Mä olen niin kypsä. parisuhde vinguntaa.
3v suhde takana. Kaikki on teoriassa niin pirun upeeta ettei mitään järkeä.
Muttakun yks asia tuhoaa kaiken.
Puolison järkyttävän flirtti käytös. En usko että hän pettäisi. Mutta kun ei tämäkään ole mistään kotoisin että muutaman kk välein saat miettiä pettääkö hän..
Itse ei tajua yhtään mitään eikä osaa ottaa vastuuta. Ei hän tee mitään väärää 3v aikana vaan 6 ihmistä ollut häneen rakastuneita.
Muilla samanlaista, vinkkejä.
Kommentit (938)
Itse olen ollut vastaavan kaltaisessa ristiriitaisessa suhteessa. Toinen oli niin mahdottoman eloisa ja suloinen. Ristiriitoja alkoi kuitenkin ilmetä. Aina hän puhui minut omalle kannalleen. Lopulta aloin ottaa etäisyyttä ja silloin sain tilaa omille ajatuksille ja kokemuksilleni. Oli vaikeaa, koska hän oli todella fiksu ja huolehtivain muuten, mutta se mikä aiheutti minulle huonovointisuutta, siihen hän ei reagoinut niin kuin olisin odottanut. Hukkasin tuohon suhteeseen monta vuotta aina välillä etäisyyttä ottaen. On niin helpottunut olo, kun se on viimein ohi. Se vei multa todella paljon energiaa, liikaa, mutta nyt ymmärrän sen kokonaisuuden.
Ap ilmeisesti asuu naisen kanssa, joten silleen etäisyyttä ei pääse ottamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmi ettei lainaus toimi. 138.
Kun hän oli romuna seksuaalisen ahdistelun takia. Tämä mies ei todellakaan yrittänyt päästä puolisosta eroon vaan yritti väkisin saada puolisoni suhteeseen.. MOT.
Ja tuo vaikutti älyttömästi puolisooni myös fyysisinä oireina.
Hänen ei tarvinnut kertoa olin ajantasalla kokoajan. yritin jo aiemmin varoitella että nyt alkaa vaikuttaa siltä että esimies on ihastunut.. Vaimo ei uskonut. Kunnes oli pakko ja siitä alkoi hänen elämänsä raskain 3kk
Onko mieleesi juolahtanut, että todennäköisin selitys on yleensä oikeasti totta ja tässä tapauksessa se on se, että vaimollasi oli suhde esimiehensä kanssa. Sinulle esitettiin yhtä versiota. Hän ei malttanut olla kotona puhumatta ihastuksestaan. Sitten suhde kariutui syystä tai toisesta tai hän tuli aidosti suhteessa seksuaalisesti ahdist
Jos en olisi ollut kartalla kokoajan mitä tän Urpon kanssa tapahtuu. Voisin epäillä niin. Mutta kun ihan konkreettisesti näin että vaimo puhui paljon minusta, kertoi hänelle kuinka hyvä mies olen, kuinka hyvä suhde on jne. Yritti vältellä kyseistä henkilöä. Otti sairaslomaa ettei tarvitse matkustaa hänen kanssaan. Valehteli ettei tarvitse istua samassa autossa jne. Esimerkkejä on satoja
Niin hirveän vaikeaa uskoa että tunne olisi molemminpuolinen..
Seksuaalisessa ahdistelussa tapahtui sitä että esimies yritti toistuvasti eristää vaimon itsensä kanssa johonkin tilaan. Yritti pakottaa tekemään vkl töitä kahden.. kosketteli ohimennen käsistä yms. Tuijotti kokoajan. Yritti selittää miten kannattaa jättää minut. Sotkeutui kokoajan meidän vapaa aikaan. Saattoi soitella illalla 21.00 kysyen jotain ihan älyttömät työhön liittyvä asiaa. Yritti saada vaimon 21.00 hakemaan tavaraa ym.
Narsismi on ottanut tässä keskustelussa ihan liian ison roolin.. Olen sata% varma ettei hän ole narsisti..
