Ystävyyden majatalo
Koko ketju katosi. Miksiköhän? Ei siinä lukenut minusta mitään, mitä olisi pitänyt poistaa.
Kommentit (519)
Vierailija kirjoitti:
Jättäkää nyt jo Su-san-na rauhaan. Hänellä on ja oli täysi oikeus avata omaa kokemustaan majatalon toiminnasta ja reflektoida käyttäytymistään ja jopa muuttaa mieltään ilman että heitellään heti syytöksiä epärehellisyydestä ja ties mistä.
Avaa simmut ja lue ton vääristelyt.
Itse kyllä välttäisin ns. terapeuttisia yhteisöjä. Niissä on aina puoskaroinnin ja henkisen väkivallan vaara. Psyykkiset ongelmat tulee käsitellä kelan hyväksymän terapeutin luona ja sen rinnalla voi käydä vertaistukiryhmässä jossa on ohjaaja tai jossa on turvallinen esim. 12 askeleen ohjelma tapaamisten runkona.
Su-san-na kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palataan takaisin Ystävyyden majataloon.
Otin vahvasti kantaa poistetussa ketjussa Su-san-nan puolesta Majista vastaan. Nyt on kuitenkin pakko kysyä Su-san-nalta, kykenetkö tähän?
Susanna vastaa, että kykenen. Otin Danieliin ihan itse yhteyttä pari viikkoa sitten ja olen käynyt hänen kanssaan siitä saakka päivittäin kirjeenvaihtoa. Tästä hyvin sujuneesta sovinnonteostamme Daniel saikin ajatuksen esittää Majikseen pettyneille tuon kutsun, jota nyt siteeraat.
Tein helvetillisen virheen kirjoittaessani tänne Vauvaan alunperinkin. Siitä koitui pahaa oloa sinne ja tänne. Toivon, että tämän virheeni seuraukset eivät ole kenellekään katastrofaaliset.
Toivoisin myös, että se, joka kopsasi kirjoitukseni täältä sille toiselle keskustelupalstalle, poistaisi ne sieltä. Niissä on paljon liian värikkäitä ja yliampu
Tein helvetillisen virheen kirjoittaessani Vauvalle, sanoo Su-san-na ja jatkaa kirjoittamista Vauvalle.
Jep jep
Oho, nyt vasta huomasin, että täällä on aiheesta uusi keskustelu. Hyvä juttu.
Aikamoisen kuuloinen paikka. Tavallaan voisi kiinnostaa käydä itse paikan päällä tutustumassa.
Positiivista, että Susannan ja Danielin välille on syntynyt keskusteluyhteys. Tuo Danielin FB postauskin sinänsä joo, tosin olisi voinut olla vähän lämmin henkisempi ja vähemmän vaativaan sävyyn kirjoitettu. Jotain kehitystä ehkä on kumminkin tapahtumassa.
Löytyykö muuten tästä ketjusta linkkiä siihen Susannan blogiin?
Ihmettelen häneen kohdistuvaa voimakasta kritiikkiä. Hänen ansiostaan kuitenkin aika pitkälle tästä aiheesta keskustellaan ja hän on parhaansa mukaan antaa mahdollisimman totuuden mukaisen ja objektiivisen kuvan oman kokemuksensa pohjalta.
Vierailija kirjoitti:
Aikamoisen kuuloinen paikka. Tavallaan voisi kiinnostaa käydä itse paikan päällä tutustumassa.
Positiivista, että Susannan ja Danielin välille on syntynyt keskusteluyhteys. Tuo Danielin FB postauskin sinänsä joo, tosin olisi voinut olla vähän lämmin henkisempi ja vähemmän vaativaan sävyyn kirjoitettu. Jotain kehitystä ehkä on kumminkin tapahtumassa.
Ihmettelen häneen kohdistuvaa voimakasta kritiikkiä. Hänen ansiostaan kuitenkin aika pitkälle tästä aiheesta keskustellaan ja hän on parhaansa mukaan antaa mahdollisimman totuuden mukaisen ja objektiivisen kuvan oman kokemuksensa pohjalta.
