Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Irtisanomista pitää helpottaa koska en halua elättää työlläni huonoja työntekijöitä.

Vierailija
12.03.2024 |

Minua raivostuttaa se että itse melko tunnollisena ja hyvänä työntekijänä teen töitä kun taas muutama työntekijä vain istuu(tai räplää puhelinta). Palkan he kuitenkin saavat mutta heidän panos yritykselle ei riitä kattamaan edes omaa palkkakuluaan. 

Me muut kärsimme näistä työntekijöistä ja me hyvät työntekijät teemme töitä jotta lusmut saavat palkan. Onko tämä teistä oikein?

Kuulun ytk,olen duunari ja nykyinen hallitus on hyvä.

Kommentit (98)

Vierailija
61/98 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketä kiinnostaa jos potkut tulee? Aina voi elää tukien varassa. Kaikkea sitä kuulee! 

Oli sitten hyvä tai huono duunari niin elämä jatkuu joka tapauksessa.

Ap luulee että irtisanominen on kuin kuolema.

Ei kannata hankkia isoa asuntolainaa :D

Ei sekään ole ongelma. Veloista pääsee aina eroon ilman työtä. 

Ja siksi yhä harvempi lapsia ja asuntoja hommaa kun ei ole enää vakinaisia töitä, pelkkiä määräaikaisia, vuokratyötä tai 0-sopparia tarjolla.

Vierailija
62/98 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yllättää, miten naiiveja ja luottavaisia ihmiset ovat. Vaikka olen huipputyöntekijä, en ollenkaan usko etten voisi tulla irtisanotuksi. Onneksi kuitenkin allalla, missä potkuja ei jaella. 

Okei, eli kun luottaa omaan osaamiseen ja ammattitaitoonsa se sulkee sen pois ettei ymmärrä että voi tulla irtisanotuksi? Minä en nyt vaan panikoi näitä muutoksia ja se tekee minusta naiivin? 

Äärimmäisen naiivin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/98 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yllättää, miten naiiveja ja luottavaisia ihmiset ovat. Vaikka olen huipputyöntekijä, en ollenkaan usko etten voisi tulla irtisanotuksi. Onneksi kuitenkin allalla, missä potkuja ei jaella. 

Totta helvetissä luotan omaan tekemiseeni, jne, mutta ei se sitä tarkoita että olisin jotenkin naiivi. Olen pitänyt suhteita ja verkostoja yllä kun olen olen 90-luvun laman jälkeisenä aikana tullut työmarkkinoille ja tottunut epävarmuuteen. 

Onnea työnhakuun kun tuota ikääkin alkaa olla mittarissa, vai hölisetkö tyhjää koska lokoisat eläkepäivät odottavat. 

Olet oikeassa olen pystynyt luomaan elämääni sellaisen perustan ettei työpaikan menettäminen ole mikään juttu. Sillä mennään minkä elämä eteen tuo. Vai onko minulla joku muu mahdollisuus? 

Vierailija
64/98 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketä kiinnostaa jos potkut tulee? Aina voi elää tukien varassa. Kaikkea sitä kuulee! 

Ja siksi yhä harvempi lapsia ja asuntoja hommaa kun ei ole enää vakinaisia töitä, pelkkiä määräaikaisia, vuokratyötä tai 0-sopparia tarjolla.

Ja sellaisen elämän haluat. Vain koska sinä olet luovuttanut elämäsi suhteen, ei tarkoita että kaikkien suomalaisten tulisi alistua työvoiman halpuuttamisen malliin. 

Vierailija
65/98 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan jossain pienessä puljussa asiat menisikin pärstän perusteella. Mutta en usko että isommassa firmassa onnistuisi. Eli se syy pitäisi olla kunnollinen. Itsellänkin on pari mukavaa työkaveria, mutta he eivät oikeastaan tee mitään.  Näille pitäisi olla helpolla edes mahdollisuus osoittaa muita tehtäviä firmasta. Kun sitten on niitä tiimejä, joissa yksi teke ekolmen työt. 

Vierailija
66/98 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta helvetissä luotan omaan tekemiseeni, jne, mutta ei se sitä tarkoita että olisin jotenkin naiivi. Olen pitänyt suhteita ja verkostoja yllä kun olen olen 90-luvun laman jälkeisenä aikana tullut työmarkkinoille ja tottunut epävarmuuteen. 

Onnea työnhakuun kun tuota ikääkin alkaa olla mittarissa, vai hölisetkö tyhjää koska lokoisat eläkepäivät odottavat. 

Olet oikeassa olen pystynyt luomaan elämääni sellaisen perustan ettei työpaikan menettäminen ole mikään juttu. Sillä mennään minkä elämä eteen tuo. Vai onko minulla

Eli höliset täällä tyhjää aiheen vierestä, koska asia ei varsinaisesti enää sinua koske. 

Vierailija
67/98 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei, eli kun luottaa omaan osaamiseen ja ammattitaitoonsa se sulkee sen pois ettei ymmärrä että voi tulla irtisanotuksi? Minä en nyt vaan panikoi näitä muutoksia ja se tekee minusta naiivin? 

Äärimmäisen naiivin.

Muuttaako pakinointi tilanteen jotenkin toisenlaiseksi? 

Vierailija
68/98 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sellaisen elämän haluat. Vain koska sinä olet luovuttanut elämäsi suhteen, ei tarkoita että kaikkien suomalaisten tulisi alistua työvoiman halpuuttamisen malliin. 

Kuka tässä on puhunut mistään suostumisesta mitään?

