Mä olen niin kypsä. parisuhde vinguntaa.
3v suhde takana. Kaikki on teoriassa niin pirun upeeta ettei mitään järkeä.
Muttakun yks asia tuhoaa kaiken.
Puolison järkyttävän flirtti käytös. En usko että hän pettäisi. Mutta kun ei tämäkään ole mistään kotoisin että muutaman kk välein saat miettiä pettääkö hän..
Itse ei tajua yhtään mitään eikä osaa ottaa vastuuta. Ei hän tee mitään väärää 3v aikana vaan 6 ihmistä ollut häneen rakastuneita.
Muilla samanlaista, vinkkejä.
Kommentit (938)
Omalta kannalta olen huomannut, että miehet juurikin esim. töissä luulee helposti ihan normaalia juttelua ja jutuille naureskelua flirttailuksi tai että olisin heistä romanttisessa mielessä kiinnostunut. En todellakaan ikinä pettäisi kumppaniani, se ei ole oman moraalini mukaista. Olen ollut samassa parisuhteessa 20 vuotiaasta asti ja nyt ollaan nelikymppisiä.
Jos teillä on ap pitkä suhde takana eikä teillä ole muita ongelmia niin suosittelen luottamaan puolisoon jos ei ole mitään pettämishistoriaa taustalla eikä tarvitse pelätä että ryyppyreissut muuttaa tilannetta niin kuin miehillä tuppaa helposti käyvän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hankala pulma kun suhde on muuten hyvä, vaan tuollainen ihastusrumba jatkuessaan nakertaa hyvälläkin itseluottamuksella ja keskinäisellä luottamuksella varustettua paria. Voisitko ehdottaa pariterapian kokeilua jos keskenään asiasta puhuminen ei tunnu ymmärrystä sinua kohtaan lisäävän?
Ohis, palautetta osalle vastaajista: Täällä on hyviä ajatuksia ongelmasta mutta nyt palstalaiset oikeasti! Aloituksessa ei puhuttu sukupuolesta niin koittakaa nyt herranjestas lukea se aloitus huolella ja irrottautua teidän "aina paha mies" asenteesta.
Ja jos neuvossa täytyy sanoa että "vain idiootti jäisi tuohon" ym. kuraa niin ei kannata neuvoja jakaa ollenkaan. Täysin turhaa hankalassa tilanteessa lytätä itselle aivan tuntematonta näkökulmien pyytäjää. Kertoo tällaisen neuvonantajan olevan idiootti 👀
Ollaan
No jos kyseessä olisi liioittelu.
Johtaisiko se siihen että puoliso saa kohtelua työpaikalla jota kukaan muu ei saa?
Olisiko historiassa seksuaalista ahdistelua?
Onko se normaalia että tietyt ihmiset soittelevat 7x päivässä ilman asiaa?
Onko normaalia että puolison pitää osallistua tapahtumiin toisella puolella Suomea joihin kukaan muu samaa työtä tekevä ei joudu osallistumaan?
Onko se normaalia että puoliso ihmettelee sulle näitä tapahtumia toistuvasti?
Onko normaalia että nämä ihmiset esim kehottavat puolisoani eroamaan minusta ja ottamaan tosi miehen? Ennenkuin puoliso tajuaa että tässähän voikin olla koira haudattuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoh taas näitä. Siis koittakaa nyt naiset ymmärtää että kun teille ei missään nimessä tavallinen mies kelpaa vaan sen pitää olla alfapankkiiri niin tottakai heillä on kysyntää. Toisinkuin kauniita naisia niin alfoja ei joka nurkalla pyöri vaan he edustavat sitä aivan kirkkainta kärkeä kaikista miehistä joita on noin 1-5% kaikista ukkeleista.
