Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ajattelet?

Vierailija
13.03.2024 |

Ystäväni kertoi minulle että ajattelee usein sanoina päässään... Minä taas enimmäkseen ajattelen abstraktilla tasolla, enemmän tunteita ja kuvia jne. Vaikuttaa aika isolta erolta meidän päänaisäiset elämät! 

Miten muilla? 

Kommentit (301)

Vierailija
101/301 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä se olin mutta näköhäiriöillä tarkoitin kaikkea häiritsevää näkökentässä joka voi johtua väsymyksestä tai vaikkapa stressistä. Monilla on ollut uupumusta sekä sellaisia väsymysoireyhtymänkin oireita. En tarkoittanut liittää sitä visuaaliseen näköön mutta kuormitustekijät altistavat keskittymiskyvyn heikentymiselle joka voi olla vaarallista koska tapaturmavaarakin kasvaa suhteessa vireystilaan. Muuten kyllä hienoa kaikki erilaiset tavat ajatellakin. Ei tämä ollut siis pahalla lainkaan. Olen lähimmäisistänikin aina huolissani sillä nykyaika on hektistä jo muutenkin.

Niin, miten näkökentässä olevat häiritsevät asiat liittyvät tapaan ajatella? Tai miten väsymys, stressi tai kuormitus liittyvät tähän ketjuun yleensäkään? Miksi ihmeessä näitä alkuunsakaan toit keskusteluun mukaan kun oli oikeasti mielenkiintoista kuulla mite

Ymmärrän, minuakin on kiusattu paljon siksi että kuulen sekä näen mutta en nyt noin häiritsevästi kuitenkaan. Totta on kyllä se että kuormitustekijät heikentävät jaksamista mutta onneksi sinulla ei ole fyysisiä oireita siis, ole siitä kiitollinen. Hyvä ketju kyllä muuten.

Vierailija
102/301 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ajatukseni ovat dialogeja jonkun toisen henkilön kanssa. Jos pidän silmiä kiinni, niin sitten ajatukseni ovat dialogeja tarkalla kuvalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/301 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhetta enimmäkseen, ja jotakin muuta ei-selitettävää joka vaan on joku tietoisuus jossa asiat käsittelen

Vierailija
104/301 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääosin puhun mielessäni. Välillä kuvitellen kirjoittavani kirjaa. Välillä puhun mielessäni niin paljon, että se kuivattaa suuta, ilmeisesti kieli tekee samalla jotain mikroliikettä suussa. Kun käyn nukkumaan niin näen enemmän kuvia kun rentoudun. Muutaman kerran olen ajatellut päivällä kuvina, siis saanut intuitiivisen kuvan / tunteen jostain sairaudesta tuntemallani ihmisellä ja ne ovat osuneet oikeaan.

Vierailija
105/301 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä päässä puhun, onko ihan tavallista? Vai oonko joku hullu? 🤣

Vierailija
106/301 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ajatukseni ovat dialogeja jonkun toisen henkilön kanssa. Jos pidän silmiä kiinni, niin sitten ajatukseni ovat dialogeja tarkalla kuvalla.

Kenen kanssa käyt dialogiasi? Oletko selvänäkijä tai kenties meedio? Vai onko sinulla jokin persoonallisuushäiriö tai mielikuvitusystävä? Mistä te keskustelette?

Vierailija
107/301 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhetta enimmäkseen, ja jotakin muuta ei-selitettävää joka vaan on joku tietoisuus jossa asiat käsittelen

Joku tietoisuus on sinun oma tietoisuutesi eli ymmärryksesi. Minä en taas koskaan ole kuullut omaa ääntäni mielessäni koko elämäni aikana eikä minulla ole ollut minkäänlaista sisäistä puhetta koskaan ja näkemiseni on ollut aika vähäistä ja on perustunut mielikuviin, ei visuaaliseen näkemiseen. 

