Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palkka noussut tänä vuonna, kiitos hallitus!

Vierailija
09.03.2024 |

AY-liitot suunnittelee taas lakkoja vastustaakseen työelämäuudistuksia. En ymmärrä sitä, koska kaikkien työssäkäyvien käteen jäävät tulot ovat nousseet tänä vuonna ja sehän on pelkästään hallituksen uudistusten ansiota.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

140€ enemmän jää tk eläkettä käteen kuukaudessa 👏

Vierailija
22/45 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ennakonpidätysprosentti nousi tälle vuodelle, mutta ensi kuussa sentään tulee teknologiateollisduden tessin perusteella pieni yleiskorotus, kiitos YTN!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkekin nousi. Mutta yhä vajaan 8000€/kuukausi. Vielä ei kannata kiittää :( 

Vaikka tosin hallitushan ei ole koskaan eläkkeitä, palkkojakaan maksanut.

Vierailija
24/45 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi voin itse työpanoksellani vaikuttaa palkkaani. Näin, vaikka verottaja viekin jokaisesta ylimääräisestä eurosta 40%.

Vierailija
25/45 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, olusin valmis itse perumaan palkankorotukseni, jos heikommilta ei leikattaisi. On täällä käsittääkseni muitakin kuin minä. 

Anna vain korotuksesta heikoimmille. Anna itse asiassa kaikki rahasi. Sitten olet ansainnut oikeuden jeesustella.

Vierailija
26/45 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko tyhmä? Ei palkkasi ole noussut, sama bruttopalkka se on kuin ennenkin paitsi jos tuli palkankorotus

Nettopalkka on noussut palkansaajilla tänä vuonna eli käteen jää suurempi osuus palkasta.

Vierailija
27/45 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun bruttoansio on noussu noin 30 euroa kuukaudessa verojen pienentymisen takia. 30 eurolla ei kuitenkaan kauheesti vielä juhlita.

Miten verojen pienentyminen voi vaikuttaa bruttoansioon? Nyt ei ymmärrä!

Vierailija
28/45 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun bruttoansio on noussu noin 30 euroa kuukaudessa verojen pienentymisen takia. 30 eurolla ei kuitenkaan kauheesti vielä juhlita.

Miten verojen pienentyminen voi vaikuttaa bruttoansioon? Nyt ei ymmärrä!

Vauvapalstalla kaikki on mahdollista.

Vierailija
29/45 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ihmetellyt samaa kuin ap. Palkansaajien kannalta hallituksen uudistukset on hyviä. Ymmärtäisin paremmin, jos tukiensaajat osoittaisi mieltä, koska heidän edut pienenee.

Vierailija
30/45 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkekin nousi. Mutta yhä vajaan 8000€/kuukausi. Vielä ei kannata kiittää :( 

Vaikka tosin hallitushan ei ole koskaan eläkkeitä, palkkojakaan maksanut.

Aika monella on tuo alle 8000€

Vierailija
31/45 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitusko ne palkankorotukset on neuvotellut? Jos veroalea mietit niin 3000€/kk ansaitsevan tulot kasvoivat sen ansiosta 15€. SIIS 15€. Kannattaa miettiä tarkkaan minne sen sijoitat? No sekin on huijausta koska inflaatio on syönyt sen 15€ jo moneen kertaan ja kuntaverot nousivat monessa kunnassa enemmän kuin 0,5%. Joten nauti sinä siitä mitä LUULET valtion ansiosta saaneesi lisää 👌

Vierailija
32/45 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ennakonpidätysprosentti nousi tälle vuodelle, mutta ensi kuussa sentään tulee teknologiateollisduden tessin perusteella pieni yleiskorotus, kiitos YTN!

Luuletko tosiaan, että muissa maissa ei palkat korottuisi, vaikka monissa maissa palkankorotuksia ei sovita työehtosopimuksissa? Useimmissa maissa palkat korottuu ihan inflaation ja kilpailutilanteen mukaan. Voi olla yllätys, mutta suomalaisten työntekijöiden palkankorotukset on pienet moniin muihin maihin verrattuna.

Vierailija
33/45 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallitusko ne palkankorotukset on neuvotellut? Jos veroalea mietit niin 3000€/kk ansaitsevan tulot kasvoivat sen ansiosta 15€. SIIS 15€. Kannattaa miettiä tarkkaan minne sen sijoitat? No sekin on huijausta koska inflaatio on syönyt sen 15€ jo moneen kertaan ja kuntaverot nousivat monessa kunnassa enemmän kuin 0,5%. Joten nauti sinä siitä mitä LUULET valtion ansiosta saaneesi lisää 👌

Hallitus on pienentänyt tuloverotusta kautta linjan. Se on hallituksen ansiota. Jos joku kunta päättää nostaa kunnallisveroa, ei se ole Suomen hallituksen vika tai päätös.

Vierailija
34/45 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkankorotukset on viimevuotisten palkkaneuvottelujen ansiota, eikä tämä hallitus ollut silloin edes vallassa.

Vierailija
35/45 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko tosiaan, että muissa maissa ei palkat korottuisi, vaikka monissa maissa palkankorotuksia ei sovita työehtosopimuksissa? Useimmissa maissa palkat korottuu ihan inflaation ja kilpailutilanteen mukaan. Voi olla yllätys, mutta suomalaisten työntekijöiden palkankorotukset on pienet moniin muihin maihin verrattuna.

Onks Saksassa tai Ranskassa joku oma valuutta?

Vierailija
36/45 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkankorotukset on viimevuotisten palkkaneuvottelujen ansiota, eikä tämä hallitus ollut silloin edes vallassa.

Ap tarkoitti nettopalkan nousua ja siihen hallitus on vaikuttanut.

Vierailija
37/45 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap tarkoitti nettopalkan nousua ja siihen hallitus on vaikuttanut.

Kyllähän se nettopalkka nousee, jos bruttopalkkakin nousee 🙄

Vierailija
38/45 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta jos joltain ollaan leikkaamassa saman verran, niin se tuhoaa ostovoiman ja ajaa leipäjonoihin.

Vierailija
39/45 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hallitus on pienentänyt tuloverotusta kautta linjan. Se on hallituksen ansiota. Jos joku kunta päättää nostaa kunnallisveroa, ei se ole Suomen hallituksen vika tai päätös.

Kuten sanoin että jos pidät 15€/kuukaudessa suurena veroalena niin eihän sille mitään voi. 

Vierailija
40/45 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

YTN ei neuvottele palkoista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän