Maailman kirjat sekaisin: Rouva Päivi Räsänen harkitsee kirkosta eroamista
Kommentit (152)
Vierailija kirjoitti:
Tervetuloa uskovaisten seurakuntiin. Baptistien ja helluntailaisten seurakunnat ovat kasvaneet ja kiitos siitä kuuluu evankelisluterilaisen kirkon syöksyä pois Raamatun sanomasta.
Näistä toisessa on naispappeja ( hellarit). Kun nyt olen eroamassa evl kirkosta niin en mene itse ainakaan mihinkään seurakuntaan missä on naispastoreita. Se on Raamatun vastaista, ja siitä alkoi Suomen evl kirkon alamäki.
T. Konservatiivi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eikä ole. Ihme että tuo kivikautista maailmankuvaa edustava fundamentalistireliikki kirkkoon enää edes kuuluu. Varmaan pian perustaa oman lahkon jossa sääntöjä sitten piisaa.
Jumalaa ja Raamattua uskova kristitty ei kuulu kirkkoon? Jaa-jaa, että sellaista tällä kertaa. Nyt kun vielä tietäisi, mistä "kirkosta" sinä puhut.
Mitä? Jumalaan uskominen on eri asia kuin kirkkoon kuuluminen. Nykyajan evlut-kirkko ei palvele fundamentalistiuskovaisten, kuten Räsäsen, tarpeita. Siitä on kyse.
Kirkko ovat kaikki kristityt. Ev lut kirkko sitten asia erikseen.
A-studiosta ei aiheet lopu.
Sen verran kovaa settiä tapahtuu tässä maassa !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tervetuloa uskovaisten seurakuntiin. Baptistien ja helluntailaisten seurakunnat ovat kasvaneet ja kiitos siitä kuuluu evankelisluterilaisen kirkon syöksyä pois Raamatun sanomasta.
Näistä toisessa on naispappeja ( hellarit). Kun nyt olen eroamassa evl kirkosta niin en mene itse ainakaan mihinkään seurakuntaan missä on naispastoreita. Se on Raamatun vastaista, ja siitä alkoi Suomen evl kirkon alamäki.
T. Konservatiivi
Luther-hiippakkunassa on vain miespappeja. Mäkin olen sitä mieltä, että hyväksyn oikeasti vain miespapit papin virkaan.
Tähän on tultu kun naispappeus hyväksyttiin.
Vierailija kirjoitti:
Eroaminen on itselläkin lähellä. Onneksi on vaihtoehtoja.
Väestörekisterissä olemme. Erosinpa minäkin ev.lut srk:ta vuoden viimeisenä päivänä viime vuonna.
Aika pitkä vieteri on Päivillä ollut, kun on jaksanut yrittää vaikuttaa kirkon sisällä rivijäsenenä näinkin kauan. Onhan Suomi täynnä muita kristillisiä seurakuntia ja kirkkokuntakin (vapaakirkko) löytyy. Ev.lut seurakunnat taitavat olla paikkakunnittain ihan sen näköisiä toiminnaltaan, keitä siellä on työssä ja johdossa.
Hurskas ateisti, olet osunut naulan kantaan. Kristittyjen pitäisi käsittää että "ei yli eikä alle sen, mitä Raamattuun on kirjoitettu".
Vaikka Raamattu vaikuttaa naurettavalta, mutta sieltä löytyy kyllä ne reunat joiden yli eikä ali, jolloin pysyy tolkku. Kun mennään yli tai ali, tolkun touhu on kaukana.
Rouva on ollut näkyvä sanansaattaja kyseisessä srk:ssa. Miksei kukaan seurakuntalainen tukenut häntä silloin, kun eniten tukea tarvitsi?
Who cares. Joka tapauksessahan kaikki hintttarit ovat kuulemma homoja.
Kiihotuitko uutisesta? Ja erityisesti jotain kansanryhmää kohtaan, kuten esim. hihhuli, tai hinttaripoika.
