Muita, jotka aikoo erota kirkosta, jos nyt kaavailtu avioliittouudistus toteutuu?
Eikä tarvi nyt vääntää asiasta mitään.
Kiinnostaa vaan tietää, onko täällä muita jotka pohtii kirkosta eroamista nyt pinnalla olevan asian vuoksi?
Kommentit (417)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin huvittavaa, että homoseksuaalit haluavat tulla vihityiksi "Jumalan kasvojen edessä", vaikka se samainen Jumala "loi ihmisen mieheksi ja vaimoksi". Ihan pikkaisen ristiriitaa tuossa yhtälössä :D
Oletko koskaan lukenut Raamattua? Se koostuu lukuisista eri kirjoista, joissa on paljon keskenään täysin ristiriitaisia yksityiskohtia.
Ainoat ristiriidat saattavat olla Uuden ja Vanhan Testamentin välillä. Juuri siksi että on vanha tapa pelastua juutalaisille ja uusi tapa kristityille. Homoseksin suhteen uusi ja vanha testamentti ovat täysin yhteneväiset: se on kiellettyä, se on syntiä, sellaiset eivät peri Jumalan Valtakuntaa
Miksi se pitäisi periä?
Koska
Eihän se ole perimistä, jos muuttaa toisen maille. Perimisessä omistajuus vaihtuu eli kyseessä ei olisi enää Jumalan valtakunta, vaan vaikkapa Pirkko-Liisan valtakunta.
Suurin osa papeista kannattaa samaa sukupuolta olevien avioliittoa. Nykytilanne kun on se, että jokaisessa hiippakunnassa on pappeja, jotka vihkivät samaa sukupuolta olevia avioliittoon. Alkuun näitä pappeja rangaistiin nuhtelemalla, mutta ei enää pitkään aikaan.
Piispoista Lapuan piispa ei kannattanut uudistusta, muut 9 piispaa kannatti. Lapuan hiippakunnassakin Vaasassa on jo vihitty avioliittoon mies- ja naispareja. Aiemmin Vaasasta mentiin Uumajaan vihittäväksi kirkossa, enää ei tarvitse.
"Vasta nelikymppisenä aloin katua sitä etten eronnut kirkosta aiemmin. Sitten annoin asian olla. Milloinkaan en niiden satuihin uskonut, niin mielettömiä tarinoita ja se tekopyhyys...kirkosa käy pahantekijöitä, ahneita, rikollisia, kaikenlaista paskaporukkaa muka elävät raamatun oppien mukaan. Jos ei kukaan ole vielä herännyt niin katsokaas lähi- idän sotaa. Siinä on kristillisyyden koko kuva."
Millä perusteella? Kummallakaan puolella sotaa ei ole kristittyjä.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on kiva, että meille, jotka uskotaan Jumalaan mutta ei uskota vähemmistöjen syrjimiseen, on joku seurakunta jossa olla. Mä erosin kirkosta aiemmin juuri sen takia että mun moraali ei anna mun syrjiä ketään. Nyt liityn takaisin.
Onhan teille. Mutta se ei ole evankelis-luterilainen seurakunta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutama tuttu on vaihtanut islamin uskoon, uskon että se tulee olemaan suomen valtauskonto tulevaisuudessa
Olet ihan oikeassa, mitä enemmän kirkos.ta erotaan, niin näin tulee käymään.
Tuskin. Ev.lut. kirkko vain kuivuu olemattomiin tai katoaa.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa papeista kannattaa samaa sukupuolta olevien avioliittoa. Nykytilanne kun on se, että jokaisessa hiippakunnassa on pappeja, jotka vihkivät samaa sukupuolta olevia avioliittoon. Alkuun näitä pappeja rangaistiin nuhtelemalla, mutta ei enää pitkään aikaan.
Piispoista Lapuan piispa ei kannattanut uudistusta, muut 9 piispaa kannatti. Lapuan hiippakunnassakin Vaasassa on jo vihitty avioliittoon mies- ja naispareja. Aiemmin Vaasasta mentiin Uumajaan vihittäväksi kirkossa, enää ei tarvitse.
Onko niin, että suurin osa papeista kannattaa? Olisiko linkkiä mihinkään kyselyyn?
Olen eronnut kirkosta aikoja sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin huvittavaa, että homoseksuaalit haluavat tulla vihityiksi "Jumalan kasvojen edessä", vaikka se samainen Jumala "loi ihmisen mieheksi ja vaimoksi". Ihan pikkaisen ristiriitaa tuossa yhtälössä :D
Oletko koskaan lukenut Raamattua? Se koostuu lukuisista eri kirjoista, joissa on paljon keskenään täysin ristiriitaisia yksityiskohtia.
Ainoat ristiriidat saattavat olla Uuden ja Vanhan Testamentin välillä. Juuri siksi että on vanha tapa pelastua juutalaisille ja uusi tapa kristityille. Homoseksin suhteen uusi ja vanha testamentti ovat täysin yhteneväiset: se on kiellettyä, se on syntiä, sellaiset eivät peri Jumalan Valtakuntaa
Et ole tainnut kovin paljon Raamattuun perehtyä. Luepa vähän, hämmästyt äkkiä.
En hämmästy. Olen kyllä lukenut ja paljon. Olen teologi.
"Eihän se ole perimistä, jos muuttaa toisen maille. Perimisessä omistajuus vaihtuu eli kyseessä ei olisi enää Jumalan valtakunta, vaan vaikkapa Pirkko-Liisan valtakunta."
Kristitty on Jumalan lapsi, joten ihan omille mailleen muuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Onko miehetkin siis morsiamia?
Hengellisiä sellaisia. Kyse ei ole seksuaalisuudesta, vaan määräysvallasta ja alamaisuudesta. Taivaassa on perinteiset arvot.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on kiva, että meille, jotka uskotaan Jumalaan mutta ei uskota vähemmistöjen syrjimiseen, on joku seurakunta jossa olla. Mä erosin kirkosta aiemmin juuri sen takia että mun moraali ei anna mun syrjiä ketään. Nyt liityn takaisin.
Totta. Konservatiiveille on monta seurakuntaa johon liittyä. Ortodoksit, katolilaiset, helluntailaiset, lestadiolaiset, jehovat jne.
Vierailija kirjoitti:
"Eihän se ole perimistä, jos muuttaa toisen maille. Perimisessä omistajuus vaihtuu eli kyseessä ei olisi enää Jumalan valtakunta, vaan vaikkapa Pirkko-Liisan valtakunta."
Ei lapsi omista vanhempiensa maita. Omistusoikeus vaihtuu vasta, jos maat myydään tai lahjoitetaan lapselle tai lapsi saa maat perintönä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin mikä? En ole löytänyt mitään toista. Ev lut seurakunnassa on sateenkaarimessuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko miehetkin siis morsiamia?
Hengellisiä sellaisia. Kyse ei ole seksuaalisuudesta, vaan määräysvallasta ja alamaisuudesta. Taivaassa on perinteiset arvot.
Ei kuulosta kovin perinteiseltä, että mies on miehen morsian. Tältä pohjalta ei myöskään ole loogista, ettei hyväksytä homoliittoja. Niissähän mies on miehen morsian.
Vierailija kirjoitti:
Tässä perheessä kaksi
Tässä 3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei lapsi omista vanhempiensa maita. Omistusoikeus vaihtuu vasta, jos maat myydään tai lahjoitetaan lapselle tai lapsi saa maat perintönä.
Ei taivaassa mennä maallisen perintökaaren mukaan. Mutta maan päälläkin lapsi on kyllä koko elämänsä vanhempiensa perijä/perillinen. Se vaan tulee ajankohtaiseksi vasta vanhempien kuollessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin mikä? En ole löytänyt mitään toista. Ev lut seurakunnassa on sateenkaarimessuja.
Suurin osa maailman seurakunnista hyväksyy homoseksuaalisuuden ilman mitään teennäisiä sateenkaarijuttuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko niin, että suurin osa papeista kannattaa? Olisiko linkkiä mihinkään kyselyyn?
Kotimaa- lehden kyselyn mukaan näin. Ja nyt kun kaikki muut piispatkin Lapuan piispaa lukuunottamatta kannattavan ehdotettua muutosta, niin ainakin papiston tuki tälle on. Maallikkoedustajista muutos jää kiinni, jos jää. Ja jos sitä ei hyväksytä nyt, niin sitten seuraavalla kerralla. Turha tätä on pitkittää, kun kuitenkin jokainen kirkkovihkimistä haluava nais/miespari sen jo nyt saa.
Toivoisinkin, että olisivat, ja pysyisivät kannassaan eivätkä yrittäisi miellyttää maallistuneita mukavuudenhaluisia ihmisiä ja "saarnata korvasyyhyyn" Kuten ev. Lut. kirkko nyt tekee.