Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eläkeläisten oma hyvänmielen ketju. Vastaa vain jos

Vierailija
11.03.2024 |

Olet eläkkeellä. Tänään taas hyvin päivä alkanut. Olen kiitollinen siitä, että saan terveenä olla. Mites teillä?

Kommentit (186)

Vierailija
181/186 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meistä eläkeläisistä on hyötyä yhteiskunnalle, mehän olemme niitä kuluttajia, joita kaivataan.  Meidän varassamme on aika paljonkin , mehän olemme niitä palveluiden käyttäjiä jos ketkä.

Kesällä kävin kesäteatterissa ja kun sitä yleisömäärää katselin, niin ihan ehdottomasti suurin osa oli eläkeläisiä.  Heitä tuli bussilasteittain eri paikkakunnilta.  Eläkeläisillä on vielä järjestöjä ja yhdistyksiä, jotka järjestävät tällaisia toimintoja.  Seuraavan polven kohdalla tämäkin varmasti loppuu, ei nuoremmilla ole kokemusta mistään yhdistyksistä, joten eivät osaa sellaisiin mennä eikä uusia perustaa.

Kannattaisiko näiden teatterilaisten edes näytellä, jos eläkeläiset lakkasivat olemasta yleisönä?  Voisi olla melkoisen tappiollista toimintaa.  Aika sen tulee näyttämään.

Eläkeläiset käyttävät enemmän rahaa hoiva palveluihin, kuin muut.  Äidilläni käy jalkahoitaja ja hän sanoi, että suurin osa asiakkaista hänellä on eläkeläisiä. 

Joillakin aloilla voi olla niin, että eläkeläiset ovat se työllistävin asiakaskunta.  Ja työllähän tämä yhteiskunta elää, vai kuinka?

Lisäksi me eläkeläiset olemme aika usein sille omalle lähipiirillemme hyvinkin hyödyllisiä.  Meille tuodaan pikkulapset ja isommatkin hoitoon, kuin myös lemmikkieläimet.  Vararahastonakin saavat monet toimia.  Eläintarhoissa ja huvipuistossa näkee paljon lapsia selvästikin isovanhempiensa kanssa.  Jouluna kokoonnutaan usein isovanhempien luokse, koska siellä on ruuat ja muut sörsselit yleensä valmiina ja kuuset ja koristeet ja lahjat lapsille, ei tarvitse itse niin kovasti touhuta.  En pahalla tarkoita, mukavaa se on isovanhemmistakin, mutta eikö nämäkin ole laskettaviksi hyödyn puolelle?

Meitä eläkeläisiä kun on moneen junaan.  Kun olin nuori ja asuin vielä kotona, naapurissa asui eläkkeelle jäänyt opettaja,  erittäin tiukka täti työssään.  Eläkkeelle jäätyään hän jäi leskeksi ja alkoi juopotella.  Hän oli hauska.  Miehiäkin taisi käydä ainakin jonkun verran, mutta ei nyt sentään ihan häiriöksi asti.  Meille lapsille hänellä oli aina karkkia ja mehua.  Hän sanoi, että nythän tämä elämä vasta mukavaa on.  Minä muistan häntä vieläkin hyvällä, vaikka jotkut tietysti paheksui.  Hän kumminkin osasi pitää elämänsä järjestyksessä kaikesta huolimatta.

Itse en kyllä aio alkoholiin enää koskea, on se puoli tullut jo koetuksi nuorempana ja opit siitä saatu.  

Vierailija
182/186 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni olisi reilua, että vanhuksien sairauksia ei hoidettaisi kuin kivunlievityksellä. Eutanasia myös mahdolliseksi heille. Moni vanhus tätä itsekin haluaisi, ovat kuitenkin jo tarpeeksi kokeneet ja haluaisivat nuorille paremmat oltavat.

Katsot, että vanhuksia ta ppa malla päästäisiin sinua tyydyttävään lopputulokseen. Salli minun veikata: siellä kirjottelee luuseri, joka elelee toisten ihmisten rahoilla eikä aikomustakaan muuten elämästä selviytyä.

Sulle ei pitäs antaa edes kivunlievitystä. Kuivana perseeseen mul kku.

Et selvästikään osaa keskustella asiallisesti.

Vanhuksista ei ole yhteiskunnalle hyötyä, heidän elämäänsä ei pitäisi pitkittää veronmaksajien kustannuksella. Kaikki se raha joka käytetään vanhuksiin voitai

OLETKO ELÄKELÄINEN?  

Tänne piti vastata vain, jos on eläkkeellä ja lisäksi hyvää mieltä tuottavista asioista.

