Olen hirvittävän ruma nainen. Miten opin hyväksymään itseni?
Millaisen prosessin olette läpikäyneet te, jotka olette oppineet hyväksymään itsenne?
Kommentit (107)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikea uskoa että oikeasti olisit ruma. Itse kiinnitän huomiota vain jos joku on oikein huolittelemattoman näköinen. Tukka sekaisin, resuiset vaatteet, oikein pahat silmäpussit jne. Yleensä tuollainen olemus on lähinnä pahasti päihde-tai mielenterveysongelmaisilla. Vaikka kasvonpiirteet eivät olisi mitenkään kauniit niin huoliteltu ulkonäkö tekee ihmisestä hyvinkin katseenkestävän.
Eikö hävetä yhtään vähätellä ap:ta noin?
Miten vähätellä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikea uskoa että oikeasti olisit ruma. Itse kiinnitän huomiota vain jos joku on oikein huolittelemattoman näköinen. Tukka sekaisin, resuiset vaatteet, oikein pahat silmäpussit jne. Yleensä tuollainen olemus on lähinnä pahasti päihde-tai mielenterveysongelmaisilla. Vaikka kasvonpiirteet eivät olisi mitenkään kauniit niin huoliteltu ulkonäkö tekee ihmisestä hyvinkin katseenkestävän.
No jopas. Minua on sanottu epäsiistin näköiseksi, vaikka olisin käynyt suihkussa ja pukeutunut ihan normaaleihin vaatteisiin. Kaipa sitten näytän päihdeongelmaiselta, vaikka en käytä mitään päihteitä.
- ap
Onko toistuvasti sanottu vai joku törppö vaan? On minuakin sanottu läskiksi vaikka tiedän että en ole. Jotkut ihmiset vaan tykkää loukata muita.
Kuit
Kai se oli joku törppö.
Osaan valita itselleni kivoja vaatteita.
Meikkaan joskus mutta en erityisemmin pidä kyseisestä toiminnasta, se vain tuntuu jotenkin turhalta. Siksi mietin plastiikkakirurgiaa, koska tulos olisi pysyvämpi.
- ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noissa kauneusoperaatioissa, tekoripsissä sun muissa vippaskonsteissa on se ansa, että niihin jää koukkuun. Sitten menee kaikki rahat niihin eikä riitäkään. Seuraavaksi löydät ittes jostain onlyfansista tai vastaavasti hooraamasta, jotta saat lisää massia ulkonäköösi.
Siksi en uskalla kokeilla mitään sellaisia, en edes niitä ripsiä. Kaverini työkseen laittaa ripsiä ja sanoo, että niihin jää koukkuun, ei kestä enää nähdä itseään ilman niitä.
Parempi köyhän vain hyväksyä tosiasiat.
Tässäpä on vedetty kunnolla mutkia suoriksi. Ettäkö ripsipidennykset johtavat Only Fansiin?
Minä en ole köyhä. Minulla on rahaa sen verran, että muutaman pienen toimenpiteen voisin teettää. Ripsipidennykset eivät minua kiinnosta, joten ehkä vältyn Only Fansissä h**raamiselta.
- ap
No eihän sulla sitten ole mitään hätää, jos löytyy rahaa. Rahalla saa kauneutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noissa kauneusoperaatioissa, tekoripsissä sun muissa vippaskonsteissa on se ansa, että niihin jää koukkuun. Sitten menee kaikki rahat niihin eikä riitäkään. Seuraavaksi löydät ittes jostain onlyfansista tai vastaavasti hooraamasta, jotta saat lisää massia ulkonäköösi.
Siksi en uskalla kokeilla mitään sellaisia, en edes niitä ripsiä. Kaverini työkseen laittaa ripsiä ja sanoo, että niihin jää koukkuun, ei kestä enää nähdä itseään ilman niitä.
Parempi köyhän vain hyväksyä tosiasiat.
Tässäpä on vedetty kunnolla mutkia suoriksi. Ettäkö ripsipidennykset johtavat Only Fansiin?
Minä en ole köyhä. Minulla on rahaa sen verran, että muutaman pienen toimenpiteen voisin teettää. Ripsipidennykset eivät minua kiinnosta, joten ehkä vältyn Only Fansissä h**raamisel
...Mutta palataksen alkuperäiseen aiheeseen: Miten oman rumuuden voisi hyväksyä?