Vierailija
108/301 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääosin puhun mielessäni. Välillä kuvitellen kirjoittavani kirjaa. Välillä puhun mielessäni niin paljon, että se kuivattaa suuta, ilmeisesti kieli tekee samalla jotain mikroliikettä suussa. Kun käyn nukkumaan niin näen enemmän kuvia kun rentoudun. Muutaman kerran olen ajatellut päivällä kuvina, siis saanut intuitiivisen kuvan / tunteen jostain sairaudesta tuntemallani ihmisellä ja ne ovat osuneet oikeaan.

Okei, interesting. Onko sinulla jokin itsetutkiskelu meneillään? Kerro ihmeessä lisää tästä ulostulostasi.

Vierailija
109/301 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä päässä puhun, onko ihan tavallista? Vai oonko joku hullu? 🤣

Jaa kuule ensin minäkin ihmettelin teitä päässänne puhujia koska en ymmärtänyt miksi joku kuulee omaa ääntänsä päässänsä mutta nyt ymmärrän enemmän. Pidän mustasta tyhjästä päästäni oikeastaan hyvinkin paljon.

Vierailija
110/301 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku tietoisuus on sinun oma tietoisuutesi eli ymmärryksesi. Minä en taas koskaan ole kuullut omaa ääntäni mielessäni koko elämäni aikana eikä minulla ole ollut minkäänlaista sisäistä puhetta koskaan ja näkemiseni on ollut aika vähäistä ja on perustunut mielikuviin, ei visuaaliseen näkemiseen. 

No totta kai on mun oma, daa? Mut joku jota en osaa määritellä kuitenkaan! 

Vierailija
111/301 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen täysin keskusteluina pään sisällä. Ääni ja puhetyyli ovat samat kuin ne joilla puhun. Visuaalisia kuvia en osaa nähdä ollenkaan.

Vierailija
112/301 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No totta kai on mun oma, daa? Mut joku jota en osaa määritellä kuitenkaan! 

No kuule daa, en voi sille mitään jos et osaa mutta olen tässä aidosti kiinnostuneena liinenteessä joten eiköhän tämä pelleilynne jo riitä. Daa?

Vierailija
113/301 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva ketju! Mut mikä ihmeen kyselyikäinen täällä rölleilee? 

Mullaki aikalailla keskustelupainotteista, jotain kuvia jos tulee mieleen joku tärkee muisto. 

Vierailija
114/301 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullaki aikalailla keskustelupainotteista, jotain kuvia jos tulee mieleen joku tärkee muisto. 

Kiusaavat täällä ketjussa ja pitävät ihmisiä tyhminä. Lähes jokaisella pään sisäistä elämää aika railakkaastikin ympäri vuoden ja pitävät sitä täysin normaalina joten ihmettelen että miksi minua on viitsitty kiusata vain siksi että kuulen oppaideni puhuvan. Olen lisäksi järkevämpi kuin monet muut, ilmeisesti terveempikin vielä päästäni. Jännä juttu sinänsä.

Vierailija
115/301 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelua, ja pitkiä sellaisia! Asiat tulee ruodittua päässä ehkä liiankin tarkasti... Hienoja kuvia ja videoita joskus myös mut niihin mulla ei oo oikein mahdollista vaikuttaa, tulevat vaan miten tulevat, mut jos joku niihin on painottunut niin varmaan voi sit ohjata niitä samoin ku mäkin keskusteluja!o Jotain ihan arkijuttuja nään kuvina useimmin jotka niin jokapäiväistä ettei muuta vaadi... Ja lasten kasvot! 

Vierailija
116/301 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiusaavat täällä ketjussa ja pitävät ihmisiä tyhminä. Lähes jokaisella pään sisäistä elämää aika railakkaastikin ympäri vuoden ja pitävät sitä täysin normaalina joten ihmettelen että miksi minua on viitsitty kiusata vain siksi että kuulen oppaideni puhuvan. Olen lisäksi järkevämpi kuin monet muut, ilmeisesti terveempikin vielä päästäni. Jännä juttu sinänsä.

