Miksi liittoihin kuulumattomat loiset saa liiton taistelemat edut?
Ei mahdu oikeudentajuun tuo! Jos ei itse ole valmis laittamaan tikkua ristiin ajaakseen omia etujaan, niin miksi sitten pitäisi ne samat edut kuitenkin saada, kun muut on ne ensin taistelleet, ja liiton jäsenmaksut maksaneet? Liittoon kuuluminen on vapaaehtoista, joten jokainen joka haluaa voi halutessaan liittyä tai olla liittymättä. Kaikki liiton neuvottelemat edut ja palkat pitäisi kuulua vain liiton jäsenille. Muuthan sitten kai ovat tyytyväisiä siihen mitä on.
Kommentit (94)
Saan työnantajaltan parempiakin etuja, koska olen arvokas työntekijä. Duunarit eivät pidä itseään minkään arvoisina, ja siksi ryhtyvät turhaan vastakkainasetteluun. Miettikääpä muuten, miksi USA:ssa on paremmat palkat kuin Suomessa, vaikka siellä ei ole ammattiliittoja juurikaan.
Niinpä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te ay jyrät kertokaapa nyt että miksi liitot neuvottelee korotukset prosenteissa?
Se kenellä on iso palkka saa isomman korotuksen. Miksi pienipalkkainen siihen liittoon kuuluisi kun liitot neuvottelee palkkaeroja isommaksi?
Toimihenkilöillä on etuuksia mutta duunareilla harvemmin on mitään etuuksia. Miksi liitot ei aja duunarille puhelinetua,lounasetua tai autoetua?
Palkkaerot isommiksi eikä etuuksia duunareille, miksi se duunari liittoon kuuluisi?
Ei ole pakko kuulua. Miksi ei vaan voi olla niin, että ne jotka haluaa kuulua, kuuluu, ja heille ainoastaan tulee liittojen kautta tulevat edut ja palkankotrotukset? Ne taas jotka eivät halua kuulua, voivat neuvotella itse omat etunsa ja palkkansa?
Hyvä idea. Liittojen jäsenten on sitten turha itkeä, kun ylisuorittajat saavat paremmat edut kuin tasapääliittolaiset.
-pelkän kassan jäsen, erosin ryövääjäliitosta jo 20 v. sitten
Vierailija kirjoitti:
Liitto neuvottelee palkankorotuksen 25e/kk ja siitä jää nettona se 15e/kk. Samalla hinnat nousee eli tappiota tulee.
Ytk maksaa sen 120e/ vuosi ammattiliittoon kuuluminen maksaa 500e/vuosi.
Edullisempaa on kuulua ytk:hon.
Ytk ei kyllä neuvottele sulle yhtään mitään. Jäisi sitten sekin 25€ saamatta, mutta hinnat kyllä nousee silti! Ei muuten auta ytk muutenkaan jatkossa, jos hallitus kajoaa ansiosidonnaiseen. Sehän on tällä hetkellä ainoa etu ytk:n kuulumisessa.
Itse en ole koskaan ollut mikään AY-aktivisti mutta tietenkin nautin samoista eduista kuin nuo öyhöttäjät. Sitähän ne touhottaa, että tasapuolisuus ennen kaikkea.
Mitkä ihmeen edut!!?? Maksoin pamille 7 vuotta liitonjäsenmaksuja saamatta mitään etuja! Itseasiassa kun minkä laittomasti irtisanottiin 2015 niin liitto ei auttanut pskaakaan! Uskoi työnantajan valheet ja sanoivat että kyllä ne voi noin tehdä yms...sopimus oli määräaikainen 2 kk ja potkittiin ilman mitään järkevää syytä pois, olin aina ajoissa,ahkera,tein ylitöitä,joustin paljon...kukaan ei valittunut työnjäljestä, mutta kai se oli mun pärstä joka ärsytti...
Reilu 20 vuotta sitten mun esimies näytti palkkataulukkoa, sitä minkä liitot neuvotteli ja kertoi, että mun palkka on tämä.
