Mä olen niin kypsä. parisuhde vinguntaa.
3v suhde takana. Kaikki on teoriassa niin pirun upeeta ettei mitään järkeä.
Muttakun yks asia tuhoaa kaiken.
Puolison järkyttävän flirtti käytös. En usko että hän pettäisi. Mutta kun ei tämäkään ole mistään kotoisin että muutaman kk välein saat miettiä pettääkö hän..
Itse ei tajua yhtään mitään eikä osaa ottaa vastuuta. Ei hän tee mitään väärää 3v aikana vaan 6 ihmistä ollut häneen rakastuneita.
Muilla samanlaista, vinkkejä.
Kommentit (938)
Vierailija kirjoitti:
Sun täytyy kasvaa aikuiseksi! Flirtti on piristävää, molemmille osapuolille.
Eikä kukaan ole vastuussa toisten tunteista.
Tämähän se on se kaikkien kumppanistaan piittaamattomien takuuvarma puolustuslause. Ei ole juu vastuussa toisen tunteista. Mutta jos on parisuhteessa on vastuussa OMASTA käytöksestään niin, ettei se loukkaa tai aliarvosta toista. Mielestäni on oikeutus omiin tunteisiin jos kokee itsensä loukatuksi toisen loukkaavan käytöksen vuoksi. Ihminenhän olisi silloin robotti jos mikään ei koskisi tai vaikuttaisi. Varsinkin juuri tunnepitoisissa suhteissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hankala pulma kun suhde on muuten hyvä, vaan tuollainen ihastusrumba jatkuessaan nakertaa hyvälläkin itseluottamuksella ja keskinäisellä luottamuksella varustettua paria. Voisitko ehdottaa pariterapian kokeilua jos keskenään asiasta puhuminen ei tunnu ymmärrystä sinua kohtaan lisäävän?
Ohis, palautetta osalle vastaajista: Täällä on hyviä ajatuksia ongelmasta mutta nyt palstalaiset oikeasti! Aloituksessa ei puhuttu sukupuolesta niin koittakaa nyt herranjestas lukea se aloitus huolella ja irrottautua teidän "aina paha mies" asenteesta.
Ja jos neuvossa täytyy sanoa että "vain idiootti jäisi tuohon" ym. kuraa niin ei kannata neuvoja jakaa ollenkaan. Täysin turhaa hankalassa tilanteessa lytätä itselle aivan tuntematonta näkökulmien pyytäjää. Kertoo tällaisen neuvonantajan
Hyvä että olette pariterapiaakin kokeilleet. Harmi ettei kumppani avautunut sielläkään, se söisi jo toivoa minulla ainakin. Ja ei ei tuo ole normaalia mitä yllä kuvaat :(
Hyvä että olette pariterapiaakin kokeilleet. Harmi ettei kumppani avautunut sielläkään, se söisi jo toivoa minulla ainakin. Ja ei ei tuo ole normaalia mitä yllä kuvaat :(
Lainausominaisuus täällä taas rikki huoh. Voi vauvapalstan kömpelöt koodarit.
mitä ap tekee työkseen eli onnistuisiko joku pieni käytännön opetus, monesti sillä saattaa toinenkin havahtua. Eli joku kolleega tai vanha kaveri kehiin, jonka kanssa käy iloisen kepeitä keskusteluja ja usein :) jos puoliso ihmettelee, voi olla iloisen vilpittömänä etten tiedä mistä puhut.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on flirtti ja suosittu mies. En koe sitä ongelmaksi, vaikka häneen paljon rakastutaankin. Hän on niistä kaikista ihmisistä valinnut toistaiseksi minut. Enkä usko, että tällainen "kellään on paljon mahkuja" pettää herkästi. Itse asiassa uskon sen olevan melkein toisin päin. Kun saisi harvoin, se kiinnostaa silloin kun saisi.
No, minullakin oli flirtti, kivan näköinen ja naisten huomiosta nauttiva mies. Naiset tykkäsivät. Ikävä kyllä, hän oli myös oli pettäjä. Hän ei kyennyt vastustamaan. Esimerkiksi kerran puolustautui, että lankesi, kun olin saanut hänet huonolle tuulelle.
