Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos nainen on kaunis mutta pukeutunut sivistyneesti, kokeeko tälläinen nainen ahdistelua elämässään?

Vierailija
09.03.2024 |

Sanotaan että on erittäin kaunis kasvoista, mutta pukeutunut täysin sivistyneesti esim löysät vaatteet jotka peittää ihon täysin ja kurveja ei näy, niin saako tälläinenkin nainen kokea elämänsä aikana ahdistelua? 

Kommentit (225)

Vierailija
121/225 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko rintavakoa näkyy? 

Mulla ei koskaan. Silti saanut ahdistelua. Olen lauta ja pukeudun löysiin collegevaatteisiin. ://

Vierailija
122/225 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pukeutuminen ei vaikuta ahdistelun määrään. Ahdistelulle altistaa nuoruus ja alisteinen asema.

Näin juuri. Mitä heikomman oloinen, sitä parempi kohde. Siksi nuoret ja viattoman näköiset valikoituu uhreiksi. Ei ole pelkoa, että uhri tuleekin itse päälle tai kertoo asiasta. Jotain egoboostia hakevat?

Miksi tästä kommentista ollaan eri mieltä?

Uskon, että aika harva ahdistelija käy naisen kimppuun, jos vaikka tietää hänen harrastaneen 10 vuotta itsepuolustusta tai jos hän näyttää muuten tosi itsevarmalta naiselta, joka ei siedä paskaa käytöstä keneltäkään.

Monet naiset ovat kertoneet että teini-ikäisenä he suojautuivat ahdistelulta niin että tekivät itsestään pelottavan näköisen: mustat vaatteet, mustat hiukset, lävistyksiä, tatuointeja... Ahdistelua tuli vähemmän kun miehet eivät tienneet miten tyttö reagoisi siihen. En siis väitä että kaikki gootit, hevarit ym. pukeutuisivat noin välttääkseen ahdistelua, mutta osa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/225 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin häntä ahdistellaan. Jos ahdistelu olisi naisten vaatetuksesta kiinni, ei muslimimaissa ahdisteltaisi naisia lainkaan.

Siellä ahdistellaan jos ei ole vaatetettu ""sivistyneesti."  Samaa ajetaan Suomeen. Miesten sivistyksestä se riippuu joka tapauksessa.

Vierailija
124/225 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

IT-ala on viime vuosina ollut paljon otsikoissa siksi että miehet ahdistelevat ja syrjivät naisia. Tilastollisesti eniten ahdistelua on miesvaltaisilla työpaikoilla ja kohteena tietenkin naiset.

Itse olen miesvaltaisella alalla ja vähän kaikkea on tullut nähtyä ja koettua. Suurin osa miehistä on asiallisia, mutta joukkoon mahtuu kyllä näitä epäasiallisiakin. Sen olen oppinut, että miehen ulkonäöstä ja iästä ei voi päätellä mitään. Itse en ole kovon herkkänahkainen eikä asiat jää vaivaamaan. Mutta onhan se väkisin koskettelu ja ehdottelu todella typerää eikä sen jälkeen mitään kunnioitusta enää miestä kohtaan ole.

Kumpa olisit herkkänahkainen ja kumpa nämä asiat jäisivät vaivaamaan sinua. Sitten ehkä tekisit sille jotain.

Vierailija
125/225 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut miehet yrittää sitä hyvin pukeutunutta, jotkut huonosti pukeutunutta. Miehiä riittää joka lähtöön.

Vierailija
126/225 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hymyilikö joku sulle kirjastossa? 

Joo hymyili. Samalla kuin hiplasi paljasta penistään. Olin silloin noin 8-vuotias.

Hyi stana.

Vierailija
127/225 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivistyneesti???

Vierailija
128/225 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin häntä ahdistellaan. Jos ahdistelu olisi naisten vaatetuksesta kiinni, ei muslimimaissa ahdisteltaisi naisia lainkaan.

Siellä ahdistellaan jos ei ole vaatetettu ""sivistyneesti."  Samaa ajetaan Suomeen. Miesten sivistyksestä se riippuu joka tapauksessa.

Olet väärässä. Naisia ahdistellaan kaikkialla maailmassa riippumatta siitä millaisia vaatteita päällä on. Myös siis "sivistyneesti" vaatetettuja.

Vierailija
129/225 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkia ahdistellaan. Varsinkin teininä 24/7, mutta myös vanhempia naisia.tissejä kommentoidaan oli ne isot tai pienet jne.

ei todellakaan ahdistella.

Kyllä ahdistellaan. Minuakin on ahdisteltu koko aikuisikäni. En ole mitenkään erikoisen kaunis.

Vierailija
130/225 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

IT-ala on viime vuosina ollut paljon otsikoissa siksi että miehet ahdistelevat ja syrjivät naisia. Tilastollisesti eniten ahdistelua on miesvaltaisilla työpaikoilla ja kohteena tietenkin naiset.

Itse olen miesvaltaisella alalla ja vähän kaikkea on tullut nähtyä ja koettua. Suurin osa miehistä on asiallisia, mutta joukkoon mahtuu kyllä näitä epäasiallisiakin. Sen olen oppinut, että miehen ulkonäöstä ja iästä ei voi päätellä mitään. Itse en ole kovon herkkänahkainen eikä asiat jää vaivaamaan. Mutta onhan se väkisin koskettelu ja ehdottelu todella typerää eikä sen jälkeen mitään kunnioitusta enää miestä kohtaan ole.

Oletko koskaan harkinnut että kun olet noin lujaa tekoa että mieskollegoiden tekemä väkisin koskettelu ja ehdottelu ei vaikuta sinuun, niin sinä voisit olla se joka puuttuu asiaan? Moni sinua epävarmempi ja nuorempi nainen ahdistuu todella paljon tuosta rikollisesta käytöksestä, eikä heillä ole resursseja puolustaa itseään. Sinulla olisi. 

Vierailija
131/225 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko rintavakoa näkyy? 

Mulla ei koskaan. Silti saanut ahdistelua. Olen lauta ja pukeudun löysiin collegevaatteisiin. ://

Höpöä 

Vierailija
132/225 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää nyt muualle höpöttämään. 

Vierailija
133/225 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kaunis ja ns. siveellisesti pukeutuva nainen.  Olen tyytyväinen ja itsevarma kropastani, mutta en ole koskaan tykännyt esitellä sitä, minulle tulee todella inhottava olo jos olen ihmisten edessä liian vähissä vaatteissa. Pukeudun aina korkeakauluksisiin paitoihin (en taida omistaa yhtään paitaa, jossa kaulus laskisi juurikaan alle solisluiden) ja hameen/mekon pituus on vähintään polviin. Sinänsä kyllä pyrin pukeutumaan nätisti, että vaatteet istuvat ja korostan esim. vyötärölinjaa.  Mutta en näytä ihoa. Olen kohdannut vain vähän ahdistelua miehiltä. Joskus bussissa tai muulla julkisella paikalla olen joutunut ahdistelluksi, mutta harvoin. Yleensä nämä olleet ulkom**laisia miehiä. En ole rasisti, vaan tämä on totuus. Liikun myös pääsääntöisesti "asiallisissa" paikoissa, en esimerkiksi käy yöelämässä, joten tämäkin varnasti on vähentänyt ahdistelukokemuksia. 

Myös minä olen nätti ja pukeudun peittävästi ja välttelen ihmiskontakteja kuin ruttoa. Pukeutumiseeni kuuluu väljät paidat, pienet kaula-aukot, hihat vähintään puoleen väliin käsivartta, helma polven alle jne. Minua on ahdisteltu ja häiriköity aina siitä asti kun olin 14-vuotias. Tapahtuu keskimäärin parisen kertaa vuodessa, yleensä esim julkisissa tai kun kävelen kadulla. Ja ihan suomalaisia ovat olleet, yhtään ulkomaalaista en muista (paitsi ulkomailla matkustaessani). Aina ovat rutkasti vanhempia valkoisia miehiä. Oksettavia ovat.

Vierailija
134/225 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa nyt omia kasvojani kehua, mutta nätiksi ja kauniiksi minua on aina kehuttu eli en pidä itseäni nyt ainakaan rumana. Silti en ole koskaan mitään ahdistelua kokenut. Olen pienikokoinen eli lyhyt ja hoikka, lisäksi meikkaan vain kevyesti. Pukeudun siististi, esimerkiksi näin talvisin villakangastakkiin, nilkkureihin ja yleensä on tummat farkut sekä joku tumma neule tai kauluspaita. Kesäisin rennommin ja käytän tennareita ja yläosana usein on yksivärinen t paita eikä mitään toppia tosin.

Veikkaan, että näissä ahdistelukeisseissä vaikuttaa se oma luonne tosi paljon. Mä olen hieman ehkä kylmän oloinen ulospäin, en itsekseni hymyile ja vaikka ravintolassa tai kuntosalilla käyttäydyn asiallisesti ja keskityn siihen omaan seurueeseeni tai omaan tekemiseen. Kaupungilla en ota kontaktia muihin ylimääräisiin ihmisiin, toisin kuin jotkut ystäväni, alle 30v naisia hekin, hymyilevät kaikille ja yrittävät jotenkin mielistellä ympäristöä ja miettivät missä asennossa he istuvat ravintolassa, jotta parhaat puolet tulee esiin. Minusta tuommoinen ei vain omaan luonteeseen sovi, ei edes silloin kun olen sinkkuna. 

