Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eläkeläisten oma hyvänmielen ketju. Vastaa vain jos

Vierailija
11.03.2024 |

Olet eläkkeellä. Tänään taas hyvin päivä alkanut. Olen kiitollinen siitä, että saan terveenä olla. Mites teillä?

Kommentit (170)

Vierailija
61/170 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutakaa rummot huutakaa! 

Vierailija
62/170 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko vastata vaikka en ole eläkkeellä. Eläkeläiset ovat mielestäni yhteiskunnan syöpä.

Sinulle toivon lyhyttä ikää ja oikein kivuliasta syöpäkuolemaa. Olethan jo kupannut vanhempasi kuiviin.

Mikä sinuakin vaivaa? Tykkäätkö kiusata?

Tämä oli vastaus sille jonka mielestä eläkeläiset ovat yhteiskunnan syöpä. En voi olla ajattelematta että hän vihaa omia, eläkkeellä olevia vanhempiaan (ja isovanhempiaan). Minä olen eläkeläinen. Tuntuu tosi kivalta lukea tuollaista.

Selaa ohi.

Näitä riittää, katkeria elämäänsä pettyneitä ihmisiä jotka eivät muillekaan mitään hyvää soisi.

Antaa kieriä katkeruudessaan. Joka ikiseen ketjuun näitä riittää, siksi on paras jättää omaan arvoonsa.  Oman elämänsä ankeuttajia ja energiasyöppöjä.

Me jotka eläkkeellä olemme olemme ansainneet kaiken hyvän mitä irti saamme.  Katso aurinkoiselle puolelle, jätä varjo taaksesi. Niin minä teen. 

Ihanaa kevään odotusta sinulle! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/170 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän takia boomereita ei pitäisi päästää internetiin. Näin rumaa jälkeä siitä syntyy. 

Ihmeellistä, että nyt haukutaan ja kielletään boomereiden netinkäyttö. Niin usein on pilkattu ja haukuttu, etteivät eläkeläiset osaa käyttää nettiä. 

No en tiedä, onko tämä nyt sitten sen parempi, että osataan vihakirjoitella vauvapalstalla. Mutta ehkä täällä on juuri ne eläkeläiset joilla ei ole ketään eikä mitään muuta. 

Kukas sen viha kirjoittelun aloitti, alkupään viesti.

Tämä ketju on tarkoitettu vain eläkeläisille.

Vai onko nämä muutkin mt-eläkkeellä olevia.

Vierailija
64/170 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän aikaa sitten herätty, cappuccinot nautittu ja Hesarin näköisversio luettu. Ylellistähän tämä on, kun saa omaan tahtiin heräillä. 43 vuoden ajan kello soi 06.20, kun piti aloittaa työt toimistossa klo 08.00 ja bussimatkaan Helsingin keskustaan piti varata aikaa. Nykyisin käyn kielitunneilla pari kertaa viikossa, lenkkeilen kaverin kanssa ja hoidan yhden mummelin asioita auttamalla häntä arjessa vapaaehtoisena. Jotain pitää tehdä, muuten jää helposti sohvalle. Mutta kiitollinen olen, kun saan olla terve ja nuo palkkatyöt tuli kunnialla tehtyä aikanaan.

Saat varmaan muutaman kympin siitä hyväntekeväisyystyöstä- ethän nyt ilmaiseksi siihen olisit siihen suostunut?

Eri. Usko tai älä, mutta meissä on hyväntahtoisia ihmisiä, jotka eivät vaadi rahaa aina, kun persauksen nostaa tuolilta jonkun toisen takia. Palkkana on hyvä mieli autettavalla ja auttajalla. Jeesuskin kehoitti meitä kohtelemaan toisiamme hyvin ja rakastamaan lähimmäistä.

Vierailija
65/170 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän takia boomereita ei pitäisi päästää internetiin. Näin rumaa jälkeä siitä syntyy. 

Tämän täytyy olla vitsi :D

Vierailija
66/170 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulle toivon lyhyttä ikää ja oikein kivuliasta syöpäkuolemaa. Olethan jo kupannut vanhempasi kuiviin.

Tämä oli vastaus sille jonka mielestä eläkeläiset ovat yhteiskunnan syöpä. En voi olla ajattelematta että hän vihaa omia, eläkkeellä olevia vanhempiaan (ja isovanhempiaan). Minä olen eläkeläinen. Tuntuu tosi kivalta lukea tuollaista.

En vihaa ketään henkilökohtaisesti. Pidän vain eläkeläisiä yhteiskunnan syöpänä, kuten vaikka rikollisiakin.

Vierailija
67/170 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kylläpäs on varsinainen hyvän mielen ketju tosiaan. Ennenaikaista k uolemaa toivotellaan nuoremmille sun muuta lupsakkaa. 

Nykynuoriso on niin katkeraa.

Kai tässä katkeroituu kun katsoo mihin jamaan te ehditte ajaa tämän maailman ja saa maksella teidän eläkkeitänne ja ylläpitoanne pääsemättä koskaan itse eläkkeelle. Kiitokseksi saa vain vi ttuilua. Boomerit ovat kaiken saanut ja täysin kiittämätön sukupolvi. 

Vierailija
68/170 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko vastata vaikka en ole eläkkeellä. Eläkeläiset ovat mielestäni yhteiskunnan syöpä.

Selaa ohi.

Näitä riittää, katkeria elämäänsä pettyneitä ihmisiä jotka eivät muillekaan mitään hyvää soisi.