Vierailija kirjoitti:
mitä ap tekee työkseen eli onnistuisiko joku pieni käytännön opetus, monesti sillä saattaa toinenkin havahtua. Eli joku kolleega tai vanha kaveri kehiin, jonka kanssa käy iloisen kepeitä keskusteluja ja usein :) jos puoliso ihmettelee, voi olla iloisen vilpittömänä etten tiedä mistä puhut.
Kyl mä olen miettinyt tätäkin vaihtoehtoa. Mutta en halua antaa kenellekään ymmärtää että olisi mitään saumaa minuun. Olen suhteessa ja silloin en voi toimia noin.
Vierailija kirjoitti:
Voisi toimia mutta eihän tuo ole kypsä tai mukava tapa asioita hoitaa. Moraalisesti kuitenkin ok, jos tuon tekee nimenomaan jonkun tutun kanssa sopien, eikä kenelläkään ihastuksen kustannuksella.
Minä olen nainen, johon miehet helposti ihastuu, esim töissä ja muutenkin. En ole mikään kaunotar edes, mielestäni tavallisen nätin näköinen vain. On valtavasti minua kauniimpia naisia olemassa. Mutta olemuksessani on jotain, joka vetää miehiä puoleensa. Luulen, että se on tapani olla vuorovaikutuksessa. Olen iloinen, ystävällinen, hymyilen, nauravainen, katson silmiin, olen aidosti kiinnostunut siitä mitä toinen ihminen puhuu ja kertoo, olen aidosti kiinnostunut mitä hänelle kuuluu, kysyn lisää kun hän kertoo jotain jne. Olen tällainen sekä naisten että miesten kanssa, se on luonteeni. Ilmeisesti miehet tulkitsee sen flirtiksi tai tulkitsevat että olisin kiinnostunut heistä. En ole. Enkä flirttaile. On rasittavaa ja inhottavaakin kun miehet ihastuu, itse haluaisin heistä vain kavereita. Olen itse pitkässä parisuhteessa enkä ole koskaan pettänyt. Ei voisi vähempää kiinnostaa mitkään pettämiset eikä ihastuneilta miehiltä saatu huomio.
Nyt kun olen lukenut koko ketjun alkaa tuntua että kaikenlaista on kokeiltu, mutta tilanne ei muutu. Itse en jaksaisi tuollaista vuosikausia. Riipaisisi mutta sopisin ainakin asumuserosta ja pohdintatauosta, saisit tunnustella alkaako mieli keventyä alkutuskan jälkeen, kun et kuuntele tuota flirttishowta koko ajan.
On kuitenkin olemassa paljon aivan ihania kumppaniehdokkaita ketkä eivät noin käyttäydy. Maailmasta ei naiset kesken lopu kun vain sitten onnistuu löytämään ne helmet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hankala pulma kun suhde on muuten hyvä, vaan tuollainen ihastusrumba jatkuessaan nakertaa hyvälläkin itseluottamuksella ja keskinäisellä luottamuksella varustettua paria. Voisitko ehdottaa pariterapian kokeilua jos keskenään asiasta puhuminen ei tunnu ymmärrystä sinua kohtaan lisäävän?
Ohis, palautetta osalle vastaajista: Täällä on hyviä ajatuksia ongelmasta mutta nyt palstalaiset oikeasti! Aloituksessa ei puhuttu sukupuolesta niin koittakaa nyt herranjestas lukea se aloitus huolella ja irrottautua teidän "aina paha mies" asenteesta.
Ja jos neuvossa täytyy sanoa että "vain idiootti jäisi tuohon" ym. kuraa niin ei kannata neuvoja jakaa ollenkaan. Täysin turhaa hankalassa tilanteessa lytätä itselle aivan tuntematonta näkökulmien pyytäjää. Kertoo tällaisen neuvonantajan olevan idiootti 👀
Pariterapeuteilla niin kuin terapeuteilla ylipäätään o
Mulla on se narsisti vaimo, pariterapiassa vaimo ohjaa keskustelua ja osaa siirtää aiheen pois siitä ongelmasta ja siirtää ongelman muuhun kohtaan. Vaimoni vähätteli juuri niitä asioita pariterapissa, joista olisi pitänyt puhua. Ihan samoin kuin AP kertoi.
