Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomessa syntyvyys hälyttävän pieni. Mikä on se syy että sinulla ei ole lapsia?

Vierailija
09.03.2024 |

Tähän syitä ja perusteluja omaan lapsettomuuteen tai pieneen lapsilukuun.

Asiallista keskustelua, kiitos.

Kommentit (547)

Vierailija
541/547 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ei halua levitellä reisiään .

Vierailija
542/547 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten ihmetyttää, miksi Suomen valtio ei halua suomalaisia lapsia? Että miksi aina mieluummin vain niitä ulkomaisia?

Ei ole mitään tekoja lasten saamisen edustämiseksi. Marin jopa veti pois kaikki tuet hedelmöityshoidoista, uskomatonta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/547 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosla vihaan miehiä ja lapsia. Lapsi pilaisi vartaloni ja elämäni, joten ei kiitos. Lisäksi lisääntyminen on ihan järkyttävän itsekästä

Vierailija
544/547 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskaltaisi olla isänä lapsille hipsisin varmasti pakoon parin vuoden sisällä syntymästä.Liian stressaava elämän muutos.

Vierailija
545/547 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan lapsia yhtä vähän kuin hevosia tai lampaita. Maksaa liikaa rahaa ja energiaa, jos ei ole oikeasti kiinnostusta. Köyhänä pärjäilee yksin just ja just. Kokoomuslaiset voi avata saksia ja lisääntyä minunkin puolestani.

Vierailija
546/547 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon huomannu että synnyttämättömiä naisia katsotaan alaspäin. Eivät ole yhtä kypsiä kun eivät ole synnyttäneet jälkikasvua.

Vierailija
547/547 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on yksi teini-ikäinen lapsi. Kolmikymppiseksi olin ihan varma, että en halua yhtäkään, mutta päätin sitten kuitenkin haluta yhden. Oli täysin selvää, että ei tule enempää, sillä kaikki muu kiinnostaa enemmän kuin lapsitouhut. Yhden kanssa vauva- ja pikkulapsivaihe jäi sentään kohtalaisen lyhyeksi ajanjaksoksi.

En ole ikinä katunut lapsen hankkimista, sillä meillä kävi tuuri ja hän on ollut helppo ja fiksu ja rauhallinen aina. Kuitenkin olen täysin varma, että jos nyt pitäisi päättää, en enää haluaisi tehdä lasta tähän maailmaan. Uhkia on liikaa enkä haluaisi viettää loppuaikaani murehtimalla lapsen tulevaisuutta. On luontokato, sodat, tekoälyn uhka, populismin nousu, ilmastonmuutoksen seuraukset, keskiluokan kuihtuminen jne. En näe syytä suhtautua maailman tulevaisuuteen optimistisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi