Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Maailman kirjat sekaisin: Rouva Päivi Räsänen harkitsee kirkosta eroamista

Kommentit (152)

Vierailija
81/152 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä ne on saaneet muissa Pohjoismaissa tämän asian toimimaan jo ajat sitten? 

Vierailija
82/152 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä ne on saaneet muissa Pohjoismaissa tämän asian toimimaan jo ajat sitten? 

Kuka sanoi, että se toimii missään? Norjassakin on nykyään useita kirkkoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/152 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvaavaa on, ettei aina niin "ihmisläheinen" ja "empaattinen" KD-Päivi harkitse milloinkaan ehdottaa Sarille KD:n eroamista nykyhallituksesta tai arvostele mitenkään leikkauksia, kuten lähimmäisen rakkaan tulisi tehdä. Päivin logiikka ilmeisesti on, että pienen ihmisen täytyy kokea päättäjien taholta ainakin taloudellinen Helvetti maan päällä - ihan kaiken varalta, jossei sitä sitten oikeasti olekaan olemassa. Heterot siinä sivussa ovat välttämätön uhraus.

-winner-

Vierailija
84/152 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, eroaa ehkä, mutta liittyy ssmoin tein johonkin kivikautiseen ja homovastaiseen lahkoon.

Vierailija
85/152 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluuko joku vielä kirkkoon vuonna 2024? Itse erosin kirkosta muistaakseni vuonna 2012. 

Ihan turhaa rahanmenoa oli koko kirkko ja olen itse sitä mieltä että kirkko pitäisi erottaa valtiosta.

M33

Vierailija
86/152 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ei Räsänen mikään kirkon edustaja ole koskaan ollut, vaan esittelee melko teologisesti kyseenalaisia tulkintoja kristinuskosta. Ihan rivijäsen hän kirkossa on, eivätkä kaikki ole siellä samaa mieltä, vaan lahkoutuminen on voimakasta. 

Vierailija
87/152 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos Päivi Räsänen eroaa niin mäkin eroan. Voi tosin kyllä olla, että eroan ilmankin ja ennemmin. Mun mitta alkaa olla täynnä. En jaksa enää kirkon harhaoppisuutta.

Mistä kukaan loppujen lopuksi  tietää, mitä Jeesus on aikanaan puhunut ja neuvonut? Raamatun tekstejä ovat kirkkoisät poistelleet ja muokanneet ihan oman mielensä mukaan. Jeesuskin oli kuitenkin juutalainen, ei kristitty.

Raamatun mukaan Raamatun asiat on kirjoitettu Jumalan tahdosta muistiin. Se käy ilmi eri Raamatun kirjoista. Muutama esimerkki Raamatusta:

2. Moos. 17:14 Ja Herra sanoi Moosekselle: "Kirjoita tämä kirjaan muistoksi..."

Jes. 30:8 "kirjoita se tauluun heidän läsnäollessaan ja piirrä se kirjaan, että se säilyisi tulevii

Juu, Raamatun mukaan Raamattu on totta.

Vierailija
88/152 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos Päivi Räsänen eroaa niin mäkin eroan. Voi tosin kyllä olla, että eroan ilmankin ja ennemmin. Mun mitta alkaa olla täynnä. En jaksa enää kirkon harhaoppisuutta.

Mistä kukaan loppujen lopuksi  tietää, mitä Jeesus on aikanaan puhunut ja neuvonut? Raamatun tekstejä ovat kirkkoisät poistelleet ja muokanneet ihan oman mielensä mukaan. Jeesuskin oli kuitenkin juutalainen, ei kristitty.

Raamatun mukaan Raamatun asiat on kirjoitettu Jumalan tahdosta muistiin. Se käy ilmi eri Raamatun kirjoista. Muutama esimerkki Raamatusta:

2. Moos. 17:14 Ja Herra sanoi Moosekselle: "Kirjoita tämä kirjaan muistoksi..."

Jes. 30:8 "kirjoita se tauluun heidän läsnäollessa

Minkä evankeliumin juutalaiset ovat saaneet? Hehän uskovat ihan eri asioihin kuin kristityt. Se, että joku sanoo Raamatun olevan Jumalan sanaa, ei todellakaan tee siitä Jumalan sanaa. Miehet ovat ennenkin pitkin historiaa luritelleet omiaan. Miksi ei muka Raamattuunkin?

Matteuksen evankeliumi on suunnattu pääasiassa juutalaistaustaisille lukijoille. 

Raamattu on Pyhän Hengen inspiroimaa faktatietoa, eikä mitään miesten lurituksia. 

Vierailija
89/152 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein. Villi veikkaus: Päivi liittyy ortodoksiseen kirkkoon. Minä tein tämän jo muutama vuosi sitten. Eri syistä tosin.

Vierailija
90/152 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, eroaa ehkä, mutta liittyy ssmoin tein johonkin kivikautiseen ja homovastaiseen lahkoon.

Meinaatko että homoja ei ollut kivikaudella?

Vierailija
91/152 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuluuko joku vielä kirkkoon vuonna 2024? Itse erosin kirkosta muistaakseni vuonna 2012. 

