Mä olen niin kypsä. parisuhde vinguntaa.
3v suhde takana. Kaikki on teoriassa niin pirun upeeta ettei mitään järkeä.
Muttakun yks asia tuhoaa kaiken.
Puolison järkyttävän flirtti käytös. En usko että hän pettäisi. Mutta kun ei tämäkään ole mistään kotoisin että muutaman kk välein saat miettiä pettääkö hän..
Itse ei tajua yhtään mitään eikä osaa ottaa vastuuta. Ei hän tee mitään väärää 3v aikana vaan 6 ihmistä ollut häneen rakastuneita.
Muilla samanlaista, vinkkejä.
Kommentit (938)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko että aapeen nainen on mikään narsisti tai persoonallisuushäiriöinen tai sarjapettäjä. Luulen, että kyse on vain siitä, että hän ei ole aivan täysillä rakastunut aapeeseen vaan pitää vähän silmiä auki, jos tulisi vastaan joku parempi. Ei tarkoituksena pettää vaan toiveena löytää vielä joskus elämänsä rakkaus. Tarkoitan, että hän varmasti tykkää aapeesta ja viihtyy aapeen kanssa, mutta jollain tasolla tyytyi kun aloitti suhteen aapeen kanssa. Ja suhtautuu suhteeseen, että se on mukava suhde parempaa odotellessa, pitää koko ajan jalkaa oven välissä siltä varalta, että se oikea, se elämän suuri rakkaus kävelisi vastaan.
Ajattelisin ihan samoin jos puoliso olisi musta riippuvainen. Mutta kun ei ole. Mä itseasiassa joskus kysyin tuota häneltä? Vastaus oli itku siis oikea itku koska hän koki epäonnistuneesa ja halusi etten koskaan luule niin.
Toinen s
Narsisti tarvitsee sen varman kumppanin. Hän ei halua olla yksin. Siitä on sitten kiva tehdä omia juttujaan. Se varma kumppani tavallaan vielä lisää sitä hallitsemisen tunnetta. Että kotona on joku häntä varten ja sitten kaikki nämä muut jotka hän saisi jos vain haluaisi. Narsistilla myös täytyy olla aina joku tai muutava reservissä. Usein myöskään pelkkä vakituisen kumppanin ihailu ja palvonta ei narsistille pitempään riitä.
Itku oli siksi, ettet vaan tajuaisi totuutta. Sai sinun epäilyksesi hälvenemään. Ja myös epäilemään itseäsi ja syyllistymään epäilyksistäsi. Yrität jatkossa taas kahta kovemmin, ettet epäilisi häntä. Ja uskot, ettei nainen ole vilpillinen. Vaikka omin korvin ja silmin näkisit.
Olen se jolla on narsistinen vaimo. Oliko se AP joka ketjussa kertoi, että tunnistaa heti siitä kuka on puhelimessa, kun puoliso vastaa Moi.
Voin sanoa tästä omasta mahdollisesti narsistisesta vaimosta, että hänen puhetyyli riippuu siitä kenen kanssa hän juttelee. Ihan kuin vaimolla olisi eri persoona jokaista tuttua varten. Tunnistan nopeasti vaimon puhetyylistä kenen kanssa juttelee.
Narsistista on sanottu, että puoliso on se roskatynnyri, joka ottaa vastaan kaikki narsistin pahanolon. Narsistilla on ympärillään eri henkilöitä eri tarkoitusta varten ja jokaisella on oma rooli. Siksi olen miettinyt, että tämä on se syy, miksi vaimo puhuu jokaiselle ihmiselle eri lailla ja eri äänen sävyllä.
Narsistin empatiasta. Oman vaimon kohdalla oli vaikea ymmärtää onko narsisti vai ei, koska narsisteille ei ole empatiaa muita kohtaan ja vaimo tuntui kuitenkin empaattiselta. Narsistin empatia saattaa olla opittua. Ystävällisyys ja sosiaalisuus hämärtää tätä empatian puutetta. Empatia voi olla näyteltyä.
Empatian puute näkyy lähinnä siten että kun loukkaat kätesi tai jalkasi, narsisti vähättelee sitä ja sanoo, kuinka jollakin toisella on asiat vielä huonommin. Narsistilla tuntuu kuitenkin riittävän empatiaa muita kohtaan enemmän kuin omaa puolisoa kohtaan.
Oman vaimon kohdalla rupesin epäilemään narsismia vasta 22vuoden yhteiselon jälkeen. Sitä ennen hyväksyin puutteet hänessä, koska kukaan ei ole täydellinen. Hyväksyin juuri tuon flirttailun, kontrolloinnin tarpeen, ei kestänyt kritiikkiä, huono itsetunto uusissa asioissa.
Mitä väliä miksi naisesi käyttäytyy siten kuin käyttäytyy? Mitä väliä mitä jotkut hänen työkaverit tekee?
Olennaista on vain se, että haluatko sinä olla suhteessa, jossa sinulla on huono olo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko että aapeen nainen on mikään narsisti tai persoonallisuushäiriöinen tai sarjapettäjä. Luulen, että kyse on vain siitä, että hän ei ole aivan täysillä rakastunut aapeeseen vaan pitää vähän silmiä auki, jos tulisi vastaan joku parempi. Ei tarkoituksena pettää vaan toiveena löytää vielä joskus elämänsä rakkaus. Tarkoitan, että hän varmasti tykkää aapeesta ja viihtyy aapeen kanssa, mutta jollain tasolla tyytyi kun aloitti suhteen aapeen kanssa. Ja suhtautuu suhteeseen, että se on mukava suhde parempaa odotellessa, pitää koko ajan jalkaa oven välissä siltä varalta, että se oikea, se elämän suuri rakkaus kävelisi vastaan.
Ajattelisin ihan samoin jos puoliso olisi musta riippuvainen. Mutta kun ei ole. Mä itseasiassa joskus kysyin tuota häneltä? Vastaus oli itku
Niin. Hän ei käy baareissa. Hän käy työmatkoilla tai "työmatkoilla" tai työmatkoilla, joilla sattuu ja tapahtuu muutakin.
Vastaa ap ihan rehellisesti. Yhtään puolustelematta. Onko naisesi luotettava ihminen vai ei?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelisin ihan samoin jos puoliso olisi musta riippuvainen. Mutta kun ei ole. Mä itseasi
Narsistia mä en saa hänestä millään. Hän tekee aika paljon liikaa hyväntekeväisyyttä. Auttaa ihmisiä. Itkee jotain lokinpoikasia ym.
Välittää tosi paljon kavereidensa tunnetiloista ja välillä tuntuu että hän elää liian tunteella.
Vierailija kirjoitti:
Olen se jolla on narsistinen vaimo. Oliko se AP joka ketjussa kertoi, että tunnistaa heti siitä kuka on puhelimessa, kun puoliso vastaa Moi.
Voin sanoa tästä omasta mahdollisesti narsistisesta vaimosta, että hänen puhetyyli riippuu siitä kenen kanssa hän juttelee. Ihan kuin vaimolla olisi eri persoona jokaista tuttua varten. Tunnistan nopeasti vaimon puhetyylistä kenen kanssa juttelee.
Narsistista on sanottu, että puoliso on se roskatynnyri, joka ottaa vastaan kaikki narsistin pahanolon. Narsistilla on ympärillään eri henkilöitä eri tarkoitusta varten ja jokaisella on oma rooli. Siksi olen miettinyt, että tämä on se syy, miksi vaimo puhuu jokaiselle ihmiselle eri lailla ja eri äänen sävyllä.
Narsistin empatiasta. Oman vaimon kohdalla oli vaikea ymmärtää onko narsisti vai ei, koska narsisteille ei ole empatiaa muita kohtaan ja vaimo tuntui kuitenkin empaattiselta. Narsistin empatia saattaa olla opittua. Ystävällisyy
Narsisteilla on usein kognitiivista empatiaa ja sen avulla luodaan ihmissuhteita.