Pariterapia toimii kun molemmat sitä oikeasti haluavat. Narsisti osaa pyörittää ihmisiä ja luoda hyvän ensivaikutelman itsestään, jolloin puoliso on se vaan se turhasta mustasukkainen mies.
Mun vaimo ei muuttunut pariterapiassa yhtään. Minä yritin ottaa opiksi terapeutin neuvoista.
Vahvasti epäilen AP:n naisen olevan myös narsisti.
Pyytääkö AP:n puoliso koskaan anteeksi?
Onko kontrolloiva?
Sosiaalisesti itsevarma mutta jonkun muiden asioiden suhteen epävarma?
Kestääkö neuvojasi/kritiikkiä?
Kertooko lapsuudesta mitään?
Onko jompikumpi vanhemmista alkoholisti tai puoliso ei ole saanut huomiota vanhemmiltaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkan vielä.
Onko normaalia että tunnistan pelkästä MOI sanasta kuka soittaa?
Noita puheluita kuitenkin tulee kymmenittäin päivässä. Eri ihmisiltä.
Minä tunnistan mieheni moi sanasta kuka soittaa. Soittajat on hänen erilaisia miespuoleisia kavereita ja sitten sukulaisia myös.
Kikattaako sun mies jollekkin tutulleen kuin pikkutyttö. Siis joka lauseen jälkeen mitä sanoo/ mitä toinen sanoo?
Kuulostaako sun mies seksi puhelimen työntekijältä jossain puhelussa?
Puhuuko sun mies täysin eri äänillä muille ihmisille?
Toi ääni ja tyyli on mulle tuttu. Koska tää on ihan samaa mitä mä kuuntelin meidän parisuhteen alussa.
Etkö osaa laskea yhteen yksi ynnä yksi. Hän hurmasi sinut silloin alussa. Nyt hän hurmaa kaikkia muita. Sinä olet hänen kodinhoitaja, taloudenjakaja, turva ja tasapaino, työjuhta. Hupi ja itsetunnon pönkitys haetaan muualta. Ja ne työmatkat, hei huhuuu! Minä en jaksaisi sitä, että työkaverit soittelisi kotiin,saati kikattelisi niiden kanssa. Hän itse luo ne tilanteet, koska kaikille ihmisille ei soittele työkaverit flirttipuheluita kotiin.
Totuus sattuu, kun silmät avautuvat. Mutta se myös vapauttaa. Sinulla on huono olla ja se johtuu kumppanistasi. Eikä se viisi prosenttia mene pois, se tulee kasvamaan. Ja se tulee viemään voimia enemmän ja enemmän. Lopulta se muu tuo vaan sairasta helpotusta muuhun piinaan (traumaside), ei ole mikään tasapainoinen ja hyvä parisuhde. Parisuhteen huonoimmat asiat määrittävät suhteen tason, eivät parhaimmat.
Ota joskus nauhalle/videolle tuo, kun puhuu näille miehille. Sitten näytät sen hänelle. Ehkä itsekin vihdoin tajuaa, miltä kuulostaa. Tai sitten tietää sen jo, mutta ei myönnä. Toki voi raivostua tuosta, mutta sekin osoittaa sen että ymmärtää kyllä itsekin käytöksensä. Tai sitten alat itse myös flirttailemaan muille ja katsot reaktion. Monikaan ei vaan tajua, ennenkuin itse sen joutuu kokemaan tai kuulemaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen nainen, johon miehet helposti ihastuu, esim töissä ja muutenkin. En ole mikään kaunotar edes, mielestäni tavallisen nätin näköinen vain. On valtavasti minua kauniimpia naisia olemassa. Mutta olemuksessani on jotain, joka vetää miehiä puoleensa. Luulen, että se on tapani olla vuorovaikutuksessa. Olen iloinen, ystävällinen, hymyilen, nauravainen, katson silmiin, olen aidosti kiinnostunut siitä mitä toinen ihminen puhuu ja kertoo, olen aidosti kiinnostunut mitä hänelle kuuluu, kysyn lisää kun hän kertoo jotain jne. Olen tällainen sekä naisten että miesten kanssa, se on luonteeni. Ilmeisesti miehet tulkitsee sen flirtiksi tai tulkitsevat että olisin kiinnostunut heistä. En ole. Enkä flirttaile. On rasittavaa ja inhottavaakin kun miehet ihastuu, itse haluaisin heistä vain kavereita. Olen itse pitkässä parisuhteessa enkä ole koskaan pettänyt. Ei voisi vähempää kiinnostaa mitkään pettämiset eikä ihastuneilta miehiltä saatu huomio.
