Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tavallistakin, että omien vanhempien makuuhuoneeseen ei saa mennä?

Vierailija
10.03.2024 |

Edes aikuisena? Outoa. 

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko kysymys otsikossa, jos oli niin outo kysymys?

Vierailija
2/26 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ap:ta kiinnostaa makuuhuoneessa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on kyllä kamalaa. Olen 50-vuotias, vanhempani ovat 80-vuotiaita, ja minulla on jatkuva voimakas tarve päästä heidän makuuhuoneeseensa.

Vierailija
4/26 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko kysymys otsikossa, jos oli niin outo kysymys?

... että mitä että? 

Vierailija
5/26 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinne pitäisi mennä? 

Ellei kyse ole esim. hoito- tai auttamistoimenpiteestä.

Vierailija
6/26 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen makuuhuoneeseen ap ei nyt pääse? Outo aloitus. 

Vierailija
7/26 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

19-vuotiaan lapseni ystävä oli ihmetellyt meillä käydessään, että tyttönikö saa mennä huoneeseeni noin vain, kun en itse ole kotona. Oli siis mennyt laittamaan hiuksiaan, mikä on ihan normaalia meillä.

30- ja 40-luvuilla syntyneet vanhempani pitivät aina huoneensa ovea kiinni meiltä lapsilta. Ajattelin tavan olevan muinaisjäänne, mutta ilmeisesti sitä nykyäänkin siis harrastetaan. 

Meidän kotimme on tosiaan kaikkien sen asukkaiden yhteinen, mutta välimme nyt ovat muutenkin hyvät eikä ole tarvetta blokata ketään omiin poteroihinsa. 

Ap

Vierailija
8/26 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

19-vuotiaan lapseni ystävä oli ihmetellyt meillä käydessään, että tyttönikö saa mennä huoneeseeni noin vain, kun en itse ole kotona. Oli siis mennyt laittamaan hiuksiaan, mikä on ihan normaalia meillä.

30- ja 40-luvuilla syntyneet vanhempani pitivät aina huoneensa ovea kiinni meiltä lapsilta. Ajattelin tavan olevan muinaisjäänne, mutta ilmeisesti sitä nykyäänkin siis harrastetaan. 

Meidän kotimme on tosiaan kaikkien sen asukkaiden yhteinen, mutta välimme nyt ovat muutenkin hyvät eikä ole tarvetta blokata ketään omiin poteroihinsa. 

Ap

Aikoinaan ahtaissa tiloissa piti varjella alastomuuttaan muilta. Samoin kehon epätäydellisyyksiä. Lapset olisivat voineet nähdä-iiiik-vaikka jotain eroottista tai salattuja riitoja. Nämä säännöt suojelivat, mutta ovathan ne ajastaan jäljessä. 

Vierailija
9/26 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me on kielletty taaperoita menemästä omin päin meidän makkariin, koska menevät penkomaan yöpöydän laatikoita. Muuten kyllä saa olla meidän kanssa siellä.

Vierailija
10/26 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Meillä ei ollut lapsuudenkodissa eikä myöskään omassa kodissa mitään erityistä hiustenlaittopistettä makuuhuoneessa. Jokaisessa huoneessa on pistorasiat. Makuuhuoneeseen menoa ei ollut kielletty, mutta en kyllä muista että olisi ollut jotain tarvetta mennä sinne.

Vierailija
11/26 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jouduin kieltämään mun huoneeseen lapsilta ja heidän kavereiltaan menon, koska he hyppivät mun sängyssä, yksi kaveri penkoi kaappeja, sinne kuskattiin tavaroita, mun tavaroita löytyi ympäri kämppää jne. 

Mä olen kieltänyt lapsia kylässä ollessaan menemästä vanhempien sänkyyn tai edes huoneeseen, jos aikuisia ole kotona antamassa lupaa. 

Elikkä kavereilla ei ole mitään asiaa, omilla lapsilla ei ole mitään asiaa jos ovat tuoneet kavereita kylään, eikä heillä ole yksinäänkään asiaa mennä sinne leikkimään. Huone on niin pieni, ettei siellä ole muita toimintoja kuin mun sänky ja kaksi kaappia, eli ei ole kenelläkään oikeasti tarvettakaan mennä.

Mä en halua, että mun sänkyyn mennään likaisilla vaatteilla tai tongitaan mun tavaroita tai muuta vastaavaa. Että, joo, tavallaan meillä on kiellettyä mennä mun huoneeseen. 

Vierailija
12/26 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku vanhoillinen perinne liene, koska omilta lapsuusjoilta muistan, että jos vieraili jossain ei koskaan saanut mennä vanhempien huoneeseen, ovi oli aina kiinni. Kotona vanhemmilla oli oma huone, ei sinne pääsyä yleensä estetty, mutta ei me lapset siellä yleensä liioin olleet. Oman perheeni kohdalla liene samanlailla kuin lapsuukodissa ja oma lapset on jo aikuisia.

Vierailija
13/26 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on myös se tapa, ettei aikuisten makuuhuoneeseen saa omin päin mennä, koska siellä ei ole mitään sellaista, miksi tarvisi mennä. Tapa jäänyt siitä kun lapset olivat pieniä. Passit lipaston ylälaatikossa, tärkeitä papereita, lasten omat lompakot, viikonlopun herkkuja jne. Emme halunneet heitä sinne laatikoita penkomaan. 