Nykyään mun palkka on 2 tonnia suurempi kuin sen palkkataulukon mukaan pitäisi olla ja sen palkan olen neuvotellut ihan itse!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työtä hakiessa pitää sitten sanoa kuuluuko liittoon vai ei. Saas nähdä kumpi palkataan.
Liittoon kuulumaton. Näin mun työpaikassa, pomo ei tykkää ay-änkyröistä.
Ihan sama tykkääkö vai ei. Liittoon kuuluminen on jokaisen oma valinta.
Myös työpaikan saaminen tai saamatta jääminen on pomon oma valinta. Tietystikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työtä hakiessa pitää sitten sanoa kuuluuko liittoon vai ei. Saas nähdä kumpi palkataan.
Liittoon kuulumaton. Näin mun työpaikassa, pomo ei tykkää ay-änkyröistä.
Ihan sama tykkääkö vai ei. Liittoon kuuluminen on jokaisen oma valinta.
Myös työpaikan saaminen tai saamatta jääminen on pomon oma valinta. Tietystikin.
Liittoon kuulumista tai kuulumattomuutta ei tarvitse kertoa. Eikä tarvitse kuulua liittoon työpaikkaa hakiessa. Liittoon voi liittyä vasta kun on jo aloittanut työt. Työehtosopimus estää työnantajaa antamasta kenkää. Kenkää voi sitä vastoin vapaasti antaa niille, jotka on pelkän paikallisen sopimisen varassa.
Jos osa ei ole edes palkankorotuksia vailla, mutta eihän se reilua ole jos toinen saisi samasta työstä parempaa palkkaa.
Eli korotukset tulee kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen esimerkiksi neuvotellut yleistä tuntipalkkaa pari euroa ylöspäin, mutta luopunut viikonlopun ja iltatöiden lisistä. Liittoon en kuulu väkipakollakaan. Kaupan alalla rivityöntekijänä
Joo joo! Mutta jos liitto neuvottelee jäsenilleen isommat palkat, niin ne tulee myös liittoon kuulumattomille. Se on väärin! Muut voisi tyytyä siihen mitä itse onnistuvat neuvottelemaan! Sama koskee muitakin asioita kuin palkkaa.
Enpäs tiedä. Tuntemistani liittoon kuulumattomista ihmisistä heillä on kaikilla TES:iä korkeampi palkka. Olettaisin että ovat sen aivan itse neuvotelleet, ja työnantaja arvostaa osaamistaan siinä määrin että on sen valmis maksamaan. Mikset kokeile itse, vaan jäät liiton armoille?
Jaa, Jaa. Tiedän kyllä myös tapauksia jossa maksetaan liitolle maksuja, muttaöiitto heittää työntekijän silti bussin alle tiukassa paikassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen esimerkiksi neuvotellut yleistä tuntipalkkaa pari euroa ylöspäin, mutta luopunut viikonlopun ja iltatöiden lisistä. Liittoon en kuulu väkipakollakaan. Kaupan alalla rivityöntekijänä
Joo joo! Mutta jos liitto neuvottelee jäsenilleen isommat palkat, niin ne tulee myös liittoon kuulumattomille. Se on väärin! Muut voisi tyytyä siihen mitä itse onnistuvat neuvottelemaan! Sama koskee muitakin asioita kuin palkkaa.
Enpäs tiedä. Tuntemistani liittoon kuulumattomista ihmisistä heillä on kaikilla TES:iä korkeampi palkka. Olettaisin että ovat sen aivan itse neuvotelleet, ja työnantaja arvostaa osaamistaan siinä määrin että on sen valmis maksamaan. Mikset kokeile itse, vaan jäät liiton armoille?
Ei kaikilla aloilla ole mahdollista neuvotella palkasta. Vain koulutetut osaavat ihmiset voivat neuvotella. Perus työmuurahaiset ei voi.
miksi kukaan kehtaa kuulua johonkin onnettomaan liittoon? korkeintaan ytk. muut liitot on kaikki vasemmisto vetoisia, ja nehän elävät duunarien rahoilla, eli suurimmat loiset on siellä liittojen johdossa. liittojen aika on mennyt mennyttä. pari tonnia tienaava duunari maksaa ay-läskin sadantonnin liksaa. hyi.