Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaihdanko liian usein vaatteita vai onko niitä liikaa jos yksieläjänä pesen 2 koneellista viikossa??

Vierailija
09.03.2024 |

???

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan järkyttävää pyykkäämistä yksin elävillä ihmisillä. Täytyy ihan laboratorio-olosuhteissa elää

Kaikki ei halua haista pahalta.

Hajuun tottuu tietysti itse, mutta voi sen silti tiedostaa.

Jos ihminen ei pyöri sontatunkiossa, kuse ja paskanna housuunsa, niin harva haisee pahalle kun käy päivittäin suihkussa!

Vierailija
42/63 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ikisinkku joten yksineläjä olen. Pyykkiä minulla tulee yksi koneellinen viikossa eli kerran viikkoon pesen pyykkiä. 

Sukat ja alushousut menee joka päivä vaihtoon ja petivaatteet vaihdan joka viikko. 

Tänää tässä ennen saunaa pyykkäilen. 

M33

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen myös yksineläjä ja pyykkiä pesen 1-2 kertaa kuukaudessa. Lakanat, tyynyliinat ja pyyhkeet pesen noin neljä kertaa vuodessa eli samat lakanat, tyynyliinat ja pyyhkeet ovat käytössä kolme kuukautta.

3 kuukautta🤢?? 

Kyllä, kolme kuukautta. Mitä tuossa on ihmeellistä? Jos käy päivittäin suihkussa, niin ainakin omat vuodevaatteet ja pyyhkeet ovat pysyneet ihan riittävän puhtaina.

Vierailija
44/63 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alushousujen käyttöikää voi pidentää kun kääntää ne ympäri. 

Vierailija
45/63 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1 koneellinen vaatteita on normimäärä yhdelle. Siihen lisäksi lakanoiden pesu parin viikon välein.

Onko pyykinpesuunkin säädetty jokin normi? Onko ihan EU-tason säädös vai vain kansallinen standardi?

Vierailija
46/63 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee kaikki vaatteet pyykkiin yhden käyttökerran jälkeen, koska olen huomannut atooppisen ihon kutisevan huomattavasti enemmän, jos käytän jo pidettyjä vaatteita päälle. Lakanat menevät juuri ja juuri viikon vaihtoväleillä, kunhan käy ennen nukkumista suihkussa. Pyyhkeet menee myös vaihtoon viikoittain ellei useammin. Pesen pari teollisuuskoneellista viikossa, mutta jos haluaisi pyykkikorin kannen kiinni, pitäisi pestä kolme koneellista. 

Vierailija
47/63 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan järkyttävää pyykkäämistä yksin elävillä ihmisillä. Täytyy ihan laboratorio-olosuhteissa elää

On se jännä juttu kun karvojen pitää saada rehottaa rumasti mutta missään nimessä ei saa haista pahalta.

Vierailija
48/63 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla menee kaikki vaatteet pyykkiin yhden käyttökerran jälkeen, koska olen huomannut atooppisen ihon kutisevan huomattavasti enemmän, jos käytän jo pidettyjä vaatteita päälle. Lakanat menevät juuri ja juuri viikon vaihtoväleillä, kunhan käy ennen nukkumista suihkussa. Pyyhkeet menee myös vaihtoon viikoittain ellei useammin. Pesen pari teollisuuskoneellista viikossa, mutta jos haluaisi pyykkikorin kannen kiinni, pitäisi pestä kolme koneellista. 

Sulla on luultavasti se iho-ongelmakin juuri ylihygienian vuoksi syntynyt.

Vierailija
49/63 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh. En usko, että omalla hygienialla on asian kanssa juuri mitään tekemistä ongelman synnyn kanssa, koska se on ollut synnytyslaitokselta asti. Neljällä sisaruksellani ei ole ongelmia, vaikka on samat vanhemmat, joten en ole oikein vakuuttunut, että olisi heidänkään toiminnasta kiinni.

Vierailija
50/63 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo atooppisen ihon kanssa saa ihoa rasvata usein, vaatteet ja lakanat menee myös nopeammin likaiseksi (rasvaiseksi) tästä syystä. Itse en toiste myöskään pue samoja vaatteita. Eltaantunut hikinen rasva haisee oikeasti tosi pahalta

Vierailija
51/63 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se jännä juttu kun karvojen pitää saada rehottaa rumasti mutta missään nimessä ei saa haista pahalta.

No en mä kyllä anna karvokenkaan rehottaa. Nekin alkaa ainakin itsellä haisemaan.

Vierailija
52/63 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian vähän jos noin paljon joudut pesemään viikossa.

Vierailija
53/63 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Minä pesen noin yhden koneellisen päivässä. Sisältäen vaatteiden lisäksi lakanoita, pyyhkeitä, pieniä mattoja, peittoja jne. Omistan aika paljon vaatteita. 

Vierailija
54/63 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen myös yksineläjä ja pyykkiä pesen 1-2 kertaa kuukaudessa. Lakanat, tyynyliinat ja pyyhkeet pesen noin neljä kertaa vuodessa eli samat lakanat, tyynyliinat ja pyyhkeet ovat käytössä kolme kuukautta.

Hyi olkoon, ei tarvii ihmetellä kun syyhyt ja muut taudit leviää. Lakanat vaihdetaan vähintään kerran viikossa ja pestään vähintään 60 asteessa.

Vierailija
55/63 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut että köyhemmät ihmiset pyörittävät sitä pyykkikonetta jatkuvasti ja HAISEVAT sille pyykki-aineelle. On varmasti rikas olo.

Vierailija
56/63 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tarvitset muiden mielipidettä asiaan? Etkö osaa edes vaatteitasi ja hygieniaasi hoitaa ilman, että joku toinen ensin hyväksyy toimintasi?

Vierailija
57/63 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh. En usko, että omalla hygienialla on asian kanssa juuri mitään tekemistä ongelman synnyn kanssa, koska se on ollut synnytyslaitokselta asti. Neljällä sisaruksellani ei ole ongelmia, vaikka on samat vanhemmat, joten en ole oikein vakuuttunut, että olisi heidänkään toiminnasta kiinni.

Sitten äitisi on ollut joku himoputsaaja ja tuhonnut immuunijärjestelmäsi hygieniallaan.

Vierailija
58/63 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyi olkoon, ei tarvii ihmetellä kun syyhyt ja muut taudit leviää. Lakanat vaihdetaan vähintään kerran viikossa ja pestään vähintään 60 asteessa.

Syyhyn leviäminen ei johdu hygienian puutteesta, pitäisi tietää.

Vierailija
59/63 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivittäin suihkussa käyvä ja puhdasta pyjamaa käyttävä voi nukkua samoissa lakanoissa 2 viikkoa. Jos nukkuu alasti, lakanat kannattaa vaihtaa joka päivä.

Vierailija
60/63 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen vain täysiä koneellista, joten kahden hengen taloudessa pesen pyykkiä joka toinen viikonloppu. Tummat, valkoiset ja värilliset erikseen ja tietty liinavaatteet kuumassa ja 30 asteiset erikseen.

Vaatetta on niin paljon, että voisin pestä harvemminkin, mutta kahdessa viikossa tulee ainakin jotain väriä tai pesulämpötilaa yksi täysi koneellinen. Tänään pesin tummat pyykit. Huomenna liinavaatteita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi