Jäin työttömäksi 58 vuotiaana. Säästäminen tulevaisuuden varalle kostautui.
Terveys meni, mutta sairaseläkkeelle en pääse. Työttömäksi jouduin. Ikäni olen tehnyt töitä ja säästänyt eläkepäivien varalle. Kuinkas kävikään. En saa tukia, vaan joudun ensin myymään omaisuuttani ja käyttämään säästöni elämiseen. Näin kai sen kuuluukin mennä. Entä jos olisin nauttinut elämästäni enemmän ja käyttänyt kaikki rahani huvituksiin. Nyt saisin tukia ja eläisin samanmoista elämää niiden varassa. Verot kyllä maksoin, mutta mitään en saa. Työttömyyden myötä eläkekin pienenee, kun siihen ikään pääsen. Entä nykysukupolvia joiden eläkeikä lähentelee 70 vuotta. Todennäköisesti lopputulos on sama. Tosin, en ole varma, maksetaanko sitten enää erilaisia tukia. Riittääkö valtiolle niihin raha. Säästäminen koitui epäonnekseni.
Kommentit (150)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai just tämä työtön taas on niin sairas, ettei voi töitä tehdä, mutta ei sitten kuitenkaan muka sairaseläkkeelle pääse. Jotenkin myös sössinyt asiansakin niin lahjakkaasti, että sossun varaan jättäytynyt.
Enpä usko apn tarinasta sanaakaan
Hei! Itse olen työkyvytön sängyssä makaava ihmisraunio. Rahat loppu. Kahdeksan vuotta sairastettu lihastautia enkä vieläkään ole eläkkeelle päässyt! Avustajat auttavat arjessa. Mutta täysin työkuntoinen muka olen.
No nouse ylös sieltä sängystä. Ilmeisesti olet oikeasti työ kuntoinen muttet halua olla. Huvittaa kun jotkut fibroilijat kulkee rollaattorin kanssa, vaikka voisivat kulkea ilmankin ja huutavat eläkettä.
"Tunnen paljon ihmisiä jotka sairauksista huolimatta käyvät töissä. Sitten valitettavasti on ihmisiä jotka kuvittelevat olevansa todella sairaita vaikkeivat ole. Tunnen MS tautisia jotka elävät eivätkä jää sänkyyn, tunnen pyörätuolissa olevia jotka käy töissä, sitten on näitä jotka jäävät sänkyyn kun eivät oikeasti viitsi tehdä mitään."
Mikä työnantaja ottaa töihin pyörätuolipotilaita ja ms-tautisia? Ravintolako? Vai kirjanpitotoimisto? Liikennelaitos? Posti? Peruskoulu? Vinkkejä.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä typerin aloitus ikinä. Ensinnäkin, jos olet älynnyt kuulua kassaan, saat ansiosidonnaista. Toisekseen, säästöt on juuri sitä varten että niillä eletään jos jotain sattuu. Ei kai oikeesti ihmiset kuvittele että kaikki pitäisi jonkun muun maksaa. Entistä enemmän kannatan hallituksen toimia tämänkaltaisten typerysten juttuja lukiessa.
Ja kuitenkin jos itse joutuisit samaan tilanteeseen, toimisit samoin eli etsisit jotain Kelan tukia jota voisit hakea. Ettei tarvitsisi säästöillä elää.
Hyvä! Suomen laiskat voitaisiin lähettää Venäjälle ja korvata ne tuonti-ihmisillä, jotka osaa tehdä niin kuin käsketään.
Vierailija kirjoitti:
Minä säästän ja olen säästänyt jo pitkään. Osake ja rahastosalkku +400 000€.
Eläkkeelle pääsen neljän vuoden päästä ja silloin eläke on 3 000€ paikkeilla /kk.
Eiköhän tässä eläkkeellä joten kuten pärjätä.
Olet kuvottava. Ap ongelma ja kehtaat tulla leuhkimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai just tämä työtön taas on niin sairas, ettei voi töitä tehdä, mutta ei sitten kuitenkaan muka sairaseläkkeelle pääse. Jotenkin myös sössinyt asiansakin niin lahjakkaasti, että sossun varaan jättäytynyt.
Enpä usko apn tarinasta sanaakaan
Hei! Itse olen työkyvytön sängyssä makaava ihmisraunio. Rahat loppu. Kahdeksan vuotta sairastettu lihastautia enkä vieläkään ole eläkkeelle päässyt! Avustajat auttavat arjessa. Mutta täysin työkuntoinen muka olen.
No nouse ylös sieltä sängystä. Ilmeisesti olet oikeasti työ kuntoinen muttet halua olla. Huvittaa kun jotkut fibroilijat kulkee rollaattorin kanssa, vaikk
Näitä nipin napin liikkumiskykyisiä kyllä on töissä, mutta ne työpaikat ovat mainospaikkoja, joilla firmat ja organisaatiot kohentavat julkisuuskuvaansa. Viime vuonna tuli oikein rähinä siitä, että eräs toimisto oli palkannut kaksi vammaista kahvinkeittäjiksi ja työllistänyt näitä vuosikausia, mutta kun tukirahat loppuivat, kumpikin erotettiin välittömästi. Kyllä ilmaiseksi otetaan, vaikka olisi vähän tielläkin.
On olemassa esimerkiksi näkö- ja muulla tavoin vammaisia juristeja ja muita hyvin kouluttautuneita ihmisiä, mutta he ovatkin äärimmäisiä poikkeusyksilöitä. Me tavallisemmat huonojalkaiset emme sovi mainospaloiksi sen enempää kuin juristinhommiinkaan.
Useimmat raihnaiset työssäkäyjät sitä paitsi ovat olleet töissä silloin, kun ovat sairastuneet, ja ovat pystyneet pitämään työpaikkansa. Uuden työn löytäminen on se kynnys, jonka yli on vaikea tai jopa mahdoton päästä.
Vierailija kirjoitti:
Tyhmyydestä sakotetaan. Itsekin koin tuon nuorena kun en saanut toimeentulotukea ja rahansa tuhlannut kaverini sai. Sain kostoni 19 vuotta myöhemmin, kun lopetin työt, realisoin ja piilotin omaisuuteni ja aloin elämään yhteiskunnan tuilla. Elämäni paras päätös.
Juttusi on täyttä skeidaa
Työmarkkinatukea saa jos on työtön eikä tulot vaikuta eli säästäminen kannattaa. Itse voin jäädä työttömäksi kohta, koska muutosneuvottelut menossa ja 58 ikää. Jos töitä ei ole, niin ensin Anssille ja sitten se 600e kk kituuttaa eläkkeelle asti. Mut töihin meen jos jotain vaan löytyy.
Joo noin se menee. Huithapelit ja elämäntapaintiaanit palkitaan.
Kun jäin eläkkeelle, eläkkeeni oli niin pieni että olisin ollut oikeutettu asumistukeen omaan osakkeeseeni (nyt se taitaa olla poistettu) paitsi että mutta... minun ei olisi pitänyt säästää paljoakaan vaan olisi pitänyt levitellä kaikki normaalinelämisen ylijäävä maailman turuille ja toreille.
Hyvä Suomi.
En jaksanu lukea kommentteja kun alotus teki mut jo niin onnelliseks. Olit varmaan kokoomuksen vakaa kannattaja? Toiset painaa töitä niska limassa kerryttämättä penniäkään säästöön. Ihan oikein että sitten kun pilkka osuu omaan nilkkaan, napsahtaa oikein kunnolla.