Fakta on että hallitus saa ne ajettua läpi. Ja tuo on parempi olla jokaisen ajatus ellei halua tehdä töitä 2 eurolla kuukaudessa.

Vierailija
69/98 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan jossain pienessä puljussa asiat menisikin pärstän perusteella. Mutta en usko että isommassa firmassa onnistuisi. Eli se syy pitäisi olla kunnollinen. Itsellänkin on pari mukavaa työkaveria, mutta he eivät oikeastaan tee mitään.  Näille pitäisi olla helpolla edes mahdollisuus osoittaa muita tehtäviä firmasta. Kun sitten on niitä tiimejä, joissa yksi teke ekolmen työt. 

juuri toiste päin. Pienessä firmassa jokaisen työpanos näkyy selvästi ja vaikuttaa keskeisesti tulokseen. Muu on arpapeliä. 

Vierailija
70/98 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä luotan omaan osaamiseeni ja ammattitaitooni, mutta raksalla hommat nyt vain menee niin, että halvin tarjous voittaa urakat. Jos jatkossa irtisanominen on helpompaa ja siirrytään paikalliseen sopimiseen, tullaan palkkoja laskemaan, että yrityksellä on mahdollisuus antaa pienempi urakkatarjous ja miten sen pienemmän urakkatarjouksen voi tehdä -no laskemalla työntekijöiden palkkoja. Tähän asti työt on vieneet yritykset, missä on ulkomaalaista halpatyövoimaa, jatkossa myös suomalaisille tarjotaan yhtä pientä palkkaa ja jos et suostu, niin ulos vaan ja halvempaa tekijää tilalle. Irtisanominen tuotannollisista syistä siis. 

Vierailija
71/98 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

juuri toiste päin. Pienessä firmassa jokaisen työpanos näkyy selvästi ja vaikuttaa keskeisesti tulokseen. Muu on arpapeliä. 

En ihan usko tuohon, luottamusmies ja  hr ei kuitenkaan noista isoista mihinkään katoa.

Vierailija
72/98 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudut tekemään yksin kaikkien työt koska kukaan ei ole niin valtavan hyvä työntekijä kuin sinä. Miltäs tämä taakka tuntuu?

Vierailija
73/98 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ihan usko tuohon, luottamusmies ja  hr ei kuitenkaan noista isoista mihinkään katoa.

Hr, hah työnantajan kätyri ja luottamusmieskö puolestasi yksin taistelee. En olisi halunnut lukea tuota, niin päin mäntyä ajateltu. T. Hr

Vierailija
74/98 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ärsyyntynyt laiskoista. Teen oman osuuteni ja vaikka vähän yli, pääasiaa että on koko ajan tekemistä ja päivä kuluu nopeasti. En ymmärrä miten niiden laiskimusten pää kestää sitä vetelehtemistä, minuuttien laskemista ja tupakalla ravaamista. Työpäivien on pakko olla ihan järkyttävän pitkäveteisiä. 

Vierailija
75/98 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä vasuriargumentti: "potkut pärstäkertoimen mukaan" on todellisuudessa sitä, että nämä laiskat ja osaamattomat eivät näe olevansa sellaisia. Heidän mielestään potkut on tullut aina heillekin pärstäkertomen perusteella, vaikka todellisuus on kyllä ihan muualla.

Vierailija
76/98 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ärsyyntynyt laiskoista. Teen oman osuuteni ja vaikka vähän yli, pääasiaa että on koko ajan tekemistä ja päivä kuluu nopeasti. En ymmärrä miten niiden laiskimusten pää kestää sitä vetelehtemistä, minuuttien laskemista ja tupakalla ravaamista. Työpäivien on pakko olla ihan järkyttävän pitkäveteisiä. 

Eli sinua ei ärsytä se jos firmalla menee huonosti ja tulee vaikka lomautuksia,yt neuvotteluja ja pahimmassa tapauksessa firma menee konkurssiin? 

Eikö sinua ärsytä se että teet töitä ja toinen vain istuu ja lusmuilee töissä? 

Vierailija
77/98 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonot, laiskat, saikuttajat  ja epävarmat työtekijät tukevat näitä lakkoja, koska ovat peloissaan, että heidän suojatyöpaikat menevät paremmille työntekijöille. Hyvät työntekijät eivät tarvitse ammattiliittoja, koska heille on aina ottajia työmarkkinoilla ja usein maksetaan paremmin kuin tessin taulukko palkkaa.

Vierailija
78/98 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli sinua ei ärsytä se jos firmalla menee huonosti ja tulee vaikka lomautuksia,yt neuvotteluja ja pahimmassa tapauksessa firma menee konkurssiin? 

Firmalla, jossa teen töitä, ei mene huonosti. Kuten sanoin, teen osuuteni ja vähän ylikin, eikä se haittaa. Tuskin missään kukaan vain päiväänsä istuu tekemättä yhtään mitään. En sitä tässäkään tarkoittanut, puhuin vain laiskoista. Ja ei, ei minua ärsytä.

Vierailija
79/98 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan nähnyt tuollaisia työntekijöitä enkä kiinnittänyt huomiota muuta kuin omaan työhöni. Erikoista nähdä lusmuilijoita joka puolella, tulee mieleen onko sellainen itse? Ja kyllä, olen sitä mieltä että potkuja jaellaan ihan mututuntumalla. Ei kukaan voi nykyään kuvitella, että ne menevät jotenkin reilusti. 

Vierailija
80/98 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpaa tässä nyt oikein halutaan, menkää töihin vai menkää työttömäksi.

Huonot työntekijät halutaan irtisanoa, sitten ne on työttömänä ja halutaan töihin, eli takaisin sinne josta potkittiin pois?????