Silti otat sen vastaan? Minä kun en edes ota vastaan ei-toivottua huomiota, sitä ei väkisin tyrkytetä.
Vierailija kirjoitti:
Ota joskus nauhalle/videolle tuo, kun puhuu näille miehille. Sitten näytät sen hänelle. Ehkä itsekin vihdoin tajuaa, miltä kuulostaa. Tai sitten tietää sen jo, mutta ei myönnä. Toki voi raivostua tuosta, mutta sekin osoittaa sen että ymmärtää kyllä itsekin käytöksensä. Tai sitten alat itse myös flirttailemaan muille ja katsot reaktion. Monikaan ei vaan tajua, ennenkuin itse sen joutuu kokemaan tai kuulemaan.
Ihan turha kertoa koiralle, että se on koira tai kissalle, että se on kissa. Ap:n kumppani on mikä on, se on otettava tai jätettävä (suosittelen jälkimmäistä).
Ap, tutustu persoonallisuushäiriöihin. Huomionhakuisuus, narsismi... Ne jutut ovat persoonassa, ei mitään muutettavaa käytöstä. Jos olisit kumppanillesi tärkeä, ei hän olisi käyttäytynyt noin koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja jos neuvossa täytyy sanoa että "vain idiootti jäisi tuohon" ym. kuraa niin ei kannata neuvoja jakaa ollenkaan. Täysin turhaa hankalassa tilanteessa lytätä itselle aivan tuntematonta näkökulmien pyytäjää. Kertoo tällaisen neuvonantajan olevan idiootti 👀
Parite
Narsistin kanssa ei pidä mennä pariterapiaan. Siellä ilmestyy puolisosta ihan uudenlainen, itselle tuntematon ihminen. Näin kävi ainakin itselleni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parite
Pyytää anteeksi. Kehuu on aidosti kiinnostunut. Kertoo lapsuudestaan. Kestää kritiikkiä. Hyvästä perheestä, onnellinen lapsuus.
Ja erittäin empaattinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja jos neuvossa täytyy sanoa että "vain idiootti jäisi tuohon" ym. kuraa niin ei kannata neuvoja jakaa ollenkaan. Täysin turhaa hankalassa tilanteessa lytätä itselle aivan tuntematonta näkökulmien pyytäjää. Kertoo tällaisen neuvonantajan
Pyytää anteeksi. Kehuu on aidosti kiinnostunut. Kertoo lapsuudestaan. Kestää kritiikkiä. Hyvästä perheestä, onnellinen lapsuus.
Ja erittäin empaattinen.
Voi silti olla piilonarsisti, ne ovat pahimpia. Mikä on henkinen vointisi verrattuna suhteen alkuun? Oletko oma itsesi? Hyvissä voimissa henkisesti ja fyysisesti?
En usko että aapeen nainen on mikään narsisti tai persoonallisuushäiriöinen tai sarjapettäjä. Luulen, että kyse on vain siitä, että hän ei ole aivan täysillä rakastunut aapeeseen vaan pitää vähän silmiä auki, jos tulisi vastaan joku parempi. Ei tarkoituksena pettää vaan toiveena löytää vielä joskus elämänsä rakkaus. Tarkoitan, että hän varmasti tykkää aapeesta ja viihtyy aapeen kanssa, mutta jollain tasolla tyytyi kun aloitti suhteen aapeen kanssa. Ja suhtautuu suhteeseen, että se on mukava suhde parempaa odotellessa, pitää koko ajan jalkaa oven välissä siltä varalta, että se oikea, se elämän suuri rakkaus kävelisi vastaan.
Minusta aika merkittävä viis prossaa jos se aiheuttaa epäluottamusta parisuhteeseen, silloin ei asiat ole hyvin. Itse en tällaista hyväksyisi aikuiselta mieheltä/naiselta. Vallankäyttöä ja itsekeskeistä toimintaa