Nimenomaan kannattaa valita sellainen mies jolla on kysyntää koska jos se ei petä, se johtuu ihan siitä ettei hän ei halua, ei siitä ettei ole mahdollisuuksia. Sama juttu naisissa. Ja kaikki joilla on kysyntää eivät todellakaan ole mitään flirttejä. Usein ne flirtit löytyvät siitä porukasta jonka ulkonäkö yksistään ei riitä herättämään vastakkaisen sukupuolen kiinnostusta. Apn nainen lienee myös tällainen.
Ap nainen on ihan älyttömän k
Kaikkihan näkee aina sen oman rakkaansa älyttömän kauniina. Mä vaan tiedän että jos on oikeasti kaunis, silloin sitä huomiota saa haluamattaankin liiaksi eikä itse todellakaan pyri edesauttamaan asiaa.
Oletko AP hyvä maineinen, koulutettu ja kiltti mies?
Jatkan vielä.
Onko normaalia että tunnistan pelkästä MOI sanasta kuka soittaa?
Noita puheluita kuitenkin tulee kymmenittäin päivässä. Eri ihmisiltä.
"tarjosi seuraa 1km päässä" "...katsoo miehiä liian pitkään silmiin. Jos ollaan baarissa, joku mies on heti kimpussa kun poistun vessaan. Ei siinä muuten mitään, mutta kun vaimo kerää me miehet ympärilleen tuijottamalla heitä silmiin."
Minun on vaikea kuvitella että keski-ikäinen (oletettavasti) nainen kerää erityisesti miehiä yrittämään "katsomalla näitä silmiin". Ei miehet kovin usein neli- viiskymppisten perässä ole. Silmiin katsominen on todellakin normaalia jossain määrin.
En myöskään ymmärrä tuota "tarjosi seuraa 1 km päässä" Tuo on kuin joku treffipalvelun mainoslause tollukoille, "löydä seuraa 1 km päässä" tai "läheltäsi".
Minä epäilen että sinä kuvittelet omiasi, anna vaimosi olla kuin normaali ihminen ja katsoa silmiin muita.
ei ole mitään huolta.
' anna Kaikkien Kukkien kukkia ' - sanonta (Mao, Punainen Kirja)
ei se ole keneltäkään pois, ei ole sinulta pois.
- tai aina voit ostaa toisen koiran itsellesi. ok?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Taas on yksi rakastumassa"
Siis mistä ap tietää, että joku on rakastunut tai rakastumassa hänen kumppaniinsa?
Jos koet, että säännöllisesti joudut miettimään, että pettääkö hän, niin ongelma taitaa olla enemmänkin siinä, että sä et luota kumppaniisi. Jos kumppanisi on luonteeltaan ekstrovertti, avoin ja helposti lähestyttävä, niin mielestäni on aika surullista yrittää saada häntä käyttäytymään kylmemmin ja tylymmin ihan vaan sen takia, että sulla olisi parempi fiilis.
Siitä mitä puoliso kertoo minulle. Siitä että näiden miesten käytös alkaa red flagittaa rankasti. Esim palvelukset joita ei normaalisti näy. Puolison ihmettely siitä miksi hänen pitää lähteä tilaisuuksiin jotka eivät liity hänen työhönsä. Siitä että joku soittaa hänelle 7x päivässä ilman varsinaista asiaa ymym
Eivät nuo mielestäni ole automaattisesti mitään rakastumisen merkkejä. Ehkä puolisosi seurassa on helppo viihtyä. Itse olen suhteellisen keskiverron näköinen ja tiedän faktaksi, että työkaverini eivät ole rakastuneet tai rakastumassa minuun, mutta pitävät kuitenkin yhteyttä "ilman varsinaista asiaa", kutsuvat erilaisiin tilaisuuksiin ja tekevät palveluksia. Se on ihan vastavuoroista, itse teen samaa heidän suuntaan. En tiedä millä alalla kumppanisi työskentelee, mutta omalla alallani työ on suhteellisen stressaavaa, päivät pitkiä ja on enimmäkseen tiimityöskentelyä, joten työporukka hitsautuu aika vahvasti yhteen.
