Pitäisikö minun maksaa mökistä oma osuuteni ja kenelle
Olen vasta vähän aikaa seurustellut erään miehen kanssa. Menin hänen mukaansa mökille, joka on hänen vanhempiensa omistama lomaosake. Siellä oli myös miehen veli ja hänen vaimonsa. Nyt mies keksi, että minun pitäisi maksaa hänelle osuuteni mökistä. Oli katsonut netistä, mitä vastaavan mökin viikkovuokra on ja siitä neljäsosa. Kysyin sitten ohimennen miehen veljen vaimolta, että paljonko he maksaa viikosta ja he ei maksa mitään. Vanhemmat hoitaa vastikkeen, joka on vieläpä vähemmän kuin se mitä mies yritti laskuttaa minulta.Minusta minun kuuluisi maksaa suoraan miehen vanhemmille, jos jollekin, eikö?
Kommentit (31)
Jos jollekin, niin miehen vanhemmille neljäsosa viikon vastikkeesta eikä senttiäkään enempää. Tosin sekin olisi pitänyt pyytää ennakkoon. Ja jätä se sika.
Helena Koivu otti toiminnalleen mallia jostain amerikkalaisesta tutustaan. Itse kertoi, kuinka tämä tuttu nainen alkoi kuulemma erosta huolimatta "olla eri ravoin läsnä ja lähistöllä ex-miehen elämässä ja oli myös yhteydessä mediaan aiheuttaen isoakin ikävää julkisuutta". Helena Koivu kertoi ihailevaan sävyyn videollaan, miten "ex-mies viimein ymmärsi, miten pääsee rauhassa jatkamaan piinavaksi muuttunutta elämäänsä ja taipui tarvittaviin toimenpiteisiin". Siis suomeksi sanottuna maksoi ison summan lisää rahaa ex-rouvalle, joka sain haluamansa "oltavat".
Tulee helposti mieleen sana sadisti tuostakin.
Älä seurustele sellaisen perheen vesan kanssa, jolla on lomaosake. Niistä täytyisi pysyä käsivarren mitan päässä koko ajan.
Siis pyysi mökille ja jälkikäteen pyytää maksua? Nyt järki käteen siellä.
Ei ole terve tuollainen mies. Vaihtoon, ellei ole keksitty kuten epäilisin.
Ei tarvitse maksaa mitään kellekkään.
Niin ja mies kiertoon.
Mies yritti kusettaa.
Varmaan kannattaa jatkaa suhdetta tuolta pohjalta.
Ostakaa vaikkapa asunto yhdessä. Sinä maksat, hän asuu ja omistaa.
Ehkäpä maksat vielä vuokraa hänelle?
Hänen vanhempansa omistaa ja sun pitäis maksaa poikkikselle listahinnasta osa.
Mulla oli samanlainen poikis. Oltiin baarissa, tilasi juotavaa ja lähti pois. Mä jouduin lunastaa ja yritin saada omiani takas, sanoi oon tarjonnut.
En sitten enää lunastanut ja tarjoilija oli huutanut hänelle, tämäkin oli mun vika.
Yllätys, erottiin
Itse olen sekaantunut aikanaan mieheen, joka alkoi riitaa haastaen peräämään rahaa kahvista ja keksistä (Emme tuol,oin vielä seurustelleet) Oli kuulemma maksanut ne vaan olettaen, että maksan takaisin. Eli esitti kassalla, että hän maksaa, mutta todellisuus oli toinen. Kun aloimma parin viikon päästä seurustella, niin otti asian esille ja sai kehiteltyä sen riidaksi asti. Minä hullu vielä jatkoin tuolloin suhdetta ja laitoin sen hetken "ajattelemattomuuden" piikkiin. Ei, kyllä mies oli sellainen. Kyllä näitä mielenvikaisia löytyy.
Mielestäni aikuiset lapset voisivat maksaa vanhempiensa lomaosakkeesta vuokraa. Ei ehkä ihan listahintaa, mutta toki reilummin kuin mitä vanhempien yhtiövastike kustantaa. Jos vanhemmat vuokraisivat tuon viikon niin saisivat enemmän rahaa siitä, joten ihan kohtuullista maksaa vaikka vastike tuplana.
Aloittaja maksaa tietysti osuutensa suoraan miesystävänsä vanhemmille. Voit vaikka kysyä heiltä, että paljonko osuutesi on viikosta. Tosin maksullisuus olisi pitänyt olla tiedossa jo ennen lomaviikkoa.
Mies yritti tehdä vaikutusta, mutta huomasi kaljarahojen loppuneen. Juokse!
Kysyisin miehen vanhemmilta paljon mies on heille viikosta maksanut. Jos on jotain, niin voisin maksaa puolet miehelle (vaikkakin tää on asia mikä ois pitäny sopia jo ennakkoon), jos ei oo mitään maksanu, niin sitten en tietenkä maksais mitään. Jatkoa tämmösen miehen kanssa ite tuskin harkitsisin.
Et tietenkään maksa. Eroa moisesta moukasta.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole provo, niin miehelle kenkää.
Ei kai kukaan tosissaan epäile näitä juttuja muuksi kuin provoiksi.
No huh heijaa. Onpa ihmisellä pokkaa. Ei tulisi mieleenkään alkaa laskuttaa ketään jälkikäteen, vaan sovitusti ensin. Jos mies on maksanut vanhemmilleen, miksi hän ei heti pyytänyt siitä puolta? Silloin sulla olisi aito mahdollisuus siihen, että pystyt arvioimaan on reissu hinnan arvoinen.
Kuulostaa muutenkin pahalta. Eipä ole ikinä tullut mieleen pyytää mieheltä/miehiltä rahaa, jos olen ne mökilleni pyytänyt. Ja enpä kyllä ole kenellekään maksanut, että pääsen mökille mukaan. En maksaisi penniäkään jälkikäteen, vaan sanoisin miehelle, että tämä oli tässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan tosissaan epäile näitä juttuja muuksi kuin provoiksi.
Olkoonkin provo, mutta se ei poista sitä, että tämän tyyppisiä henkilöitä on, jotka eivät pelaa avoimin kortein.
Tuollainen mies kannattaa kiertää kaukaa. Jos se osake on sellainen "viikko" lomaosake, niin perheen siitä maksama viikon yhtiövastike on yleensä selkeästi pienempi kuin millä sitä tarjotaan vuokralle ulkopuolisille.