Eläkeläisten oma hyvänmielen ketju. Vastaa vain jos
Olet eläkkeellä. Tänään taas hyvin päivä alkanut. Olen kiitollinen siitä, että saan terveenä olla. Mites teillä?
Kommentit (170)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva kun saa eniten etuja ja hyötyjä, nuoret maksumiehinä. Varsinkin tervyspalveluissa on tärkeää etuilla lasten edelle. Voi huoletta kuluttaa planeettaa kun itse ehtii poistua ja nuoret jäävät elämään asian kanssa.
Outoa, että koko elämänsä vaurautta keränneet saavat kaiken maailman etuja ja alennuksia...
Mitä etuja ja alennuksia?
Ärrältä saa kahvin hieman halvemmalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva kun saa eniten etuja ja hyötyjä, nuoret maksumiehinä. Varsinkin tervyspalveluissa on tärkeää etuilla lasten edelle. Voi huoletta kuluttaa planeettaa kun itse ehtii poistua ja nuoret jäävät elämään asian kanssa.
Outoa, että koko elämänsä vaurautta keränneet saavat kaiken maailman etuja ja alennuksia...
Niin ja alennusta bussimatkoihin.
Ei vaan mene yhtään bussia millä menisi.
Säälittävää miten tässäkin ketjussa katkeruus kukoistaa.
Suomalaiset ovat kyllä uskomattoman katkeraa ja kateellista kansaa. Ei voi tuntua hyvälle elää tuollainen myrkky sisällään.
Itseäni ei maalta merelle vie nuo raivonpurkaukset, elän ja nautin elämästä. Sitä toivon kaikille tämän palstan eläkeläisille, olette osanne tehneet, nyt on toisten vuoro.
Vierailija kirjoitti:
Oikein kivaa, kotina uudehko velaton rivarin päätykolmio, 82 m2, iso omassa rauhassa oleva piha, kaikki asumiskulut 290 €/kk, yksin asun. Eläke 2210 € netto, säästöjä ja sijoituksia n. 45 000 €, velaton auto. Mikäpä tässä on ollessa. Kevät tulossa ja sitten kesä.
Hienoa, elämäsi on onnellista. Olet hyvin järjestänyt kaiken.
Käväsin neljä tuntia töissä ja sitten tulin kotiin ja lämmitin ruuan. Sen jälkeen olen täällä teidän iloksenne kirjoitellut.
Robotti-imuri siivoaa ja minä lepäilen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä jaksa. Suunnilleen joka paikkaan on eläkeläisalennukset, vaikka osa saa eläkettä enemmän kuin moni duunari saa palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä jaksa. Suunnilleen joka paikkaan on eläkeläisalennukset, vaikka osa saa eläkettä enemmän kuin moni duunari saa palkkaa.
Näin on käyn eläkeläisten suosimalla kuntosalilla (tietenkin eläkeläisille sinne reilu alennus) ja siellä he keskustelevat sijoittamisistaan, sijoitusasunnoistaan, lomamatkoistaan ja sairauksistaan.
Vierailija kirjoitti:
Tämän takia boomereita ei pitäisi päästää internetiin. Näin rumaa jälkeä siitä syntyy.
Tuo yksi työikäinenhän se aloitti, kehuako häntä olisi pitänyt, kun yhteiskunnan syöväksi haukkui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän takia boomereita ei pitäisi päästää internetiin. Näin rumaa jälkeä siitä syntyy.
Tuo yksi työikäinenhän se aloitti, kehuako häntä olisi pitänyt, kun yhteiskunnan syöväksi haukkui.
Vaikka joku käyttäytyy typerästi, ei se oikeuta vastapuolta älyttömään käytökseen. Boomerit eivät tätä ikinä opi.
Meillä on yhden 24v eläkeläisen moottoripyörä säilössä. Tulee huomenna hakemaan sen, kun kovasti jo kuumottelee päästä ajelemaan.
Elkää eläkeläiset pahoittako mieltänne jos syöväksi haukutaan, tämähän on vauva-aivojen foorumi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole koskaan saanut mistään eläkeläisalennusta. Asuminen maksaa yhtä paljon kuin työssäkäyvillä, samoin ruoka, sähkö, vesimaksut, vaatteet, meikit, lääkäri, lääkkeet, elektroniikka, yle-vero ym. Eläkeläinen maksaa enemmän veroa kuin työssäkäyvä samasta summasta. Itsellä veroprosentti 31, nettoeläke 2.4450.
Vierailija kirjoitti:
Elkää eläkeläiset pahoittako mieltänne jos syöväksi haukutaan, tämähän on vauva-aivojen foorumi.
Eläkeläiset nyt pahoittaa mielensä mistä tahansa.
Tänään menossa Turkuun vierailemaan tyttären luona ja samalla tarkastamaan pari vuokrattua asuntoani. Yksi vuokralainen maksanut pari viime kuukautta myöhässä, tarvitsee kysyä mikä juttu tämä on.
Huomenna lähtee lento Kreikkaan. Kaksi viikkoa aurinkoa tulee tarpeeseen🙂
Meidän on pakko pienentää eläkeläisten tukia ja myös keksiä keinoja heidän määränsä lisääntymiseen.
Vierailija kirjoitti:
Meidän on pakko pienentää eläkeläisten tukia ja myös keksiä keinoja heidän määränsä lisääntymiseen.
Ei ainakaan enää rajoituksia, kun korona iskee.
Syöpäähän kuuluu hoitaa.
Odota vain, kunnes oma ikäluokkasi on eläkkeellä. Tunnetko itsesi syöväksi silloin?
Osasi sitä jo odottaakin ensimmäistä ilkeää kommenttia eläkeläisistä ja tulihan se sieltä varsin piankin. Miksi avata ketju, joka ei mitenkään ole suunnattu itselle, sitä ihmettelen.
Serkkuni sairasti syöpää kymmenen vuotta ennen kuolemaansa. Oli ihan työikäinen ihminen, mutta tietenkään ei enää vuosiin kyennyt töihin. Olikohan hänkin yhteiskunnan syöpä, koska kulutti terveyspalveluita niin pitkään ja tulos kuitenkin oli se, ettei hän tervehtynyt työkuntoiseksi, vaan kuoli pois?
Entä pyörätuolissa istuva MS-tautia sairastava ystäväni? Hän ei kykene mihinkään töihin, ei edes puhetyöläiseksi, koska puhe ei suju. Onko hän yhteiskunnan syöpä? Hän on vielä nuori ihminen.
Meillä näitä "syöpiä" on yhteiskunnassa vaikka millä mitalla, miettikääs vain. Miksi heillä olisi oikeus elää tässä yhteiskunnassa sitten yhtään sen kummemmin, kuin eläkeläisen, joka joka tapauksessa on edes jonkinlaisen panoksen yhteiskunnalle tuottanut?
Pitäisikö meidän täällä alkaa haukkua tuilla eläviä työikäisiä ihmisiä syöpäkasvannaisiksi, koska he jos ketkä kuluttavat valtion varoja tuottamatta mitään?
Minusta on halpamaista syyttää ketään syöpäläisiksi. Koska sen paremmin työttömät kuin eläkeläisetkään eivät ole syyllisiä elämäntilanteensa. Mutta koska nyt eläkeläiset on otettu tikun nokkaan, niin miksei sitten nämä muutkin?
Jokainen voisi tietysti itse miettiä sitä omaa ihmisyyttään ja sitä, miten tärkeä, tuottava ja tarpeellinen ihminen sitä itse tälle yhteiskunnalle on. Ja jos kovinkin tärkeä ihminen on ainakin omasta mielestään ollut, niin entä sitten, kun ei vanhuuden tai sairauden tms. takia enää pystykään olemaan niin tarpeellinen, niin sittenkö kaikki tekemisesi pyyhkiytyy pois ja olet pelkkä syöpä?