- ap
No sun ei ole pakko hyväksyä sitä. Jos sen hyväksyminen on mielestäsi avain onneen, mene psykiatrille, se antaa vinkkejä. Moni ruma kouluttautuu pitkälle ja tekee työpaikalla kaiken viimeisen päälle. Osaaminen kompensoi puutteita ulkonäössä. Saat tyydytystä pomon kehuistaja siitä, että työpaikalla sua kunnioitetaan ja arvostetaan.
No olisko mitään etsiä itselleen semmoinen lempeä ruskeasilmäinen tätiterapeutti? ;)
Tosi moni suomalainen nainen ei osaa pukeutua eikä laittautua yhtään. Esim. Linna sarjan naiset ovat hyvin tyypillinen esimerkki tästä.
itse en edes omista verkkareita.
Itseäni lohduttaa, että lähes kaikki muutkin ihmiset on rumia. Aika harvassa on ne oikeasti kauniit, moni on vaan feikannut meikillä. Ja jos naama onkin nätti, niin kroppa todennäköisesti ei ole kummoinen, koska kauniit kropatkin on niin harvinaisia. Pukeutuminen tietysti peittää ne virheet, mutta katsopa vaikka telkkarista Naked attractionia tai käy kylpylässä. Onko siellä kellään sellaisia kimmoisia pallopyllyjä, joita meille netissä ja mainoksissa jatkuvasti esitellään? Ei, suurimmalla osalla nahka roikkuu tai selluliitti väreilee.
Joten: alapa katsella ihmisiä joihin törmäät, ja mieti jokaisen kohdalla että "no onko tuo nyt sitten joku kaunotar?" Huomaa joka ryppy, eripariset silmät, aknearvet, kaksoisleuat, korvakarvat... Sitten kysy itseltäsi, että <b> miksi minun pitäisi olla kaunis, jos ei tuonkaan tarvi? </b>
Etkä sitten ala inisemään päässäsi mitään "No mutta minuun verrattuna tuokin on hyvännäköinen..." Et sinä heitä itseesi vertaa, vaan kauneusihanteisiin! Suurin osa suomalaisista on vanhoja kurppia, ylipainoisia pallomahoja, tai harmaita hiirulaisia. Ei ole millään mahdollista, että sinä törmäisit enimmäkseen vain misseihin ja miesmalleihin: jos niin luulet, niin sitten sulla on aika paha ajatusharha, johon kannattaa hakea ammattiapua. Fakta on se, että useimpiin nisäkkäisiin ja lintuihin verrattuna ihmiset on ihan kauheen ruma laji, joten sinun ulkonäkösi on ihan lajityypillistä eikä siinä ole mitään hävettävää.
En enää jaksanut inhota mitään itsessäni, loppujen lopuksi kenenkään muun mielipiteellä ei ole hitustakaan merkitystä, kunhan itse päättää rakastaa itseään. Eli varsinaista prosessia ei ollut. Jossain kohtaa vain klikkasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen vartalosi on? Ylipainoa?
Ei ole ylipainoa. Naamani on ruma.
- ap
Jos sinulla on hiukan ylimääräistä, anna muotoilla kasvosi uudelleen.
Eli kauneusleikkaus ei varmaan ihan maltaita maksa, siihen voit myös ottaa lainaa.
Kyse on sentään sinun ainutlaatuisesta elämästäsi, joten anna palaa, jos pystyt.
Olen kiltti ja kunnollinen. En opi koskaan hyväksymään sitä ettei naiset halua kunnollista miestä Naiset haluaa aina komean jännämiehen ja sen takia olen sinkku koko elämäni.
Itse miehenä olen hyväksynyt ruman ulkonäköni sillä, että keskityn nautintoon, johon ulkonäköä ei tarvita niin paljon: matkustamiseen. Olen kiertänyt maapalloa 20 vuotta, eikä intohimo lopu.
