Mikä tuossa Oppenheimer-elokuvassa nyt on niin erinomaista?
Jotenkin haiskahtaa vähän samanlaiselta jalustalle nostetulta ilmiöltä kuin Taylor Swift: on suosittu tai arvostettu, koska on suosittu tai arvostettu. Tarkemmin ei osaa kukaan selittää.
Kommentit (113)
Vierailija kirjoitti:
hemmetin tylsä poliittinen elokuva, ei ammuttu ketän tosi tylsää
samoin scorsesen 3,5 tunnin lännenelokuva jossa capriccio, se oli ihan tylsä kans
vanhat papat ei osaa enää tehdä leffoja
Annapas esimerkki tosi hyvästä elokuvasta? 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootkos ap katsonut tuon elokuvan Oppenheimer.
Se on hyvin kuvattu ja ohjattu elokuva atomipommin synnystä. Ja olihan sillä erinomainen ohjaaja, Nolan.
Sekä A-luokan näyttelijät.
Ei kantsis arvostella negasti ja vielä vähemmän pilkata ja ivailla ja vähetellä elokuvua, jos ei ymmärrä niidrn päälle paskaakaan.
Ketä kiinnostaa oikeasti atomipommin synty?
Olihan se aika merkittävä juttu maailmanhistoriassa. Minua kiinnosti mutta olenkin aiemmin opiskellut ja työskennellyt fyysikkona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsoin Oppeheimerin ja Barbien dvd:ltä. Oppenhrimerin aikana nukahdin, Barbien en.
Barbie oli kyllä sellaista woketus pas..aa ettei pahempaa nähty. Ja tämä huushollin naisten suusta.
Poro Things on paljon parempi feministinen elokuva ja olihan siinä mukavasti seksikohtauksia.
Vierailija kirjoitti:
Noista ehdolla olleista leffoista kiinnostaa vain The Holdovers ja sekin on indie-leffa. Hollywood tuotannot eivät ole minua henk.koht. kiinnostaneet enää vuosikymmeniin. Joskus teininä ne oli ihan viihdyttäviä, mutta sitten elokuvamakuni aikuistui. Ne tuuttaa siellä jatkuvalla syötöllä jotain ameriikkalaista pekkoaikamiespoikaa eri höysteillä...
Jännä miten usein aikuistuminen tarkoittaa sitä että joko kadotit mielikuvituksesi kokonaan tai sitten koitat tukahduttaa sen kun luulet että esiintymisesi aikuisena vaatii sitä. Jos joskus kasvat oikeasti aikuiseksi niin tajuat ettei sinun tarvitse muille esittää mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on hyvin kuvattu ja ohjattu elokuva atomipommin synnystä. Ja olihan sillä erinomainen ohjaaja, Nolan.
Ei kantsis arvostella negasti ja vielä vähemmän pilkata ja ivailla ja vähetellä elokuvua, jos ei ymmärrä niidrn päälle paskaakaan.
Jep. Eikös tuollaista elokuvaa kutsuta dokumentiksi, jotka ei taida olla oscar-gaalan päätarkoitus? Siellä palkitaan viihde-elokuvia. Atomipommin lisäksi tarvittaisiin siis lisää draaman kaarta jotta oscar voitaisiin perustella: rakkausdraamaa, autistisen lapsen koulunkäyntiongelmia, ehkä joku takaa-ajo jne.
Tämä elokuva ei ole dokumentti. Siinä on fiktiivisiä juttuja enemmän kuin puhdasta faktaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noista ehdolla olleista leffoista kiinnostaa vain The Holdovers ja sekin on indie-leffa. Hollywood tuotannot eivät ole minua henk.koht. kiinnostaneet enää vuosikymmeniin. Joskus teininä ne oli ihan viihdyttäviä, mutta sitten elokuvamakuni aikuistui. Ne tuuttaa siellä jatkuvalla syötöllä jotain ameriikkalaista pekkoaikamiespoikaa eri höysteillä...
Jännä miten usein aikuistuminen tarkoittaa sitä että joko kadotit mielikuvituksesi kokonaan tai sitten koitat tukahduttaa sen kun luulet että esiintymisesi aikuisena vaatii sitä. Jos joskus kasvat oikeasti aikuiseksi niin tajuat ettei sinun tarvitse muille esittää mitään.
Jännä että en tajua tosta sun kommentista yhtään mitään... Tarkoitatko että indie leffoilla ei ole mitään tekemistä mielikuvituksen kanssa? Vai tarkoititko että kertakäyttökomediat on jotenkin erityisen mielikuvituksellisia elokuvia... Tai sitten sinä et vaan tajunnut minun pointtia ja aloit analysoimaan jotain aikuistumiseen ja mielikuvituksen loppumiseen liittyvää tajunnanvirtaa.
Poor things hekumoi lasten ja nuorten naisten hyväksikäytöllä verhoten sen muka naisen seksuaalisen vapautumisen hehkutukseen. Miehen näkökulmasta kuvattu kaikin puolin sairas elokuva, johon olisin toivonut kriittisempää näkökulmaa ja traileriin enemmän sisältöä siitä mitä leffa todellisuudessa käsittelee ettei pedofiilien uhrit tai muuten vain rais ka tut ihmiset mene tuota vahingossakaan katsomaan ns. viihteenä
No se oli mulle pitkästä aikaa parasta mitä Hollywoodista on tullut! Se oli visuaalisesti kaunis, upea musiikki, upeaa näyttelijäntyötä (Cillian Murphyn Oscar oli niin ansaittu), älykäs, pohti syviä teemoja kuten politiikka ja valta ja tieteen suhde etiikkaan ja politiikkaan ja armeijaan yms. Kävin katsomassa tuon 3 kertaa, ja joka kerta olin liikuttunut kuinka kaunista TAIDETTA tuo elokuva on. Enkä ole edes Nolan-fani, yleensä pidän hänen scifi-rainojaan vähän lapsellisina.