En halua vähätellä tuntemuksiasi, mutta viestiesi perusteella vaikuttaa siltä, että et edes harkitse muita vaihtoehtoja kuin että tässä on kyse flirttailusta ja rakastumisesta.
Vierailija kirjoitti:
Hankala pulma kun suhde on muuten hyvä, vaan tuollainen ihastusrumba jatkuessaan nakertaa hyvälläkin itseluottamuksella ja keskinäisellä luottamuksella varustettua paria. Voisitko ehdottaa pariterapian kokeilua jos keskenään asiasta puhuminen ei tunnu ymmärrystä sinua kohtaan lisäävän?
Ohis, palautetta osalle vastaajista: Täällä on hyviä ajatuksia ongelmasta mutta nyt palstalaiset oikeasti! Aloituksessa ei puhuttu sukupuolesta niin koittakaa nyt herranjestas lukea se aloitus huolella ja irrottautua teidän "aina paha mies" asenteesta.
Ja jos neuvossa täytyy sanoa että "vain idiootti jäisi tuohon" ym. kuraa niin ei kannata neuvoja jakaa ollenkaan. Täysin turhaa hankalassa tilanteessa lytätä itselle aivan tuntematonta näkökulmien pyytäjää. Kertoo tällaisen neuvonantajan olevan idiootti 👀
Pariterapeuteilla niin kuin terapeuteilla ylipäätään on tietoa ja kokemusta tällaisista huomionhakuisista persoonallisuuksista. Ehkä osaisi herätellä kumppania. Vaikka onhan siinä kynnys lähteä kokeilemaan jos kumppani on sitä mieltä ettei ongelmaa ole, tuossa kuitenkin nostetaan asia pöydälle.
Ystäväpari on käynyt joitain kertoja pariterapiassa ilman ongelmia, ihan vaan vaaliakseen hyvän suhteen kehitystä. Ainakin pätevän oloisia kotitehtäviä sieltä saivat ymmärryksen lisäämiseen, sain kopioita ja tehtiin näitä omankin kumppanin kanssa. Jatkettiin lauseita kirjeeseen juuri siitä miten kokee tietyt tilanteet, mikä toisen toiminta auttaa vaikeissa tunteissa, asetettiin suhteen keskeisiä alueita janalle ja siitä keskustelivat sitten vastaanotolla, seksimieltymyksiä avattiin eroottisella ohjatulla kirjeellä (oli todella kiva tehtävä!) ym.
En ehtinyt lukea ketjusta kuin ekan sivun. Kai ap tajuaa jo tässä vaiheessa ketjua, että kumppani itse hurmaa ne tyypit ihastumaan ja pettää kyllä. Henkisesti ja todennäköisesti myös fyysisesti.
Ja miten ap:n ja tämän kumppanin suhde alkoi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoh taas näitä. Siis koittakaa nyt naiset ymmärtää että kun teille ei missään nimessä tavallinen mies kelpaa vaan sen pitää olla alfapankkiiri niin tottakai heillä on kysyntää. Toisinkuin kauniita naisia niin alfoja ei joka nurkalla pyöri vaan he edustavat sitä aivan kirkkainta kärkeä kaikista miehistä joita on noin 1-5% kaikista ukkeleista.
Nimenomaan kannattaa valita sellainen mies jolla on kysyntää koska jos se ei petä, se johtuu ihan siitä ettei hän ei halua, ei siitä ettei ole mahdollisuuksia. Sama juttu naisissa. Ja kaikki joilla on kysyntää eivät todellakaan ole mitään flirttejä. Usein ne flirtit löytyvät siitä porukasta jonka ulkonäkö yksistään ei riitä herättämään vastakkaisen sukupuolen kiinnostusta. Apn nainen lienee myös tällainen.
No hän kyllä on kaunis ihan joka mittarilla myös älyttömän hyvä kroppainen..
