Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kouluikäisten suomalaisten lasten määrä vähenee 100 000:lila vuoteen 2030 mennessä

Vierailija
14.03.2024 |

Ulkomaalaisten kouluikäisten lasten määrä kasvaa 20 000:lila samaan aikaan.

Kommentit (102)

Vierailija
21/102 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö, mulla useampi naapuri joilla 6+ lasta kaikilla ja yksinhuoltajia kai ovat. Kyllä täällä suomalaisia syntyy ihan tarpeeksi.

Vierailija
22/102 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei kiinnosta hankkia lapsia. Huutavat ja vievät hurjasti rahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/102 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No höpisistä

Vierailija
24/102 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turska & Sipilä tuhosivat Suomen.  -Pysyyköhän maamme onnellisuuden piikkipaikalla?

bp

Vierailija
25/102 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisääntykää! Minä olen jon osani tehnyt.

Tehkööt nuoret lapsia.

Ei heille oikein anneta siihen mahdollisuuksia. Työelämä on pelkkää pätkätöiden silppua ja työnantajat haluavat vain heikentää palkansaajien oikeuksia. Naisia ei haluta palkata siinä pelossa, että he jäävät äitiyslomalle. Kuitenkin perheen elättämiseen tarvitaan kahden tulot. Työelämästä ei uskalla olla vuosikausia pois hoitaakseen kotona lapsia. Varhaiskasvatus on kriisissä, päiväkoteihin ei kukaan haluaisi lastaan viedä. Kouluissa meno on ihan yhtä kurjaa. 

Eivät nuoret tee lapsia näin mahdottomassa tilanteessa. Vanhempien olisi pitänyt luoda lapsilleen maa, jossa nämä voivat myös perustaa perheet. Niin ei ole tehty. Maailmantilanteen epävarmuus vielä tähän soppaan. Ihme, että syntyy yhtään lapsia.

Vierailija
26/102 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta hei, opettajien määrä se vaan pysyy samana!

Vierailija
27/102 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No höpisistä

Kuunteleppa tuo!

https://areena.yle.fi/podcastit/1-67829830

Vierailija
28/102 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoret ottavat vain koiria ja tatuointeja. Niille pitäisi kertoa, että pitäisi perustaa perhe.

En perusta :)

Vierailija
29/102 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisääntykää! Minä olen jon osani tehnyt.

Jos puhutaan vuoden 2030 kouluikäisistä lapsista, niin myöhäistä jo! Nyt on vuosi 2024.

Vierailija
30/102 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kun nuoret ihmiset tajuaisivat perheen merkityksen ja lisääntyisivät. On ihanaa, että minulla on lapsia! Perhe on todella arvokas asia.

Ei ole aikaa eikä rahaa

Vierailija
31/102 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi mitään

Vierailija
32/102 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsimäärän väheneminen on suorastaan pelottavaa. Miten Suomen käy?

Pikkuhiljaa hyvinvointivaltio murenee, koska rahoituspohjaa ei kerta kaikkiaan ole. Siinä ei auta itkupotkuraivarit ja "minun Suomeni on hyvinvointivaltio" -huuto, kun valtio ei enää lainaa saa. Tällöin vanhuuden turva on niillä, jotka ovat lapsia tehneet. Tai ainakin toivo vanhuuden turvaan. Tähän kommenttiin tulee kiukkuisia vastauksia, että a) baskin syy ikinä tehdä lapsia oma itsekäs vanhuuden turva, b) ei lapset silti välttämättä huolehdi vanhemmistaan (noh, niissä kulttuureissa joissa sosiaaliturva on olematon, yleensä huolehtivat). Nämä jalot ja ylevät ajatukset eivät kuitenkaan lopputulosta muuksi muuta. 

Vierailija
33/102 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme todellakin uuden edessä. 

Lapsissa on tulevaisuus. 

Vierailija
34/102 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

" Vaatimustasoa kouluissa on nostettava" - kirjoitti  Olli Luukkainen. Olen täysin samaa mieltä. 

Vaatimustasoa on laskettu jatkuvasti. Paljon mitään ei tarvitse osata päästäkseen luokalta seuraavalle. Tälle pitäisi tehdä loppu. Vaatimustasoa olisi nostettava, että Suomi voi menestyä.  

Aamen. 

Vierailija
35/102 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kun nuoret ihmiset tajuaisivat perheen merkityksen ja lisääntyisivät. On ihanaa, että minulla on lapsia! Perhe on todella arvokas asia.

Nokun se perhe täytyy myös pystyä elättämään, Suomessa ei kohta ole yhtään työpaikkaa. 

Kaikki eivät myöskään koe lapsia mielekkäiksi ja silloin on parempi ettei sellaisia hanki.

Vierailija
36/102 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syntyvyyden lasku tulee olemaan katastrofi Suomen tulevaisuudessa. 

Niin, varmaan teille eläkeläisille ja pian eläkkeelle jääville. Onko jo löysät puntissa kun jännitätte että riittääkö eläkkeenmaksajia tulevaisuudessakin ja kilahtaako roposet tilille.

Vierailija
37/102 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se katastrofi, jos eläkeläisiä on enemmän kuin työssäkäyviä ja lapsia. Ja millaisia työssäkäyviä tällä hetkellä kouluista tulee? Pystyykö suurin osa nykynuorista tulevaisuudessa töihin?

Vierailija
38/102 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus tekee kaikkensa syntyvyyden vähentämiseksi. Ja hyvinvointialueet auttaa.

Vierailija
39/102 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuri ongelmahan on se, että Suomen eläkejärjestelmä on pyramidihuijaus. 

Vaikka olisi kuinka pitkä työura takana ovat nykyiset eläkeläiset maksaneet noin 10% omista eläkkeestään. Ja sehän ei ole eläkeläisten vika, että järjestelmästä on tehty näin kestämätön. 

Vierailija
40/102 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni tuntemani jättää lapset tekemättä (minä mukaan lukien), koska ovat niin pahasti traumatisoituneita omasta lapsuudestaan. 

Boomeri-vanhemmat ovat kyllä onnistuneet kasvattamaan lapsistaan mt-ongelmaisia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi seitsemän