Vierailija kirjoitti:
No se oli mulle pitkästä aikaa parasta mitä Hollywoodista on tullut! Se oli visuaalisesti kaunis, upea musiikki, upeaa näyttelijäntyötä (Cillian Murphyn Oscar oli niin ansaittu), älykäs, pohti syviä teemoja kuten politiikka ja valta ja tieteen suhde etiikkaan ja politiikkaan ja armeijaan yms. Kävin katsomassa tuon 3 kertaa, ja joka kerta olin liikuttunut kuinka kaunista TAIDETTA tuo elokuva on. Enkä ole edes Nolan-fani, yleensä pidän hänen scifi-rainojaan vähän lapsellisina.
Viihdeleffa. Täynnä virheitä. Eikä edes erityisen viihdyttävä. Hollywoodsontaa isolla rahalla yksinkertaisille ihmisille.
Tylsä. Siitä puuttui pyssyjen paukuttelu ja hurjat auto kohtaukset ja kunnon panemiset
Elokuva oli vähän tylsä ja hengetön. Murphy oli ihan ok mutta ei mitenkään maaginen. Elokuva on hyvin ja huolellisesti tehty mutta joissain kohdin se oli vähän juurikin...tehdyn oloinen.
Annan arvosanaksi 8,3.
Meillä leffafriikki kumppani oli vähän pettynyt. Itse en ollut pettynyt mutta en mitenkään erityisen haltioissanikaan.
No ei yhtään mikään, aivan liian pitkä. Ei se huono ollut, mutta ei mikään loistavakaan todellakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä että en tajua tosta sun kommentista yhtään mitään... Tarkoitatko että indie leffoilla ei ole mitään tekemistä mielikuvituksen kanssa? Vai tarkoititko että kertakäyttökomediat on jotenkin erityisen mielikuvituksellisia elokuvia... Tai sitten sinä et vaan tajunnut minun pointtia ja aloit analysoimaan jotain aikuistumiseen ja mielikuvituksen loppumiseen liittyvää tajunnanvirtaa.
Näytät katsovan maailmaa hyvin kapean putken läpi. Kuten jatkokommenttisikin kertoo.
Vierailija kirjoitti:
Ei se nyt huono leffa ole, vähän tylsähkö ehkä loppupuolella...
Sen verran huono etten jaksanut ekalla kertaa katsoa loppuun asti.
Kun oli kehuttu niin yritin toisella kertaa katsoa loput.
Sehän on aivan mielettömän hieno elokuva! Ja yllättävän epä-hollywoodmainen siinä, että ei esitetä valmiita totuuksia ja vastauksia, vaan annetaan katsojan itse muodostaa näkökantansa. Se ei saarnaa edes että atomipommi paha, sota paha, vaan antaa vaan päähenkilön kertoa tarinansa maailmanhistorian, USA:n poliittisen koneiston, armeijan, oikeusjärjestelmän kynsissä. Siinä voi sitten MAGA-tyyppi nähdä "jee amerikka suurin" teeman, ja sodanvastustaja pasifistisen teeman, ja kaikkea siltä väliltä, mutta elokuva itse ei tarjoa mitään tiettyä tulkintaa.
Tylsä tuo elokuva varmaan on sitten, jos ei itse pohdi näitä teemoja kun katsoo sitä. Koska se draama ei tapahdu siinä valkokankaalla, vaan katsojan mielessä, kun hän miettii niitä teemoja ja valinnan paikkoja joihin päähenkilö joutuu. Minusta tuo oli todella, todella hieno elokuva. Enkä ole ainoa, sehän on saanut valtavan hyviä arvosanoja sekä katsojilta, että kriitikoilta.
Vierailija kirjoitti:
Todella surkea leffa. Yksi huonoimmista. En edes jaksanut katsoa loppuun.
Nykyään vaatimuksena on agenda että voi saada oskarin. Pitää olla nää kiintiö jutut kohdillaan.
Oskar palkitut elokuvat ovat siksi todella surkeita. Aina.
Vuokrasin tuon elokuvan ja katsoin sen. Alku nyt oli hieman kiinnostava, mutta oikeasti aika tylsä ja pitkä. Näyttelijöissä ei mitään vikaa. Kuvittelin ehkä vähän liikoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Eikös tuollaista elokuvaa kutsuta dokumentiksi, jotka ei taida olla oscar-gaalan päätarkoitus? Siellä palkitaan viihde-elokuvia. Atomipommin lisäksi tarvittaisiin siis lisää draaman kaarta jotta oscar voitaisiin perustella: rakkausdraamaa, autistisen lapsen koulunkäyntiongelmia, ehkä joku
Itse asiassa se pysyy aika hyvin totuudessa ja perustuu Kai Birdin Oscar-palkittuun elämäkertaan "American Prometheus". Mutta ei se todellakaan mikään pelkkä dokumentti ole, kyllähän tyypin elämässä oli draamaa ihan tarpeeksi. Olisi ollut ihan naurettavaa väkisin jotain ihmissuhdepaskaa siihen vääntää, kun tyypin elämän draama on vähän eri kokoluokkaa - maailmaa ikuisesti muuttavaa kokoluokkaa.
Löydätte paljon parempia elokuvia muualta kuin hollywoodista.
Kannattaa tutustua. Jopa vahat venäläiset klassikot voittaa hollywoodroskan mennen tullen.
Päädyimme siis siihen, että vauvapalstan raadin pitäisi saada valita Oscar-voittajat. Siinäpä sitä vasta tulisikin kattaus laatuleffoja. 😂