Mitä pirua sinä täällä kommentteinesi teet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/186 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työeläke on osa palkkaa, jonka on maksanut työnantaja, ja itsekin maksoin oman osuuteni. Olen tehnyt työtä 38 vuotta, koska opiskelin pitkään ja olin hoitovapaalla vuoden. Myöskään alle 23-vuotiaana ei eläke kertynyt. Nautin työeläkkeestäni täysin siemauksin. Olen maksanut veroja muidenkin edestä enkä saanut edes kunnallista hoitopaikkaa ainokaiselleni. Hänen brittiopinnotkin olemme itse maksaneet. Bruttoeläke itselläni ja miehelläni kummallakin n. 3500 e, mutta verojakin menee. Tuloverot, alvit sun muut kerryttävät ison potin. 

Etpä montaa vuotta itse tyel-maksuja maksanut. Miksi tämä siirretty palkka on sitten niin paljon huonompi minun ikäluokalleni? Kyllä se itsellenikin kelpaisi nauttia täysin siemauksin. Menee vain elämä teidän elättämiseen.

Pyydettiin eläkeläisten omia ajatuksia ja hyvää mieltä.  Sinulla on varmasti muita kanavia purkaa pahaa mieltäsi.  Et kai muuten tosissasi kuvittele, että jos työeläkemaksuja vähennettäisiin, ne vähennettäisiin sinun osuudestasi?  Et voi olla niin tyhmä!

Ne alet tulisi työnantajille.  Nehän siitä suurimman osan maksavatkin.  Ottaisivat varmaan mielellään moisen alennuksen vastaan.  Sinulle siitä ei mitään liikenisi. Palkkasi ja verosi pysyisivät ihan samana.  Ainoa hyöty voisi olla, että työnantajat voisivat palkata enemmän työntekijöitä, mutta epäilen, että niinkään tekisivät. 

Haitta olisi sitten se, että aikanaan tulisit saamaan vähemmän eläkettä.   

Vierailija
184/186 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän on pakko pienentää eläkeläisten tukia ja myös keksiä keinoja heidän määränsä lisääntymiseen.

Miksi haluat, että keksitään keinoja saada lisää eläkeläisiä.

Ei niitä tarvitse keksiä.  Sen keksivät jo aikoinaan sotasukupolvet, jotka laativat lapsia maailmaan, kun piti lisätä kansakunnan elinvoimaa.  Sama ilmiö oli kaikissa sotaan osallistuneissa maissa.  Lapsia tehtiin urakalla.  Perustettiin rintamamiestiloja ja rakennettiin rintsikoita.  Yhden sukupolven juttu. 

Vierailija
185/186 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva kun saa eniten etuja ja hyötyjä, nuoret maksumiehinä. Varsinkin tervyspalveluissa on tärkeää etuilla lasten edelle. Voi huoletta kuluttaa planeettaa kun itse ehtii poistua ja nuoret jäävät elämään asian kanssa. 

Outoa, että koko elämänsä vaurautta keränneet saavat kaiken maailman etuja ja alennuksia...

Mitähän ne nuo kaiken maailman edut ja alennukset on?

Eläkeläiskortilla saan yhden euron alennuksen johonkin näyttelyyn tai museoon.  Siis yhden euron.

Mielelläni luovun siitä, jos joku nuorempi ottaa sen vastaan.  Saa minun puolestani käydä niissä näyttelyissä minun alennuksellani.

Mitään muuta alennusta ei minulle ole.  Mistään.  Jossain isossa kaupungissa voivat kuulemma saada alennusta jostakin kaupunkibussissa matkustamisessa.  Okei.  Minä asun maaseutukaupungissa.  Täällä ei bussit suuremmin enää edes kulje.  Oma auto on pakko olla, asun 10 kilometrin päässä keskustasta.  Voin ajaa pyörällä, mutta vaatii sopivan sään, en aja sateessa enkä kovassa tuulessa, enkä talvella.  Bensasta en saa alennusta.  Ja pyörääkään en ole saanut alennuksella.

Sähköstä, jätehuollosta, netistä, vesimaksuista... kaikesta maksan saman kuin muutkin.  Mikä ihmeen eläkeläisalennus????  Kaupoissa ei ole eläkeläisalennuksia, kaikki maksaa minulle saman kuin muillekin.

Kertokaa nyt hemmetti niistä suurista alennuksista, jotka OIKEASTI vaikuttavat elämiseen helpottavasti!  Uimahallialennus?  Rakentakaa ensin se uimahalli, että voin menä sinne alennuksella uimaan.  

Vierailija
186/186 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin onnellinen tänään. Olen laihtunut, koska niin pieni eläke. Ei varaa syödä tarpeeksi.

t. Entinen anorektikko