- Narsisti tuskin pystyisi kokemaan empatiaa vuosia ja auttamaan ihmisiä joista hän ei hyödy mitään?
-Narsisti ei pyytele anteeksi tai ole kiitollinen mistään. Hän on hän on maailman onnellisin nainen kun ostaa vaikka 1€ jutun naistenpäivänä 😂.
-Hän ei yritä hyötyä minusta, taloudellisesti eikä muutenkaan.
-Hän on todella lojaali kavereilleen ja vanhemmilleen.
-Hän ei hauku muita. Hän pyrkii ennemmin ymmärtämään.
.-Hän on tehnyt historiassa hyväntekeväisyys työtä omalla kustannuksellaan.
-Hän on valmis sietämään todella huonoa kohtelua pitkään ennenkuin reagoi.
Mun kaveri erosi juuri narsistisesta 13v suhteesta. Aika hyvin on päässyt narsistin sielunmaisemaan kiinni kaveria terapioidessa.
Vierailija kirjoitti:
Narsismi on ottanut tässä keskustelussa ihan liian ison roolin.. Olen sata% varma ettei hän ole narsisti..
- Narsisti tuskin pystyisi kokemaan empatiaa vuosia ja auttamaan ihmisiä joista hän ei hyödy mitään?
-Narsisti ei pyytele anteeksi tai ole kiitollinen mistään. Hän on hän on maailman onnellisin nainen kun ostaa vaikka 1€ jutun naistenpäivänä 😂.
-Hän ei yritä hyötyä minusta, taloudellisesti eikä muutenkaan.
-Hän on todella lojaali kavereilleen ja vanhemmilleen.
-Hän ei hauku muita. Hän pyrkii ennemmin ymmärtämään.
.-Hän on tehnyt historiassa hyväntekeväisyys työtä omalla kustannuksellaan.
-Hän on valmis sietämään todella huonoa kohtelua pitkään ennenkuin reagoi.
Mun kaveri erosi juuri narsistisesta 13v suhteesta. Aika hyvin on päässyt narsistin sielunmaisemaan kiinni kaveria terapioidessa.
Pelkästään 1 kohdan perusteella vaimosi ei ole narsisti. Narsisti ei tee yhtään mitään ilman hyötyä
Lopettakaa nyt nuo narsistijauhamiset. Hyvät parisuhdeaiheiset ketjut menee heti pilalle, kun sinne ilmaantuu kirjoittajia väittämään aloittajien puolisoita narsisteiksi. Narsistiksi leimaamiset on niin hömppää kuin olla voi eikä auta aloittajia mitenkään. Älkää lätkikö tuntemattomille ihmisille diagnooseja.
Narsistille hyöty on siinäkin, että häntä pidetään hyvänä ihmisenä. Vaikka ap:n nainen ei olisi narsisti, niin pihalla hän on kaiken kerrotun mukaan. Ja ei ilmeisesti ole oppinut mitään. Eihän toisille, etenkään työkaverille/esihlölle tarvitse puhua omasta hlökohtaisesta elämästään mitään. Itse en jaksaisi tuommoisen ihmisen kanssa tai vähintään ehdottaisin hänelle terapiaa. Tosin hänhän ei näe missään mitään ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä -paikoissa- ne häneen rakastuneet ovat olleet ja miksi hän käy siellä? Some, vanhat kontaktit, työpaikka vai mikä? Ei kai ravaa baarissa ja juo alkoholia. Onko kyse siitä että hän on nuori ja nätti/komea, vetää ihmisiä puoleensa? Vai on tosiaan flirtti? Mitä jos hän vain juttelee tai sanoo moi, joku ihminen on heti perässä? Eli juttelu ja kaveruus ei onnistukaan kaikkien kanssa, jos ne rakastuvat. Vaikea kyllä sanoa mitä pitäisi tehdä jos on vaan flirtti sitten. Miksi hän kertoo muiden rakastuneen tai ihastuneen? Pitääkö se jättää huomiotta vai huomioida erityisesti. Vai eroko, pariterapia vai joku pajunoksa että saa ne ihastuneet loitolle.
