Maailman kirjat sekaisin: Rouva Päivi Räsänen harkitsee kirkosta eroamista
Kommentit (152)
Päivistä on annettu huonompaa mieli kuvaa mediassa. Näin livenä, oli ihan mukava ja normaali.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos Päivi Räsänen eroaa niin mäkin eroan. Voi tosin kyllä olla, että eroan ilmankin ja ennemmin. Mun mitta alkaa olla täynnä. En jaksa enää kirkon harhaoppisuutta.
Seuraat silmä kovana mitä joku vanha kääkkä tekee ja vasta sitten uskallat itse tehdä perässä?
Miten määkivä, persoonaton, mateleva lammas voi ihminen olla?
Tuleeko sun mua ikävä vai? Voi voi.
Enpä ihmettele jos eroaa. Hän on varmaan pettynyt kirkkoon.
Miten niin? - Räsänenhän on Suomessa jo vuosia nauttinut tai kärsinyt kuinka vain siitä, että hänet on nähty jonain "kirkonnaisena" ja "uskovaisena" joka sanomisillaan ja toimillaan on vaikuttanut kirkosta syntyneeseen mielikuvaan enemmän kuin mon pappi yhteensä. - Asiasta tekee harmillisen se, että Räsänen ei kuitenkaan yksin edusta, eikä ole ksokaan edustanut kirkon virallista kantaa suuntaa tai toseein.
Toki häneltä on voinut odottaa harkitumpia ja huomiota herättävämpiä näkemyksiä ja mielipiteitä siksi, että hän vuosia, korjaan vuosikymmeniä tominut päivänpolitiikassa niin kansanedustajana kuin ministerinä.
Ja vaikka en itse ole varmasti hänen kanssaan kaikista asioista samaa mieltä, niin arvostan ja kunnioitan häne johdonmukaisuuttaan ja kykyään seistä omien sanojnesa takana, silloinkin kun mm, valtakunann syyttäjä on ottanut hänet maalitaulukseen. - Ja hyökännyt Räsästä vastaan hämmentävällä tarmokkuudella ja voimalla.
Vierailija kirjoitti:
Päivistä on annettu huonompaa mieli kuvaa mediassa. Näin livenä, oli ihan mukava ja normaali.
Siis Päivihän on ihana. Heidän jakso on suosikkini kaikista Veitolan yökyläilyistä. Hauskoja ja leppoisia Päivi ja Niilo.
En usko, että Räsänen eroaa kirkosta. Hän on jo joskus aiemmin sanonut, että hän kokee, että hänen paikkansa on vaikuttaa kirkkoon kirkon sisältä käsin.
Toisekseen, kirkon työntekijät, jotka vastustavat uutta vihkimisehdotusta, ovat arvioineet, että liberaaleilla on asiassa enemmistö takanaan, mutta ei kuitenkaan riittävää enemmistöä ehdotuksen läpisaamiseen. Kirkossa pitää saada tietty määrä puoltajia asian taakse, että asia menee läpi. Enemmistöäkin on siis oltava hyvin paljon. Mutta vaikka ehdotus menisikin läpi, niin en siltikään usko Räsäsen eroon. Eikä se mitään edes tekisi, vaikka hän eroaisi. Vai mitä se sitten vaikuttaisi ja mihin...?
Vierailija kirjoitti:
Enpä ihmettele jos eroaa. Hän on varmaan pettynyt kirkkoon.
Ei eroa. Jäsenen ominaisuudessa voi arvostella julkisuudessa kirkkoa. Roikkuu mukana sen takia.
Vinkki : konservatiivipappi Pauli Selkee puhuu asiaa. Käykää Youtubessa katsomassa, siinä on useita videoita. Hän kertoo myös ajantasaista tietoa kirkon tilanteesta.
Suosittelen!
Kirkon arvot ovat muuttuneet ja muuttuvat. Ei ihmisten tarvi hyväksy niitä. Voi erota kirkosta.
Vierailija kirjoitti:
Huono kuva tulee ihan sen omista jutuista joita laukoo, ne jutut ei kyllä anna kuvaa kovin normaalista ihmisestä.
Ellei sitten feikkaa hirveästi ja ole ihan eri arvot todellisuudessa.
