Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä olen niin kypsä. parisuhde vinguntaa.

Vierailija
13.03.2024 |

3v suhde takana. Kaikki on teoriassa niin pirun upeeta ettei mitään järkeä. 

Muttakun  yks asia tuhoaa kaiken.

Puolison järkyttävän flirtti käytös. En usko että hän pettäisi.  Mutta kun ei tämäkään ole mistään kotoisin että muutaman kk välein saat miettiä pettääkö hän..

Itse ei tajua yhtään mitään eikä osaa ottaa vastuuta.  Ei hän tee mitään väärää 3v aikana vaan 6 ihmistä ollut häneen rakastuneita.

Muilla samanlaista, vinkkejä.

Kommentit (938)

Vierailija
121/938 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Etkö osaa laskea yhteen yksi ynnä yksi. Hän hurmasi sinut silloin alussa. Nyt hän hurmaa kaikkia muita. Sinä olet hänen kodinhoitaja, taloudenjakaja, turva ja tasapaino, työjuhta. Hupi ja itsetunnon pönkitys haetaan muualta. Ja ne työmatkat, hei huhuuu! Minä en jaksaisi sitä, että työkaverit soittelisi kotiin,saati kikattelisi niiden kanssa. Hän itse luo ne tilanteet, koska kaikille ihmisille ei soittele työkaverit flirttipuheluita kotiin.

Totuus sattuu, kun silmät avautuvat. Mutta se myös vapauttaa. Sinulla on huono olla ja se johtuu kumppanistasi. Eikä se viisi prosenttia mene pois, se tulee kasvamaan. Ja se tulee viemään voimia enemmän ja enemmän. Lopulta se muu tuo vaan sairasta helpotusta muuhun piinaan (traumaside), ei ole mikään tasapainoinen ja hyvä parisuhde. Parisuhteen huonoimmat asiat määrittävät suhteen tason, eivät parhaimmat."

Juuri sellaiset huomiohakuiset ja rajoistaan epäselvät ottavat/haluavat kumppanikseen sellaisen, joka on varma nakki. Kallio. Siinä voi sitten itse heilua miten vaan ilman riskiä. Tämäkinhän oli kertonut olevansa perhekeskeinen ja se oli kolahtanut ap:lle. Ymmärsi siis ap:n olevan sellainen.

Vierailija
122/938 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota joskus nauhalle/videolle tuo, kun puhuu näille miehille. Sitten näytät sen hänelle. Ehkä itsekin vihdoin tajuaa, miltä kuulostaa. Tai sitten tietää sen jo, mutta ei myönnä. Toki voi raivostua tuosta, mutta sekin osoittaa sen että ymmärtää kyllä itsekin käytöksensä. Tai sitten alat itse myös flirttailemaan muille ja katsot reaktion. Monikaan ei vaan tajua, ennenkuin itse sen joutuu kokemaan tai kuulemaan. 

Ihan turha kertoa koiralle, että se on koira tai kissalle, että se on kissa. Ap:n kumppani on mikä on, se on otettava tai jätettävä (suosittelen jälkimmäistä).

Ap, tutustu persoonallisuushäiriöihin. Huomionhakuisuus, narsismi... Ne jutut ovat persoonassa, ei mitään muutettavaa käytöstä. Jos olisit kumppanillesi tärkeä, ei hän olisi käyttäytynyt noin koskaan. 

No siinä samalla sen näkee, ottaako opikseen tuosta vai ei. Jos on narsku, niin selviää sekin. Mutta jos ihan oikeasti ei vaan tajua, luultavasti tuon jälkeen tajuaa. Jos ei ole umpityhmä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/938 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko että aapeen nainen on mikään narsisti tai persoonallisuushäiriöinen tai sarjapettäjä. Luulen, että kyse on vain siitä, että hän ei ole aivan täysillä rakastunut aapeeseen vaan pitää vähän silmiä auki, jos tulisi vastaan joku parempi. Ei tarkoituksena pettää vaan toiveena löytää vielä joskus elämänsä rakkaus. Tarkoitan, että hän varmasti tykkää aapeesta ja viihtyy aapeen kanssa, mutta jollain tasolla tyytyi kun aloitti suhteen aapeen kanssa. Ja suhtautuu suhteeseen, että se on mukava suhde parempaa odotellessa, pitää koko ajan jalkaa oven välissä siltä varalta, että se oikea, se elämän suuri rakkaus kävelisi vastaan.