Narsistilla on erilainen ääni jokaisen kanssa, koska hän peilaa jokaista. Hänellä voi olla ihan eri ilmeetkin niin, että kasvotkin muuttuvat. Hän on itse tyhjä, hän on jokaiselle sitä, mitä kuvittelee toisen haluavan. Siksi he ovat myös niin ihania, koska he ovat mittatilausihmisiä, juuri omaan tarpeeseesi. Mutta kun se on epätotta ja kaikki se paska tulee väistämättä mukana. Ihmiset ovat kodinkoneita, lompakoita, ihailijoita jne. Mikään suhde ei ole aito ja kun narsistilta vaatii jotain omien tarpeidensa täyttämistä, tulee seinä vastaan (ellei se sovi juuri siinä hetkessä hänen manipulaatioonsa).
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä miksi naisesi käyttäytyy siten kuin käyttäytyy? Mitä väliä mitä jotkut hänen työkaverit tekee?
Olennaista on vain se, että haluatko sinä olla suhteessa, jossa sinulla on huono olo.
Tämä. Intuitiota tai ns gut feelingiä pitäisi aina kuunnella. Alitajunta kertoo asioita, jotka tietoisuus haluaa blokata pois. Syyllä ei väliä, toksinen suhde vahingoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vastaa ap ihan rehellisesti. Yhtään puolustelematta. Onko naisesi luotettava ihminen vai ei?
Viikko sitten olisin sanonut kyllä. Nyt sanon että uskoisin niin.
Olkoon narsisti tai mikä lie sekopää niin on ihan tavallista, että ihminen vaikuttaa erittäin huolehtivalta ja jopa hyväntekijältä, suurin piirtein Äiti Teresalta ja kotona ja kulisseissa on täysi hirviö. Kaksi tuntemaani piilonarsistia olivat suuria hyväntekijöitä, mutta silti suurimpia mahdollisia hovin keränneitä hyväksikäyttäjiä, jotka tekivät likaisia temppuja kulisseissa ja nauttivat toisen kärsimyksestä.
He saavat sädekehän pään päälle ja paljon huomiota ollessaan hyväntekijöitä. Ja he saattavat aidosti samaistua johonkin orpoon lokinpoikaseen ja siksi aidosti hoivata sitä, näkevät siinä oman rikkonaisen itsensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viikko sitten olisin sanonut kyllä. Nyt sanon että uskoisin niin.
Silti hän saa olosi huonoksi. Niin huonoksi, että teit tämän aloituksen. Niin huonoksi, että otsikoit sen niin, että mittasi alkaa täyttyä. Yritä katsoa totuutta silmiin.
Ap, jos kumppanisi on erityisen empaattinen, miksi sinä, joka olet hänelle rakas, olet sen empatian ulkopuolella - hänhän ei muuta toimintaansa vaikka kuinka pyydät?
On todella epäkunnioittavaa ja tunnekylmää antaa ihastustensa soitella kotiin, kertoilla niistä kotona ja sen lisäksi on SAIRASTA ja ei edes epäilyttävää vaan RASKAUTTAVAA potea jotain suruja tai hermoromahduksia niiden vuoksi. Ei normaalit ihmiset toimi niin normaaleissa suhteissa.
Harmi ettei lainaus toimi. 138.
Kun hän oli romuna seksuaalisen ahdistelun takia. Tämä mies ei todellakaan yrittänyt päästä puolisosta eroon vaan yritti väkisin saada puolisoni suhteeseen.. MOT.
Ja tuo vaikutti älyttömästi puolisooni myös fyysisinä oireina.
Hänen ei tarvinnut kertoa olin ajantasalla kokoajan. yritin jo aiemmin varoitella että nyt alkaa vaikuttaa siltä että esimies on ihastunut.. Vaimo ei uskonut. Kunnes oli pakko ja siitä alkoi hänen elämänsä raskain 3kk
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollainen mies pettää aivan varmasti jossakin vaiheessa. Lapsellista luulla muuta.
