Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eläkeläisten oma hyvänmielen ketju. Vastaa vain jos

Vierailija
11.03.2024 |

Olet eläkkeellä. Tänään taas hyvin päivä alkanut. Olen kiitollinen siitä, että saan terveenä olla. Mites teillä?

Kommentit (187)

Vierailija
101/187 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin olla samana päivänä hyvällä ja pahalla päällä.  Olin iloinen muutama päivä sitten, nyt on lepän siitepölyä ja selkäkipua.  Lisäksi Postnord lähetys jumissa. 

Vierailija
102/187 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut vielä tekee eläkkeellä vapaaehtoistöitä. Hatunnosto siitä.

Itse tein n 20 v vapehttöitä työn ohella. Lopetin, kun jäin eläkkeelle. Eilen lekurissa ja määräsi verikokeita, reumasta mainitsi epämääräisesti. 

Muuten hyvin, aamulla blenderin ja kahvinkeittimen käynnistystä. Kananmunan paistoin leivän päälle. Muutaman km lenkki ja nyt tätä sivua tulin selaamaan.

Aurinkoa ja valoa, mitä tässä muuta, mukavaa viikkoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/187 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut vielä tekee eläkkeellä vapaaehtoistöitä. Hatunnosto siitä.

Itse tein n 20 v vapehttöitä työn ohella. Lopetin, kun jäin eläkkeelle. Eilen lekurissa ja määräsi verikokeita, reumasta mainitsi epämääräisesti. 

Muuten hyvin, aamulla blenderin ja kahvinkeittimen käynnistystä. Kananmunan paistoin leivän päälle. Muutaman km lenkki ja nyt tätä sivua tulin selaamaan.

Aurinkoa ja valoa, mitä tässä muuta, mukavaa viikkoa.

Sama juttu, 8 km lenkki ihanassa auringonpaisteessa naapurin kanssa.

69v. eläkeläinen.

Vierailija
104/187 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeellä ja lomalla. Ensi viikolla taas töihin.

Vierailija
105/187 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava video, näitä katseltu.

Vierailija
106/187 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestissä numero 11 on ymmärretty mitä hyvän mielen ketju tällä palstalla tarkoittaa. Pidetään ketju asiallisena🙂

Vierailija
107/187 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein kivaa, kotina uudehko velaton rivarin päätykolmio, 82 m2, iso omassa rauhassa oleva piha, kaikki asumiskulut 290 €/kk, yksin asun. Eläke 2210 € netto, säästöjä ja sijoituksia n. 45 000 €, velaton auto. Mikäpä tässä on ollessa. Kevät tulossa ja sitten kesä. 

Vierailija
108/187 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun saa eniten etuja ja hyötyjä, nuoret maksumiehinä. Varsinkin tervyspalveluissa on tärkeää etuilla lasten edelle. Voi huoletta kuluttaa planeettaa kun itse ehtii poistua ja nuoret jäävät elämään asian kanssa. 

Vierailija
109/187 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva kun saa eniten etuja ja hyötyjä, nuoret maksumiehinä. Varsinkin tervyspalveluissa on tärkeää etuilla lasten edelle. Voi huoletta kuluttaa planeettaa kun itse ehtii poistua ja nuoret jäävät elämään asian kanssa. 

Outoa, että koko elämänsä vaurautta keränneet saavat kaiken maailman etuja ja alennuksia...

Vierailija
110/187 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson pian onko jo hiillos hiipunut uunista ja menen sitten maate.

Hyvää yötä.

Vierailija
111/187 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään on kynsienhoitopäivä. En itse saa enää varpaankynsiä leikatuksi, ovat niin paksut ja keltaisetkin ettei tavallisella leikkurilla mene. Tyttäret meinasi, ettei he halua leikata kun pyysin, näyttää kuulemma niin inhottavilta mun kynnet, mikä ei tuntunut kivalta. Mutta miniä on onneksi tulossa. Ei ollakaan hetkeen nähty, kun en uskalla enää talvikelillä ajaa autoa ja bussimatkatkin sinne pelottaa. Paitsi touring bussilla kävin etelän matkalla, se on vähän eri asia kun rentouttaa. Miniällä on välineitä kun työkseen laittaa kynsiä. Kiusoittelin viimeksi huumorilla pienestä eläkkeestä ja miniä sanoi että tekee sitten ilmaiseksi, niin ei tule siitäkään kustannuksia. Saan säästettyä seuraavaan matkaan ystävättären kanssa, ehkä johonkin Eurooppaan keväällä. On sitten uudet kynnetkin ja kaikki!

Miksi alapeukutetaan kivalle kommentille? Kirjoittaja osaa olla iloinen pienestäkin asiasta-kynsien hoidosta-joka on hänelle iso asia. Hyvää kevättä kaikille ja hänelle myös kivaa matkaa!

Vierailija
112/187 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään on kynsienhoitopäivä. En itse saa enää varpaankynsiä leikatuksi, ovat niin paksut ja keltaisetkin ettei tavallisella leikkurilla mene. Tyttäret meinasi, ettei he halua leikata kun pyysin, näyttää kuulemma niin inhottavilta mun kynnet, mikä ei tuntunut kivalta. Mutta miniä on onneksi tulossa. Ei ollakaan hetkeen nähty, kun en uskalla enää talvikelillä ajaa autoa ja bussimatkatkin sinne pelottaa. Paitsi touring bussilla kävin etelän matkalla, se on vähän eri asia kun rentouttaa. Miniällä on välineitä kun työkseen laittaa kynsiä. Kiusoittelin viimeksi huumorilla pienestä eläkkeestä ja miniä sanoi että tekee sitten ilmaiseksi, niin ei tule siitäkään kustannuksia. Saan säästettyä seuraavaan matkaan ystävättären kanssa, ehkä johonkin Eurooppaan keväällä. On sitten uudet kynnetkin ja kaikki!

Miksi alapeukutetaan kivalle kommentille? Kirjoittaja osaa olla iloinen

Varmaan siksi, että rouva teettää miniällään ilmaiseksi kynsihoidon niin iljettäviin kynsisienisiin silsakoipiinsa, ettei omat tyttäret ilkeä koskeakaan. Kohtelias miniä ei tohdi kieltäytyä, eikä saa sentin jeniä palkkaa inhottavasti työstä. Mene jalkahoitajalle, siellä osataan hoitaa sienikynnet ja lääkäriin saamaan suun kautta otettava sienilääkekuuri.

Vierailija
113/187 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsittääkseni terveydenhoidossa asiakkaat eivät arvioi kiireellisyyttä vaan siellä työtään tekevä ammattihenkilöstö.  Myyrmäen terveysasemalla oli ainakin joitakin vuosia sitten hoitaja, joka heitti ulko-ovella turhat asiakkaat ulos. Moni poistui apteekin kautta buranat mukana.

Vierailija
114/187 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilvinen päivä täällä Tallinnassa.   Maa on paljas ja kuiva joten lenkillä kiva käydä. Kävelen yleensä joka päivä sellaisen puoli toista tuntia merenrantoja ja  luonnossa, tänään teen kotitöitä valmiiksi kuten silitystä yms. Huomenna lähden koiralle lapsenlikaksi kun tytär ja vävypoika lähtee molemmat työmatkalle, samassa firmassa työssä ovat.

Kiva taas lenkkeillä koiran kanssa, asuvat Viimsissä niin on vaihtelua lenkkipoluille. Ja kolme kissaa vielä kaverina.

Kevään edistymistä on mukava seurata ja lintuja. Vähän aikaa sitten näin supikoiran jota pääsin hyvin lähelle. Siellä se mennä nuuskutteli, ei piitannut minusta.  Odotan että ilmat lämpenee kunnolla niin pääsee pyörällä liikkeelle. Pitempiä lenkkejä ympäristöön.

Mikäs tässä ollessa, valmiissa maailmassa.

Vierailija
115/187 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulle toivon lyhyttä ikää ja oikein kivuliasta syöpäkuolemaa. Olethan jo kupannut vanhempasi kuiviin.

