Jos nainen on kaunis mutta pukeutunut sivistyneesti, kokeeko tälläinen nainen ahdistelua elämässään?
Sanotaan että on erittäin kaunis kasvoista, mutta pukeutunut täysin sivistyneesti esim löysät vaatteet jotka peittää ihon täysin ja kurveja ei näy, niin saako tälläinenkin nainen kokea elämänsä aikana ahdistelua?
Kommentit (225)
Vierailija kirjoitti:
Haloo, myös "rumat" saa osakseen ahdistelua. Ahdistelu ei ole kiinni uhrin ulkonäöstä vaan ahdistelijan vallanhimosta ja typeryydestä. Kyllähän jotkut r**skaa jopa vanhuksia ja vammaisia, valitettavasti.
Kaikkia naisia ahdistellaan ja "ruma" nainen on "ruma" nimenomaan miesten silmissä. Samoin "kaunis".
On surullista, että moni kokee aidoksi identiteetikseen juuri tämän ulkopuolelta tulleen luokittelun.
Vierailija kirjoitti:
Missä tilanteissa olette kokeneet ahdistelua? Ihan mielenkiinnosta, koska vaikka olen itse miesvaltaisella alalla (IT), niin en ole törmännyt. Toki joskus jotain yleistä kaksimielistä läppää tai pientä flirttiä, mutta ei mitään ahdistelua tai ulkonäön kommentointia.
Olen nuorehko, pitkähiuksinen ja treenattu, mutta pukeudun asiallisesti ihan jo asemastani johtuen.
Sinua ahdistellaan, mutta et vielä ole sisäistänyt sitä.
On vaikea tunnustaa, että itselle tehdään pahaa ja että on sen uhri. Se vie toimijuuden.
On sattumaakin, mikä hullu osuu kohdalle. Mutta tärkeintä että tyttö/ nainen arvostaa itseään. Kävele reippaasti pää pystyssä äläkä pälyile huomiota hakien. Predaattorit eli saalistajat huomaa kuka on epävarma, helppo uhri.
Yksin kotona saa olla pieni ja herkkä, mutta kun lähdette ulos, älkää näyttääkö haavoittuvuuttanne. Jos oikein haluaa suojella itseään, voi välttää alkoholia ja yöelämää. Suuri osa ahdistelusta johtuu kun miehet on kännissä. Mutta silloinkaan naista ei saa ahdistella. Mikään ei oikeuta siihen.
Uhriksi voi silti joutua kuka tahansa. Mikään ei kuitenkaan vaan tapahdu, vaan teoilla on aina tekijä. Hyväksikäytön syyt on aina vaan tekijään liittyviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä tilanteissa olette kokeneet ahdistelua? Ihan mielenkiinnosta, koska vaikka olen itse miesvaltaisella alalla (IT), niin en ole törmännyt. Toki joskus jotain yleistä kaksimielistä läppää tai pientä flirttiä, mutta ei mitään ahdistelua tai ulkonäön kommentointia.
Olen nuorehko, pitkähiuksinen ja treenattu, mutta pukeudun asiallisesti ihan jo asemastani johtuen.Sinua ahdistellaan, mutta et vielä ole sisäistänyt sitä.
On vaikea tunnustaa, että itselle tehdään pahaa ja että on sen uhri. Se vie toimijuuden.
Minullakin kesti tosi kauan ymmärtää että kun vieras mies tulee käpälöimään, se on ahdistelua. Se oli niin normalisoitua. Mutta vaikka en laittanut sille nimilappua ja ympäristö viestitti että se on ihan ok, olin raivoissani joka kerta.
Vierailija kirjoitti:
On sattumaakin, mikä hullu osuu kohdalle. Mutta tärkeintä että tyttö/ nainen arvostaa itseään. Kävele reippaasti pää pystyssä äläkä pälyile huomiota hakien. Predaattorit eli saalistajat huomaa kuka on epävarma, helppo uhri.
Yksin kotona saa olla pieni ja herkkä, mutta kun lähdette ulos, älkää näyttääkö haavoittuvuuttanne. Jos oikein haluaa suojella itseään, voi välttää alkoholia ja yöelämää. Suuri osa ahdistelusta johtuu kun miehet on kännissä. Mutta silloinkaan naista ei saa ahdistella. Mikään ei oikeuta siihen.
Uhriksi voi silti joutua kuka tahansa. Mikään ei kuitenkaan vaan tapahdu, vaan teoilla on aina tekijä. Hyväksikäytön syyt on aina vaan tekijään liittyviä.
"Suurin osa ahdistelusta johtuu kun miehet on kännissä." Tästä keskustelusta saisi kerättyä oikein sanakirjan, millä kaikilla tavoilla voi välttää sanomasta että syy on miehissä.
"Ahdistelu johtui kun miehet on kännissä." "Ahdistelua tapahtuu." "Ahdistelua esiintyy pikkujouluissa." "Ahdistelua muodostuu kun kylmät ilmamassat törmäävät koillisessa ja ajoittain voi esiintyä naisiin kohdistuvia rajujakin ahdistelukuuroja."
