Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ajattelet?

Vierailija
13.03.2024 |

Ystäväni kertoi minulle että ajattelee usein sanoina päässään... Minä taas enimmäkseen ajattelen abstraktilla tasolla, enemmän tunteita ja kuvia jne. Vaikuttaa aika isolta erolta meidän päänaisäiset elämät! 

Miten muilla? 

Kommentit (301)

Vierailija
21/301 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoropuhelua enimmäkseen, joskus harvoin jotain kuvia. 

Vierailija
22/301 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä näen kuvia enimmäkseen, myös vaikka silmät olisivat auki. Sellaisia päässä olevia, ei silmien edessä! Ovat jopa tarkempia kuin mitä silmillä pystyy näkemään, silmät kun ovat tarkkoja vain pienellä alueella ja näkökentän laidoilla ei niinkään. Nämä pään sisäiset ovat tarkkoja kaikkialle... Siis myös ylös, alas ja taakse.

Sanoja en päässäni oikeastaan kuule, jollen sitten vaikka mielessäni harjoittele puhetta. 

Sitten on myös aivan abstraktia. 

Kuulostaa erikoiselta. Mihin nämä kuvat liittyvät? Onko sinulla erityistaitoja? Olet ilmeisesti paljon ajatteleva ihminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/301 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuoropuhelua enimmäkseen, joskus harvoin jotain kuvia. 

Mihin tämä vuoropuhelu liittyy, onko tätä sisäistä kriitikkoa josta on ollut puhetta? 

Vierailija
24/301 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkö? Kaikki käy, koska olen opetellut internetin ulkoa.

Vierailija
25/301 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittajalle kysymys, mitä tarkoitat tällä abstraktilla ajattelullasi? Kertoisitko enemmän siitä sekä näistä sinun tunneajatteluistasi.

En oikein osaa selittää. Ei ole sanoja eikä kuvia enimmäkseen. Jokin asia vaan tulee mieleen ja sitä ajattelen ja pohdin ilman niitä sanoja tai kuvia.

Sitten on nämä kuva- ja tunneajattelut erikseen, tosin saattaa nuita joskus olla päällekkäinkin. Esim jos mietin jotain ihmistä niin saatan päässäni kokea tämän ihmisen joko tunteena, kuvana tai molempina.

Enimmäkseen päässä on tuota abstraktia jota tosiaan en osaa kuvailla että mitä se on... Helpompi kertoa että se ei ole kuvia eikä ääniä! 😊

Tämä selvensi hyvin, kiitos.

Vierailija
26/301 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajattele. Jos joskus jokin ajatus yrittää nousta esiin, tukahdutan sen "lällättämällä" ääneti. Olo on ihanan seesteinen.

Vierailija
27/301 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma Profiili kirjoitti:

Ääntä enimmäkseen ja kuvaa jos on silmät kiinni.

Minkälaisia kuvia sinä näet ja mihin ne siis liittyvät oikein?

Minulla on iltaisin tapana ajatella että lennän vuoristoisen kuusimetsän yllä... Vähän kuin 3D-leffaa katsoisi mutta parempaa! On rentoutusharjoitus minulle ja valmistaa unille menoon todella hyvin. 😊

Joskus muitakin maisemia mutta tuo on suosikkini. 

Nythän minä tajusin tämän. Olen itsekin tuollaisia harjoituksia tehnyt joskus mutta en ole nähnyt kuvia että olen joutunut ihan yrittämällä yrittämään näitä mielikuvamatkoja tekemään. Usein kuitenkin kun näitä tein niin olin vain silmät kiinni ja näin vain mustaa ja yritin kuunnella musiikkia tai ohjausta jos sellaisia oli apuna.

Vierailija
28/301 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ajattele. Jos joskus jokin ajatus yrittää nousta esiin, tukahdutan sen "lällättämällä" ääneti. Olo on ihanan seesteinen.

Ohhoh. Mikä ajatus on tuollainen josta pyrit eroon ja miksi siis?

Vierailija
29/301 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenkö? Kaikki käy, koska olen opetellut internetin ulkoa.

Ajatteletko paljon erilaisia asioita, sinulla on siis paljon ehkä tietoa kertynyt? 

Vierailija
30/301 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä näen kuvia enimmäkseen, myös vaikka silmät olisivat auki. Sellaisia päässä olevia, ei silmien edessä! Ovat jopa tarkempia kuin mitä silmillä pystyy näkemään, silmät kun ovat tarkkoja vain pienellä alueella ja näkökentän laidoilla ei niinkään. Nämä pään sisäiset ovat tarkkoja kaikkialle... Siis myös ylös, alas ja taakse.

Sanoja en päässäni oikeastaan kuule, jollen sitten vaikka mielessäni harjoittele puhetta. 

Kuulostaa erikoiselta. Mihin nämä kuvat liittyvät? Onko sinulla erityistaitoja? Olet ilmeisesti paljon ajatteleva ihminen.

Kuvat liittyvät siihen mitä milloinkin ajattelen. Esim jos mietin jotain tilannetta joka on tapahtunut niin näen sen tilanteen ja paikan todella tarkasti, lattian ja katon kuviointia myöten.

Ei ole sen kummempia erityistaitoja. Olen matemaattisesti lahjakas (mensan diplomi löytyy jostain kaapin perukoilta) ja kiinnostunut kaikesta visuaalisesta. Noh, osaan piirtää hyvin mutta en ole taiteellinen. Geometrinen hahmotuskyky myös erinomainen.

Esim jos mietin itseni edesmenneen mummun takapihalle tekemään kärrynpyöriä niin näen paikan aivan jokaista ruohonkortta myöten päässäni... Tässä tätä kirjoitellessa yhtä aikaa. 😀

Vierailija
31/301 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla soi musa päässä koko ajan niin en ehdi ajatella! 

Vierailija
32/301 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enimmäkseen ajattelen kuvina.

Sitten käyn mielessäni  keskusteluja ihmisten kanssa.

T: nimim. Assburger

Vierailija
33/301 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma Profiili kirjoitti:

Ääntä enimmäkseen ja kuvaa jos on silmät kiinni.

Minkälaisia kuvia sinä näet ja mihin ne siis liittyvät oikein?

Minulla on iltaisin tapana ajatella että lennän vuoristoisen kuusimetsän yllä... Vähän kuin 3D-leffaa katsoisi mutta parempaa! On rentoutusharjoitus minulle ja valmistaa unille menoon todella hyvin. 😊

Joskus muitakin maisemia mutta tuo on suosikkini. 

Nythän minä tajusin tämän. Olen itsekin tuollaisia harjoituksia tehnyt joskus mutta en ole nähnyt kuvia että olen joutunut ihan yrittämällä yrittämään näitä mielikuvamatkoja tekemään. Usein kuitenkin kun näitä tein niin olin vain silmät kiinni ja näin vain mustaa ja yritin kuunnella musiikkia tai ohjausta jos sellaisia oli apuna.

Mä en oikeestaan koskaan nää vaan mustaa, melkein heti ku silmät laittaa kiinni alkaa leffa pyörimään.... Silmät auki ei kuitenkaan niinku jollakin, mahtaa olla häiritsevää... 

Vierailija
34/301 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla kyllä mitään kuvia ja ääniä päässä ole! 😂

Kuulostaa jotenki tosi epävakaalta! 

Vierailija
35/301 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa mielenkiintoista kuulla toisten sisäisestä elämästä. Myönnän, että olen hieman kateellinen heille, joilla on tyhjää, ainakin osan ajasta, itsestään tai pystyvät ohjaaman sitä.

Minulla on aina jotain elämää. Paljon kuvia, ääniä, paljon puhetta, dialogia tai tekstiä joko yhdellä kielellä kerrallaan tai kolme kieltä sekaisin. Usein sellainen abstrakti ajatusten olemassaolo on niin nopeaa, että ne kielelliset ajatukset tulevat usein perässä Usein on monta ajatusrakennelmaa yhtäaikaa ja päällekkäin sekä limittäin, jotkut näitä hyvin nopeita abstrakteja, jotkut kokonaan visuaalisia tai äänellisiä, ja useampi hitaampi kielellinen. Saatan siis analysoida yhtä asiaa useammalta näkökannalta yhtäaikaa.

Joskus mieleni on todellista kakofoniaa, jossa eri ajatusrykelmät alkavat ja loppuvat ilman, että pystyn varsinaisesti tarttumaan yhteenkään syvällisemmin ja olen hetkessä unohtanut useimmat niistä.

Joskus olen niin uppoutunut johonkin ajankohtaiseen pulmaan (kuten viimepäivinä erään kaapin suunnitteluun ja rakentamiseen), että pyörittelen sitä mielessäni sellaisena hyvin yksityiskohtaisen 3D mallinnuksena lähes jatkuvasti niin, että vaikka olisin pyörällä liikenteessä en huomioi tietoisella tasolla ympäristöäni lähes lainkaan, mutta alitajuisesti pystyn kuitenkin reagoimaan muuhun liikenteeseen hyvinkin sujuvasti. Se mun mieleni kuva on ikäänkuin todellisempi kuin konkreettinen todellisuus. Saatan samanaikaisesti käydä myös ihan pätevää pinnallista keskustelua vaikka lapseni kanssa, vaikka en siis siitä hirveästi muista jälkeenpäin. Joskus saatan tällaisessa mielentilassa myös havahtua yhtäkkiä, että missä ihmeessä olen (vaikka olenkin sitten tullut ihan järkevästi kauppaan kuten oli tarkoituskin, mutta täysin automaattisella ohjauksella).

Hyvä seksi, jooga ja meditaatio hiljentävät pääni ainakin pieniksi hetkiksi. 

Toisaalta saan usein syvää tyydytystä saadessani vaipua ihan rauhassa ilman keskeytyksiä omiin ajatushäkkyröihini.

N51 add/adhd nainen

Vierailija
36/301 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä aihe! Ja isoja eroavuuksia täällä... Mun päässä ei oikein tapahdu mitään, pitäisiköhän tässä olla kateellinen ku muut näkee jotain leffoja ihan ilmaiseksi? 😂

Vierailija
37/301 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa mielenkiintoista kuulla toisten sisäisestä elämästä. Myönnän, että olen hieman kateellinen heille, joilla on tyhjää, ainakin osan ajasta, itsestään tai pystyvät ohjaaman sitä.

Minulla on aina jotain elämää. Paljon kuvia, ääniä, paljon puhetta, dialogia tai tekstiä joko yhdellä kielellä kerrallaan tai kolme kieltä sekaisin. Usein sellainen abstrakti ajatusten olemassaolo on niin nopeaa, että ne kielelliset ajatukset tulevat usein perässä Usein on monta ajatusrakennelmaa yhtäaikaa ja päällekkäin sekä limittäin, jotkut näitä hyvin nopeita abstrakteja, jotkut kokonaan visuaalisia tai äänellisiä, ja useampi hitaampi kielellinen. Saatan siis analysoida yhtä asiaa useammalta näkökannalta yhtäaikaa.

Joskus mieleni on todellista kakofoniaa, jossa eri ajatusrykelmät alkavat ja loppuvat ilman, että pystyn varsinaisesti tarttumaan yhteenkään syvällisemmin ja olen hetkessä unohtanut useimmat niistä.

Joskus olen n

Kuulostaapa todella tutulta... Mä pidän oman pään elämästä enimmäkseen, viihdyn siellä oikein hyvin! 

Vierailija
38/301 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvat liittyvät siihen mitä milloinkin ajattelen. Esim jos mietin jotain tilannetta joka on tapahtunut niin näen sen tilanteen ja paikan todella tarkasti, lattian ja katon kuviointia myöten.

Erikoisen kuuloista, sinulla on selkeät omat erikoisalueet joissa olet lahjakas. Kuulostaa hienolta.

Vierailija
39/301 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla soi musa päässä koko ajan niin en ehdi ajatella! 

Pidät siis musiikin kuuntelusta 😊

Vierailija
40/301 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enimmäkseen ajattelen kuvina.

Sitten käyn mielessäni  keskusteluja ihmisten kanssa.

T: nimim. Assburger

Analysoitko siis keskusteluja muiden kanssa vai mitä tämä tarkoittaa sinulle?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kolme