Mikä sinuakin vaivaa? Tykkäätkö kiusata?

Tämä oli vastaus sille jonka mielestä eläkeläiset ovat yhteiskunnan syöpä. En voi olla ajattelematta että hän vihaa omia, eläkkeellä olevia vanhempiaan (ja isovanhempiaan). Minä olen eläkeläinen. Tuntuu tosi kivalta lukea tuollaista.

En vihaa ketään henkilökohtaisesti. Pidän vain eläkeläisiä yhteiskunnan syöpänä, kuten vaikka rikollisiakin.

Et vihaa henkilökohtaisesti, vaan ihan yleisesti. Toivottavasti joskus pääset tuosta ongelmastasi eteenpäin. Olen surullinen puolestasi. Hyvää jatkoa sinulle, kyllä elämäsi vielä joskus muuttuu paremmaksi. 

Vierailija
116/187 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin aamusta pilkillä, ei tullut saalista.

Päiväkahvit äsken keittelin ja kohta laitan pinaattilettutaikinan turpoamaan. Niitä tänään puolukkahillon kanssa ruuaksi.

Arvelin käydä illasta hiihtämässä ennen saunaa.

Vierailija
117/187 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työeläke on osa palkkaa, jonka on maksanut työnantaja, ja itsekin maksoin oman osuuteni. Olen tehnyt työtä 38 vuotta, koska opiskelin pitkään ja olin hoitovapaalla vuoden. Myöskään alle 23-vuotiaana ei eläke kertynyt. Nautin työeläkkeestäni täysin siemauksin. Olen maksanut veroja muidenkin edestä enkä saanut edes kunnallista hoitopaikkaa ainokaiselleni. Hänen brittiopinnotkin olemme itse maksaneet. Bruttoeläke itselläni ja miehelläni kummallakin n. 3500 e, mutta verojakin menee. Tuloverot, alvit sun muut kerryttävät ison potin. 

Vierailija
118/187 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin ruotsalaista senioriohjelmaa. Pisimpään ja terveimpinä elivät positiivisen elämänasenteen omaavat henkilöt. Jos on aina turpa rullalla, odotaa ainakin pitkältä tuntuva elämä. Ne, jotka kutsuvat muita syöviksi, ovat säälittäviä, mutta rakkaudeton lapsuus on hirveä asia lapselle. Pitää ynmärtää. 

Vierailija
119/187 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostimme Airfryerin viime viikolla. Nyt saa rasvatonta monipuolista ruokaa nopeasti ja pienemmällä sähkömäärällä.  Arki on parasta elämässä. 

Vierailija
120/187 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enää pari vuotta siihen että käteisestä luovutaan. Aiotteko kuolla ennen sitä?

Toivottavasti ei luovuta, koska meidän käteisiämme tarvitaan auttamaan tuilla eläviä nuoriamme.

Jos joudumme auttamaan heitä laittamalla rahaa tilille, se ei heitä auta ja meidän apumme sieppaantuu valtion kassaan.  Kun tuki vähenee, jos tilille on tullut ylimääräinen raha.

Lahjaksikaan emme sitten enää voi antaa rahaa, kun sitä ei enää käteisenä sitten enää olisi.

Eli teidän nuorten avustaminen sitten loppuu.  Ei ole meidän syymme.  Itsehän niin kovasti toivotte käteisen loppuvan.  

Mistä muuten tuo "tieto" käteisen loppumisesta muutaman vuoden päästä on peräisin?  Voisitko antaa seikkaperäinen selvityksen?

Itse asiassa käteisenä vanhojen ihmisten rahat säilyvät paremmin, kuin pankkitilillä, josta taitavat huijarit ne pystyvät koijaamaan itselleen.  Siinä menee sitten ne teidän perintörahatkin.  Paremmassa turvassa ne olisi tyynyliinan sisällä.  Mutta jos niin tahdotte, niin ei muuta kuin kauhea meteli vaan päälle, että käteinen pois käteinen pois!!!  

Oikein naurattaa teidän pöhlöytenne.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi seitsemän