Eläkeläisten oma hyvänmielen ketju. Vastaa vain jos
Olet eläkkeellä. Tänään taas hyvin päivä alkanut. Olen kiitollinen siitä, että saan terveenä olla. Mites teillä?
Kommentit (170)
Itse jäin varhennetulle vanhuuseläkkeelle. Nyt on elämä aika ihanaa. Kunpa saisin olla terveenä edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Meidän on pakko pienentää eläkeläisten tukia ja myös keksiä keinoja heidän määränsä lisääntymiseen.
Miksi haluat, että keksitään keinoja saada lisää eläkeläisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän on pakko pienentää eläkeläisten tukia ja myös keksiä keinoja heidän määränsä lisääntymiseen.
Miksi haluat, että keksitään keinoja saada lisää eläkeläisiä.
Kaikilla on oikeus elää mahdollisimman pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulle toivon lyhyttä ikää ja oikein kivuliasta syöpäkuolemaa. Olethan jo kupannut vanhempasi kuiviin.
Mikä sinuakin vaivaa? Tykkäätkö kiusata?
Tämä oli vastaus sille jonka mielestä eläkeläiset ovat yhteiskunnan syöpä. En voi olla ajattelematta että hän vihaa omia, eläkkeellä olevia vanhempiaan (ja isovanhempiaan). Minä olen eläkeläinen. Tuntuu tosi kivalta lukea tuollaista.
En vihaa ketään henkilökohtaisesti. Pidän vain eläkeläisiä yhteiskunnan syöpänä, kuten vaikka rikollisiakin.
miksi ovat syöpä, vastaa. aikoinaan monikin pitk
Heidän elatuksensa vuoksi oma eläkeikäni on 70v ja oma osuus tyel-maksuista 500e kuussa. Itse kiirehtivät eläkkeelle 60v kieppeillä ja vain vähän tyel-maksuja maksaneena. Ei tässä oikein jaksa iloita heidän loppumattomasta lomasta. On se ihme, että ne jotka eivät maksaneet saavat koko potin ja ne jotka maksavat jää luu käteen. Kiitti vtusti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva kun saa eniten etuja ja hyötyjä, nuoret maksumiehinä. Varsinkin tervyspalveluissa on tärkeää etuilla lasten edelle. Voi huoletta kuluttaa planeettaa kun itse ehtii poistua ja nuoret jäävät elämään asian kanssa.
Outoa, että koko elämänsä vaurautta keränneet saavat kaiken maailman etuja ja alennuksia...
Mitä etuja ja alennuksia?
Ärrältä saa kahvin hieman halvemmalla.
Varhaisen eläkeiän lähes ilmaiseksi. Varsinbhyvä etu verrattuna minun ikäluokkani.
Vierailija kirjoitti:
Työeläke on osa palkkaa, jonka on maksanut työnantaja, ja itsekin maksoin oman osuuteni. Olen tehnyt työtä 38 vuotta, koska opiskelin pitkään ja olin hoitovapaalla vuoden. Myöskään alle 23-vuotiaana ei eläke kertynyt. Nautin työeläkkeestäni täysin siemauksin. Olen maksanut veroja muidenkin edestä enkä saanut edes kunnallista hoitopaikkaa ainokaiselleni. Hänen brittiopinnotkin olemme itse maksaneet. Bruttoeläke itselläni ja miehelläni kummallakin n. 3500 e, mutta verojakin menee. Tuloverot, alvit sun muut kerryttävät ison potin.
Etpä montaa vuotta itse tyel-maksuja maksanut. Miksi tämä siirretty palkka on sitten niin paljon huonompi minun ikäluokalleni? Kyllä se itsellenikin kelpaisi nauttia täysin siemauksin. Menee vain elämä teidän elättämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työeläke on osa palkkaa, jonka on maksanut työnantaja, ja itsekin maksoin oman osuuteni. Olen tehnyt työtä 38 vuotta, koska opiskelin pitkään ja olin hoitovapaalla vuoden. Myöskään alle 23-vuotiaana ei eläke kertynyt. Nautin työeläkkeestäni täysin siemauksin. Olen maksanut veroja muidenkin edestä enkä saanut edes kunnallista hoitopaikkaa ainokaiselleni. Hänen brittiopinnotkin olemme itse maksaneet. Bruttoeläke itselläni ja miehelläni kummallakin n. 3500 e, mutta verojakin menee. Tuloverot, alvit sun muut kerryttävät ison potin.
Etpä montaa vuotta itse tyel-maksuja maksanut. Miksi tämä siirretty palkka on sitten niin paljon huonompi minun ikäluokalleni? Kyllä se itsellenikin kelpaisi nauttia täysin siemauksin. Menee vain elämä teidän elättämiseen.
Mitä sä toisten eläkkeitä suret, jospa keskittyisit omaan elämääsi, voisi mieliala nousta kummasti. Ei meistä kukaan voi valita mihin historian kohtaan synty. Mitä hyvää sinä teet, että jälkeesi tulevilla olisivat asiat mahdollisimman hyvin?!
Kyllä ketuttaa eläkeläisten suosiminen. Kaikenmaailman alennuksia heille, vaikka ovat pelkkä kuluerä yhteiskunnalle. Lisäksi ovat voineet kerryttää omaisuuttaan koko elämänsä ja silti saavat reiluja alennuksia. Kiva käydä työssäkäyvänä uimahallin kuntosalilla, missä puoli ilmaiseksi kuntoilevat eläkeläiset juttelevat osakkeistaan ja asuntosijoituksistaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ketuttaa eläkeläisten suosiminen. Kaikenmaailman alennuksia heille, vaikka ovat pelkkä kuluerä yhteiskunnalle. Lisäksi ovat voineet kerryttää omaisuuttaan koko elämänsä ja silti saavat reiluja alennuksia. Kiva käydä työssäkäyvänä uimahallin kuntosalilla, missä puoli ilmaiseksi kuntoilevat eläkeläiset juttelevat osakkeistaan ja asuntosijoituksistaan.
Ainakin meidän palkat menivät aikoinaan jälkikasvumme koulutuksiin jms. Ei meillä ole ollut mahdollisuutta kerryttää omaisuutta, kerätä osakkeita, sijoittaa asuntoihin. Uimahallissa tavan eläkeläiset eivät juttele olemattomista rikkauksistaan. Eläkeläisten uimahalli/kuntosali alennukset ovat voimassa vain iltapäivän alkuun, jolloin siellä ei juuri työssäkäyviä ole. ----tämä on älytöntä, että nuoremmat toitottavat eläkeläisten valtavista omaisuuksista; niitä on vain muutamilla harvoilla. Katkerat nuoremmat voisivat vilkaista keskieläkkeiden euromääriä.
Vierailija kirjoitti:
Siellä tuleva eläkeläinen?
Vierailija kirjoitti:
Elkää eläkeläiset pahoittako mieltänne jos syöväksi haukutaan, tämähän on vauva-aivojen foorumi.
Tuntuu todella pahalta...Nyt minua voi sitten kutsua "tuplasyöväksi"... olen eläkkeellä ja syöpäsairas...kehut aina nostaa mielialaa...
Eläkeläisten etuja on leikattava, heitä on yksinkertaisesti liikaa.
Pitkää kassajonoa voi hyvin seisottaa ikääntymisen varjolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän ulkopuoliselta sivukommentti: ette taida tietää, mitä "hyvän mielen ketju" täällä tarkoittaa...
Tavallista eläkeläisille olla asioista täysin pihalla.
sanoo tynnyrissä kasvanut
Just katsoin taulukosta kun 4000 euron eläkkeeseen sain yli 50 euron indeksikorotuksen, mutta eläkkeiden verotuksen kiristyminen vie koko summan! Nettoeläke ei noussut yhtään.
Tiesittekö, että jo viime vuonna 4000 euron eläkkeestä rajaveroprosentti oli 51,5% eli verottaja vei yli puolet yli menevästä osasta?
Kävin aamulla uimahallissa. Kiva käydä, kun vuosikorttini maksaa alle 100€🙂
Minkä takia rikkaat eläkeläiset saavat alennuksia?
Rakkaani! Hei! Täällä paistaa aurinko ja tunnen itseni ihan onnelliseksi. En vain tiedä mitä tekisimme tämä suuren rakkautemme kanssa. Nyt on sinun vuorosi olla aktiivinen ja ryhtyä tuumasta toimeen. En jaksa enää roikkua tässä löysässä hirressä. Varmaan ymmärrät. Pelkäätkö muka jotain? Ei tässä ole enää mitään pelättävää - juttu on jo kehtitynyt uuteen vaiheeseen josta ei ole mitään paluuta entiseen. Yhdessä teemme tästä tilanteesta jotain hyvää, sellaista mihin pystymme.