Kiinassa ruvetaan testaamaan jo 1000km/h junayhteyksiä
Juna kulkee putkessa (vähän niin kuin hyperloop) mutta lisäksi siinä on maglev-tekniikka mukana. Yhdistämällä nämä kaksi tekniikkaa päästään 1000km/h nopeuteen.
Ensimmäinen varsinainen kaupallinen yhteys on tarkoitus rakentaa Shanghain ja Hangzhoun väliile. Etäisyys n. 60km.
Tuo menee alle 10 minuuttiin tuolla uudella junalla.
Jos noita aletaan rakentamaan samalla tahdilla mitä "normaaleja" luotijunayhteyksiä Kiinassa niin 10 vuoden päästä sielllä menee varmaan jo useita noita putkia eri kaupunkien välillä.
Kommentit (27)
Siis kaupunkien etäisyys on 160km, ei 60km.
Ei saa antaa Petterille enää lisää ideoita.
-winner-
Turha odottaa mitään kiinalaiselta rakentamislaadulta
Vierailija kirjoitti:
Turha odottaa mitään kiinalaiselta rakentamislaadulta
No vastahan ne rakensivat Bostoniin uuden metronkin kun ei länsimainen ratkaisu ollut kilpailukykyinen. :D
Tallinnasta Lissaboniin vastaava.
Kunhan se pysähtyy väliasemilla.
Toivotaan että saadan tuollainen hki-tku väliin tolla 10 miljardilla.
Kiinalainen + 1000 kmh. kuulostaa aika vaaralliselta. En ostais kiinalaiselta edes 25 kmh tunnissa kulkevaa koppimopoa.
Onnettomuuden sattuessa ei tarvita ambulanssia vaan moppi ja ämpäri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turha odottaa mitään kiinalaiselta rakentamislaadulta
No vastahan ne rakensivat Bostoniin uuden metronkin kun ei länsimainen ratkaisu ollut kilpailukykyinen. :D
https://www.bostonherald.com/2023/02/14/herald-exclusive-stunning-amoun…
Ja jälki on ollut sen mukaista.
Muutama vuosi sitten tuli tehtyä junamatkailua kiinassa. Menivät yli 350km/h, mikäli vaunun nopeusnäyttö piti paikkaansa. Uusille junille oli tehty uudet raiteet ja asemat entisten rinnalle. Hyvin pysyivät aikatauluissaan.
Tämä ei toimi, eikä tule koskaan toimimaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei saa antaa Petterille enää lisää ideoita.
-winner-
Ministeri Marin: Tunnin junaradat Tampereelle ja Turkuun etenevät, mutta liikennöinti voi alkaa vasta 2030-luvulla
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/ministeri-marin-tunnin-junaradat-ta…
Montako kymmentä kilometriä jarrutusmatka on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saa antaa Petterille enää lisää ideoita.
-winner-
Ministeri Marin: Tunnin junaradat Tampereelle ja Turkuun etenevät, mutta liikennöinti voi alkaa vasta 2030-luvulla
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/ministeri-marin-tunnin-junaradat-ta…
Niin, whatabout-marinisti se siellä taas koettaa muistella rakasta Mariniaan, mutta Petteri on se, joka tämän nyt sitten loppujen lopuksi haluaa, POISLUKIEN Tampere. Tosin voi olla ja onkin monen toive, että Petteri on lähtenyt politiikasta maitojunalla jo kauan ennen 2030-lukua.
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saa antaa Petterille enää lisää ideoita.
-winner-
Ministeri Marin: Tunnin junaradat Tampereelle ja Turkuun etenevät, mutta liikennöinti voi alkaa vasta 2030-luvulla
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/ministeri-marin-tunnin-junaradat-ta…
Kun ne pysähtyy Salossa, Lempäälässä ja muilla maitolaitureilla, tunnin juna kestää 2 tuntia.
Onko tää juna kopioitu Simpsoneista.
Vierailija kirjoitti:
Turha odottaa mitään kiinalaiselta rakentamislaadulta
Juurikin näin. Pyytäisivät laadukkaaseen rakentamiseen erikoistuneen suomalaisen rakennusliikkeen rakentamaan sinne korkealaatuista jälkeä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turha odottaa mitään kiinalaiselta rakentamislaadulta
Juurikin näin. Pyytäisivät laadukkaaseen rakentamiseen erikoistuneen suomalaisen rakennusliikkeen rakentamaan sinne korkealaatuista jälkeä!
Huutonaurua vedet silmissä...
Eikö tuon pitänyt olla ihan hölynpölyhomma? No, katsotaan saavatko siitä toimivan.