Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Irtisanomista pitää helpottaa koska en halua elättää työlläni huonoja työntekijöitä.

Vierailija
12.03.2024 |

Minua raivostuttaa se että itse melko tunnollisena ja hyvänä työntekijänä teen töitä kun taas muutama työntekijä vain istuu(tai räplää puhelinta). Palkan he kuitenkin saavat mutta heidän panos yritykselle ei riitä kattamaan edes omaa palkkakuluaan. 

Me muut kärsimme näistä työntekijöistä ja me hyvät työntekijät teemme töitä jotta lusmut saavat palkan. Onko tämä teistä oikein?

Kuulun ytk,olen duunari ja nykyinen hallitus on hyvä.

Kommentit (98)

Vierailija
41/98 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Jos et onnistu miellyttämään pomoa se voi olla sinä ja kaverisi ketkä ne potkut saa ja johtaa mielivaltaan. Kuinka tyhmä trollaus taas! 

Yritys ei irtisano pärstä kertoimen perusteella vaan tuottavuuden perusteella. Jos työntekijä ei ole tuottava niin kyllä se kenkää saa.

Tuottavuus nousee kun palkat laskee. Irtisanoa voi vaikka kaikki ja vaihtaa halpaan. Tuottavuus nousi.

Mitäs sieniä olet taas mennyt syömään. Tuottavuus ei liity mitenkään palkkakustannuksiin. Miksi kommentoit asoihin joista et ymmärrä hevonvittuakaan?

Ai ei liity vai? Mistä ne palkat maksetaan jossei yrityksen tuottamasta tuloksesta? Jeesusko ne maksaa??? Jos palkat ei liity tuottavuuteen, miksi mansikanpoimijoille ei makseta 5000 euron palkkaa??

Vierailija
42/98 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös palkkojen laskettava 3 euroon tunnilta.

Tämä takaisi jokaiselle töitä

- ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/98 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan irtisanoa kaikki jotka ottaa liian helposti sairaslomaa vaikka eivät ole sairaita. Kerran näin yhden työntekijän terassilla juomassa kaljaa vaikka sen piti olla sairas. Tarkkailin sitä vähän aikaa ja ei kyllä ollut sairas ollenkaan. Naurekeli kaverin kanssa siinä ja menin sanomaan sille että täälläkö sitä sairalomaa vietetään.

Vierailija
44/98 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri tuollaiset, muiden työsuorituksia haukkuvat, on niitä huonoimpia työntekijöitä. Käyttävät usein työaikaa muiden tarkkailuun vaikka siitä ei heille makseta . Kuvittelevat olevansa pikkupomoja. Ja jos pomo näyttää kuuntelevan tällaista kyylää, kuuntelee yleensä vain siksi, että saa vahvistuksen sille, että tämä ns kyylä onkin se porukan huonoin ja saa lähteä. Hyvät työntekijät hoitaa hommansa eikä keskity kaikkeen muuhun. 

Huonoimpia ovat ne työntekijät jotka lusmuilee työpaikoilla, heille jos asiasta joku huomauttaa niin syyttävät muita kyttäilystä. Ne lusmut luulee että palkka pitää saada vaikka mitään ei sen palkan eteen tekisi. Juuri ne lusmut työntekijät käyvät muiden hermoille koska muut työntekijät tekee töitä ja ne lusmut elää muiden siivellä tulemalla töihin istumaan.

Vierailija
45/98 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin fakta on, että huonoa työntekijää on tässä maassa hyvin vaikea erottaa. Työntekijälle riittää, että näyttää naamansa työpaikalla ajoissa ja esittää että ainakin tekisi jotain. Ei tuollaisista pääse millään eroon. Ja eihän se ole oikein muille työntekijöille tai yritykselle, että muutamat henkilöt tulevat työpaikalle vain hengailemaan. Vasemmiston vasta-argumentti on aina tämä hyvin naivi: "joo jos pomoa ei miellytä sun naamasi, niin siitä hyvästäkö täällä pitäisi saada kenkää". Argumentti on lähtökohtaisesti jo virheellinen. Pärstäkertoimellako ne firmat sitten rekrytoivatkin? Että otetaan tuo Jani meille timpuriksi. Että eihän se paljon osaa tehdä, mutta on se vaan niin mukava jätkä. Ja näinkö ne firmat pärjäisivät kilpailluilla markkinoilla ja tekisivät sitten tulosta vai? Aika päätön ajatuskin. No jos ne eivät rekrytoi noin, niin miksi ne sitten jakelisivat potkuja samalla perusteella? Makes no sense!