Ajattelisin ihan samoin jos puoliso olisi musta riippuvainen. Mutta kun ei ole. Mä itseasiassa joskus kysyin tuota häneltä? Vastaus oli itku siis oikea itku koska hän koki epäonnistuneesa ja halusi etten koskaan luule niin.

Toinen seikka on se että sinkkuna hän voisi tapailla miehiä vaikka joka päivä.

Vierailija
124/938 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun täytyy kasvaa aikuiseksi! Flirtti on piristävää, molemmille osapuolille.

Eikä kukaan ole vastuussa toisten tunteista.

Tämähän se on se kaikkien kumppanistaan piittaamattomien takuuvarma puolustuslause. Ei ole juu vastuussa toisen tunteista. Mutta jos on parisuhteessa on vastuussa OMASTA käytöksestään niin, ettei se loukkaa tai aliarvosta toista. Mielestäni on oikeutus omiin tunteisiin jos kokee itsensä loukatuksi toisen loukkaavan käytöksen vuoksi. Ihminenhän olisi silloin robotti jos mikään ei koskisi tai vaikuttaisi. Varsinkin juuri tunnepitoisissa suhteissa. 

Hyvin kirjoitettu. Kirjoitin tässä ketjussa narsisti (mahdollisesti) vaimostani, joka muistuttaa hyvin paljon AP:n tapausta.

Vaimolla oli tämä flirttihuuma päällä ja sanoi minulle:"Etsä voi mitään sille että miehet ihastuu muhun". Hän sanoi myös "et sä mua omista".

Mä en merkinnyt vaimolle mitään. Vaimo eli jotain minä minä elämää. Hänellä ei ollut yhtään empatiaa minua kohtaan. Vaikka toin tuon vaimon väärän käytöksen ilmi, hän ei silti muuttanut mitenkään käytöstään. Vasta myöhemmin ääni kellossa muuttui, kun syytin pettämisestä ja mietin eroa. Vaimo muuttui kuin salamaniskusta täydelliseksi vaimoksi. 

Vierailija
125/938 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota joskus nauhalle/videolle tuo, kun puhuu näille miehille. Sitten näytät sen hänelle. Ehkä itsekin vihdoin tajuaa, miltä kuulostaa. Tai sitten tietää sen jo, mutta ei myönnä. Toki voi raivostua tuosta, mutta sekin osoittaa sen että ymmärtää kyllä itsekin käytöksensä. Tai sitten alat itse myös flirttailemaan muille ja katsot reaktion. Monikaan ei vaan tajua, ennenkuin itse sen joutuu kokemaan tai kuulemaan. 

Itseasiassa sanoin eilen et nauhoita sun keskusteluja ja kuuntele niitä jos sitten tajuaisit miltä toi kuulostaa.

Vierailija
126/938 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko että aapeen nainen on mikään narsisti tai persoonallisuushäiriöinen tai sarjapettäjä. Luulen, että kyse on vain siitä, että hän ei ole aivan täysillä rakastunut aapeeseen vaan pitää vähän silmiä auki, jos tulisi vastaan joku parempi. Ei tarkoituksena pettää vaan toiveena löytää vielä joskus elämänsä rakkaus. Tarkoitan, että hän varmasti tykkää aapeesta ja viihtyy aapeen kanssa, mutta jollain tasolla tyytyi kun aloitti suhteen aapeen kanssa. Ja suhtautuu suhteeseen, että se on mukava suhde parempaa odotellessa, pitää koko ajan jalkaa oven välissä siltä varalta, että se oikea, se elämän suuri rakkaus kävelisi vastaan.

Yleensä ottaen ihmisessä on jotain pahasti vialla, jos toimii kuvaamallasi tavalla. Se ei ole normaalia eikä ok. 

Vierailija
127/938 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelisin ihan samoin jos puoliso olisi musta riippuvainen. Mutta kun ei ole. Mä itseasiassa joskus kysyin tuota häneltä? Vastaus oli itku siis oikea itku koska hän koki epäonnistuneesa ja halusi etten koskaan luule niin.

Toinen s

Krokotiilin kyyneleitä. Kyllä tuollaiset ihmiset osaavat.

Vierailija
128/938 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toinen s

Mutta sinkkuna hänellä ei olisi rauhallista ja turvallista miestä, joka on siellä taustalla pitämässä kaiken pystyssä ja huolehtimasta hänestä. Olen ollut hänen kaltaisen miehen kanssa. Hän halusi kotiin "äidin" ja sitten viettää "teinielämää" (ihan keski-ikäinen mies) kavereiden ja ihastusten kanssa. Totta kai itkettää, jos se turvakallio on poistumassa kuviosta. 

Onko teillä yhteisiä, sinua tyydyttäviä harrastuksia?

Vierailija
129/938 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyll maar se o ny moro ja näkemiin game over.

Vierailija
130/938 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä aloitit otsikolla: Mä olen niin kypsä. 

Vaikka nyt puolustelet naista ja tilannetta niin mielesi on sitä mieltä, että alat olla tympääntynyt tilanteeseen ja saada tarpeeksesi. Se vain tuntuu pahalta myöntää se lopullisesti ja päästää irti. 

Vierailija
131/938 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelisin ihan samoin jos puoliso olisi musta riippuvainen. Mutta kun ei ole. Mä itseasiassa joskus kysyin tuota häneltä? Vastaus oli itku siis oikea itku koska hän koki epäonnistuneesa ja

Miksi hän sitten roikkuu mussa?

Miksei vaan eroa ja mene tinderiin tulisi tuhansia tarjokkaita hetkessä.

Vierailija
132/938 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toinen s

Ei tähän asiaan liity mitenkään se, että onko riippuvainen sinusta. Tai mahdollisuus tapailla eri miehiä. Päinvastoin. Monet naiset on vahvasti parisuhdeihmisiä, ne haluaa elää parisuhteessa. Ei tykkää deittailla, ei kiinnosta tapailla vaihtuvia miehiä. Ovat sillä tavalla itsenäisiä, että pärjäisivät kyllä elämänsä sinkkuna eli eivät ole riippuvaisia miehestä (miehen avusta, miehen rahoista tms). Vaan ovat riippuvaisia siitä, että heillä ylipäätään on parisuhde. Haluavat elää elämänsä parisuhteessa, eivät sinkkuna. Ja siksi menevät parisuhteeseen vaikka se tarkoittaisi tyytymistä. Sekin on parempi kuin olla sinkku. Mutta silti heidän päähän jää elämään haave, että joku parempi tulee joskus vastaan. Ymmärrätkö? Miehethän toimivat näin usein.

Vierailija
133/938 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelisin ihan samoin jos puoliso olisi musta riippuvainen. Mutta kun ei ole. Mä itseasiassa joskus kysyin tuota häneltä? Vastaus oli itku siis oikea itku koska hän koki epäonnistuneesa ja

On yhteinen harrastus joka vie meidän ajasta todella paljon. Molemmat harrasti jo ennen tutustumista.

Uskoisin että jos teoria  paremman etsimisestä pitäisi paikkansa se näkyisi. Hän todennäköisesti viettäisi aikaa paljon pois kotoa, harrastaisi yksin. Kävisi baareissa yms. Mutta kun me ollaan vapaa ajat yhdessä.

Vierailija
134/938 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka nyt puolustelet naista ja tilannetta niin mielesi on sitä mieltä, että alat olla tympääntynyt tilanteeseen ja saada tarpeeksesi. Se vain tuntuu pahalta myöntää se lopullisesti ja päästää irti. 

Niinkuin kirjoitinkin aiemmin niin nyt eletään ihan limiitillä. Jos tämä kikattelu kaveri alkaa ihastua selvemmin ja toimimaan niin että se vaikuttaa meidän suhteeseen tulee ero.

Vierailija
135/938 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ns. etsii koko ajan parempaa, niin ei se tarkoita että etsisi sitä parempaa aktiivisesti. Etsisi käymällä baareissa tai olemalla mahdollisimman paljon muualla kuin oman kumppanin kanssa. Vaan se tarkoittaa, että mielessä elää haave, että joskus vielä kohtaan paremman. Tähän haaveeseen kuuluu usein se toive, että se parempi ikään kuin kävelee elämääni ja sydämeeni etsimättä. 

Vierailija
136/938 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämäkään ajatus ei jotenkin sitten taas oikein osu mun puolisoon.

Hän on lähtenyt hyvästä suhteesta just koska tunsi tyytyvänsä. Hän on ollut yksin vaikka tarjonnasta ei ole pulaa. Ja hänen kertomansa perusteella hänestä on tullut vasta tässä suhteessa parisuhde ihminen. (Kuvat historiasta yms puoltavat tätä).

Vierailija
137/938 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin ketjun. Vaikea saada kiinni onko ongelmana ap:n liiallinen taipumus olla syyttä suotta mustasukkainen vai ap:n tyttöystävän tietoinen ja asiaton vehkeily muiden miesten kanssa.

Vierailija
138/938 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hankala pulma kun suhde on muuten hyvä, vaan tuollainen ihastusrumba jatkuessaan nakertaa hyvälläkin itseluottamuksella ja keskinäisellä luottamuksella varustettua paria. Voisitko ehdottaa pariterapian kokeilua jos keskenään asiasta puhuminen ei tunnu ymmärrystä sinua kohtaan lisäävän?

Ohis, palautetta osalle vastaajista: Täällä on hyviä ajatuksia ongelmasta mutta nyt palstalaiset oikeasti! Aloituksessa ei puhuttu sukupuolesta niin koittakaa nyt herranjestas lukea se aloitus huolella ja irrottautua teidän "aina paha mies" asenteesta.

Ja jos neuvossa täytyy sanoa että "vain idiootti jäisi tuohon" ym. kuraa niin ei kannata neuvoja jakaa ollenkaan. Täysin turhaa hankalassa tilanteessa lytätä itselle aivan tuntematonta näkökulmien pyytäjää. Kertoo tällaisen neuvonantajan

Anteeksi vaan, mutta "erittäin empaattinen" tajuaisi, että käytöksensä loukkaa ja lopettaisi sen. Minusta tuntuu, että nainen on erittäin hyvä manipuloimaan myös aloittajaa. Hän osaa esittää empaattista niin halutessaan. Ilmeisesti nainen haluaa pitää parisuhteen ja aloittajan jostain syystä. Silloin hänen pitää riittävästi "vaivautua" ja olla mukava jne. Silloin kun hän ei välitä miltä toisesta tuntuu niin ei todellakaan välitä. Tuo, ettei muka tajua, että äänensä muuttuu tai, että puheluita tulee noin paljon on täyttpotaskaa. Kyllä tajuaa, mutta ei bain välitä. Koska itse haluaa ja tarvitsee tuonkaltaista huomiota. 

Aloittaja kertoi, että nainen sitten välillä on "romuna" jopa kuukausia jonkun rakastumisen/ihastumisen vuoksi. Ja tietenkin aloittaja silloin ymmärtää, paapoo ja hellii naista? Olenkohan kovinkaan väärässä, että kyseessä on silloin joku naiseen "rakastunut" mies, joka onkin sitten lopettanut ihailun ja yhteydenpidon ja nainen poteekin silloin tätä epäonnistumistaan? Onko romuna kun joku ihailija onkin poistunut ringistä tai on muuten järkiintynyt. 

Miten aloittaja toimii kun nainen on romuna? Ja miten nainen on keronut syyn romuuntumiseensa? Luultavasti tämäkin vaihe kuuluu naisen käsikirjoittamaan elämään, jossa aloittaja on omassa roolissaan osapuolena. 

Vierailija
139/938 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinkuin kirjoitinkin aiemmin niin nyt eletään ihan limiitillä. Jos tämä kikattelu kaveri alkaa ihastua selvemmin ja toimimaan niin että se vaikuttaa meidän suhteeseen tulee ero.

Tämä asenteesi ihmetyttää minua. Samanlainen kuin naisilla, jotka epäilevät tai ovat kokeneet miehensä pettämistä. Niin syy nähdään siinä ulkopuolisessa, kun ongelmahan on se oma kumppani ja miten hän käyttäytyy. Tämä on kieltämistä. Kieltäydytään näkemästä oman kumppanin käytöstä, koska silloin kritiikki/suuttumus ym. kohdistuisi omaan kumppaniin ja asialle pitäisi tehdä jotain. Silloin ei pettäjä/flirttailija eikä hänen kumppaninsa kumpikaan ole totuudellisia vaan ongelma ulkoistetaan ja sitten voidaan jatkaa taas yhteistä matkaa. Vihollinen on ulkopuolinen. 

Vierailija
140/938 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelisin ihan samoin jos puoliso olisi musta riippuvainen. Mutta kun ei ole. Mä itseasiassa joskus kysyin tuota häneltä? Vastaus oli itku

Miksi hän sitten roikkuu mussa?

Miksei vaan eroa ja mene tinderiin tulisi tuhansia tarjokkaita hetkessä.

Eihän hän roiku sinussa vaan sinä hänessä. Ja mistä senkään tietää, onko Tinderissä vai tyydyttääkö sinä ja työkaverit hänen huomionnälkänsä. 

Paras testi narsistille on laittaa hänet vastuuseen. Aseta rajat, kaikki romahtaa alta aikayksikön. Homma perustuu sinun joustollesi. Toki, jos olet saalis, hän muuttuu unelmavaimoksi, kuten tuossa yllä eräs kertoi, se ei kuitenkaan tarkoita, etteikö kulisseissa tapahtuisi vaikka mitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kuusi