Vierailija
135/225 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa nyt omia kasvojani kehua, mutta nätiksi ja kauniiksi minua on aina kehuttu eli en pidä itseäni nyt ainakaan rumana. Silti en ole koskaan mitään ahdistelua kokenut. Olen pienikokoinen eli lyhyt ja hoikka, lisäksi meikkaan vain kevyesti. Pukeudun siististi, esimerkiksi näin talvisin villakangastakkiin, nilkkureihin ja yleensä on tummat farkut sekä joku tumma neule tai kauluspaita. Kesäisin rennommin ja käytän tennareita ja yläosana usein on yksivärinen t paita eikä mitään toppia tosin.

Veikkaan, että näissä ahdistelukeisseissä vaikuttaa se oma luonne tosi paljon. Mä olen hieman ehkä kylmän oloinen ulospäin, en itsekseni hymyile ja vaikka ravintolassa tai kuntosalilla käyttäydyn asiallisesti ja keskityn siihen omaan seurueeseeni tai omaan tekemiseen. Kaupungilla en ota kontaktia muihin ylimääräisiin ihmisiin, toisin kuin jotkut ystäväni, alle 30v naisia hekin, hymyilevät kaikille ja yrittävät jotenkin mielistellä ympäristöä ja mi

Huomasitko että et tuossa pitkässä sepustuksessa käyttänyt yhtään kertaa sanaa "mies". Suojelit miehiä. Sen sijaan käytit sanoja "minä", "ihmiset" ja "naiset". Sieltä etsit syitä ahdisteluun. Et niistä jotka ahdistelevat.

Täysin sairasta.

Vierailija
136/225 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä! Ihan nainen kuin nainen riittää, ei tarvii olla kaunis. Varsinkin nuorena aina on ukot huomiota kärttämässä. 

Vierailija
137/225 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan, että näissä ahdistelukeisseissä vaikuttaa se oma luonne tosi paljon. Mä olen hieman ehkä kylmän oloinen ulospäin, en itsekseni hymyile ja vaikka ravintolassa tai kuntosalilla käyttäydyn asiallisesti ja keskityn siihen omaan seurueeseeni tai omaan tekemiseen. Kaupungilla en ota kontaktia muihin ylimääräisiin ihmisiin, toisin kuin jotkut ystäväni, alle 30v naisia hekin, hymyilevät kaikille ja y

Minulla ei ole tarvetta suojella yhtään mitään sukupuolta. Keskustelun aloituksessa pohdittiin, kärsiikö sivistyneestä pukeutunut nainen ahdistelusta eli lähtökohtaisesti jo syytettiin naisia siihen, että heitä ahdistellaan.

Vierailija
138/225 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pukeutuminen ei vaikuta ahdistelun määrään. Ahdistelulle altistaa nuoruus ja alisteinen asema.

Näin juuri. Mitä heikomman oloinen, sitä parempi kohde. Siksi nuoret ja viattoman näköiset valikoituu uhreiksi. Ei ole pelkoa, että uhri tuleekin itse päälle tai kertoo asiasta. Jotain egoboostia hakevat?

Miksi tästä kommentista ollaan eri mieltä?

Uskon, että aika harva ahdistelija käy naisen kimppuun, jos vaikka tietää hänen harrastaneen 10 vuotta itsepuolustusta tai jos hän näyttää muuten tosi itsevarmalta naiselta, joka ei siedä paskaa käytöstä keneltäkään.

Monet naiset ovat kertoneet että teini-ikäisenä he suojautuivat ahdistelulta niin että tekivät itsestään pelottavan näköisen: mustat vaatteet, mustat hiukse

Myös erittäin poikamainen vaatetus eli lippis päähän ja löysät säkkivaatteet päälle, niin pysyy huomaamattomana. Varsinkin jos on lyhyt. 

Vierailija
139/225 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trol LOL LOL LOL 

Vierailija
140/225 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan, että näissä ahdistelukeisseissä vaikuttaa se oma luonne tosi paljon. Mä olen hieman ehkä kylmän oloinen ulospäin, en itsekseni hymyile ja vaikka ravintolassa tai kuntosalilla käyttäydyn asiallisesti ja keskityn siihen omaan seurueeseeni tai omaan tekemiseen. Kaupungilla en ota kontaktia muihin ylimääräisiin ihmisiin, toisin kuin jotkut ystävä

Oli tarvetta tai ei, miehiä sinä puolustat ja suojelet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi