Eläkeläisten oma hyvänmielen ketju. Vastaa vain jos
Olet eläkkeellä. Tänään taas hyvin päivä alkanut. Olen kiitollinen siitä, että saan terveenä olla. Mites teillä?
Kommentit (170)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole vielä ihan eläkeläinen, 28 työaamua jäljellä, mutta odotan sitä innokkaana ja aion sitten tehdä kaikkea mukavaa kuten kutoa, lukea, tavata läheisiäni ja ihan mitä milloinkin haluan. Onneksi mieskin on jo eläkkeellä niin voimme yhdessä töpsötellä päivien iloksi.
Todellisuudessa se vakava sairaus iskee kuukauden päästä siitä kun eläkkeesi alkoi.
Ok. Sitä odotellessa. Terv. 4 vuotta eläkkeellä ja elämänsä vedossa.
Älä keuli. Minuun iski parantumaton leukemia kuukauden päästä kun eläkkeeni alkoi.
Tuo on kyllä kurjaa. Aika monelle itse asiassa on käynyt noin. Kohtalon ivaa. Mutta eihän se sääntö ole, itse todellakin terveempi kuin koskaan , mutta huomisestahan ei tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulle toivon lyhyttä ikää ja oikein kivuliasta syöpäkuolemaa. Olethan jo kupannut vanhempasi kuiviin.
Mikä sinuakin vaivaa? Tykkäätkö kiusata?
Tämä oli vastaus sille jonka mielestä eläkeläiset ovat yhteiskunnan syöpä. En voi olla ajattelematta että hän vihaa omia, eläkkeellä olevia vanhempiaan (ja isovanhempiaan). Minä olen eläkeläinen. Tuntuu tosi kivalta lukea tuollaista.
En vihaa ketään henkilökohtaisesti. Pidän vain eläkeläisiä yhteiskunnan syöpänä, kuten vaikka rikollisiakin.
miksi ovat syöpä, vastaa. aikoinaan monikin pitkän tyuran tehneenä, terveytensä menettäneenä,ovat tienanneet eläkkeensä työnssä kautta, eläke ei ole toimeentulotuki jne. tarkenna,miten he vaikuttavat hyvinvointiisi
Vierailija kirjoitti:
Syöttekö tupakan puruja ja miksi?
Minä en syö. Ymmärrän, että tuolla videon mummalla on nikotiiniriippuvuus. Kyllä se nikotiini imeytyy noinkin. Nuuskapusseissa se on vaan pakattu siistimpään muotoon.
Vierailija kirjoitti:
Hahhaa, sinuakaan ei olisi olemassa niitä edellisiä sukupolvia. Olet siis syövän metastaasi😅. Ne muuten ovat vaarallisempia kuin itse syöpä. T.hoitsu evp
Jaatko siis näkemykseni eläkeläisistä yhteiskunnan syöpänä?
Avaatko hieman enemmän tätä mielipidettäsi.-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulle toivon lyhyttä ikää ja oikein kivuliasta syöpäkuolemaa. Olethan jo kupannut vanhempasi kuiviin.
Mikä sinuakin vaivaa? Tykkäätkö kiusata?
Tämä oli vastaus sille jonka mielestä eläkeläiset ovat yhteiskunnan syöpä. En voi olla ajattelematta että hän vihaa omia, eläkkeellä olevia vanhempiaan (ja isovanhempiaan). Minä olen eläkeläinen. Tuntuu tosi kivalta lukea tuollaista.
En vihaa ketään henkilökohtaisesti. Pidän vain eläkeläisiä yhteiskunnan syöpänä, kuten vaikka rikollisiakin.
Perustelut ois kiva.
En aio perustella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko vastata vaikka en ole eläkkeellä. Eläkeläiset ovat mielestäni yhteiskunnan syöpä.
Tulet itsekin aikanaan olemaan se "syäpä", jos tuolla asenteellasi edes sinne asti pääset!
Kyllä. Olen ösa- aikaeläkkeellä ja varsinainen eläkeikä alkaa piakkoin. Silloin olen täysin vapaa... nyt on meillä eräs työkaveri 66- vuotias, käy silloin tällöin tuurailemassa lomia tai kiireaikoina. Tavoite on sama. Jo alle viisikymppisenä alkoi tuntua että työnteko riittää, vähemmällä pitää pärjätä. Elämä ei ole yhtä työntekoa, vapaa- aika on mukavaa. Kohta vähän välipalaa ja sitten taas mökkiä lämmittämään ja ehkä grillailemaan. Hyvää päivänjatkoa kaikille.
Tänään on kynsienhoitopäivä. En itse saa enää varpaankynsiä leikatuksi, ovat niin paksut ja keltaisetkin ettei tavallisella leikkurilla mene. Tyttäret meinasi, ettei he halua leikata kun pyysin, näyttää kuulemma niin inhottavilta mun kynnet, mikä ei tuntunut kivalta. Mutta miniä on onneksi tulossa. Ei ollakaan hetkeen nähty, kun en uskalla enää talvikelillä ajaa autoa ja bussimatkatkin sinne pelottaa. Paitsi touring bussilla kävin etelän matkalla, se on vähän eri asia kun rentouttaa. Miniällä on välineitä kun työkseen laittaa kynsiä. Kiusoittelin viimeksi huumorilla pienestä eläkkeestä ja miniä sanoi että tekee sitten ilmaiseksi, niin ei tule siitäkään kustannuksia. Saan säästettyä seuraavaan matkaan ystävättären kanssa, ehkä johonkin Eurooppaan keväällä. On sitten uudet kynnetkin ja kaikki!