Vanhempien kanssa on aina saanut meidän makuuhuoneessa olla.

Meillä on ollut myös sellainen sääntö, ettei myöskään sisaruksen huoneeseen saa mennä ilman lupaa. Lapset ovat aina pitäneet sitä hyvänä juttuna.

Nyt kun ovat kaikki kolme jo teinejä, niin eivät edelleenkään mene omin päin muiden huoneisiin. 13v. tytär kirjoittaa paljon esim. runoja, päiväkirjaa ja omakeksimiä tarinoita. Hän saattaa jättää kaikki pöydälleen levälleen, koska tietää, ettei kukaan hänen huoneeseen mene, jos hänkään ei siellä ole.

Siitä ollaan puhuttu, että jos aikuisilla heräisi joskus huoli lapsesta, niin silloin me aikuiset voisimme käydä lapsen huoneessa omin päinkin. Ei ole vielä sellaista tilannetta tullut vastaan. 

Vierailija
14/26 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin kai toisten makuuhuoneeseen on kenelläkään mitään asiaa. Mutta onhan sellainen ehdoton kieltokin vähän hassu, jos kyse on vielä tosiaan isommista eikä jostain sotkevista, penkovista taaperoista. 

Vierailija
15/26 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Meillä ei ollut lapsuudenkodissa eikä myöskään omassa kodissa mitään erityistä hiustenlaittopistettä makuuhuoneessa. Jokaisessa huoneessa on pistorasiat. Makuuhuoneeseen menoa ei ollut kielletty, mutta en kyllä muista että olisi ollut jotain tarvetta mennä sinne.

No sehän on varmaan vähän tilakysymys. Ap:lla on varmaan melko pieni koti ja siellä äidin (?) makuuhuoneessa parhaiten tilaa/paras valo/paras peili. En minä sinällään pidä tuota ollenkaan ihmeellisenä, on erilaisia tapoja. 

Vierailija
16/26 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pidettiin aina ovi kiinni vanhempien huoneeseen ja äiti hankki lukon oveen myöhemmin. Minulla ei ollut sinne mitään asiaa muutenkaan, paitsi silloin kuin juttelin äidin kanssa. Kun tulin teini-ikään niin en enää käynyt äidin kanssa saunassa. Minulta otettiin kotiavain pois heti kun muutin omaan asuntoon.

Vierailija
17/26 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin kannattaa  pitää makuuhuone kiinni vierailta mukuloilta, kun niillä voi olla  jotain kihomatoja tai syyhyä. Yllätin joskus, kun olivat menneet peittojen alle mylläämään. Onneksi löysin lukon.

Vierailija
18/26 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saa mennä mihin vain huoneeseen, mutta itsekin olen rajoittanut niin, että mun huoneen ylähyllyille ei ole sallittua mennä penkomaan. Siellä on mun tärkeät paperit ja pienille lapsille muuten vain sopimattomia esineitä, esim. nuppineularasia, paristoja yms. Lähtökohtaisesti he eivät sinne yletä, mutta kummallista kyllä muutama lapseni kaveri on saattanut omatoimisesti ottaa tuolin ja yrittänyt katsoa sinne, tällöin lapseni ovat tulleet sanomaan asiasta.

En kyllä ymmärrä millaiset käytöstavat on tuollaisilla lapsilla, jotka ryhtyvät ominpäin tutkimaan toisten kaappeja. Yleensä selityksenä on ollut jotain epämääräistä, että he ajattelivat, että siellä olisi jotain leluja yms? Just joo. Lelut ovat kyllä meillä lasten saatavilla lelulaatikoissa tai lastenhuoneen alahyllyillä, ei vanhempien makkarin ylähyllyllä. 

Vierailija
19/26 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en näe mitään syytä MIKSI lapsen pitäisi mennä meidän makuuhuoneeseen. Se on talon pienin huone, siellä on vain parisänky ja yksi vaatekaappi. En pidä siitä, että niillä vaatteilla, joilla ollaan oltu syyhy/täi/noro -päiväkodissa tai koulussa, mentäisiin mun sänkyyn makoilemaan. Vaikkakin meillä on päiväpeite suojaamassa. Puhumattakaan siitä, että sinne menisi vielä kavereitakin mukaan. Minä en makkarissa aikaani "vietä", sinne mennään nukkumaan.

Vierailija
20/26 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas en ymmärrä miksei makuuhuone saisi olla yksityinen? Ei meillä ainakaan päästetä vieraiden lapsia makkariin. Siellä säilytetään seksileluja, kaikkien ei tarvitse nähdä Latex-lakanoita, siellä on piiska ja käsiraudat seinällä mikä ihmetyttää lapsia ja vanhemmat saa sitten vastailla kysymyksiin jos sinne kielloista huolimatta muksu menee. 

En takaa, etteikö ois tuoreita eritteitä. Jos oikeasti haluat tunkea kielloista huolimatta meidän makkariin ja olet 16+ saat sitten osallistua leikkeihin. 

Vanhempien tai anopin / apen makkari ei kuulu mitenkään meille lapsille, että enpä menisi tonkimaan. Miksi AP et halua antaa mitään yksityisyyttä ihmisille? Pakkoko sinun on tietää mitä pumpattavaa siellä painellaan? 

Yöpöydän laatikkoon ei saa mennä Jaa niin niin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kahdeksan