Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä voin vielä säästää rahaa?

Vierailija
11.03.2024 |

Rahat tiukalla enkä keksi enää missä voisin pihistää ja säästää rahaa vähentämällä turhaa kulutusta. Antakaa neuvoja. Nämä olen jo vuoden ajan tehnyt. En omista autoa vaan kuljen kaikki matkat kävellen tai bussilla (Pk-seutu). En harrasta mitään muuta kuin ulkoilua ja lukemista (vain kirjaston kirjoja). En tilaa yhtään lehteä, ei ole mitään maksullisia suoratoistopalveluita tms. En käy koskaan ravintoloissa enkä kahviloissa, en koskaan osta edes take away kahvia. En tilaa kotiin koskaan pizzaa tms. En käy lomamatkoilla. En meikkaa. Ostan vaatteita ja kenkiä vasta kun vanhat on jo aivan rikki. Yritän säästää sähkössä sammuttelemalla valoja ym. Asun vuokralla kerrostalossa niin ei ole omistusasunnon remppakuluja tms. Huonekaluja en ole ostanut vuosiin. En käy koskaan kampaajalla enkä kosmetologilla, leikkaan itse hiukseni. 

Kommentit (161)

Vierailija
1/161 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päihteet?

Vierailija
2/161 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy niissä ruokajonoissa. Niitähän on paljon pääkaupunkiseudulla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/161 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaostosten suunittelulla. Mieti muutaman viikon ruokalista ja sitten haet kerralla viikon sapuskat kaupasta. Ihan uskomatonta, miten tuolla lailla voi säästää.

Vierailija
4/161 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päihteet?

En käytä ollenkaan tupakkaa enkä alkoholia enkä muita päihteitä. En juo edes limsaa. Ap

Vierailija
5/161 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokaostosten suunittelulla. Mieti muutaman viikon ruokalista ja sitten haet kerralla viikon sapuskat kaupasta. Ihan uskomatonta, miten tuolla lailla voi säästää.

Teen jo näin. Ei tule heräteostoksia. Ja pyrin ostamaan tarjoustuotteita aina jos vain voi. Ap

Vierailija
6/161 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta maakuoppaan juuria syömään.

Vierailija
7/161 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit muuttaa maaseudulle halvempaan asuntoon vuokralle tai ostaa pienen mökin, jonka pihalla viljelet ruokaa itse. Aika vähissä alkaa olla säästömahdollisuudet.

Vierailija
8/161 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa mennä töihin.

Vierailija
9/161 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä syö. Jos siis kaipaat lisää rahaa, eikä säästää voi, niin töitä. Lisätöitä. Sivutöitä. Keikkatöitä. Jos nykyisistä tuloista ei voi enää säästää, silloin pitäs jostain saada lisää rahaa. Yksinkertaista. 

Vierailija
10/161 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten ap sun pitää kasvattaa tulopuolta. Katsoin juuri, että pääkaupunkiseudulla pääsee kuka vaan esim päiväkoti, siivous yms työhön. Täällä maalla ei niin ole. Siellähän on joku Seure tms josta voi töitä hakea, sitten mainostenjakoa.

Vierailija
11/161 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit muuttaa maaseudulle halvempaan asuntoon vuokralle tai ostaa pienen mökin, jonka pihalla viljelet ruokaa itse. Aika vähissä alkaa olla säästömahdollisuudet.

Muutto maalle on aika kallis toteuttaa, varsinkin kun on autoton (minulla ei ole edes ajokorttia). Ja on epävarmaa saisinko sieltä vuokra-asunnon kun ei ole töitä. Nykyisen asunnon sain kun olin vielä töissä mutta jouduin yyteissä ulos. Ap

Vierailija
12/161 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet nuori ja kaunis, etsi rikas ja vanha aviomies. 

Vierailija
13/161 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita nyt ne tulot ja menot niin katsotaan mihin se raha menee.

Vierailija
14/161 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpailuta vakuutukset ja puhelin-/nettiliittymä. 

Vierailija
15/161 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet nuori ja kaunis, etsi rikas ja vanha aviomies. 

En ole. Ap

Vierailija
16/161 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kilpailuta vakuutukset ja puhelin-/nettiliittymä. 

On jo kilpailutettu, sähkö myös. Netti onneksi kuuluu vuokraan. Ap

Vierailija
17/161 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutto maalle on aika kallis toteuttaa, varsinkin kun on autoton (minulla ei ole edes ajokorttia). Ja on epävarmaa saisinko sieltä vuokra-asunnon kun ei ole töitä. Nykyisen asunnon sain kun olin vielä töissä mutta jouduin yyteissä ulos. Ap

Etsi kaveri, vaikka köyhäkin, niin pärjäätte paremmin.

Vaikea muutenkin antaa neuvoja, kun ei tiedä mitä osaat tehdä yms. 

Vierailija
18/161 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun kannattaa merkitä ylös ihan sentin tarkkuudella, mihin sinun rahat nyt menee. Sitten on helpompi miettiä, mistä voi vielä nipistää.

Vierailija
19/161 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokakulut? Puhelinliittymä? Siinä ei tosin paljon säästä kyllä. Mistä sinä maksat sitten ja onko edes tarvetta säästää enemmän?

Vierailija
20/161 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta radioosi paristot äläkä kuuntele sitä verkkovirralla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme viisi