Kyllä. Ahdistelu alkoi 11-vuotiaana koulumatkalla toppatakissa, ulkoliikuntatunnilla verkkareissa, kesätyömatkalla bussissa farkuissa ja hupparissa, koiraa ulkoiluttaessa... Vaatteilla ei ole mitään väliä. Eikä omalla käytöksellä. Ikäkään ei suojaa (paitsi ehkä aidosti vanhuksia).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin, että vähemmän. Jostakin syystä kaunista naista ei uskalleta lähestyä, kuten "tusinakasvoa".
Kauniita naisia lähestytään aina. Siitä voi päätellä oman tason kun vastakkainen sukupuoli ei edes päälle katso
Tämä on niin totta. Olen oman tyttäreni ja oman kaverini kautta päässyt hieman sisälle tähän ahdistelun maailmaan. On muakin toki ahdisteltu, törkeästikin, mutta huomattavasti paljon vähemmän. Tyttärelle ja kaverille on sattunut ihan absurdeja juttuja, joista me taviksen näköiset ei tiedetä mitään. Mun kaveria esim. yritti yksi meidän vuosikymmeniä vanhempi työkaveri vokotella karkaamaan Espanjaan. Eihän se mun kaverille, joka oli tuolloin sinkku, olisi ollut mikään karkumatka, vaan sille vanhalle ukolle, jolla oli vaimo ja lapset kotona odottamassa. Absurdiksi homman teki, että mies oli oikeasti miettinyt asiaa hyvin pitkälle, vaikka heidän välillään ei ollut yhtään mitään. Mun kaveri ei ollut tippaakaan kiinnostunut miehestä. Mun tytärtä taas kuolattiin aivan avoimesti kun hän oli teini, kaikki ikäloput setämiehet ja perheen kanssa liikkeellä olevat perheenisät ym ukot, ja vaikka hän liikkui minun eli äitinsä kanssa. Miehiä ei yhtään hävettänyt kääntyä toljottamaan pitkäksi aikaa nuorta tyttöä, vaikka heidän perheensä seisoi vieressä. Samanikäiset teinipojat oli musta ihan sulosia sekoillessaan tytön edessä, mutta jotkut rumat eläkeukot oli kuvottavia. Mun kaveri ja mun tytär saivat ja saavat myös paljon lahjoja miehiltä. Itse en ole saanut edes parisuhteessa merkkipäivän ulkopuolella. Mullekin on pariin kertaan ehdoteltu mun asumiseni maksamista, mutta en ole ottanut sitä kuuleviin korviinikaan. Voin muuttaa jonkun kanssa yhteen, jos olen rakastunut.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Tärkeintä on tehdä rikosilmoitus ahdistelusta. Tärkeintä on kertoa muille. Tärkeintä on sanoa ääneen että mies ahdisteli minua, eikä selitellä jotain "ahdistelun tapahtumisesta". Tärkeintä on sanoa että ahdistelu on naisvihaa ja maailman pitää muuttua.
Koko ketjunko ajattelit jankata läpi ja vastata itsellesi
Olin teininä meikitön ja hyvin vaatimattoman näköinen ja pukeuduin peittävästi, usein poikamaisesti veljeni vaatteisiin.
Miehet oli kimpussa aina! Se oli hirveää. Sanoisin että se johtui siitä, että olin ujo ja arka, minusta näki etten anna tulla takaisin (opettelin sen aikuisena).
Ei häirintä ole mitään romantiikkaa, se on ahdistelua, toisen rajoista piittaamattomuutta ja yritys käyttää hyväksi.
Itse olen ruma nainen (ei ole itsetuntokysymys vaan olen oikeasti tosi ruma) ja olen saanut muutaman kerran ahdistelua elämäni aikana. Kauniimmat naiset saavat varmasti kymmenkertaisen määrän. Olin kerran pukeutunut huppariin ja menossa työhaastatteluun, jossa +20 vuotta vanhempi haastattelijamies rupesi ahdistelemaan. Olin kuulemma hänen unelmiensa nainen ja voitte vain kuvitella ilmeeni. Eipä hän kauaa vihjaillut seksijutuilla kun kerroin miesystävästäni - sitten hän muuttui aggressiivisiseksi. Tästä on jo usea vuosi aikaa ja ilmoitin asiasta eteenpäin, vaikka en aluksi uskaltanut.
Tarinankertoja jankuttaa uutta tarinaa vaan putkeen.
Vierailija kirjoitti:
Olin teininä meikitön ja hyvin vaatimattoman näköinen ja pukeuduin peittävästi, usein poikamaisesti veljeni vaatteisiin.
Miehet oli kimpussa aina! Se oli hirveää. Sanoisin että se johtui siitä, että olin ujo ja arka, minusta näki etten anna tulla takaisin (opettelin sen aikuisena).
Ei häirintä ole mitään romantiikkaa, se on ahdistelua, toisen rajoista piittaamattomuutta ja yritys käyttää hyväksi.
Juuri näin. Ahdistelussa ei ole mitään seksuaalista. Se on nauttimista omasta vallasta, kun toinen ei vielä osaa puolustautua.
Et ajatellut kirjailijaksi ryhtyä
Trol LOL LOL kirjastossa LOL LOL