Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä voin vielä säästää rahaa?

Vierailija
11.03.2024 |

Rahat tiukalla enkä keksi enää missä voisin pihistää ja säästää rahaa vähentämällä turhaa kulutusta. Antakaa neuvoja. Nämä olen jo vuoden ajan tehnyt. En omista autoa vaan kuljen kaikki matkat kävellen tai bussilla (Pk-seutu). En harrasta mitään muuta kuin ulkoilua ja lukemista (vain kirjaston kirjoja). En tilaa yhtään lehteä, ei ole mitään maksullisia suoratoistopalveluita tms. En käy koskaan ravintoloissa enkä kahviloissa, en koskaan osta edes take away kahvia. En tilaa kotiin koskaan pizzaa tms. En käy lomamatkoilla. En meikkaa. Ostan vaatteita ja kenkiä vasta kun vanhat on jo aivan rikki. Yritän säästää sähkössä sammuttelemalla valoja ym. Asun vuokralla kerrostalossa niin ei ole omistusasunnon remppakuluja tms. Huonekaluja en ole ostanut vuosiin. En käy koskaan kampaajalla enkä kosmetologilla, leikkaan itse hiukseni. 

Kommentit (161)

Vierailija
21/161 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka isossa asunnossa asut? Voisitko vaihtaa pienempään?

Vierailija
22/161 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit muuttaa maaseudulle halvempaan asuntoon vuokralle tai ostaa pienen mökin, jonka pihalla viljelet ruokaa itse. Aika vähissä alkaa olla säästömahdollisuudet.

Muutto maalle on aika kallis toteuttaa, varsinkin kun on autoton (minulla ei ole edes ajokorttia). Ja on epävarmaa saisinko sieltä vuokra-asunnon kun ei ole töitä. Nykyisen asunnon sain kun olin vielä töissä mutta jouduin yyteissä ulos. Ap

Jos sinulla ei nytkään ole töitä niin mikä muuttuu. Et sinä maaseudullakin autoa tarvitse, jos nyt jo liikut jalkaisin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/161 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten ap sun pitää kasvattaa tulopuolta. Katsoin juuri, että pääkaupunkiseudulla pääsee kuka vaan esim päiväkoti, siivous yms työhön. Täällä maalla ei niin ole. Siellähän on joku Seure tms josta voi töitä hakea, sitten mainostenjakoa.

Olen yrittänyt hakea töitä, koska en halua olla työtön. Mutta minulla on vikaa selässä ja polvissa, etten saa tehdä tuollaista fyysistä työtä eikä minua siksi sellaiseen palkattaisikaan. Ap

Vierailija
24/161 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kilpailuta vakuutukset ja puhelin-/nettiliittymä. 

Tämä ei toimi nykyisin enää.

Vierailija
25/161 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuminen on varmaan isoin tai oikeastaan ainoa rahareikä tuossa tilanteessa.   

Vierailija
26/161 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirry kaupan halpamerkkeihin. Älytön säästö ja samalla voi näyttää keskisormea ahneille alkutuottajille suomessa

Vierailija
27/161 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienessä aso-kaksiossa. Sen vuokra on halpa verrattuna alueen markkknavuokriin, halvempi kuin mikään vuokrayksiö vapailta markkinoilta. Kaupungin vuokra-asuntoa en voi saada kun on jo koti olemassa. Ap

Vierailija
28/161 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siirry kaupan halpamerkkeihin. Älytön säästö ja samalla voi näyttää keskisormea ahneille alkutuottajille suomessa

Kaikki tuotteet eivät ole hyviä saati halpojakaan.

Vierailija
29/161 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet nuori ja kaunis, etsi rikas ja vanha aviomies. 

En ole. Ap

Ota joku köyhä 30v vanhempi mies. Kaksi köyhää pärjää paremmin kuin yksi.

Vierailija
30/161 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi entinen rikas, mutta pihi naapurini vastaili joihinkin kyselyihin ja sai sitä kautta muistaakseni aika kivasti rahaa.

Vierailija
31/161 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tuotteet eivät ole hyviä saati halpojakaan.

Niin no, käytän jo K-menua ym kaupan omia halpamerkkejä, kyllä ne minulle kelpaa. Ap

Vierailija
32/161 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet siis puristanut menosi todella vähäisiksi. Kuinka pienet tulot sinulla on, jos yhä vaan tekee tiukkaa?

Vierailija
33/161 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain hanttihommia edes muutama tunti viikossa, niin saat vähän lisää rahaa.

Vierailija
34/161 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit muuttaa maaseudulle halvempaan asuntoon vuokralle tai ostaa pienen mökin, jonka pihalla viljelet ruokaa itse. Aika vähissä alkaa olla säästömahdollisuudet.

Muutto maalle on aika kallis toteuttaa, varsinkin kun on autoton (minulla ei ole edes ajokorttia). Ja on epävarmaa saisinko sieltä vuokra-asunnon kun ei ole töitä. Nykyisen asunnon sain kun olin vielä töissä mutta jouduin yyteissä ulos. Ap

Jos sinulla ei nytkään ole töitä niin mikä muuttuu. Et sinä maaseudullakin autoa tarvitse, jos nyt jo liikut jalkaisin. 

Sitäpaitsi onhan asuntoja maaseudulla, jotka voivat olla ihan palvelujen vieressä. 

Vierailija
35/161 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirryt kasvissyöjäksi. Liha on kallista. 

Vierailija
36/161 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitäpaitsi onhan asuntoja maaseudulla, jotka voivat olla ihan palvelujen vieressä. 

Ap on kyllä oikeassa siinä, ettei kukaan vuokraa asuntoa työttömälle maalle muuttajalle. 

Vierailija
37/161 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pienessä aso-kaksiossa. Sen vuokra on halpa verrattuna alueen markkknavuokriin, halvempi kuin mikään vuokrayksiö vapailta markkinoilta. Kaupungin vuokra-asuntoa en voi saada kun on jo koti olemassa. Ap

Yritä vaihtaa asuntosi HASO:n yksiöön. Pienempien asumiskulujen lisäksi sinulle vapautuu käyttöpääomaa asomaksusta olettaen, ettet tällä hetkellä maksa siitä lainaa.

Vierailija
38/161 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

>> Yritän säästää sähkössä sammuttelemalla valoja ym. <<

Valojen sammuttaminen on kaikkien asiantuntijoitten mukaan melko turhaa, koska nykyään käytetään energiansäästölamppuja, jotka nostavat sähkölaskua ehkä vain senttejä tai ei ainakaan mitään isoja summia.

Kun käyttää uunia, pesukonetta, hellaa ym. paljon kuluttavaa laitetta harvoin, saa säästöjä. Samoin vettä säästämällä säästää, ainakin, jos on joku lämminvesivaraaja itsellä.

Ap on kyllä jo liki kaikkensa tehnyt, jos noin säästeliäästi elää. Jos silti on kallis lasku, niin ehkä on liian kallis sähkösopimus?

Vierailija
39/161 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten ap sun pitää kasvattaa tulopuolta. Katsoin juuri, että pääkaupunkiseudulla pääsee kuka vaan esim päiväkoti, siivous yms työhön. Täällä maalla ei niin ole. Siellähän on joku Seure tms josta voi töitä hakea, sitten mainostenjakoa.

Ei todellakaan pääse kuka vaan. Koulutus pitää kaikkiin töihin olla ja mieluiten suosituksia, niitä aina kysellään. 

Vierailija
40/161 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosta tuloja. Löydät kyllä keinon.