Ei ole tullut kovin korkealle luettua. Elämä makes no sense, ja kun työnantajalle annetaan vapaat kädet, voitte ola varmoja että it makes no sense. 

Vierailija
46/98 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllättää, miten naiiveja ja luottavaisia ihmiset ovat. Vaikka olen huipputyöntekijä, en ollenkaan usko etten voisi tulla irtisanotuksi. Onneksi kuitenkin allalla, missä potkuja ei jaella. 

Totta helvetissä luotan omaan tekemiseeni, jne, mutta ei se sitä tarkoita että olisin jotenkin naiivi. Olen pitänyt suhteita ja verkostoja yllä kun olen olen 90-luvun laman jälkeisenä aikana tullut työmarkkinoille ja tottunut epävarmuuteen. 

Vierailija
47/98 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluan irtisanoa kaikki jotka ottaa liian helposti sairaslomaa vaikka eivät ole sairaita. Kerran näin yhden työntekijän terassilla juomassa kaljaa vaikka sen piti olla sairas. Tarkkailin sitä vähän aikaa ja ei kyllä ollut sairas ollenkaan. Naurekeli kaverin kanssa siinä ja menin sanomaan sille että täälläkö sitä sairalomaa vietetään.

Juu juu just tää. Ja ihan vaan kun siltä tuntuu, että joku ottaa liian helposti saikkua. Varsinkin kun olet kerran ollut todistamassa tällaista tilannetta. Tuossahan on järkeä, vai mitä! 

Vierailija
48/98 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä kiinnostaa jos potkut tulee? Aina voi elää tukien varassa. Kaikkea sitä kuulee! 

Oli sitten hyvä tai huono duunari niin elämä jatkuu joka tapauksessa.

Ap luulee että irtisanominen on kuin kuolema.

Vierailija
49/98 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yllättää, miten naiiveja ja luottavaisia ihmiset ovat. Vaikka olen huipputyöntekijä, en ollenkaan usko etten voisi tulla irtisanotuksi. Onneksi kuitenkin allalla, missä potkuja ei jaella. 

Totta helvetissä luotan omaan tekemiseeni, jne, mutta ei se sitä tarkoita että olisin jotenkin naiivi. Olen pitänyt suhteita ja verkostoja yllä kun olen olen 90-luvun laman jälkeisenä aikana tullut työmarkkinoille ja tottunut epävarmuuteen. 

Onnea työnhakuun kun tuota ikääkin alkaa olla mittarissa, vai hölisetkö tyhjää koska lokoisat eläkepäivät odottavat. 

Vierailija
50/98 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketä kiinnostaa jos potkut tulee? Aina voi elää tukien varassa. Kaikkea sitä kuulee! 

Oli sitten hyvä tai huono duunari niin elämä jatkuu joka tapauksessa.

Ap luulee että irtisanominen on kuin kuolema.

Ei kannata hankkia isoa asuntolainaa :D

Vierailija
51/98 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Jos et onnistu miellyttämään pomoa se voi olla sinä ja kaverisi ketkä ne potkut saa ja johtaa mielivaltaan. Kuinka tyhmä trollaus taas! 

Yritys ei irtisano pärstä kertoimen perusteella vaan tuottavuuden perusteella. Jos työntekijä ei ole tuottava niin kyllä se kenkää saa.

Et ole tainnut vielä olla työelämässä. Kyllä siperia opettaa. Olen muutamankin kerran nauranut, kun tällainen "ahkera puurtaja" on itkenyt lopputililappu kädessä.