Töistähän noi kaikki melkein on tulleet. Baarissa ei käy ollenkaan. On hyvännäköinen ihminen.
Noita on tosiaan ollut paljon ja yleensä menneet jo siihen pisteeseen että alkaa vaikuttaa meihin.
Olen aiemmin
Jos ei ymmärrä, niin ymmärrä nyt sinä edes itse, että ei tuo ole sinulle henkisesti hyväksi.
Etsi sopiva. Etsi sellainen, joka myös kantaa teidän suhdettanne. Kuulostat itse olevan luotettava ja panostavan suhteeseen. Sillä se suhde pysyy kasassa.
Toinen elää ihailusta ja flirtistä ja hänellä on vielä kaikken kukkuraksi tuollainen ihmissuhteen kivijalka siinä kumppanina, niin mikäs siinä.
Miksi sinä olet siinä? Mitä sinä itse haluat?
Se on se ydin.
Vierailija kirjoitti:
Narsistille hyöty on siinäkin, että häntä pidetään hyvänä ihmisenä. Vaikka ap:n nainen ei olisi narsisti, niin pihalla hän on kaiken kerrotun mukaan. Ja ei ilmeisesti ole oppinut mitään. Eihän toisille, etenkään työkaverille/esihlölle tarvitse puhua omasta hlökohtaisesta elämästään mitään. Itse en jaksaisi tuommoisen ihmisen kanssa tai vähintään ehdottaisin hänelle terapiaa. Tosin hänhän ei näe missään mitään ongelmaa.
Niin narsisti tekisi auttamisesta julkista. Vaimo ei tehnyt.
Jos esimies/ työkaveri alkaa kysellä sun suhdekiemuroita/ haluaa selkeästi tutustua ainakin mulla nousee vähän karvat pystyyn. Enkä muuten ole kertaakaan ollut väärässä aina on ollut kiinnostusta taustalla.
Niin terapia olisi varmasti kova mutta vaikea sinne on mennä jos ei ongelmaa ole omasta mielestä
Entä jos apn nainen on täysin vilpitön siinä, ettei tajua flirttailevansa tai kannustavansa muita miehiä ihastumaan häneen? Entä jos apn nainen on vähän sellainen elämän totuuksien suhteen viaton tyyppi, hyväntahtoinen hömelö, joka antaa viattomuuttaan ja hölmöyttään miesten uida liiveihinsä? Eikä tajua, että käyttäytyy tavalla, joka jopa kutsuu miehiä siihen? En tarkoita että nainen olisi idi ootti. Vaan sellainen, joka tulee kerta toisensa jälkeen miesten taholta hyväksikäytetyksi. Ei osaa asettaa rajoja muille miehille, ei osaa olla tarvittaessa tyly kun miehet heittäytyy liian läheisiksi häntä kohtaan. Vaan tuntee ehkä jopa velvollisuutta miellyttää näitä miehiä olemalla ystävällinen ja kikattelevainen. Kuulostaa ehkä kieroutuneelta, mutta joidenkin tyttöjen kasvuympäristö lapsuuden perheessä on sellainen, joka aiheuttaa tuollaista aikuisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä -paikoissa- ne häneen rakastuneet ovat olleet ja miksi hän käy siellä? Some, vanhat kontaktit, työpaikka vai mikä? Ei kai ravaa baarissa ja juo alkoholia. Onko kyse siitä että hän on nuori ja nätti/komea, vetää ihmisiä puoleensa? Vai on tosiaan flirtti? Mitä jos hän vain juttelee tai sanoo moi, joku ihminen on heti perässä? Eli juttelu ja kaveruus ei onnistukaan kaikkien kanssa, jos ne rakastuvat. Vaikea kyllä sanoa mitä pitäisi tehdä jos on vaan flirtti sitten. Miksi hän kertoo muiden rakastuneen tai ihastuneen? Pitääkö se jättää huomiotta vai huomioida erityisesti. Vai eroko, pariterapia vai joku pajunoksa että saa ne ihastuneet loitolle.