Antaa kieriä ka

Juuri näin. Minä lukaisen läpi ja hymyilen itsekseni, ei minulla ole mitään syytä pahoittaa mieltäni. Minulla on kaikki hyvin ja nautin elämästäni. Korkeintaan säälittää tuollaiset katkeroituneet ihmiset, jos sitäkään, yhdentekevää minulle.

Vierailija
69/170 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän ulkopuoliselta sivukommentti: ette taida tietää, mitä "hyvän mielen ketju" täällä tarkoittaa... 

Kyllä me eläkkeellä oleva vanhempi väki tiedetään, mutta aina tällaisiin ketjuihin tulee keljuilijoita yrittäen viedä hyvän mielen pois. Ehkä heillä ei ole hyvä olla ja haluavat, ettei muillakaan olisi.

Vaikuttaa kylläkin, että sinä et ainakaan ymmärrä mitä "hyvän mielen ketju" tällä palstalla tarkoittaa.

Vierailija
70/170 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu hyvältä, kun tytär kävi perheineen eilen kylässä. Siitä saa voimaa koko viikoksi.

Lapsenlapset saavat minutkin kestämään tätä vihamielistä yhteiskuntaa. Esiteinejä ovat ja käyvät usein, kyselevät vaikka mitä ja sanovat, että minuun voi aina luottaa🥰

Vierailija
71/170 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enää pari vuotta siihen että käteisestä luovutaan. Aiotteko kuolla ennen sitä?

En aio. Kortit toimii niin kuin tähänkin asti. Ja niitähän riittää. Käteinen on mennyttä aikaa. Kuka sitä nyt enää käyttää.

Käteisestä en luovu. Vähän joka paikkaan tarvitaan muutama kolikko ja niitä saa mukavasti seteleillä maksaessa. Käytän enimmäkseen korttia, mutta en halua olla riippuvainen kortista, joka voi lakata toimimasta, tippua jonnekin tai hukkua vaikka kotiin. Mobiilimaksua en missään nimessä ota. Kännytkät on niin helppoja vaan viedä käsistä ja lähteä karkuun, kaikilla on kännyt koko ajan esillå. 

Matkustellessa vaikkapa Kreikassa käteinen on välttämätöntä. 

Vierailija
72/170 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vihaa ketään henkilökohtaisesti. Pidän vain eläkeläisiä yhteiskunnan syöpänä, kuten vaikka rikollisiakin.

Hahhaa, sinuakaan ei olisi olemassa niitä edellisiä sukupolvia. Olet siis syövän metastaasi😅. Ne muuten ovat vaarallisempia kuin itse syöpä. T.hoitsu evp

Vierailija
73/170 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Housuissa on rumaa jälkeä. T.mummosi

Vierailija
74/170 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin jo nuorena alle viiskymppisenä eläkkeelle jotta kerkeäisi nauttiman pidempään eläkkeellä olosta, koskaan kun ei voi tietää milloin kuolee. 😊

Vierailija
75/170 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateus vie kalatkin vedestä. Meitä eläkeläisiä syytetään niin monesta asiasta, siitäkin, että meillä oli aikanaan töitä!  Meidän vikahan se tietysti on. Itse yritän suhtautua ymmärtäväisesti noihin boomereita ja eläkeläisiä vihaaviin keski-ikäisiin. Ei ole heillä ymmärrystä elämän kulusta vielä. Oppivat kyllä aikanaan. 

Kiitollinen olen, kun 16-vuotiaasta alkaen töitä tehneenä, 65-vuotiaana eläkkeelle jääneenä, saan nyt vapaasti vielä suht. terveenä olla aktiivinen fyysisesti ja henkisesti. Kukaan meistä ei syntymäaikaansa ja ikäänsä valitse,  eikä pahemmin yksilö voi vaikuttaa yhteiskunnan suhdanteisiin.  Rauhaa ja rakkautta vaan kaikille, nautitaan elämästä.

Vierailija
76/170 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, kun vaihteeksi positiivinen ketju. Olen pian 78v nainen, työelämä esh:na akuuttisairaanhoidon puolella ja välillä opettajana. Ihanaa, kun tuntuu ja näyttää siltä että on kevät. Aurinko paistaa ja lähden kävellen 2,5 km ystävättären luo kahville, jossa vaihdetaan kuulumisia ja "parannetaan maailmaa".  Hyvää päivänjatkoa!

Vierailija
77/170 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahhaa, sinuakaan ei olisi olemassa niitä edellisiä sukupolvia. Olet siis syövän metastaasi😅. Ne muuten ovat vaarallisempia kuin itse syöpä. T.hoitsu evp

Jaatko siis näkemykseni eläkeläisistä yhteiskunnan syöpänä? 

78/170 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työkyvyttömyyseläkekkeellä ja varsinaiseen eläkeikään on vuosi. Nautin kiireettömyydestä ja siitä että kun herään yöllä, katson telkkaria ja menen takaisin nukkumaan. Minnekään ei ole pakko mennä ellei tahdo. Olin lasten parissa töissä liki kolmekymmentä vuotta enkä todellakaan ikävöi takaisin. Kaupoilla käydessä huvittaa suunnattomasti kiukkuavat lapset vanhempineen ja juu,en käy neuvomaan vaan kävelen kärryineni ohi,kyllä maailmaan ääntä mahtuu. Mukavaa kevättä.

Vierailija
79/170 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaatko siis näkemykseni eläkeläisistä yhteiskunnan syöpänä? 

Kyllä, jos myönnät olevasi metastaasi.👿, koska olet jälkeläiseni. Tämä on muuten ihan biologiaa, jos ymmärrät, mitä tarkoitan.

Vierailija
80/170 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perustelut ois kiva.