Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomessa syntyvyys hälyttävän pieni. Mikä on se syy että sinulla ei ole lapsia?

Vierailija
09.03.2024 |

Tähän syitä ja perusteluja omaan lapsettomuuteen tai pieneen lapsilukuun.

Asiallista keskustelua, kiitos.

Kommentit (547)

Vierailija
61/547 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tavannut sellaista kumppania jonka kanssa olisin voinut harkita perheenperustamista. Ei kiinnostanut koskaan nämä supersuulaat hamesankari-jännis-miehet eikä myöskään niiden vastakohdat eli wannabe-hamesankari-jännis-miehet.

Vierailija
62/547 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmiannettu.

Syystä että?

Mitäpä veikkaisit, einstein?

Hiivatulehdus tai menkat

Mene sinä ho.mo imemään likaista kyrp.ää

Eli sulla on menkat 😂

Eli sä olet likainen trolliho.mo 😂😂😂

Tulepas sieltä 1950-luvulta tähän päivään

Tule itse, pakkosynnytyksiin painostava naisvihaaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/547 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh. Miksi tätä pitää jauhaa päivästä toiseen? Eikö se nyt vähitellen mene kalloon, että lapsia ei hankita, koska NIITÄ EI HALUTA. Kakarat vievät terveyden ja vähentävät elämänlaatua. Täytyy olla umpihullu masokisti, jos ehdoin tahdoin niitä hankkii.

Outo ajattelutapa. Tällaista agendaa on kyllä ajettu jo vuosien ajan.

Mitä vit un agendaa? MITÄ hyvää lastenhankinnasta muka seuraa? Rahat menee, terveys menee, elämänlaatu huononee joka saralla. Ajattele nyt järjellä, jos osaat, saa tanan elukka.

Menkkahirviö ottaa nyt ihan rauhassa

#naisvihanäkyväksi

Vierailija
64/547 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmiannettu.

Syystä että?

Mitäpä veikkaisit, einstein?

Hiivatulehdus tai menkat

Mene sinä ho.mo imemään likaista kyrp.ää

Eli sulla on menkat 😂

Eli sä olet likainen trolliho.mo 😂😂😂

Tulepas sieltä 1950-luvulta tähän päivään

Tule itse, pakkosynnytyksiin painostava naisvihaaja.

🤦🏻

Vierailija
65/547 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ihan oikeasti kannata tehdä tänne lapsia. Tämä maailma on todella pahojen ihmisten käsissä.

Ajattelin ennen itsekin näin.

No, ihmiskunnan historia on käytännössä pelkkää alistusta, sotia, sortoa, kurjuutta, epätasa-arvoa, kuolemaa, ahneutta. Olemme eläneet poikkeuksellisen pitkään rauhaa. 

Päätin, että haluan kokea vanhemmuuden, ei ihmiskunta koskaan opi. 

Vierailija
66/547 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kakarat on niin saatanan vittumaisia ettei niitä kestä erkkikään.

Vierailija
67/547 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh. Miksi tätä pitää jauhaa päivästä toiseen? Eikö se nyt vähitellen mene kalloon, että lapsia ei hankita, koska NIITÄ EI HALUTA. Kakarat vievät terveyden ja vähentävät elämänlaatua. Täytyy olla umpihullu masokisti, jos ehdoin tahdoin niitä hankkii.

Outo ajattelutapa. Tällaista agendaa on kyllä ajettu jo vuosien ajan.

Mitä vit un agendaa? MITÄ hyvää lastenhankinnasta muka seuraa? Rahat menee, terveys menee, elämänlaatu huononee joka saralla. Ajattele nyt järjellä, jos osaat, saa tanan elukka.

Menkkahirviö ottaa nyt ihan rauhassa

Logiikkasi ontuu, urvelo. Jos ei halua lapsia, menkat ovat iloinen asia. Sitäpaitsi tuo sun naisvihasi on niin 1800-lukua. Jos loukata yrität, niin keksi nyt edes jotain omaperäisempää.

Vierailija
68/547 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin halunnut lapsia, mutta en löytänyt ketään naista joka olisi halunnut perustaa perheen kanssani.

M49

Vierailija
69/547 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatus siitä että toinen ihminen on minun vastuullani seuraavat 18+ vuotta tuntuu vähän liiaan sitovalta.

Vierailija
70/547 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin työelämän epävarmuuden ja sopivan kumppanin puuttumisen takia odottamaan 37-vuotiaaksi ennen kuin tilanne oli sellainen että lasta pystyi edes yrittämään, ja sitten en enää lasta saanut. N41

Vierailija
71/547 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

#naisvihanäkyväksi

Vierailija
72/547 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ihan oikeasti kannata tehdä tänne lapsia. Tämä maailma on todella pahojen ihmisten käsissä.

Ajattelin ennen itsekin näin.

