Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies rakastaa lastaan enemmän kuin minua

Vierailija
16.03.2024 |

Mies rakastaa lastaan enemmän kuin minua, tämä on selvä.

Mutta onko teistä outoa jos mies painottaa joka väliin että hänen lapsi menee minun edelle? Suhteemme on tuore ja ihan alusta asti mies hieronut naamaani että hänen lapsi on hänelle minua rakkaampi. Meillä molemmilla on lapsi edellisestä suhteesta(joka mielestäni myös yhdistää meitä) mutta itse en koe tällaista samanlaista korostuksen tarvetta, vaikka lastani kaikkein eniten maailmassa rakastankin. Tulee sellainen tunne kuin olisin tässä joku uhkatekijä.

Kommentit (172)

Vierailija
141/172 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä mitä tuo haittaa, jos kerran itsekin rakastat lastasi enemmän kuin miestä.

Niin, sittenhän tilanne on tasa-arvoinen.

No ei välttämättä. Jos Pekka antaa Antille enemmän rahaa kuin Tuomolle, ja Tuomo antaa Maurille enemmän rahaa kuin Pekalle, tarkoittaako se, että Pekka antaa Tuomolle yhtä paljon rahaa kuin Tuomo Pekalle?

Vierailija
142/172 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poteeko ihmiset pääsääntöisesti ihan vaan turpa kiinni itsekseen näitä ongelmia, kun ehkä yhdessä kymmenestä avauksesta vihjataan edes etäisesti, että siitä asiasta on oikeasti keskusteltu sen asianomaisen kanssa? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/172 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottaisin tuon red flagina, jos täytyy alussa jo korostas että et ole kovin tärkeä 🚩

Ap. sanoi itsekin, että oma lapsi on se tärkein. Ai niin, mutta naisille se on sallittu, miehille ei.

Vierailija
144/172 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon välillä miettinyt samaa miesystäväni suhteen. Meillä on molemmilla kaksi lasta edellisistä liitoista ja on tottakai kaikille selvää, että lasten tarpeet menee edelle, lapset on rakkaita ja esim. kuoleman koittaessa lapset perivät vanhempansa, eikä uusi puoliso saa toiselta mitään (minäkin siis haluan asian olevan näin).

Silti minustakin on outoa, kun mies joskus oikein painottaa, että kuinka lapset on tärkeämpiä ja rakkaampia. Todella outoa. Minusta rakkaus kumppaniin on erilaista ja eri asia kuin rakkaus lapsiin, eikä näin ollen edes verrattavissa. On ihan tavallista, että lasten vanhemmilla riittää romanttista rakkautta kumppanille, vaikka onkin ehdotonta rakkautta lapsia kohtaan. 

Ei minulla vaan ole tarvetta korostaa kumppanille, että hän on vähemmän tärkeä tai vähemmän rakas. En oikein ymmärrä, miksi miesystäväni joskus sanoo jotain sen suuntaista minusta. En mielestäni muodosta mitään uhkaa hänen ja lastensa välille, joten en keksi tuolle muuta tarkoitusta, kuin satuttaa minua. 

Ja korostan, että tiedän lasten olevan tärkeämpiä ja rakkaampia, mutta silti mieluummin kerron kumppanille, että hänkin on rakas, kuin korostan, että on sitten vähemmän rakas. 

Vierailija
145/172 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vit tumaisen oloinen äijä.🤢

Vierailija
146/172 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottaisin tuon red flagina, jos täytyy alussa jo korostas että et ole kovin tärkeä 🚩

Ap. sanoi itsekin, että oma lapsi on se tärkein. Ai niin, mutta naisille se on sallittu, miehille ei.

En ole ap, mutta pointti on se, että se on niin itsestäänselvää, että lapset on tärkeimmät, että on outoa, jos kokee, että kumppanille pitää aina muistuttaa, että hän sitten ei ole niin tärkeä. Vähän saman tyyppinen tilanne, kuin että muistaisi toisensi parhaalle ystävälleen joka tapaamisella korostaa, että sinä olet sitten se toiseksi paras. Kyllä se toiseksi paras ystävä varmaan tietää, että toisella on se paraskin ystävä, muttei tuollaista yleensä ole tarpeen korostaa sille toiseksi parhaalle

Vierailija
147/172 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ap, mutta pointti on se, että se on niin itsestäänselvää, että lapset on tärkeimmät, että on outoa, jos kokee, että kumppanille pitää aina muistuttaa, että hän sitten ei ole niin tärkeä. Vähän saman tyyppinen tilanne, kuin että muistaisi toisensi parhaalle ystävälleen joka tapaamisella korostaa, että sinä olet sitten se toiseksi paras. Kyllä se toiseksi paras ystävä varmaan tietää, että toisella on se paraskin ystävä, muttei tuollaista yleensä ole tarpeen korostaa sille toiseksi parhaalle

Lisään vielä, että sille toiseksi parhaalle ystävälle - aivan kuten kumppanillekin - voisi ennemmin korostaa, että myös hän on tärkeä ja rakas

Vierailija
148/172 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä alkaisin tekemään aina saman sille.