Mikä on lestadiolaisten kanta tähän, hehän kuuluvat myös evlut kirkkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sinänsä yllätä Räsänen on vähän kiihkomielinen tähän Suomen ev.lut seurakuntaan.
Se yllätti että se on yhä.
Evlut kirkko itse oli yhtä "kiihkomielinen" vielä joskus 1970-luvulla. Äkkiäpä se kirkon "kiihkomielisyys" katosi.
Äkkiä = 50 vuotta?
Vierailija kirjoitti:
En usko, että Räsänen eroaa kirkosta. Hän on jo joskus aiemmin sanonut, että hän kokee, että hänen paikkansa on vaikuttaa kirkkoon kirkon sisältä käsin.
Toisekseen, kirkon työntekijät, jotka vastustavat uutta vihkimisehdotusta, ovat arvioineet, että liberaaleilla on asiassa enemmistö takanaan, mutta ei kuitenkaan riittävää enemmistöä ehdotuksen läpisaamiseen. Kirkossa pitää saada tietty määrä puoltajia asian taakse, että asia menee läpi. Enemmistöäkin on siis oltava hyvin paljon. Mutta vaikka ehdotus menisikin läpi, niin en siltikään usko Räsäsen eroon. Eikä se mitään edes tekisi, vaikka hän eroaisi. Vai mitä se sitten vaikuttaisi ja mihin...?
Kaks kolmasosaa pitää olla kirkolluskokouksessa takana. Muuten ei mene läpi. En usko, että vielä tänä vuonna on mutta se nähdään sitten.
Mutta noin muuten kirkkossa ja papeissa ja piispoissa on järkyttävässä määrin näitä harhaoppisia. En tiedä jaksanko minä enää olla sellaisessa seurassa jäsenenä. Ne meemitkin on jo siksi loukkaavia.
onneksi itse ymmärsin erota jo aikaa sitten
Vierailija kirjoitti:
Haha, ja ajatelkaa niitä tuhansia hölmöjä, jotka on eronneet kirkosta Päivin takia. Ikään kuin hän edustaisi jotain kirkon virallista mielipidettä. :D
Juuri niin. Päivi Räsänen sanoo jotain, ja pösilöt reagoivat eroamalla kirkosta ikään kuin Räsänen olisi arkkipiispa.
Vierailija kirjoitti:
No eikä ole. Ihme että tuo kivikautista maailmankuvaa edustava fundamentalistireliikki kirkkoon enää edes kuuluu. Varmaan pian perustaa oman lahkon jossa sääntöjä sitten piisaa.
Jumalaa ja Raamattua uskova kristitty ei kuulu kirkkoon? Jaa-jaa, että sellaista tällä kertaa. Nyt kun vielä tietäisi, mistä "kirkosta" sinä puhut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis Päivihän on ihana. Heidän jakso on suosikkini kaikista Veitolan yökyläilyistä. Hauskoja ja leppoisia Päivi ja Niilo.
Komppaan tätä, Päivi jaksaa ja jaksaa taistella mielipiteensä puolesta. Voimia rva Räsäselle
Kappas vaan, minähän voisin sitten liittyä takaisin jos kirkkokin vihdoin pääsee noista ummehtuneista avioliittokäsityksistään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos Päivi Räsänen eroaa niin mäkin eroan. Voi tosin kyllä olla, että eroan ilmankin ja ennemmin. Mun mitta alkaa olla täynnä. En jaksa enää kirkon harhaoppisuutta.
Seuraat silmä kovana mitä joku vanha kääkkä tekee ja vasta sitten uskallat itse tehdä perässä?
Miten määkivä, persoonaton, mateleva lammas voi ihminen olla?
Et varmaan itse ole uskossa, vaikka lammaskielikuvaa käytätkin?
Raamattu kehottaa seuraamaan muiden uskovien esikuvaa. Siis raamatullista esikuvaa. Ei mitä tahansa kuulu seurata, mutta jos joku näyttää Jumalan tahdon mukaista esikuvaa, joka on Raamattuunkin kirjattu, niin sellaista kuuluu.
Fil. 3:17 Olkaa minun seuraajiani, veljet, ja katselkaa niitä, jotka näin vaeltavat, niinkuin me olemme teille esikuvana.
Jälleen kerran. Päivillä on taas kovat ajat menossa.