Ni hohhoijaa, miten tämä lahkolaishörhö edes kuuluu kirkkoon, hänen miehensä on joku lahkosaarnaaja, ei tuollaisten pitäisi voida olla edes ev.lut. kirkon jäseninä. Eniten kuitenkin ihmetyttää, että ihminen on koulutettu lääkäri ja voi olla noi pihalla ihmisen seksuaalisuudesta, onneksi ei tee lääkärintyötä. Hänellä on 5 lasta, toivottavasti ovat kaikki heteroja...
Vierailija kirjoitti:
Olen täysin samaa mieltä Päivin kanssa. Piispat johtavat meitä harhaan. Ei tuossa raamatun sanaa kunnioiteta yhtään. Puoliso erosi jo viime vuonna kirkosta, taidan seurata perästä nyt...
Olen itse eronnut jo 19v sitten. Enää en liity mihinkään. Ilman uskontoja pärjää oikein hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Ni hohhoijaa, miten tämä lahkolaishörhö edes kuuluu kirkkoon, hänen miehensä on joku lahkosaarnaaja, ei tuollaisten pitäisi voida olla edes ev.lut. kirkon jäseninä. Eniten kuitenkin ihmetyttää, että ihminen on koulutettu lääkäri ja voi olla noi pihalla ihmisen seksuaalisuudesta, onneksi ei tee lääkärintyötä. Hänellä on 5 lasta, toivottavasti ovat kaikki heteroja...
Tai että yhtään tytärtä ei ra is kata, tai ainakaan niin että se johtaisi raskauteen. Päivi kieltää abortin myös siinä tapauksessa. Sellainen ihana lähimmäistään rakastava mummeli kun on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos Päivi Räsänen eroaa niin mäkin eroan. Voi tosin kyllä olla, että eroan ilmankin ja ennemmin. Mun mitta alkaa olla täynnä. En jaksa enää kirkon harhaoppisuutta.
Mistä kukaan loppujen lopuksi tietää, mitä Jeesus on aikanaan puhunut ja neuvonut? Raamatun tekstejä ovat kirkkoisät poistelleet ja muokanneet ihan oman mielensä mukaan. Jeesuskin oli kuitenkin juutalainen, ei kristitty.
Raamatun mukaan Raamatun asiat on kirjoitettu Jumalan tahdosta muistiin. Se käy ilmi eri Raamatun kirjoista. Muutama esimerkki Raamatusta:
2. Moos. 17:14 Ja Herra sanoi Moosekselle: "Kirjoita tämä kirjaan muistoksi..."
Jes. 30:8 "kirjoita se tauluun heidän läsnäollessaan ja piirrä se kirjaan, että se säilyisi tulevii
Minkä evankeliumin juutalaiset ovat saaneet? Hehän uskovat ihan eri asioihin kuin kristityt. Se, että joku sanoo Raamatun olevan Jumalan sanaa, ei todellakaan tee siitä Jumalan sanaa. Miehet ovat ennenkin pitkin historiaa luritelleet omiaan. Miksi ei muka Raamattuunkin?
Kirkko myötäilee maailmaa ja yhteiskunnan arvoja, vaikka kristillisyys perustuu Raamattuun, Jumalan sanaan.
Eihän kristittyjä voi ottaa todesta, jos aina menevät sen mukaan, miten muut ajattelevat, eihän silloin ole eroa kristityn ja ei kristityn välillä.
Kirkko on liian maallistunut.
Eiköhän seurakunnat kuivu kasaan hitaasti mutta varmasti. Tarviiko niitä rituaaleja enää nykyisin?
Homppeleiden kannattaisi tunkea into piukeana (ryppyreikähän ei taida heillä niin piukea välttämäti olla) nyt myös mysylmääniseurakuntiin niin alkaisi kunnon arvokeskustelu sielläkin.
Vierailija kirjoitti:
Päivi on kaikkien viisauk... eikun vitsauksien äiti.
-winner-
Räsänen olisi lähtenyt jo ajat sitten mutta kun mies on kiinni niissä piireissä niin ei ole voinut / viitsinyt