Emme voi yhtään tietää, kuinka totuudenmukaisen kuvan hän on antanut.
Hänhän vääntää ja kääntää juttujaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Emme voi yhtään tietää, kuinka totuudenmukaisen kuvan hän on antanut.
Hänhän vääntää
Nykypäivänä ihmiseltä vähän vaaditaan median lukutaitoa. Jokaisella on on oikeus ja pikkuisen velvollisuuskin itse arvioida miten paljon mihinkin luottaa.
Itse pidän Susannan kertomusta täysin uskottavana. Lisäksi myös muilla kirjoittajilla oli vastaavia kokemuksia.
Arvostan hänen esiintuloaan asiassa. Siitä voi joku joskus jollain tapaa ehkä hyötyäkin.
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä on ihan vaan Su-san-nan oma mielipide.
Hän on kokenut eli tuntenut huonoja juttuja siellä. Paitsi ettei ne sitten olleetkaan. Paitsi olivat. Tai ei siis niin kamalaa mut kamalaa kuitenkin.
Mut muut ei saa tuoda omia mielipiteitään keskusteluun. Se on öyhöttämistä. Tai saa siis kommentoida, jos on ollut majiksessa. Muut ei saa. Tai siis ei nekään saa, jos Susanna ei tykkää.
Mielipiteet mielipiteitä.
Ymmärrän tavallaan hämmennyksen.
Susannahan ei ole muuttanut sinänsä kertomustaan tai mielipiteitään vaan halunnut lähinnä muuttaa sanamuotojaan. Tai no sittemmin poistanut kirjoittuksiaan.
Asioita on ruorittu aika rankalla kädellä. Keskusteluita ei voi eikä pidäkään voida hallita, kunhan pysyvät tarpeeksi asiallisena.
Susanna taisi tuntea vähän liikaa vastuuta keskustelussa ilmi tulleista asioista, taisi hieman järkyttyä keskustelun saamista käänteistä ja sen aiheuttamista reaktioista. Sinänsä ymmärrettävää hän esiintyi omana itsenään ja koki keskustelun ehkä turhan henkilökohtaisesti. Mikä taas johti katumiseen ja syyllisyyden tunteisiin.
Tätä kaikkea voi olla varmaan vaikeaa tulkita, mutta voisiko tarpeeton hyökkääminen riittää.
Vierailija kirjoitti:
Hän on kokenut eli tuntenut huonoja juttuja siellä. Paitsi ettei ne sitten olleetkaan. Paitsi olivat. Tai ei siis niin kamalaa mut kamalaa kuitenkin.
Mut muut ei saa tuoda omia mielipiteitään keskusteluun. Se on öyhöttämistä. Tai saa siis kommentoida, jos on ollut majiksessa. Muut ei saa. Tai siis ei nekään saa, jos Susanna ei tykkää.
Ålä viitsi olla tahallasi ilkeä. Susannan jutuissa on kokoajan ollut punainen lanka, jota sinä vain et ole onnistunut näkemään. Susanna koki Majiksessa ikäviä asioita ja epäasiallista "terapointia", eikä missään vaiheessa ole perääntynyt väitteistään, ainoastaan katunut asioiden muotoilua ja julkaisukanavaa.
Ymmärtääkseni Susanna kauhistui myös sitä, että jotkut tulkitsivat hänen kertomustensa perusteella tapahtuneeksi paljon pahempiakin asioita kuin mistä hän oli kertonut. Vähän kuin joku kertoisi, että häntä on lapsena tukistettu monta kertaa, ja toinen sitten kertoisi eteenpäin: "X joutui lapsena säännöllisesti vanhempiensa rajun väkivallan uhriksi."
Lisäksi Susanna pahoitteli sitä, että osa keskustelijoista veti mukaan ulkopuolisia perheenjäseniä. Moni kommentoija oli jo tekemässä lasua aikuisesta lapsesta. Tämä oli varmaan yksi juttu, jota Susanna tarkoitti "öyhötyksellä".
Minusta Susanna on itse kertonut tapahtuneesta koko ajan johdonmukaisesti, mutta on pyrkinyt oikomaan hänen kertomuksistaan tehtyjä vääriä tulkintoja.
Outo veto pestä likapyykkiä netissä.Varsinkin kun itse nimimerkin suojassa ja toinen osapuoli ja heidän elämäntyönsä on tunnistettavissa kuvineen kaikkineen. Puskista huutelee.
Vierailija kirjoitti:
Outo veto pestä likapyykkiä netissä.Varsinkin kun itse nimimerkin suojassa ja toinen osapuoli ja heidän elämäntyönsä on tunnistettavissa kuvineen kaikkineen. Puskista huutelee.
Missä sitten jos haluaa asioita yleiseen tietoon.
Hän on toiminut tässä myös aika avoimesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ystävyyden majatalo voisi tuoda avoimesti esiin syyt, jotka heidän mielestään johtivat siihen, ettei Su-san-na sopeutunut sinne. Jos kerran lokaa heitetään niin toisella osapuolella on oikeus puolustautua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ystävyyden majatalo voisi tuoda avoimesti esiin syyt, jotka heidän mielestään johtivat siihen, ettei Su-san-na sopeutunut sinne. Jos kerran lokaa heitetään niin toisella osapuolella on oikeus puolustautua.
Luuletko, että sinne menisi tuon jälkeen enää kukaan? Kyllä se vain niin on, että palveluntarjoajalla on tässä suurempi vastuu kuin asiakkaalla, jotka tässä tapauksessa ovat vielä avun tarpeessa ja heikossa elämäntilanteessa olevia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän on toiminut vastuuttomasti.
Vierailija kirjoitti:
Mikä sinun suhteesi on Majataloon? Tunnut yllättävän raivopäältä ollaksesi täysin ulkopuolinen, joten jotain sinä suojelet. Koita vaan nyt rauhoittua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ålä viitsi olla tahallasi ilkeä. Susannan jutuissa on kokoajan ollut punainen lanka, jota sinä vain et ole onnistunut näkemään. Susanna koki Majiksessa ikäviä asioita ja epäasiallista "terapointia", eikä missään vaiheessa ole perääntynyt väitteistään, ainoastaan katunut asioiden muotoilua ja julkaisukanavaa.
Oletko lukenut hänen blogia? Hän on TODELLA ilkeä Danielia ja Soilea kohtaan. Ja sitä on jatkunut kauan = kiusaamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko lukenut hänen blogia? Hän on TODELLA ilkeä Danielia ja Soilea kohtaan.
Minä olen lukenut, eikä siinä ollut mitään ilkeää. Suoraa ja rehellistä puhetta. Taidat olla läheinen heille vai jopa itse Daniel tai Soile kun olet noin sydämistynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sinun suhteesi on Majataloon? Tunnut yllättävän raivopäältä ollaksesi täysin ulkopuolinen, joten jotain sinä suojelet. Koita vaan nyt rauhoittua.
Minulla ei ole mitään suhdetta Majataloon.
Tuo Su-san-na triggeröi kun se on niin ärsyttävän tekopyhä. Se saa haukkua ja ilkeillä mutta yhyy, muiden pitää rauhoittua. Nyt otan tästä itselleni iloisen harrastuksen, kuten Susanna blogistaan.
Voisi kopioda hänen blogiaan ylikselle ja Suomi kaksneloseen ja pistää popparit mikroon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole mitään suhdetta Majataloon.
Tuo Su-san-na triggeröi kun se on niin ärsyttävän tekopyhä. Se saa haukkua ja ilkeillä mutta yhyy, muiden pitää rauhoittua. Nyt otan tästä itselleni iloisen harrastuksen, kuten Susann
Olet pelottava ja tarvitset hoitoa.
Jättäkää nyt jo Su-san-na rauhaan. Hänellä on ja oli täysi oikeus avata omaa kokemustaan majatalon toiminnasta ja reflektoida käyttäytymistään ja jopa muuttaa mieltään ilman että heitellään heti syytöksiä epärehellisyydestä ja ties mistä.