Nainen tuhosi suhteemme liialla kiirehtimisellä
Hän painosti kovasti minua, että meidän pitäisi mennä tapaamaan vanhempiani. Itsellä oli taustalla kipeä ero ja luottamus naisiin ja parisuhteeseen erittäinkin horjunut. Siksi päätin jo aikoinaan edellisen eron jälkeen, että seuraavaa mahdollista suhdetta en julkista tai uutta kumppania näytille vie ennen kuin suhde on äärimmäisen vakaa ja tarpeeksi kauan kestänyt. Tämä painostus lähinnä vei vain kauemmas siitä tilanteesta, että olisin ollut halukas julkistamaan suhdetta lähipiirille, koska se ei todellakaan tehnyt suhdetta vakaaksi. Lopulta tämä painostus tuhosi suhteemme ja erosimme jopa hieman riitaisasti.
Mikä siinä on, että sitä hyvää ei voi odottaa, jos toisen kanssa aidosti tosissaan on liikenteessä?
Kommentit (332)
Vierailija kirjoitti:
Miksi naiselle on niin tärkeää, että parisuhde kuulutetaan kaikille ja nainen esitellään kavereille, suvulle ja naapurin kilpikonnille?
Tai miehelle? Ei ainakaan minun mieheni suostuisi mihinkään salasuhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi naiselle on niin tärkeää, että parisuhde kuulutetaan kaikille ja nainen esitellään kavereille, suvulle ja naapurin kilpikonnille?
Ei nyt puhuta salasuhteesta.
Selkeästi tässä on sukupuolten välinen ero. Naisille on tärkeämpää edustaa yhdessä ja kuuluttaa kaikille asiasta.
Onko tämä joku statusjuttu?
Vierailija kirjoitti:
Naiset, kertokaapa minulle tämä:
Toistuvasti teiltä naisilta kuulee, kuinka tapailusuhde jossa harrastetaan seksiä ja pidetään hauskaa on sellainen, jossa mies saa jotain naiselta.
Minä ymmärtäisin, että molemmat saavat samoja asioita yhtä lailla, eikö vain? Jos näin ei ole, vaan tällaisessa suhteessa mies on saaja ja nainen antaja, eikö parisuhteessa sitten ole toisin päin? Eikö silloin ole niin, että parisuhteen vakiintuessa nainen saa ja mies antaa. Miksi miehet muuten haluaisivat tapailusuhdetta, jos kaikille julkistettu parisuhde olisi puhtaasti "win-win".
Naiset eivät tunnu koskaan miettivän tätä. Naiset ovat niin itseensä ja omiin tarpeisiinsa keskittyviä, etteivät osaa ajatella miehen tarpeita miehen näkökulmasta. Tämä tuntuu olevan naisille jopa biologisesti mahdotonta. Miestä ajatellaan ainoastaan miehen velvollisuuksien kautta; mitä kunnon mies tekee, koska niin kuuluu tehdä naisen vuoksi.
Ehkä kannattaisi miettiä MIKSI miehet eivät halua vakiinnuttaa parisuhteita? Ja ei, nyt ei puhuta siitä että mies haluaa panna muita. Kyse on kuitenkin monogaamisesta parisuhteesta.
MIKSI mies ei halua julkistaa suhdetta? Voisiko olla niin, että kun suhde julkistetaan, siinä tapahtuukin asioita joita nainen haluaa mutta mies ei halua? Itse miehenä pystyisin nimittäin antamaan pitkän listan miehen kannalta negatiivisista asioista joita tapahtuu kun suhde julkistetaan.
Tässä muutama esimerkki:
- vaatimukset miehelle lisääntyvät kautta linjan
- kissanristiäisten määrä tuplaantuu tai triplaantuu
- rahanmeno lisääntyy naisen haluamien mukavuuksien takia
- pitää jatkuvasti miettiä miltä näytetään muiden silmissä pariskuntana
- kodin multitaskaaminen ja pikkuasioista nillittäminen moninkertaistuu
- kavereita ei pääse enää näkemään yhtä usein, kun pitää istua kalsareissa katsomassa jotain hömppää josta nainenkin pitää
- nainen lakkaa panostamasta ulkonäköönsä, mukavuuteen ja hauskuuteen kun mies on official sitoutettu
Miksi nuo tapahtuisi suhteen julkistamisen takia? Voihan ne tapahtua muutenkin. Ehkä kissanristijäiset lisääntyy, mutta mikä pakko sun on sellaisiinkaan mennä, jos et halua? Mikä pakko on muutenkaan tanssia naisen pillin mukaan? Eikö sulla ole omaa tahtoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nyt osui ja upposi. Minä jätin tällä viikolla miehen, joka varmaan koki minun kiirehtineen. En tiedä oletko ap tämä kyseinen mies, mutta.
Olen vähän alle n. 40-vuotias ja tavallaan vielä hedelmällistä ikää jäljellä ja ymmärrän myös elämän realiteetit, enkä jää jahkailemaan suhteeseen joka ei mielestäni etene niin että se tuntuu myös minusta hyvältä.
Jätin miehen, koska hänelle tuntui kelpaavan seksi ja mies puhui minulle mm. Ensi kesän häistä (itse alkoi puhua, minä en vaatinut mitään naimisiinmenoja tms) mutta yhtäkään hänen ystäväänsä en ollut tavannut. Päinvastoin. Hän kirjaimellisesti piilotteli minua autossa ja taas luonani käydessään tapasi työkavereitani etc. Kun kävimme työpaikkani eräissä juhlissa. Tapailimme 3kuukauden ajan ja suhteemme oli kaukosuhde.
Hänellä oli vielä Tinderit tulilla ja FB:ssä sinkku-status päällä, vaikka sen
Te-naiset -mies bongattu!
Vierailija kirjoitti:
Nainen väisti luodin, ja teki oikein kun jätti.
Kun tuntee että ihminen on oikea, ei ole mikään ongelma esitellä häntä sukulaisille parissa viikossa (näin meillä). Kun nainen ei ole oikea, niin paskan miehen mielestä tätä piilotellaan ja samalla etsitään parempaa naista, sitä jota ei tarvitsisi piilotella. Mutta sitten on itku puserossa, kun nainen jättää. Miksi? Eihän nainen ollut sellainen, mikä olisi kuitenkaan kelvannut.
Ei ne tunteet tule koskaan, ellei tule parissa kuukaudessa.
Olen nainen enkä todellakaan esittelisi parin viikon tuttavuutta vanhemmilleni. Muutamassa kuukaudessa kyllä kertoisin heille hänestä, mutta ei vieläkään oisi aika tavata. Ei kaikki etene samaan tahtiin vaikka ne tunteet olisi kuin vahvoja.
Vierailija kirjoitti:
Siksi että ne suhteen salaamisen syyt on aina huonot: joko on vain yksi nainen monien joukossa, tai mies häpeää naista, eikä siksi halua näyttää tätä kavereilleen. Rakastanut mies vie naisen kolmen viikon päästä suhteen alusta lapsuudenperheensä joulupöytään (näin tehtiin mulla, yhä onnellisesti naimissa 15 v myöhemmin). Ei kukaan halua olla vain likainen salaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen väisti luodin, ja teki oikein kun jätti.
Kun tuntee että ihminen on oikea, ei ole mikään ongelma esitellä häntä sukulaisille parissa viikossa (näin meillä). Kun nainen ei ole oikea, niin paskan miehen mielestä tätä piilotellaan ja samalla etsitään parempaa naista, sitä jota ei tarvitsisi piilotella. Mutta sitten on itku puserossa, kun nainen jättää. Miksi? Eihän nainen ollut sellainen, mikä olisi kuitenkaan kelvannut.
Ei ne tunteet tule koskaan, ellei tule parissa kuukaudessa.
Olen 100% samaa mieltä. Kun on oikea ihminen, ei ole mitään syytä eikä halua pidätellä missään asiassa. Kiirehtiä ei toki tarvitse, mutta kyllä sen suhteensa haluaa kuuluttaa vaikka koko maailmalle, ajasta viis kauanko se on kestänyt.
Se toinen voi paljastua vaikka miksi muutaman kk jälkeen. S
Mä tapailin kerran miehen kanssa, joka oli heti hehkuttamassa mua vanhemmilleen ihanimpana ikinä ja kavereilleen ja tuttavilleen. Se hänen liekkinsä paloi loppuun parissa kuukaudessa, ja kohta hän löysi uuden hehkutettavan.
Paljon mieluummin otan vakaan alun missä toiseen tutustutaan rauhassa ja katotaan, mitä suhteesta tulee. Ei tarvi heti sukua esitellä kunhan ei piilotellakaan vuosia. Tykkään myös alun kuplasta missä ollaan vaan yhdessä kahdestaan muiden häiritsemättä.
No miksi naiset sitten tekevät samat virheet kuin heidän äitinsä tekivät? Aina niin päin, että ensin itsevarma, itsekäs ja röyhkeä mies - ja vasta kun on saatu siipeen riittävästi, se kunnollinen mies.
Se, millaisiin miehiin naiset tuntevat ensin vetoa, kertoo millaiset miehet ovat haluttavimpia.
Koska ne itsevarmat tekevät naisille alotteita, eivätkä vaan ihastele etäältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt puhuta salasuhteesta.
Selkeästi tässä on sukupuolten välinen ero. Naisille on tärkeämpää edustaa yhdessä ja kuuluttaa kaikille asiasta.
Onko tämä joku statusjuttu?
Ei ole. Ainakin omissa suhteissani miehille on ollut nopeammin tärkeää raahata minut ystävilleen ja vanhemmilleen näytille. Mies on myös useammin se joka kosii eli haluaa virallisesti kuuluttaa parisuhteensa kaikille.
Tutkitusti aviostatus tuo miehille naisia enemmän etuja työelämässä. Naimisissa olevaan mieheen luotetaan enemmän kuin naimattomaan.
Mulle tuli mieleen et JOS hänelläkin on taustalla kipeä kokemus tms, että vaikka edellisessä suhteessa on nainen halunut "julkistaa" suhteen ja mies sanonut vaikka koko ajan että kohta ja sitä "kohta" ei oo koskaan tullut? Hyvässä suhteessa voidaan keskustella avoimesti kipeistäkin asioista ja jos eronne oli riitaisa, niin herää kysymys, pystyittekö rehellisesti katsottuna olemaan täysin avoimia toisillenne? Toki taustalla voi olla miljoona muuta syytä ja en oo todellakaan mikään parisuhde-ekspertti mutta tämä tuli äkkiä mieleen.
Olen 40+ nainen. Eronnut jo aikaa sitten. En voisi kuvitellakaan enää sellaista suhdetta, jossa tarvitsee miehen lisäksi seurustella koko suvun kanssa. Been there, done that. Ei enää koskaan.
Omat kodit, yhteistä aikaa kun molemmille sopii, ei sukulaisia. Ihannesuhde.