Nainen tuhosi suhteemme liialla kiirehtimisellä
Hän painosti kovasti minua, että meidän pitäisi mennä tapaamaan vanhempiani. Itsellä oli taustalla kipeä ero ja luottamus naisiin ja parisuhteeseen erittäinkin horjunut. Siksi päätin jo aikoinaan edellisen eron jälkeen, että seuraavaa mahdollista suhdetta en julkista tai uutta kumppania näytille vie ennen kuin suhde on äärimmäisen vakaa ja tarpeeksi kauan kestänyt. Tämä painostus lähinnä vei vain kauemmas siitä tilanteesta, että olisin ollut halukas julkistamaan suhdetta lähipiirille, koska se ei todellakaan tehnyt suhdetta vakaaksi. Lopulta tämä painostus tuhosi suhteemme ja erosimme jopa hieman riitaisasti.
Mikä siinä on, että sitä hyvää ei voi odottaa, jos toisen kanssa aidosti tosissaan on liikenteessä?
Kommentit (332)
Ei siitä mitään olisi tullut kuitenkaan. Painostaja ei kunnioita toista, eikä pidä häntä täytenä, itsenäisenä ihmisenä. Sellaisen kanssa ei missään tapauksessa kannata olla parisuhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Ei siitä mitään olisi tullut kuitenkaan. Painostaja ei kunnioita toista, eikä pidä häntä täytenä, itsenäisenä ihmisenä. Sellaisen kanssa ei missään tapauksessa kannata olla parisuhteessa.
Kokemukseni perusteella ne jotka tuntevat toisen ihmisen "painostavaksi" tai "ahdistavaksi" eivät vain oikeasti rakasta toista niin paljon. Yhtäkkiä kun vaihdetaankin seurustelukumppania, voidaan hänen kanssaan muuttaa yhteen 3kk kuluttua siinä missä sitä "painostajaa" roikotettiin vuosi.
Oletko ns. hign value man? Akateeminen, hyvässä työssä, jne? Jos olet, niin ei ihme, että nainen haluaa äkkiä sitoutua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taustoja on monenlaisia. Minulla on läheinen, joka totesi, että ei ala virallisesti seurustelemaan kenenkään kanssa ennen kuin on tavannut kumppanin perheen&läheiset.
Hänen edellisen seurustelukumppanin perheessä oli pahoja ongelmia. Sanotaanko vaikka anoppi/appi from helvetti. Ei halunnut ryhtyä enää uudelleen samaan.
Vierestä helvettiä seuranneena olin samaa mieltä.
Tuo on muuten fiksu periaate. Kyllä vakavassa suhteessa joutuu tekemisiin perheenkin kanssa, joten kannattaisi miettiä sitä etukäteen, vaikken nyt kyllä periaatettani ääneen sanoisikaan. Pari kuukautta on minusta sopiva aika, että katsoo tuleeko tästä mitään vai eikö tule. Jos taustat ovat ihan erilaiset, niin ei välttämättä tule koskaan toimimaan.
Tapaan miehen vanhemmat, kun he käyvät kerran vuodessa meillä ky
Jos ei ole lapsia, niin tuo varmaan onnistuukin hyvin, mutta perheen perustamiseen usein kuuluu myös tiiviimpi yhteys isovanhempiin. He haluavat hoitaa lapsia jne.
Ideaali olisi myös omasta mielestä, että tavattaisiin kerran tai pari vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokemukseni perusteella ne jotka tuntevat toisen ihmisen "painostavaksi" tai "ahdistavaksi" eivät vain oikeasti rakasta toista niin paljon. Yhtäkkiä kun vaihdetaankin seurustelukumppania, voidaan hänen kanssaan muuttaa yhteen 3kk kuluttua siinä missä sitä "painostajaa" roikotettiin vuosi.
Totta, ei ole ihan yksi tai kaksi kertaa, kun sellainen, joka ei tiedä haluaako perhettä, pystyykö sitoutumaan naimisiin menon merkeissä jne. onkin sitten seuraavan naisen kanssa naimisissa vuoden kuluttua ja lapsiakin tehdään heti.