Ihan turhaa rahanmenoa oli koko kirkko ja olen itse sitä mieltä että kirkko pitäisi erottaa valtiosta.

M33

Mä erosin 2013 kun oli kampanja. vaihdoin toiseen uskontokuntaan.

Vierailija
92/152 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Scientologian mukaan scientologia on totta. :D

Vierailija
93/152 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän seurakunnat kuivu kasaan hitaasti mutta varmasti. Tarviiko niitä rituaaleja enää nykyisin?

tutkimusten mukaan konservatiiviset uskonnot kasvaa ja ääri ateismi myös. Tavallaan nämä välissä olevat kuten suomen ev. lut menettää eniten.

Vierailija
94/152 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikein. Villi veikkaus: Päivi liittyy ortodoksiseen kirkkoon. Minä tein tämän jo muutama vuosi sitten. Eri syistä tosin.

Vilpittömästi kysyn milloin ja mistä tuli käsitys että avioero on syntiä/väärin? 

Vierailija
95/152 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Fundamentalismi on konservatiivinen uskonnon muoto, jolle on ominaista tiukka nojautuminen pyhiin kirjoituksiin."

Fundamentalistit onkin saanut maailmassa niin paljon hyvää aikaiseksi! Ah!

Vierailija
96/152 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä liity. Kuuluu jo Kansanlähetykseen, joka on osa evl kirkkoa ( vielä), mutta Kansanlähetyksellä on myös itsenäistä toimintaa.

Ortodoksisuudessa ja Katolilaisuudessa on paljon ei Raamatullista, eikä todellakaan ole vaihtoehto konservatiivi protestantille.

T. Konservatiivi 

Vierailija
97/152 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko, että Räsänen eroaa kirkosta. Hän on jo joskus aiemmin sanonut, että hän kokee, että hänen paikkansa on vaikuttaa kirkkoon kirkon sisältä käsin.

Toisekseen, kirkon työntekijät, jotka vastustavat uutta vihkimisehdotusta, ovat arvioineet, että liberaaleilla on asiassa enemmistö takanaan, mutta ei kuitenkaan riittävää enemmistöä ehdotuksen läpisaamiseen. Kirkossa pitää saada tietty määrä puoltajia asian taakse, että asia menee läpi. Enemmistöäkin on siis oltava hyvin paljon. Mutta vaikka ehdotus menisikin läpi, niin en siltikään usko Räsäsen eroon. Eikä se mitään edes tekisi, vaikka hän eroaisi. Vai mitä se sitten vaikuttaisi ja mihin...?

Kaks kolmasosaa pitää olla kirkolluskokouksessa takana. Muuten ei mene läpi. En usko, että vielä tänä vuonna on mutta se nähdään sitten.

Mutta noin muuten kirkkossa ja papeissa ja p

Juhani Julin kertoi että piispoissa ja papeissa on n. 80 rapparia, ja tuli tapetuksi kohta tämän jälkeen.

Vierailija
98/152 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin? - Räsänenhän on Suomessa jo vuosia nauttinut tai kärsinyt kuinka vain siitä, että hänet on  nähty jonain "kirkonnaisena" ja "uskovaisena" joka sanomisillaan ja toimillaan on vaikuttanut kirkosta syntyneeseen mielikuvaan enemmän kuin mon pappi yhteensä. - Asiasta tekee harmillisen se, että Räsänen ei kuitenkaan yksin edusta, eikä ole ksokaan edustanut kirkon virallista kantaa suuntaa tai toseein.

Toki häneltä on voinut odottaa harkitumpia ja huomiota herättävämpiä näkemyksiä ja mielipiteitä siksi, että hän vuosia, korjaan vuosikymmeniä tominut päivänpolitiikassa niin kansanedustajana kuin ministerinä.

Ja vaikka en itse ole varmasti hänen kanssaan kaikista asioista samaa mieltä, niin arvostan ja kunnioitan häne johdonmukaisuuttaan ja kykyään seistä omien sanojnesa takana, silloinkin kun mm, valtakunann syyttäjä on ottanut hänet maalitaulukseen. - Ja hyökännyt Räsästä vastaan hämmentävällä tarmokkuudell

Kristittyjen uskonvainot alkaneet.

Vierailija
99/152 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piispat menivät siihen ansaan että kuvittelevat tuon päätöksen saavan eronneet palaamaan takaisin. Eivät ne tule takaisin, mutta kirkossa vielä olevat saavat nyt tarpeekseen ja sille jää jäseniä vielä vähemmän.

Ei olisi kannattanut luopua raamatun opetuksista ja Jumalan sanasta.

Vierailija
100/152 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Räsänen rupesi saatananpalvojaksi, värjää hiukset mustaksi ja alkaa heilumaan goottikledjuissa.

Mä olen ortodoksi, eikä Räsäskän touhut kiinnosta paljon 💩:kaan, mutta tää olisi kyllä jo jotain! Näen sieluni silmin Päksyn bläkkiskeikalla moshpitissä riehumassa 🤣🤘