Miten reagoisit jos palkkaasi alennetaan paikallisella sopimuksella?
Pysyykö motivaati ja työteho samalla tasolla kuin ennen?
Kommentit (85)
Vaihtaisin työpaikkaa koska palkka on jo nyt liian pieni työmäärään nähden, en vaan jaksais enää.
Siitä sitten alkais varmaan sellainen ralli että mä menisin jonkun samasta syystä irtisanoutuneen tilalle ja mun tilalle sitten tulis jostain muualta lähtenyt. Eli piiri pieni pyöris eikä palkat kuitenkaan lopulta nousis, mutta olis se tiedon ja taidon menetys hetkellinen piikki työnantajan lihassa. Että ehkä sen ajatuksen voimin hetken taas jaksaisi.
Työmäärääni en valitettavasti voisi vähentää, keräisin vain itselleni tekemättömien töiden kasaa ja näinollen hankaloittaisin omaa olemistani.
Miettisin, että missä se liitto onkaan, kun sitä tarvitaan. Ai niin hallitus ajoi sen alas EK:n kanssa, eikä kukaam enää aja minun asiaani. Joutuisin tyytymään ratkaisuun ja syömään kaurapuuroa. Ensi vuonna palkka tippuisi varmaan puoleen ja la palaa työpäiväksi.
Sopiminen aatii kaksi osapuolta. Itse ieltäytyisin luottamusmiehenä tekemästä tuollaista sopimusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen työskennellyt 25 vuotta paikallisella sopimuksella. Jos se ei ole hyvä, vaihdan työnantajaa.
Paljon tehokkaampaa kuin AY-liikkeiden yleissopimukset. Minulla on korkea palkka ja hyvåt työehdot.
Kaikki ajattelevat olevansa hyviä työntekijöitä, ja varmaan ovatkin, ennen kuin iskee vakava sairaus, oma tai läheisen, ja joudut olemaan pidempään pois töistä. Tai saat lapsia. Ja se sitten onkin se "asiallinen" syy saada monoa.
Ei se paikallinen sopimus tai sen puute taida tuossa kohtaa auttaa? Työkyvyttömyys on aivan eri asia. Ja perheellisiä nyt on suurin osa työntekijöistä.
Ei kannata faktoilla pilata hyvää tarinaa.
Ei se paikallinen sopimus tai sen puute taida tuossa kohtaa auttaa? Työkyvyttömyys on aivan eri asia. Ja perheellisiä nyt on suurin osa työntekijöistä.