Oon kuunnellut kaikilta kavereilta yms tän 3v siitä kuinka kaunis hän on. Olen myös nähnyt ex miehiä ja nää ei ole rumia. Kuten en itsekkään olen seurustellut aina kauniiden naisten kanssa.
Ja kyllä toikin on outoa. Esim somessa/ ulkomaailmasta hän pukeutuu todella huomiota herättämättä. Koska häntä tuntuu ärsyttävän huomio.
Vierailija kirjoitti:
Miksi mies kertoo ap sinulle, kuinka se ja se on häneen rakastunut? Haluaako kenties murtaa itsetuntoasi jatkuvalla flirtillä muiden kanssa ja kertomalla sinulle, ketkä kaikki naiset häntä rakastavat? Tykkäisikö mies, jos toimisit vastaavalla tavalla?
Miksi vastaat, jos et osaa lukea?
Vierailija kirjoitti:
Jatkan vielä.
Minä tunnistan mieheni moi sanasta kuka soittaa. Soittajat on hänen erilaisia miespuoleisia kavereita ja sitten sukulaisia myös.
Vierailija kirjoitti:
Mun täytyy sanoa, että laittaisin kyseisen miehen luiskaan. Jos pitää lirkutella ulkopuolisten ihmisten kanssa niin saa toki sitä tehdä, mutta ei mun kanssa suhteessa ollessaan. Kyllä se mies itse tajuaa mitä tekee. Ei muuta kuin muiden naisten iloksi tuollainen tyyppi, en mä sais kiksejä moisesta menosta
Miksi vastaat, jos et viitsi tai osaa lukea?
Oletko ap läheisriippuvainen? Sua saa kumppani kohdella miten vaan ja muruset tekevät sinut onnelliseksi, joten jaksat aina toivoa?
Vierailija kirjoitti:
Jatkan vielä.
Epänormaalia on se, että sinä roikut suhteessa, joka saa hermostosi tuohon jamaan ja kuvittelet, että kumppani muuttaisi käytöstään vuoksesi. Olet läheisriippuvainen?
Alitajuntasi tietää sen, minkä järki kieltää. Kumppani pettää. Kumppani on epäluotettava.
Nuo eivät muutu. Jos muuttuisi, olisi muuttunut jo. Ainoa muutos, mikä on mahdollinen, on se, että etsit oman itsekunnioituksesi.
Kyllä se eukkos tajuaa miksi se joutuu niihin työjuttuihin tai sille soitetaan jatkuvasti.
Kunhan sulle muka ihmettelee, ehkä jotta sinä sanoisit sen ääneen niin saisi tyydytystä asiasta lisää.
Toinen vaihtoehto on kyllä että hän uskoo olevansa vain niin älyttömän hyvä työssään että kohta on ylennyksiä luvassa jne. Ja toivoo sinun sanovan sen ääneen.
Vierailija kirjoitti:
Oletko ap läheisriippuvainen? Sua saa kumppani kohdella miten vaan ja muruset tekevät sinut onnelliseksi, joten jaksat aina toivoa?
En koe olevani läheisriippuvainen. Nämä muruset kuitenkin ovat se 95% meidän suhteesta. Tää 5 % on sitten tämä ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkan vielä.
Minä tunnistan mieheni moi sanasta kuka soittaa. Soittajat on hänen erilaisia miespuoleisia kavereita ja sitten sukulaisia myös.
Kikattaako sun mies jollekkin tutulleen kuin pikkutyttö. Siis joka lauseen jälkeen mitä sanoo/ mitä toinen sanoo?
Kuulostaako sun mies seksi puhelimen työntekijältä jossain puhelussa?
Puhuuko sun mies täysin eri äänillä muille ihmisille?
Toi ääni ja tyyli on mulle tuttu. Koska tää on ihan samaa mitä mä kuuntelin meidän parisuhteen alussa.
Ap nainen on ihan älyttömän kaunis. Eikä pelkästään AP mielestä.