Olen hirvittävän ruma nainen. Miten opin hyväksymään itseni?
Millaisen prosessin olette läpikäyneet te, jotka olette oppineet hyväksymään itsenne?
Kommentit (107)
Vierailija kirjoitti:
Oletko oikeasti ruma nainen vai koetko vain olevasi nainen miehen vartalossa?
???
Ruma nainen olen, ihan oikea.
- ap
Jos rahaa on niin eihän se ole mikään ongelma. Plastiikkakirurgille ym. sitten vaan.
- Tee ulkonäöllesi se, minkä voit helposti: pidä itsestäsi huolta, meikkaa kevyesti, jos se parantaa omaa oloasi jne.
- Mutta ennen kaikkea: keskity elämään! Älä suuntaa ajatuksiasi ja katsettasi niin paljon itseesi: tämä pätee kaikkiin ihmisiin. Sitä paremmin me voimme, mitä enemmän elämme täysillä, keskitymme asioihin ympärillämme, läheisiin ihmisiin, teemme asioita, jotka kiinnnstavat, tutkimme asioita jotka innostavat jne. Mitä enemmän tuijotamme ja keskitymme itseemme, ulkonäköömme, ajatuksiimme, ongelmiimme jne., sitä huonommin voimme. Toki vaikeudet tulee kohdata ja käsitellä rehellisesti.
- Luota, että olet arvokas ja hyvä sellaisena kuin olet. Se on paljon tärkeämpää kuin pintamme.
- Opettele katsomaan itseäsi hyväksyvästi. Katso peiliin ja ajattele, että olet omana itsenäsi kaunis, hyvä ja arvokas. Älä katso itseäsi kriittisesti ja arvostellen. Sano nuo asiat itsellesi mielessäsi tai vaikka ääneen, sano, vaikket vielä edes uskoisi niihin.
Kyllä se rumuus vielä lisääntyy.
...pakkohan se on hyväksyä... Onko vaihtoehtoja?
Niin minäkin luonnostaan, mutta olen terve ja on vain yksi elämä. Pyrin tekemään siitä mahdollisimman hyvän. Liikun tavoilla, joista tykkään, pyöräily, uinti, jumppa ,kävely, pysyttelen normaalipainossa. Ostan itselleni sopivia vaatteita, panostan meikkiin, hiuksiin j kasvoihin sopiviin silmälaseihin. Näytän mielestäni ihan kivalle loppujen lopuksi ja ulkonäkö ei ole tärkeun asia kuitenkaan elämässäni.
Olet siis pick me girl?