Vierailija kirjoitti:
kauneutta on monenlaista
Ei ole kovinkaan monenlaista.
maailmassa on tosi paljon rumia mutta voi mennä kauneusleikkaukseen tai meikata. Muista että et ole ainoa. se lohduttaa. Ja rumia ei ahdistella paljoa. kauniille ollaan tosi kateellisia-
Vierailija kirjoitti:
Itseäni lohduttaa, että lähes kaikki muutkin ihmiset on rumia. Aika harvassa on ne oikeasti kauniit, moni on vaan feikannut meikillä. Ja jos naama onkin nätti, niin kroppa todennäköisesti ei ole kummoinen, koska kauniit kropatkin on niin harvinaisia. Pukeutuminen tietysti peittää ne virheet, mutta katsopa vaikka telkkarista Naked attractionia tai käy kylpylässä. Onko siellä kellään sellaisia kimmoisia pallopyllyjä, joita meille netissä ja mainoksissa jatkuvasti esitellään? Ei, suurimmalla osalla nahka roikkuu tai selluliitti väreilee.
Joten: alapa katsella ihmisiä joihin törmäät, ja mieti jokaisen kohdalla että "no onko tuo nyt sitten joku kaunotar?" Huomaa joka ryppy, eripariset silmät, aknearvet, kaksoisleuat, korvakarvat... Sitten kysy itseltäsi, että <b> miksi minun pitäisi olla kaunis, jos ei tuonkaan tarvi? </b>
Etkä sitten ala inisemään päässäsi mitään "No mutta minuun verrattuna tuokin on hyvännäköi
En ymmärrä, miksi tuota alapeukutetaan. Ehkä siksi, koska tavalliset ja rumat ihmiset jäävät huomaamatta. Ihmiset huomaavat ja muistavat vain poikkeuksellisen kauniit tai rumat ihmiset. Tai sitten jos käytös on erikoista tai tyyli on erottuva. Olen toki nähnyt rumia ihmisiä, mutta nyt puhutaan ihan epämuodostumista, sellainen on surullista ja rajoittaa elämää.
Uskon että osa tässä ketjussa naisina esiintyvistä ("tekoripset rahoitetaan Onlyfansilla") ovat miehiä, joille tämäkin ketju on oiva tilaisuus kiusata naisia.
Toivoisin, että naisilla olisi sellaista täysin sisäsyntyistä itsevarmuutta ja kyky itsepetokseen, kuin miehillä on. Miehet pitävät pääsääntöisesti itsejään komeina, vaikka eivät ole. Naiset on lytistetty jo lapsina ja ihan tavallinen nainen luulee itseään rumaksi.
Vierailija kirjoitti:
Pussi päähän ja perse pystyyn - kyllä jostain löytyy kyntömies suohirviönkin itsetuntoa parantamaan.
Nyt olisi kiva nähdä, millainen alfauros lähettää tällaisen kommentin. Ehkä olet jopa juristilääkärilentäjä.
"En ymmärrä, miksi tuota alapeukutetaan. Ehkä siksi, koska tavalliset ja rumat ihmiset jäävät huomaamatta. Ihmiset huomaavat ja muistavat vain poikkeuksellisen kauniit tai rumat ihmiset. Tai sitten jos käytös on erikoista tai tyyli on erottuva. Olen toki nähnyt rumia ihmisiä, mutta nyt puhutaan ihan epämuodostumista, sellainen on surullista ja rajoittaa elämää.
Uskon että osa tässä ketjussa naisina esiintyvistä ("tekoripset rahoitetaan Onlyfansilla") ovat miehiä, joille tämäkin ketju on oiva tilaisuus kiusata naisia.
Toivoisin, että naisilla olisi sellaista täysin sisäsyntyistä itsevarmuutta ja kyky itsepetokseen, kuin miehillä on. Miehet pitävät pääsääntöisesti itsejään komeina, vaikka eivät ole. Naiset on lytistetty jo lapsina ja ihan tavallinen nainen luulee itseään rumaksi. "
Minkä näköinen se sinun tietämäsi komea mies tarkalleen ottaen on? Vai luettelenko kahdeksan preferenssiä?
"Toivoisin, että naisilla olisi sellaista täysin sisäsyntyistä itsevarmuutta ja kyky itsepetokseen, kuin miehillä on. Miehet pitävät pääsääntöisesti itsejään komeina, vaikka eivät ole."
Mistä päättelet, että miehet pitävät itseään komeana? Oletko elänyt joskus miehenä?
Mua ei kiinnosta oma ulkonäkö yhtään jos saan olla omassa rauhassa kotona.
Mutta heti jos pitää mennä esim töihin niin ahdistaa niin saakelikseen oma rumuus.