Miehen "en tiedä" tarkoittaa "en rakasta". Jotkut naiset psykologisoivat ihan turhaan näitä tapauksia, jotka ovat suurimmaksi osaksi miehiä, joista ei ikinä tule kunnollista kumppania ainakaan juuri kyseiselle naiselle. Sellaista kuin sitoutumiskammo ei ole olemassakaan, vaan on vain ihmisiä, joista ei ole minkäänlaiseen parisuhteeseen ja sitten roikottajia, jotka etsivät koko ajan parempaa.
Me oltiin oltu mieheni kanssa yhdessä vasta hetken, kun kerroin minä haluan, että olen tosissani. Haluan mennä naimisiin, haluan lapsia, en vaan tässä hengailla.
Mies halusi samaa.
Onko nainen ehdotellut ja sinä ollut hiljaa ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkäpä AP:n kannattaisi käsitellä ero ensin ja sitten vasta tapailla uusia.
Erosta oli kolme vuotta ja olin sen käsitellyt, mutta tietyt arvet ei umpeudu koskaan. Tai niiden parantuminen vaatii nimenomaan sen paremman seuraavan suhteen, jotta saat luottamuksen parisuhteeseen takaisin.
Ap
Ei ole seuraavan seurustelukumppanin tehtävä ruveta sinua parantelemaan.
Ap ei ole omaa ikäänsä kertonut, mikä olisi minusta aika olennainen tieto. Kumppanin perheen tapaaminen on tärkeä erityisesti, jos ollaan perheenperustamisiässä, että näkee millaiseen sukuun olisi tulossa. Ja perheenperustamisiässä ei ole mitään syytä jäädä riitaisaan suhteeseen, missä kokee olevansa jotenkin piiloteltu, koska aikaa ei haluta tuhlata turhiin seurusteluihin, jotka eivät siihen perheenperustamiseen johda. Tuossa iässä on jo nähty näitäkin tapauksia, missä miehellä ei tosiasiassa ole aikomustakaan seurustella vakavasti.
Oikeastaan kaksikymppiset ja yli viisikymppiset, joiden lapset ovat jo aikuisia, ovat kaikkein vapaimpia seurustelamaan ilman paineita. Nuorten ei vielä tarvitse huolehtia hankalista anopeista, kun kumppania ehtii vaihtaa moneen kertaan ja kun lapset ovat jo aikuisia, ovat appivanhemmat jo iäkkäitä tai kuolleet. Myöskään silloin ei tarvitse enää muuttaa yhteen asumaan, ellei välttämättä halua, jolloin toisen vanhemmat eivät kyläilyineen yms. muutu rasitteiksi millään tavalla, vaikka olisivatkin jotenkin ongelmallisia.
Ja naiset syyllistää aloittajaa, että on itse paska tyyppi ja ei ole käsitellyt edellisen suhteen jättämiä traumoja ja yritti kaataa ne seuraavan naisen päälle. Taas on naiset saatu tässäkin uhriksi ja mies on se sika.
Ens kerralla ku joku nainen valittaa kuinka on saanu paskaa kohtelua miehiltä ja on sen takia menettänyt luottamuksensa, niin pitääpä ruveta naista syyllistämään. Itse olet olut hankala tyyppi ja siksi miehet ovat käyttäytyneet siten. Et ole myöskään käsitellyt vanhoja miesjuttuja ennen kuin olet tutustellut uuteen mieheen ja se uusi miesparka on saanut olla syyttömänä paskaämpärinäsi ja siksi sekin mies on käyttänyt sinua kohtaan huonosti.
Miksi kukaan haluaisi tavata vanhempiasi? Täyttä satua 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erosta oli kolme vuotta ja olin sen käsitellyt, mutta tietyt arvet ei umpeudu koskaan. Tai niiden parantuminen vaatii nimenomaan sen paremman seuraavan suhteen, jotta saat luottamuksen parisuhteeseen takaisin.
Ap
Eli olet käytännössä sitä mieltä, että jos sinua on joskus esim systemaattisesti petetty parisuhteessa, niin se täytyy kokonaan mielessään unohtaa ja luottaa seuraaviin parisuhteisiin alusta alkaen satanolla.