Ihanaa aikaa, saan valvoa öisin ja nukkua aamulla pitkään. Vartti sitten heräsin, yleensä nukun pitempäänkin. Ja yöt luen kirjoja. Ulkona en käy ollenkaan, paitsi kaupassa parin viikon välein. Ihanaa, kun ei ole pakko suorittaa mitään. (Töissä piti olla välituntivalvojana ja ulkona liikuntaa pitämässä, nyt en mene ulos koskaan!)
Huh, tämän hyvän mielen ketjun perusteella en kyllä uskaltaisi edes klikata auki eläkeläisten pahan mielen ketjua.
Aikaa olla, lukea, nukkua keskipäivään, olla tekemättä mitään tai tehdä pikkuremppaa tai ommella. Syödä vain mieliruokia. Tämä on luksusta. Harmi vaan, että kuolema vierailee usein jo lähipiirissä tai tuttavissa. Mutta tämä on paras vaihe elämässä pikkulapsiajan jälkeen. Silloin en uskaltanut olla puhtaan onnellinen niin kuin nyt. Lapseni olen kasvattanut ja työni tehnyt. Nyt uskallan olla onnellinen ja tyytyväinen.
Mullekin lääkäri kirjoitti "hullunpaperit" ja toivotti hyviä eläkepäiviä, niin nuori kuitenkin vielä oon.
Toivon kaikille eläkeläisille hyviä eläkepäiviä. Terveyttä, talous kunnossa, harrastuksia, lähimmäisiä jne. Kyllä eläkkeelläkin elämä voi olla ihanaa!
Vierailija kirjoitti:
Enää pari vuotta siihen että käteisestä luovutaan. Aiotteko kuolla ennen sitä?
Elähän nyt höpäjä joutavia, käteinen ei ole katoamassa mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Huh, tämän hyvän mielen ketjun perusteella en kyllä uskaltaisi edes klikata auki eläkeläisten pahan mielen ketjua.
Eipä nuo haukkumiset ole eläkeläisten viestejä. Niiden aloittajahan sanoi, ettei ole eläkeläinen. Etkä ilm sinäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kylläpäs on varsinainen hyvän mielen ketju tosiaan. Ennenaikaista k uolemaa toivotellaan nuoremmille sun muuta lupsakkaa.
Nykynuoriso on niin katkeraa.
Kai tässä katkeroituu kun katsoo mihin jamaan te ehditte ajaa tämän maailman ja saa maksella teidän eläkkeitänne ja ylläpitoanne pääsemättä koskaan itse eläkkeelle. Kiitokseksi saa vain vi ttuilua. Boomerit ovat kaiken saanut ja täysin kiittämätön sukupolvi.
Ehdittiin saada teille pitkät hoitovapaat ja kotihoidontuet ym. Mutta onneksi nyt se teidän hyysääminen kohta loppuu. Turhaan taistelimme niiden etujen puolesta, kun teille ei mikään riitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän takia boomereita ei pitäisi päästää internetiin. Näin rumaa jälkeä siitä syntyy.
Ihmeellistä, että nyt haukutaan ja kielletään boomereiden netinkäyttö. Niin usein on pilkattu ja haukuttu, etteivät eläkeläiset osaa käyttää nettiä.
No en tiedä, onko tämä nyt sitten sen parempi, että osataan vihakirjoitella vauvapalstalla. Mutta ehkä täällä on juuri ne eläkeläiset joilla ei ole ketään eikä mitään muuta.
Eihän eläkeläiset täällä ole itseään haukkumassa. Te nuoremmathan sitä teette, kun ette muuhun pysty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enää pari vuotta siihen että käteisestä luovutaan. Aiotteko kuolla ennen sitä?
Elähän nyt höpäjä joutavia, käteinen ei ole katoamassa mihinkään.
Kyllä pitää aika muumio olla jos ei tätä tosiasiaa hahmota. Käteisen käyttö vähenee koko ajan ja tulee käytännössä loppumaan kun suurista ikäluokista aika jättää. Olen viimeksi käyttänyt käteistä ehkä noin viisi vuotta sitten, ja sekin oli poikkeustilanne.
Vierailija kirjoitti:
Pakko vastata vaikka en ole eläkkeellä. Eläkeläiset ovat mielestäni yhteiskunnan syöpä.
Ei, vaan kateus se on.
Olikohan munkin mummovainaani oikeasti salaa tuollainen hapan sitruuna, joka toivoi nuoremmille polville lähinnä pahaa?
Suuret ikäluokat eli boomerit, noin vuosina 19451950-syntyneet. Heitä täällä palstalla tuskin montaa on.