Vierailija
52/98 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkat ja lomat alas, työntekijät vaihtoon tasaisin väliajoin. Kun pitää ne epävarmana lisääntyy nöyryys sitä mukaa. Työtunteja lisää. 

Vierailija
53/98 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin fakta on, että huonoa työntekijää on tässä maassa hyvin vaikea erottaa. Työntekijälle riittää, että näyttää naamansa työpaikalla ajoissa ja esittää että ainakin tekisi jotain. Ei tuollaisista pääse millään eroon. Ja eihän se ole oikein muille työntekijöille tai yritykselle, että muutamat henkilöt tulevat työpaikalle vain hengailemaan. Vasemmiston vasta-argumentti on aina tämä hyvin naivi: "joo jos pomoa ei miellytä sun naamasi, niin siitä hyvästäkö täällä pitäisi saada kenkää". Argumentti on lähtökohtaisesti jo virheellinen. Pärstäkertoimellako ne firmat sitten rekrytoivatkin? Että otetaan tuo Jani meille timpuriksi. Että eihän se paljon osaa tehdä, mutta on se vaan niin mukava jätkä. Ja näinkö ne firmat pärjäisivät kilpailluilla markkinoilla ja tekisivät sitten tulosta vai? Aika päätön ajatuskin. No jos ne eivät rekrytoi noin, niin miksi ne sitten jakelisivat potkuja samalla perusteella? Makes no sense!

Missähän todellisuudessa sinä elät? Itse olen ollut työpaikoissa jossa juurikin on pistetty osaamista/tekijöitä pihalle kun ei ole ollut johdon lemmikkejä. Sama homma kesätyöntekijöissä: pomon lemmikit sai jatkaa talvella tuntilaisina, ei ollut väliä vaikka kieltäytyi osasta töitä mitä olisi pitänyt tehdä.

Vierailija
54/98 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän on juuri näin, jos et suostu jatkossa paikallisen sopimisen kautta pienempään palkkaan, että yritys tuottaisi enemmän, saat kenkää ja tilalle otetaan sellainen, joka suostuu työn halvemmalla tekemään. Tervetuloa suomalainen halpatyövoima! 

Vierailija
55/98 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja haluaa irtisanoa huonot työntekijät, sitten hän huutaa heile "menkää töihin työttömtä", eli ottaako hän sitten heidät takisin sinne?

Sanotaan ettei ole varsinaisesti huonoja työntekijöitä noin isossa kuvassa, on vain vääriä tehtäviä ihmisille. Jos olet puhelinmyyjä joka et saa ainuttakaan aku ankkaa kaupaksi, niin olet kyllä huono siinä työssä, sehän nyt on selvä. Tuollaisista työntekijöistä firmat haluavatkin eroon. Mutta tuo sama henkilö voi olla oikein kelpo pikaruokatyöntekijä. Eli siitähän siinä on kyse.

Vierailija
56/98 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei, eli kun luottaa omaan osaamiseen ja ammattitaitoonsa se sulkee sen pois ettei ymmärrä että voi tulla irtisanotuksi? Minä en nyt vaan panikoi näitä muutoksia ja se tekee minusta naiivin? 

Vierailija
57/98 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herra hevonvittu tais tukehtua kaljaansa. :D

Vierailija
58/98 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu juu just tää. Ja ihan vaan kun siltä tuntuu, että joku ottaa liian helposti saikkua. Varsinkin kun olet kerran ollut todistamassa tällaista tilannetta. Tuossahan on järkeä, vai mitä! 

Jep. Kyllä pomot tietää, kuten täällä on sanottu. 

Vierailija
59/98 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hölmö töitä paljon tekee, viisas elää vähemmällä. Tuskinpa kenenkään hautakivessä lukee; hän oli firman paras työntekijä. 

Vierailija
60/98 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lusmuille kenkää. Lusmut myrkyttävät työilmapiirin ihan vaan sillä kun he eivät tee töitä työpaikalla. 

Lusmut luulee että työpaikalle voi vaan tulla ja kukaan ei saa puuttua lusmujen tekemisiin. 

Lusmut ovat juuri niitä jotka syyttää muita kyttäilystä.