Joka kerta kun hieroo tuota sun naamaan, sanot vaan heti perään et "joo, ymmärrän hyvin, ku mullekin mun lapsi on paljon rakkaampi kuin kukaan mies ikinä! Et sunkin on turha yrittää väliin änkeä!!"

Luulis tajuavan..

Vierailija
149/172 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha

Mullakin oli joskus samaa sarjaa oleva ukko. Mulla ei ole lapsia eikä ne kiinnosta, mutta tiedän toki niiden olevan vanhemmilleen ykkösiä.

Ukko alkoi kans tuota saarnaa pitämään, karjaisin ettei mua kiinnosta mitkään kersat ja että mun koira on aina ykkönen mulle ja menee miesten edelle aina.

Suuttui v tun Idi odotti.

Vierailija
150/172 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

kumpikin on eronnut eli elämässään epäonnistunut ja parisuhdekelvoton.

onnea vaan ap:lle

Vierailija
151/172 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lapsi menee 1000000% naisen edelle, varsinkin uuden! Haloo.

Naisia tulee ja menee. Omia lapsia ei.

Mua harmittaa ne ajat vietävästi, kun vietin aikaa jonkun sutturan kanssa nuorempana, jonka olisin voinut viettää oman lapsen kanssa. 

Vierailija
152/172 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ilmankos se on yh. yh:t ovat jätettä.

Vierailija
153/172 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ilmankos se on yh. yh:t ovat jätettä.

Niinhän ne on.

Vierailija
154/172 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensäkin on turhaa hokea tuollaisia asioita koko ajan. Jos asia ei yhdellä sanomisella mene perille, niin ei kai sitten koskaan.

Vierailija
155/172 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta entä jos pidät itsestäänselvänä jotain sellaista, mikä ei sitten olekaan totta? Luulet, että kumppanille lapset ovat tärkeämpiä, kun hän ajatteleekin koko ajan, että sinä olet tärkeämpi. Tai luulet että joku toinen on paras ystävä, kun se oletkin sinä.

Vierailija
156/172 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kilpailemassa samasta rakkaudesta miehen edellisen suhteen lasten kanssa. Todella perverssi ajatuskin. Onneksi mieheni on samoilla raiteilla. Lapsia rakastaa eri tavalla kuin kumppaniaan. Useita rakkaussuhteita voi olla päällekäin (ystävät, sisarukset, kumppanit, lapset, vanhemmat) ilman että kukaan näistä jotenkin uhkaisi tai olisi viemässä paikkaa toiselta. On mielestäni hieman hälyyttävää, jos kokee rakastettunsa kilpailevan lastensa kanssa samassa sarjassa.

Vierailija
157/172 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas näitä uusperhehelvetin ongelmia. Älkää perustako uusperhettä, ne eivät lähtökohtaisesti ikinä toimi, vaan niissä kärsivät kaikki. 

Vierailija
158/172 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää tyhmänä ou jee

Vierailija
159/172 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä hitto siinä on, että miehet hyppivät ex-vaimojensa pillien mukaan?

Sillä saavat kyllä täysin rikottua parisuhteensa. Ei kukaan halua kokea tulevansa exää vähemmän kuulluiksi.

Lapasia tuollaiset miehet.

Ei. he ovat vanhempia joilla on sellainen diili, että auttelevat jos pieniä lapsia, toinen väsyy tai tulee menoja. Voisihan se yhtä hyvin olla kaveri, anoppi tai  veli joka soittelee ja pyytää apua gai näkemistä. Se mihin raja vedetään on luonnollisesti korvien välissä. 

Vierailija
160/172 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen itse niin suorapuheinen, että miehen sanoessa, että lapsi on hänelle tärkeämpi kuin minä, niin vastaisin, että niin minullekin - sehän on itsestäänselvyys. Miksi sinulla on tarve sanoa asiasta koko ajan? Vastaus olisi kiva kuulla. No tosiasiassa en usko, että alkujaankaan vastaavanlaisen mouhon kanssa olisin alkanut parisuhteeseen tai se olisi kovin kauaa kestänyt.