Töistähän noi kaikki melkein on tulleet. Baarissa ei käy ollenkaan. On hyvännäköinen ihminen.
Noita on tosiaan ollut paljon ja yleensä menneet jo siihen pisteeseen e
Enemmän kuin mitään haluaisin että toi 5% häipyisi ja saisi oikeasti nauttia ja olla ilman turhia ajatuksia.
Menkää yhdessä jollekin itsepuolustuskurssille. Suom puolison on oltava tosi ihmeellinen, jos kerran noin monet jahtaa.
Toisaalta hänen käytöksestään on sellaista, mikä tulkitaan kiinnostuksen osoittamiseksi.
ei ne muuten jahtaa.
Vaikka puhuu sinusta, niin tyyli voi olla jotain- en tiedä.
Ehkä sellaisia ihmisiä on, jotka eivät osaa sanoa ja ilmaista myös keholla ja mielellä, että EI.
Voi olla sanaton ja sanallinen viestistä ristiriidassa keskenään. Se voi olla tahatonta. Se voi olla miellyttämisen tarvetta.
Voi opetella selkeyttä.
Mutta tosiaan, mitä sinä haluat?
Olet nyt jotenkin harhassa.
Siksi monet kirjoittaa, koska ovat elänert narsistin kanssa. Ja monet aloittajan naisen piirteet täsmäävät tähän.
Tuo, että nainen on osallistunut johonkin hyväntekeväisyystyöhon yms. Narsisti on usein etittäin innokas auttamaan muita ihmisiä tai ulkopuolisia tahoja. Vaikka siitä ei saisi suoraan taloudellista hyötyä hän saa siitä kiitosta ja muuta kunniaa ja kehumista. Aina ei tarvita rahallista hyötyä vaan muunlainenkin hyöty on myös maittavaa. On ihan tyypillistä toimia esim. taloyhtiössä tai naapuruston kesken avuliaana ja auttavaisena ihmisenä.
Vierailija kirjoitti:
Entä jos apn nainen on täysin vilpitön siinä, ettei tajua flirttailevansa tai kannustavansa muita miehiä ihastumaan häneen? Entä jos apn nainen on vähän sellainen elämän totuuksien suhteen viaton tyyppi, hyväntahtoinen hömelö, joka antaa viattomuuttaan ja hölmöyttään miesten uida liiveihinsä? Eikä tajua, että käyttäytyy tavalla, joka jopa kutsuu miehiä siihen? En tarkoita että nainen olisi idi ootti. Vaan sellainen, joka tulee kerta toisensa jälkeen miesten taholta hyväksikäytetyksi. Ei osaa asettaa rajoja muille miehille, ei osaa olla tarvittaessa tyly kun miehet heittäytyy liian läheisiksi häntä kohtaan. Vaan tuntee ehkä jopa velvollisuutta miellyttää näitä miehiä olemalla ystävällinen ja kikattelevainen. Kuulostaa ehkä kieroutuneelta, mutta joidenkin tyttöjen kasvuympäristö lapsuuden perheessä on sellainen, joka aiheuttaa tuollaista aikuisuudessa.
Siis kun tämä on just ytimessä..
Hän on viaton hömelö. Älyttömän naivi. Ja toi on myös se yksi syy miksi mä en ole jo veks tästä suhteesta. Kun mä en oikeasti pysty tietämään onko toi mahdollista olla niin pihalla.
Meidän suhteen alun perusteella voi olla mahdollista.. Olin piirittänyt häntä kauan, tehnyt kaikki mahdolliset sirkus temput. Ajanut 600km hänen luokseen ym sitten hän eräänä iltana sanoo että mä olen ihastunut sinuun. Harmi ettet sä minuun..
En oo ikinä ollut niin hölmistyny kuin sillon.