Mikä mies? Aloittajan puoliso on nainen.
No sitten miehen pitää vaan luottaa puolisoonsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelisin ihan samoin jos puoliso olisi musta riippuvainen. Mutta kun ei ole. Mä itseasi
Hän kävi edellisessä työssä paljon työmatkoilla viikolla. Hän ei suostunut lähtemään esim istumaan iltaa muiden työntekijöiden kanssa. Vaan soitteli mun kanssa video puheluita huoneestaan.
Vierailija kirjoitti:
Harmi ettei lainaus toimi. 138.
Kun hän oli romuna seksuaalisen ahdistelun takia. Tämä mies ei todellakaan yrittänyt päästä puolisosta eroon vaan yritti väkisin saada puolisoni suhteeseen.. MOT.
Ja tuo vaikutti älyttömästi puolisooni myös fyysisinä oireina.
Hänen ei tarvinnut kertoa olin ajantasalla kokoajan. yritin jo aiemmin varoitella että nyt alkaa vaikuttaa siltä että esimies on ihastunut.. Vaimo ei uskonut. Kunnes oli pakko ja siitä alkoi hänen elämänsä raskain 3kk
Onko mieleesi juolahtanut, että todennäköisin selitys on yleensä oikeasti totta ja tässä tapauksessa se on se, että vaimollasi oli suhde esimiehensä kanssa. Sinulle esitettiin yhtä versiota. Hän ei malttanut olla kotona puhumatta ihastuksestaan. Sitten suhde kariutui syystä tai toisesta tai hän tuli aidosti suhteessa seksuaalisesti ahdistelluksi, sellaistakin tapahtuu ihan parisuhteissa ja avioliitoissakin. Ja sen seurauksena tuli romahdus, jota hän poti kolme kuukautta. Usein nämä tyypit myös vaihtavat tarinoissa rooleja. On ihan mahdollista, että hän oli se suhdetta väkisin haluava, esimies vain paneskeli.
Mitä siinä seksuaalisessa ahdistelussa tapahtui? Jotain ihan konkreettista?
Vierailija kirjoitti:
On todella epäkunnioittavaa ja tunnekylmää antaa ihastustensa soitella kotiin, kertoilla niistä kotona ja sen lisäksi on SAIRASTA ja ei edes epäilyttävää vaan RASKAUTTAVAA potea jotain suruja tai hermoromahduksia niiden vuoksi. Ei normaalit ihmiset toimi niin normaaleissa suhteissa.
Työkaveri, työasiat. Mut rajansa kaikella.
Ei hän ole mitään suruja tai hermoromahduksia kokenut sen takia että he eivät haluaisi häntä 😂. Vaan yhden henkilön kanssa koska se eteni sairaaksi seksuaaliseksi ahdisteluksi. Ja mä olen nähnyt tästä todisteet.
Ap sinua tietenkin ahdistaa se, että muut miehet ihastuu naiseesi. Mutta sinun täytyy erottaa nuo muiden miesten tekemisistä johtuvat tunteesi siitä mitä naisesi tekee. En tiedä onko naisesi tarinan pahis vai ei. Mutta jos on mahdollista, että naisesi ei toimi väärin vaan sinun huono olo johtuu vain siitä, että muut miehet ihastuu naiseesi, niin ei kannata laittaa sitä naisesi viaksi.
Minusta kuulostaa siltä, että naisesi on jotenkin eksyksissä elämässään. Ja eksyksissä sen suhteen mitä ajattelee ja haluaa elämässään parisuhteilta, miehiltä jne. No oli miten oli niin sinun tehtäväsi ei ole häntä korjata.
Ihan sairasta ja itsekunnoitus nolla, että jää parisuhteeseen, jossa kumppani potee jonkun toisen ihastuksen kariutumista! Ja että tuo voi vielä toistua useamman kerran. Siinä ollaan jo niin kaukana normaalista, ettei ihmekään, ettei siellä sumussa näe mitään, kompassi ei toimi ja ajatukset ihan mitä sattuu.