Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi et opiskellut mitään peruskoulun jälkeen?

Vierailija
15.02.2026 |

Luulitko saavasi töitä ilman ammattitutkintoa, vai kävikö niin hyvä onni, että pääsit töihin?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai miksi? Minä olen ollut jo vuosia pitkässä parisuhteessa DI-miehen kanssa onnellisesti. Sinä sen sijaan istut yksiössäsi sormettamassa  :D

Vierailija
2/23 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso osa naisista kaipaa äitiyttä - eikä uraa. He haluavat oman pikku vauvan 💕

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oppinut lukemalla mitään. En päässyt peruskoulua ees läpitte. Mahdottomia vaaditaan jo peruskoulussa .

Vierailija
4/23 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh, huh. Olen oikeasti kotirouva ja mieheni on DI. Meillä kyllä on kotiapu, joka hoitaa siivoilut ja pyykit. Ensi viikoksi on varattu päivälliset pariin hyvään ravintolaan eri päiville ja tavataan myös sukua. Ajattelin valmistautua itse käymällä vielä kynsihoidossa ja hieronnassa. Mietin kampaajaakin. Voin minä kyllä ihan mielelläni kotona jättää pikkuhousut pois, mutta realitetti on kyllä, että ei DI-mies mikään pukki ole, vaan haluaa yleensä levätä pyhinä. Enemmän hän arvostaa, jos jääkaapista löytyy kylmä olut.

Vierailija
5/23 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Havahduin yliopistossa, ettei siellä opeteta mitään hyödyllistä. Pelkkää kommunismia ja rasismia eli kulttuurimarxilaisuutta. Jätin opinnot kesken ja aloin itseopiskelemaan taloustiedettä ja geopolitiikkaa. Nyt olen miljonääri vain 25-vuotiaana. 

Vierailija
6/23 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä päättänyt peruskoulua

Vierailija
7/23 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä peruskoulun? Minä kävin kansa ja kansalaiskoulun vuosina 1966-75. Sen jälkeen satunnaisia töitä ja työttömyyttä 34 vuotiaaksi asti. Sitten sain vakituisen työpaikan Postilta, missä olin eläkeikään asti eli lokakuuhun 2023.

Vierailija
8/23 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin töihin peruskoulun jälkeen. Ei ollut varaa opiskella.

40 vuotta työuraa silti jo takana.

Vierailija
9/23 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laatikkoleukalentäjän vaimo. En tarvii koulutusta.

Vierailija
10/23 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoin kun mulle sanottiin, ettei musta ole mihinkään. Se oli oikeastaan viimeinen naula arkkuun lasisen, väkivaltaisen lapsuuden ja koulukiusaamisen jälkeen. 

Vähän tein töitä siellä täällä, yritin olla osa yhteiskuntaa. Yritin opiskella, mutta ei siitä tullut mitään. Yritin hakea apua, mutta tulin pompotelluksi sinne tänne. En oikein kuulunut mihinkään, kun en ollut, enkä ole, päihdeongelmainen. 

Sitten eräässä yllättävän hyvin palkatussa, mutta fyysisesti rasittavassa työssä yritin parhaani, masennuin ja sain burn outin. Vasta sitten joku otti kopin, lähinnä siksi että työterveys oli Mehiläisellä. 

Sille burn outin vuoksi annetulle saikulle jäin. Totesivat työkyvyttömäksi, vaikka itse en olisi halunnut mitään enempää kuin opiskella ja olla tavallinen, kuten kaikki muut. 

Vierailija
11/23 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruskoulu. Pari välivuotta ja siivoustyöhön. Sillä matkalla olen ollu jo yli 20 vuotta. Makselen omakotitaloa Uudellamaalla. Kahden kuun palkkaa jääny nyt käteen yli 5700e. 

Vierailija
12/23 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus harmittaa, että kiltisti opiskelin. Nykyistä työtäni voisin tehdä ilmankin koulutusta kunhan vain ajokortti on. Koulutus antoi lähinnä itsevarmuutta, kun peruskoulun jälkeen ajattelin olevani nolla, ihan turha ihminen.

Vierailija
13/23 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai miksi? Minä olen ollut jo vuosia pitkässä parisuhteessa DI-miehen kanssa onnellisesti. Sinä sen sijaan istut yksiössäsi sormettamassa  :D

Löytyykö vähintään 3ea eri kahvileipää?

Vierailija
14/23 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus harmittaa, että kiltisti opiskelin. Nykyistä työtäni voisin tehdä ilmankin koulutusta kunhan vain ajokortti on. Koulutus antoi lähinnä itsevarmuutta, kun peruskoulun jälkeen ajattelin olevani nolla, ihan turha ihminen.

No mutta hyvähän se on aina opiskella. Tulee paljon enemmän yleissivistystä elämään kuin tyhjän kanssa.

Vierailija
15/23 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin tehdä töitä perheyrityksessä. Riitti, kun hommasi kuorma-autokortin. 

Vierailija
16/23 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelin kyllä kaksi tutkintoa mutta töitä en ole saanut kuin 6 vuotta viimeisen 15 vuoden aikana.

Vierailija
17/23 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Mutta naapurin mies on Toimitus johtaja ja heillä 4jää eri leikkelettä usein.

Vierailija
18/23 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli varmaan varastossa töissä.

Vierailija
19/23 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelin kyllä ammatin mutta en ole päässyt sen alan työhön koskaan. Nyt olen ikäviallinen niin en pääse mihinkään jokatapauksessakaan.

Vierailija
20/23 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Mutta naapurin mies on Toimitus johtaja ja heillä 4jää eri leikkelettä usein.

Ai ett! Kuulostaa hyvältä 👌 Hän varmasti puoliksi ranskalainen ja varakas.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kuusi