Kyllä se taidat olla sä itse joka sut tyhmäks tekee... Luin just ketjun ja oot melkein joka vastaukseen kyselly jotain... Joskus kuuntelu olis fiksumpaa ku suunsa avaaminen... Tosi mielenkiintoisia juttuja täällä monilla ja sit yks tivaaja häiriköi... 

Vierailija
117/301 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama kommentoi sana-ajattelun olevan hidasta. Ehkä he ajattelevat sana/puheajattelun syntyvän samalla tavalla kuin todellisen dialogin tai kirjoitetun tekstin?

Itse olen sana-ajattelija ja minulla on päässäni samanaikaisesti monta eri puheraitaa. Nämä raidat kulkevat lineaarisesti siten, että yksi raita on ns. pääajatus ja nämä loput kieppuvat sen ympärillä. Tilanteen mukaan nämä raidat vaihtavat paikkaa, katoavat, palaavat jne.

Nämä raidat kulkevat nopeasti, ne ovat ikään kuin mielen pikakirjoitusta. Konkreettisesti tämän huomaa kun kirjoittaa koneella ja ajatus kirjoittuu mielessä koko ajan niin paljo nopeampaa kuin mitä fyysesti tekstiä pystyy tuottamaan, vaikka minäkin olen nopea kirjoittamaan koneella.

Vierailija
118/301 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on palstan vakitrollaajia, pilaa aina keskustelut joihin liittyy. Tuttu tyyppi ja kirjoitustyyli. Kyselee ensin mukauteliaana ja sit kun löytää jonkun hyvän kohdan johon tarttua niin alkaa väheksyminen ja suoranainen ilkeily pahoittelevan naamarin takaa.

Vierailija
119/301 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se taidat olla sä itse joka sut tyhmäks tekee... Luin just ketjun ja oot melkein joka vastaukseen kyselly jotain... Joskus kuuntelu olis fiksumpaa ku suunsa avaaminen... Tosi mielenkiintoisia juttuja täällä monilla ja sit yks tivaaja häiriköi... 

Eiköhän se vika ole nyt sinulla siellä korviesi välissä, olet ehkä vain köyhästi kateellinen. En ole tähän ketjuun osallistunut kuten jo edellisessä viestissä mainitsin. Jos tarkastelet omaa tekstittämistäsi niin saatat havaita että ongelmasihan näkyy avoimesti kaikille. Mukavaa iltaa sinulle, ystävä :)

Vierailija
120/301 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutama kommentoi sana-ajattelun olevan hidasta. Ehkä he ajattelevat sana/puheajattelun syntyvän samalla tavalla kuin todellisen dialogin tai kirjoitetun tekstin?

Itse olen sana-ajattelija ja minulla on päässäni samanaikaisesti monta eri puheraitaa. Nämä raidat kulkevat lineaarisesti siten, että yksi raita on ns. pääajatus ja nämä loput kieppuvat sen ympärillä. Tilanteen mukaan nämä raidat vaihtavat paikkaa, katoavat, palaavat jne.

Nämä raidat kulkevat nopeasti, ne ovat ikään kuin mielen pikakirjoitusta. Konkreettisesti tämän huomaa kun kirjoittaa koneella ja ajatus kirjoittuu mielessä koko ajan niin paljo nopeampaa kuin mitä fyysesti tekstiä pystyy tuottamaan, vaikka minäkin olen nopea kirjoittamaan koneella.

Ei kuulosta nyt ihan terveeltä. Kyllä kaikista normaaleinta on tyhjä mieli ilman mitään dialogeja tai jatkuvia sanojen sekä kuvien tulvaa. Menkää lääkäriin, tehän elätte päänne sisällä eikä mikään ihme ettei kiinnosta itsensä ulkopuolinen elämä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yhdeksän