Vierailija kirjoitti:
Siksi monet kirjoittaa, koska ovat elänert narsistin kanssa. Ja monet aloittajan naisen piirteet täsmäävät tähän.
Tuo, että nainen on osallistunut johonkin hyväntekeväisyystyöhon yms. Narsisti on usein etittäin innokas auttamaan muita ihmisiä tai ulkopuolisia tahoja. Vaikka siitä ei saisi suoraan taloudellista hyötyä hän saa siitä kiitosta ja muuta kunniaa ja kehumista. Aina ei tarvita rahallista hyötyä vaan muunlainenkin hyöty on myös maittavaa. On ihan tyypillistä toimia esim. taloyhtiössä tai naapuruston kesken avuliaana ja auttavaisena ihmisenä.
Koittakaa nyt erottaa omat elämänne ja onat exänne aapeen vaimon piirteistä. Kaikilla ihmisillä on jonkun verran narsistisia piirteitä, se on normaalia ja kuuluu asiaan. Se ei tee ihmisestä narsistia, että hänellä on muutama narsistinen piirre. Ap ei hyödy yhtään mitään siitä, että te näette narsisteja joka ikisessä hankalassa parisuhdetilanteessa. Vika on teidän päässä kun luulette kaikkia ikävällä tavalla käyttäytyviä ihmisiä narsisteiksi.
Aika erikoinen tapa kehua retostaa tossukkaa ukkoa.
Onpa sulla käynynnä hyvä mäihä kun tommosen forresterin olet napannu ihtelles, oiken 6 naista hullaantunu sun ritkeen, pijä tyttö kii kun timantin olet löytännä.
Aapee- sinä roikut nyt sellaisessa ihmisessä, joka ei osaa pitää rajojaan, ja jolla on kovin suuri miellyttämisen tarve.
se, että tekee oman piikkiin hyväntekeväisyystyötä, kertoo kyllä luonteesta jotakin.
Läheisriippuvuus teillä on kummallakin.
puolison pitäisi miellyttää sitä omaa kumppania, eikä niitä kaikkia muita. Kyllä pitää vaan osata sanoa ei, ja ollaan vaikka sitten tyly. Ne omat rajat vaan täytyy laittaatuollahan tökkii kaikki vaan yli- ei ne tule yli jos puolisosi laittaa ne rajat ihan itse.
Tuollainen opittu malli on kyllä ihan opeteltavissa pois. Ei tarvitse miellyttää muita. Jos teillä on hyvä suhde niin miellytätte toinen toistanne.
ja silloin te myös panostatte siihen teidän suhteeseen, ettekä anna siellä olla niitä sekoittavia tekijöitä.
-ihan samalla lailla, kuin ne puolisosi jahtaajat ylittävät puolisosi henkilökohtaisen rajan, niin niille pitää laittaa se raja -ja pitää se. Ei ihmiset tule yli- elleivät ole ihan sairaita, kun heille vaan laittaa ne rajat.
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti lopettakaa tää narsisti bs. Suomessa on aika vähän narsisteja mutta jokainen täältä on seurustellut sellaisen kanssa.
Erittäin selvä piirre narsistisessa auttamisessa on hyöty. Siksi narsistit tekevät avusta julkista.
Narsistinen persoona ei esim ikinä tekisi hyväntekeväisyyttä montaa vuotta ilman että kukaan tietäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis kun tä
Millainen isäsuhde naisellasi on ollut hänen ollessa lapsi? Tai onko hän kotoisin uskonnollisesta kodista?
Keskittyisin siihen, että suhteessa on huono olla. Itselläni oli tärkeä, erittäin tärkeä suhde. Sen aikana aloin kuitenkin voida huonosti. En osannut yhdistää sitä huonoa oloa tuohon ihmiseen vaan elämäntilanteeseeni. OIkeasti se huono olo tuli ja lisääntyi hänestä. Kun osasin repiä itseni irti, olo alkoi parantua välittömästi. Ja tuo ihminen muuttui ihan toiseksi.