisi tappaa. Esim. eläinlääkärit lopettavat Suomessa päivittäin kymmeniä eläimiä ja useimmiten aivan hyvästä syystä. Terveitä ns. koronalemmikkejä tuodaan myös lopetettavaksi ja mikä mua eniten huolestuttaa on se, että nämä ihmiset ovat yleensä naisia, aikuisia naisia.
Miksi ihmiset vihaavat rottia kaupungeissa? Mitä pahaa ne Teille tekevät?
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmiset vihaavat rottia kaupungeissa? Mitä pahaa ne Teille tekevät?
Eivät mitään. Rotta tulee kotiin ihmisen kutsumana jos eletään sikolätissä ja katetaan sille pöytä valmiiksi ruoantähteillä, mutta muutoin pysyy mielellään poissa, oman lajisten joukossa.
Sama koskee susia. Kun puhutaan miten ne eivät saa tulla ihmisten pihoille niin olisi reilua ettei ihminen mene sinne suden kotiin eli metsään niitä häiriköimään, tappamaan, ajamaan pois pakoon siltä ainoalta alueelta jolla se luvallisesti saa olla. Jos kohtaa suden ihmistenilmoilla niin se ei taatusti ole siellä vapaasta tahdosta vaan joko ohikulkumatkalla etsimässä turvallista metsää tai sitten epätoivoisesti etsimässä jotain syötävää kun ihminen on ensin sen safkat nyysinyt ylimetsästämällä saaliseläimiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se on ihan tilastollinen fakta, että rattijuopumuksesta aiheutuneista onnettomuuks
No missäs ne sinun faktasi on luettavissa? Onko ne kaikki rattijuopot maalla-asuvia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Metsästäjät kaikki p:ltä haisevia juoppoja. Viikonloppuisin ajetaan kännissä naapuriin kylään, koska poliisia ei pikkuteillä näy ikinä
Mistä päättelet, että olen mies? Tunnetko paljonkin p.skalta haisevia metsästäviä rattijuoppoja?
Kirjasuositus: Susien mailla, Mia Takula. Eli metsäretkeilijä viettää kuukausia susialueilla ympäri Suomea, joissa hukka metsästäjien näköhavaintojen perusteella tulee vastaan usein. Plot twist: vastaan tulee enemmän (sala)metsästäjiä. Näin muutoin kirja sisältää paljon mielenkiintoista tieteellistä faktaa susien lajikäyttäytymisestä, lauman muodostamisesta jne.. Suosittelen Suomen petoeläinpolitiikasta kiinnostuneille ja myös susipelkoisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oho, nyt taisi osua pahasti kun noin paljon hermostuit :D<
Ihan tilastollisestikin tyypillinen rattijuoppo on 40-60 vuotias maaseudulle/taajaman ulkopuolella asuva mies.
Tilastokeskuksen mukaan alle 25 vuotias kaupungissa asuva mieshenkilö. Muttamitähän tekemistä tällä on susien kanssa.
Täältä myös suositus lukea susikirjallisuutta. Itse olen muodostanut uudellen käsitykseni susista kirjallisuuden pohjalta. Tieto antaa kummasti uutta perspektiiviä ja näkökulmia tarkastella tuota laumalleen uskollista harmaaturkkia. Suomalainen kirjallisuus on jo luettu kohta usemapaan kertaan, onko kenelläkään antaa kirjavinkkejä englanninkielisiin teoksiin, tai ihan suomalaisiinkin jos vain itseltä jäänyt pimentoon?
Susi on ns. sateenvarjolaji. Eli sillä on elinalueensa muita lajeja turvaava vaikutus. On useampia tutkimuksia siitä, että kun sudet on palauettu alueelle jolta ne on hävitetty, on hiljalleen alkanut elpymään muutakin kadonnutta lajistoa. Tästä ehkä uraauurtavin tutkimus on kymmenisen vuotta sitten tehty susien palautus Yellowstonen kansallispuistoon.