Onnea näille superihmisille.
Vierailija kirjoitti:
Ja naiset syyllistää aloittajaa, että on itse paska tyyppi ja ei ole käsitellyt edellisen suhteen jättämiä traumoja ja yritti kaataa ne seuraavan naisen päälle. Taas on naiset saatu tässäkin uhriksi ja mies on se sika.
Ens kerralla ku joku nainen valittaa kuinka on saanu paskaa kohtelua miehiltä ja on sen takia menettänyt luottamuksensa, niin pitääpä ruveta naista syyllistämään. Itse olet olut hankala tyyppi ja siksi miehet ovat käyttäytyneet siten. Et ole myöskään käsitellyt vanhoja miesjuttuja ennen kuin olet tutustellut uuteen mieheen ja se uusi miesparka on saanut olla syyttömänä paskaämpärinäsi ja siksi sekin mies on käyttänyt sinua kohtaan huonosti.
Minä olen ainakin tehnyt tietoisen päätöksen olla yksin kunnes saan käsiteltyä menneisyyden taakat. Sekin on vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Eihän se tarkoita, että on paska tyyppi, jos on traumoja edeltävästä suhteesta. Kukaan ei ole sanonut niin tässä ketjussa.
Ihmisen ei tarvitse olla valmis ollakseen kykenevä solmimaan uuden suhteen ja olemaan siinä, tai olla käsitelty vanhat traumat pois. jos näin olisi, niin kukaan ei olisi suhteessa. Mutta sillä lailla pitää olla valmis, ettei laita toiselle painolastiksi vanhan suhteen ongelmia ja pitää sen verran olla pää tasapainossa, että tajuaa, että uusi kumppani ei ole sama kuin vanha kumppani. Voi käyttää samoja sanoja ja ilmauksia, mutta tarkoittaakin niillä eri asioita, voi olla erilaiset tavat, osin samanlaiset ja silti on eri kumppani. Että ei mene tulkitsemaan sitä uutta kumppania vanhakumppani -oletuksilla. Sitten onnistuu, vaikka miten olisi traumoja vanhasta suhteesta.
Nainen tuhosi ja nainen tuhosi. Hohhoijaa. Itse itkit vielä entisen heilan perään etkä edes halunnut mitään suhdetta. Aikuistu mies.
Taidat olla joku viisikymppinen peräkamarinpoika jonka tyttöystävä jätti 20 vuotta sitten ja nyt olet "traumatisoitunut".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Eli olet käytännössä sitä mieltä, että jos sinua on joskus esim systemaattisesti petetty parisuhteessa, niin se täytyy kokonaan mielessään unohtaa ja luottaa seuraaviin parisuhteisiin alusta alkaen satanolla.
Joo, kyllä pitää. Ehdottomasti. En minä sietäisi miestä joka epäilee minua ja suhdettamme jonkun täysin tuntemattoman ihmisen vuoksi. Jos ei kykene keskittymään meihin, sitten etsin jonkun joka kykenee.
Löytyyhän näitä ihmisiä pilvin pimein jotka etsivät ilmaista terapeuttia. Onneksi minulla ei ole hoivaviettiä, niin en siihen rooliin joudu. -eri
Vierailija kirjoitti:
Olennainen ero on että naiset käsittelevät ongelmansa ja traumansa ennen kuin ryhtyvät uuteen suhteeseen.
Miehet etsivät uuden suhteen, jotta nainen käsittelisi miehen ongelmat ja traumat. Juuri kuten ap tekee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ex-mieheni petti liiton loppuvaiheessa monen, monen naisen kanssa, nykyiseni oli viettänyt oman liittonsa lopussa samanlaisen vaiheen. Me olimme kumpikin olleet pitkään yksin ennen tätä liittoa. Ja kyllä minä olen luottanut satanolla, jos en olisi, ei olisi ollut järkeä aloittakaan. Toisaalta mieheni tietää, että liitto olisi ohi heti, jos heräisi epäilys.
Kyseessä voi tietenkin olla myös nainen, jolla on suhteita naisten kanssa