No, ihmiskunnan historia on käytännössä pelkkää alistusta, sotia, sortoa, kurjuutta, epätasa-arvoa, kuolemaa, ahneutta. Olemme eläneet poikkeuksellisen pitkään rauhaa. 

Päätin, että haluan kokea vanhemmuuden, ei ihmiskunta koskaan opi. 

Minun vaan käy niin sitä (syntymätöntä) lasta sääliksi, etten halua sitä edes laittaa alulle. Ehkä niin sanotusti mietin liikaa. 

Vierailija
73/547 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole löytynyt kumppania ja tällä hetkellä tuntuu, etten edes haluaisi lapsia. Tosin voi olla että jos löytäisin itselleni sopivan miehen, mieleni muuttuisi. Näin kävi aiemmassa suhteessani, joka sai aikaan hetkellisen vauvakuumeen. Toisaalta vaikka löytyisikin mies ja huomaisin haluavani lapsia, en tiedä uskaltaisinko kuitenkaan niitä hankkimaan, sillä pelkään todella paljon synnyttämistä.

Anyways, olen melko varma että jään lapsettomaksi.

Vierailija
74/547 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus

Vierailija
75/547 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ollut koskaan haluttu vastakkaisen sukupuolen silmissä. Joo, irtopanoksi olisin varmasti kelvannut paljonkin, mutta sellainen ei koskaan kiinnostanut ja parin kertakokeilun jälkeen myös totesin, ettei ole mun juttu vaan olen tosiaan parisuhdeihminen.

Olin sinkkuna koko nuoruuteni ja eka parisuhde oli vasta 26-vuotiaana ja tämä mies paljastui hyvin nopeasti naisia halveksivaksi tyypiksi jonka mielestä kaikki _myös minä_ olin syypää siihen ettei hän ollut kouluaikoinaan suosittu eikä myöhemminkään naiset heittäytyneet hänen syliinsä. Luonnollisesti minäkin olin hänestä tällainen saastunut alfojen alla maannut (jep, tyypin omat sanavalinnat) joka sitten ei enää tuossa iässä kelvannut edes panoksi näille alfamiehille ja blaablaablaa..

Tuon tyypin jälkeen sinkkuus jatkui.

Vierailija
76/547 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska kakarat on niin saatanan vittumaisia ettei niitä kestä erkkikään.

Sama. Luulisin että tämä on oikeasti aika yleinen syy. Esim itseäni ei ollenkaan haittaisi raskaus ja synnytys, vaan se pallo jalassa vähintään 10 vuotta. 

Vierailija
77/547 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on etäiset, kylmät ja huonot välit omiin vanhempiini. En ole ikinä ajatellut, että lapset toisivat elämään onnea, jotain syvempää merkitystä tai tarkoitusta tai muutakaan hyvää (noin niin kuin automaattisesti. Monille lapset tuo kyllä paljon hyvääkin elämään, mutta niin ei välttämättä käy)

Lapsesta asti lähipiirissä on ollut lapsettomia pariskuntia ja yksin eläviä ihmisiä. En ole ajatellut, että perheellistyminen olisi joku normi. Tai että lapselliset olisivat jotenkin automaattisesti onnellisempia tai tyytyväisempiä elämäänsä kuin lapsettomat. Ennemminkin on tuntunut, että päinvastoin. Nyt aikuisena ymmärrän kyllä, että otantani on ollut pieni. Silti olettaisin, että tälläkin asialla on ollut merkitystä, kun olen pohtinut haluanko lapsia vai en.

Olen aina viihtynyt hyvin yksin ja koen tarvitsevani paljon omaa aikaa. En näe, että nauttisin lapsiperhe-elämästä. En ole koskaan halunnut olla äiti ja vielä vähemmän olen halunnut olla huono äiti, joka hankki lapsia vain siksi, että niin kuuluu tehdä.

Vierailija
78/547 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankin lapsia heti kun löydän itselleni sopivan miehen niiden tekoon.

Vierailija
79/547 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin halunnut perustaa perheen jo nuorena ja saada useammankin kuin yhden lapsen, mutta pätkätyökierteessä eläessä ei todellakaan ollut taloudellista mahdollisuutta perheenperustamiseen vaikka olisi löytynyt sopiva kumppanikin. Miehet nimittäin tuntui ysärillä/vuosituhannen vaihteessa ihan kuin kavahtavan naista joka oli parisuhde- ja perhekeskeinen eikä niinkään mikään villi bilekissa.

Sittemmin oli vakkarityö ja tapasin miehenkin joka myös oli parisuhdehaluinen ja joka jakoi tuon haaveen perheestä, mutta ikää oli kummallakin jo sen verran, ettei useammasta lapsesta ollut enää realistista unelmoida ja lopulta se yksikin jäi saamatta toistuvien keskenmenojen vuoksi.

Vierailija
80/547 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap: jankuti jankuti jankuti jankuti jankuti jankuti jankuti jankuti jankuti jankuti jankuti jankuti jankuti jankuti jankuti jankuti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kahdeksan