Palkka noussut tänä vuonna, kiitos hallitus!
AY-liitot suunnittelee taas lakkoja vastustaakseen työelämäuudistuksia. En ymmärrä sitä, koska kaikkien työssäkäyvien käteen jäävät tulot ovat nousseet tänä vuonna ja sehän on pelkästään hallituksen uudistusten ansiota.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Kiitos, olusin valmis itse perumaan palkankorotukseni, jos heikommilta ei leikattaisi. On täällä käsittääkseni muitakin kuin minä.
Teille kyllä kerrottiin silloin, kun lakkoillen palkankorotuksia vaaditte, että ne rahat korotuksiin on otettaava jostain muualta. Ei teita silloin kiinnostanut ketkä vaatimuksistanne joutuu kärsimään.
Nyt on myöhäistä luopua palkankorotuksista. Se juna meni jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkankorotukset on viimevuotisten palkkaneuvottelujen ansiota, eikä tämä hallitus ollut silloin edes vallassa.
Ap tarkoitti nettopalkan nousua ja siihen hallitus on vaikuttanut.
Kyllähän se nettopalkka nousee, jos bruttopalkkakin nousee 🙄
Ikävä kyllä ei. Nimittäin verotuksen progressio kohtelee muutamassa kohdassa vähän huonosti. Itselleni kävi juuri edellisen korotuksen kohdalla niin.
No mulle ei käynyt niin eli kyllä mun netto nousi samalla kun bruttoon tuli korotus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko tyhmä? Ei palkkasi ole noussut, sama bruttopalkka se on kuin ennenkin paitsi jos tuli palkankorotus
Nettopalkka on noussut palkansaajilla tänä vuonna eli käteen jää suurempi osuus palkasta.
Tätä vastaa nyt lakkoillan ja kun tarpeeksi lakkoillaan niin kyllä käteen alkaa jäämään rahaa vähemmän kuin nyt jää.
Verot tippui 7e/kk. Kyllä tällä juhlitaan. Työttömäksi joutuessa tippuukin sitten 300e/kk ansiosidonnaisen porrastuksen takia. Kiitos petossuomalaiset!
Ikävä kyllä ei. Nimittäin verotuksen progressio kohtelee muutamassa kohdassa vähän huonosti. Itselleni kävi juuri edellisen korotuksen kohdalla niin.