Ramadan alkaa tänään
Kommentit (71)
Asun Turkissa ja viikonloppuna oli yöelämässä kova meno kun monilla alkaa kuukauden tipaton. Pelkäsin meneekö kantapaikkani kiinni mutta onkin auki ja halvemmat oluet kuin normaalisti :D
Hesan kouluissa hurskaimmat lapset ryhtyvät paastopoliiseiksi, ja valvovat miten toiset lapset noudattavat ramadumb-hommia.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän. Todella monella tuttavalla on muslimimies. Oulussa islamin usko on kovassa nousussa.
Miksi sinä et kelpaa edes muslimimiehelle?
Muslimimaissa sairaalat ovat hälytysvalmiudessa hoitamaan lukuisia ylensyöneitä ramadanin viettäjiä.
Vierailija kirjoitti:
Muslimimaissa sairaalat ovat hälytysvalmiudessa hoitamaan lukuisia ylensyöneitä ramadanin viettäjiä.
Täällä saisivat sairaalat olla hälytysvalmiudessa hoitamaan tyhmyyteensä tukehtuvia nettitrolleja.
Ördög kirjoitti:
Hesan kouluissa hurskaimmat lapset ryhtyvät paastopoliiseiksi, ja valvovat miten toiset lapset noudattavat ramadumb-hommia.
Ne muslimit jotka syövät kesken paaston saavat Hesarin mukaan selkäänsä islamia noudattavilta oppilailta. aitoa muslimipläpimaista tuttua toimintaa mutta Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä saisivat sairaalat olla hälytysvalmiudessa hoitamaan tyhmyyteensä tukehtuvia nettitrolleja.
Sinähän se tyhmyyteesi tukehdut, islaminnuoleskelija. Mitä luulet tapahtuvan kun paaston jälkeen ahneimmilla alkaa silmitön ahmiminen?
https://english.alarabiya.net/News/gulf/2021/04/15/UAE-doctors-warn-of-…-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arabiemiraattinen uutisista poimittua:
https://english.alarabiya.net/News/gulf/2021/04/15/UAE-doctors-warn-of-…-
Increase in hospital visits after iftar prompts health warning from UAE doctors
Shireena Al Nowais, March 14,2024
Overeating at iftar and breaking fasts with unhealthy food could lead to trips to the hospital for many during Ramadan, experts have warned. Doctors told The National how the UAE's emergency departments are often inundated with people suffering from severe indigestion, caused by gorging on food after fasting throughout the day.
In some cases, overeating after fasting could have longer-term health implications, beyond indigestion...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies tuota viettää mutta itse en ainakaan vielä ole omaksunut sitä kulttuuria. Kirkosta kyllä olen jo eronnut.
Minäkin olen kyllästynyt kristinuskoon. Kristinusko ja kirkko on enää heikko varjo entisestään ja pyrkii lähinnä kumartelemaan jokasuuuntaan pitääkseen maksavat jäsenensä. Haluaisin löytää maltillisen muslimimiehen jonka kanssa tutustuisin islaminuskoon.
Kristinusko ei ole yhtä kun Suomen evl kirkko!
Suomen evl kirkko on kääntänyt selkänsä Jumalan Sanalle ja eksyttää.
Pyydä Jumalalta että hän näyttäisi sinulle kuka hän on ja saisit vastaanottaa Jeesuksen. Vain Raamatullinen Jeesus pelastaa!
Vierailija kirjoitti:
Rumadan olisi sopivampi nimi.
Tai ihan vaan. Tyhmän paskaisen ja saastaisen muslimin feikkipaasto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä paasto? Hehän paastoavat päiväaikaan ja yöllä syövät ja juhlivat. Paaston voi ohittaa vetoamalla sairaaseen oloon ym. Tv:sta on tullut näitä dokumentteja.
Ole itse ensin se 12 tuntia syömättä ja tule sitten kysymään "mikä paasto"?
Yleensä aina olen. Syön illalla viimeisen kerran joskus seitsemän kieppeillä ja seuraavan kerran aamulla seitsemältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tuttu muslimi joka sanoi ettei Ramadan ole mikään muslimien joulu. Siinä paastosta on tarkoitus keskittyä uskontoon eikä mihinkään kauppakeskuksen kaupalliseen markkinointiin.
silti lapset saa lahjoja kun se loppuu
Ramadan on paastokuukausi (silloin keskitytään hengelliseen kasvuun) ja kun se päättyy, juhlitaan Eid al-Fitr, jolloin lapset luonnollisesti saavat lahjoja.
Hyvää ramadania siis niille jotka juhlivat :) Itse vietän pian pääsiäistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epäjumalan palvontaa tuollainen.
Ramadan on kyllä yksi terveellisimmistä vaatimuksista islaminuskossa...
Tiukempi kuin kristinuskon paasto, mikä käytännössä on vain ruokalajien rajoittamista.
Huijausta ja tekopyhyyttä muslimien ns. paasto; päivisin ollaan syömättä, mutta auringon laskettua alkaa mässäilybileet. Ramadanin aikaan ei välttämättä jakseta mennä mennä töihin, kun yöllä syöminen on niin rankkaa...
Nyt saa nälkiinnyttää lapsia uskonnon varjolla! Ei pelkoa lasusta.
Kunniaväkivalta on sallittua kouluissa jos lapsi syö nälkäänsä?
Vierailija kirjoitti:
Nyt saa nälkiinnyttää lapsia uskonnon varjolla! Ei pelkoa lasusta.
Ei lasten pitäisi paastota. Uskonnon tuntien mukaan lapset, sairaat, raskaanaolevat ja vanhukset on vapautettu.
Mutta Ramadanin paasto tarkoittaa juuri sitä, hyvin energiapitoista syömistä ennen nukkumaanmenoa.