Voiko työnantaja pakottaa pitämään firman työpaitaa ihan turhaan?
Siis jos työ on sellaista että a) kukaan ei ole katsomassa (ei ole asiakaskontakteja, ei ohikulkijoita, harvemmin muita työntekijöitäkään paikalla) ja b) mitään suojavaatteita ei tarvita.
Työssä eivät omat vaatteet edes mitenkään likastuisi. Ja tosiaan kukaan ei ole näkemässä. Silti kuulemma kuuluisi käyttää firman paitaa.
Mitä järkeä?
Kommentit (104)
Vierailija kirjoitti:
Mä olisin iloinen jos ei tarvitsisi joka aamu valita vaatteita. Pyydä, että työnantaja tarjoaa myös housut!
Aattele, olis niin kuin Kiinan kansanunivormu kaikilla. Tai niin kuin englantilaisilla koulupuvut.
Näiden univormujen ideahan on se, ettei yhteiskuntaluokka näy. Ei voi spräädäillä hienoilla vetimillä eikä toisaalta köyhä erotu rääsyillä.
Kannatetaan!
En usko, että kovin moni aikuinen ihminen oikeasti toivoo mitään kansanunivormua. Koululaisilla toki koulupuvut on minustakin ihan hyvä idea. (ei ole myöskään pelkästään englantilaisilla käytössä)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää pakottaa? Miksi et ihan vaan pidä sitä paitaa kun palkan maksaja pyytää? Ei luulisi olevan ongelma kun ei itse tee siitä sellaista.
Kuten kerroin, tässä tapauksessa ongelmana on keinokuituinen paita.
Mutta eikö kummallisia, turhia käytäntöjä saisi mitenkään kyseenalaistaa ilman painavia syitä? Jos työnantaja vaatii, että ennen työn alkamista toimistolla pitää laulaa "minun heilani kaunis on", koputtaa viisi kertaa pöytään ja pyörähtää kolme kertaa ympäri ennen kuin istahtaa työpöydän ääreen, eikö sitä käytäntöä saa edes ihmetellä, kun se ei liity mitenkään työn tekemiseen?
No, sitten pitää työnantajalle valittaa siitä paidan materiaalista! Eli suunsa saa avata! Jos sinun pitää soraa lapioida ja työnantaja antaa sinulle lusikan, niin suu avataan. Ihan sama asia jonkun työvaatteiden kanssa!
Kyllä pitää jos työnantaja kustantaa työvaatteet.
Mä olisin iloinen jos ei tarvitsisi joka aamu valita vaatteita. Pyydä, että työnantaja tarjoaa myös housut!
Aattele, olis niin kuin Kiinan kansanunivormu kaikilla. Tai niin kuin englantilaisilla koulupuvut.
Näiden univormujen ideahan on se, ettei yhteiskuntaluokka näy. Ei voi spräädäillä hienoilla vetimillä eikä toisaalta köyhä erotu rääsyillä.
Kannatetaan!