Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palkka noussut tänä vuonna, kiitos hallitus!

Vierailija
09.03.2024 |

AY-liitot suunnittelee taas lakkoja vastustaakseen työelämäuudistuksia. En ymmärrä sitä, koska kaikkien työssäkäyvien käteen jäävät tulot ovat nousseet tänä vuonna ja sehän on pelkästään hallituksen uudistusten ansiota.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun bruttoansio on noussu noin 30 euroa kuukaudessa verojen pienentymisen takia. 30 eurolla ei kuitenkaan kauheesti vielä juhlita.

Vierailija
2/45 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tulot kasvaneet yhtä paljon kuin rikkaimman prosentin tulot?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tulot kasvaneet yhtä paljon kuin rikkaimman prosentin tulot?

Onko siis verojen kevennys väärin, jos joku muu saa suuremman verojen kevennyksen? Suuri tuloinen maksaa kuitenkin edelleen enemmän veroja.

Vierailija
4/45 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun bruttoansio on noussu noin 30 euroa kuukaudessa verojen pienentymisen takia. 30 eurolla ei kuitenkaan kauheesti vielä juhlita.

Hallituksen linja on oikeansuuntainen, mutta työn verotusta pitäisi edelleen keventää.

Vierailija
5/45 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla suurin osa elää tukien varassa, joten siksi palstalaiset ei oo huomannu tuloverojen kevennystä.

Vierailija
6/45 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, paljonko palkkasi on noussut?

Vierailija
7/45 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet väärässä ap.

Kiinteistö ja kuntaverot nousevat eli se tuloveron kevennys ei ollutkaan verojen kevennys.

Ja nyt keväällä nousee veroja lisää. 

Ostovoima on jo Euroopan heikoimmalla tasolla. Palkankorotuksen pitäisi olla 200% jos haluamme saada hyvän ostovoiman Suomeen.

Vierailija
8/45 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun palkankorotuksesi on sovittu keväällä -23

Vierailija
9/45 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, olusin valmis itse perumaan palkankorotukseni, jos heikommilta ei leikattaisi. On täällä käsittääkseni muitakin kuin minä. 

Vierailija
10/45 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet väärässä ap.

Kiinteistö ja kuntaverot nousevat eli se tuloveron kevennys ei ollutkaan verojen kevennys.

Ostovoima on jo Euroopan heikoimmalla tasolla. Palkankorotuksen pitäisi olla 200% jos haluamme saada hyvän ostovoiman Suomeen.

Sillä ei ole mitään tekemistä nykyisen hallituksen kanssa, joka yrittää nykyisin eväin pelastaa tilannetta.

Vierailija
11/45 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet väärässä ap.

Sillä ei ole mitään tekemistä nykyisen hallituksen kanssa, joka yrittää nykyisin eväin pelastaa tilannetta.

Sillä ei ole merkitystä kenen syytä se on mutta se on valehtelua että verotus kevenee. Kokonaisverotus pysyy samana tai kasvaa, pian se kasvaa entisestään.

Suomessa ongelmana on todella surkea ostovoima. Miten yksikään firma pysyy pystyssä jos enemmistöllä ihmisistä ei ole rahaa kuluttaa?

Se on yksi asia jota firmat katselevat ennen kuin Suomeen tulevat. Ei ole kovin houkutteleva maa.

Vierailija
12/45 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käteen jäävä palkka oli tammikuussa noin 60 euroa isompi kuin joulukuussa. Bruttoansio pysynyt samana. 

Vierailija
13/45 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet väärässä ap.

Sillä ei ole merkitystä kenen syytä se on mutta se on valehtelua että verotus kevenee. Kokonaisverotus pysyy samana tai kasvaa, pian se kasvaa entisestään.

Suomessa ongelmana on todella surkea ostovoima. Miten yksikään firma pysyy pystyssä jos enemmistöllä ihmisistä ei ole rahaa kuluttaa?

Se on yksi asia jota firmat katselevat ennen kuin Suomeen tulevat. Ei ole kovin houku

Sitä suuremmalla syyllä työssä käyvien verotusta pitäisi keventää vielä lisää, mutta hallituksen toimenpiteet on ollut oikeansuuntaisia.

Vierailija
14/45 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käteen jäävä palkka oli tammikuussa noin 60 euroa isompi kuin joulukuussa. Bruttoansio pysynyt samana. 

Hesarin laskurin mukaan tienaat siis yli 10000€ kuussa? 

Itse tienaan 5000€ kk ja minun palkka nousi 20€ kk. Se menee työmatkavähennysten pienenemiseen ja kiinteistöveron nousuun eikä edes riitä. 

Vierailija
15/45 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, olusin valmis itse perumaan palkankorotukseni, jos heikommilta ei leikattaisi. On täällä käsittääkseni muitakin kuin minä. 

Kerrotko miten tuo toimisi? Työskentelet ilmeisesti julkisella sektorilla? Yritä kerätä sinne kansanliike, että julkisen sektorin palkankorotukset perutaan ja rahat laitetaan köyhille!

Yksityisellä sektorilla palkankorotuksien peruminen vain näkyisi yritysten tuloksen paranemisena. Omistajat saisivat isommat osingot.

Vierailija
16/45 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tammikuussahan oli käytössä vielä viime vuoden verokortti?

Vierailija
17/45 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hesarin laskurin mukaan tienaat siis yli 10000€ kuussa? 

Itse tienaan 5000€ kk ja minun palkka nousi 20€ kk. Se menee työmatkavähennysten pienenemiseen ja kiinteistöveron nousuun eikä edes riitä. 

En tienaa yli 10000€ kuukaudessa, mutta palkkani on suurempi kuin sinulla.

Vierailija
18/45 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet väärässä ap.

Älä viitsi valehdella. Suomi on Euroopan keskikastia. Näin, vaikka minäkin porvarina kannatan menoleikkauksia ja veronalennuksia.

Vierailija
19/45 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole noussut palkka eikä minimipalkkaisen veroissa mitään havaittavaa muutosta ole. Hinnat sen sijaan ovat kallistuneet melkoisesti. Ostan vähemmän mitään kuin ennen ja lopetin kaikkien palveluiden käytön, että saan säästettyä enemmän rahaa. 

Vierailija
20/45 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko tyhmä? Ei palkkasi ole noussut, sama bruttopalkka se on kuin ennenkin paitsi jos tuli palkankorotus

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi